Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 07.4.2017 6:40

SSZ Štefánikův most x Revoluční večer už šlapalo jak má. Děkuji.
---------
ADD Flora od Orionky - no, ono to tam nějak hapruje i v noci, když je všude pusto - vzdálený rádio krásně navolí, ale první padá souběžná zelená (a docela dlouhá) a volno na odbočení až po ní.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 06.4.2017 22:31

No situace, kdy se vynořim od Orionky v okamžiku, kdy má souběžný směr červenou, v pořádku se vzdáleně navolím, dojedu k vexli, zablokuji, zastavím, následuje souběžné volno prodlužované autobusem od Olšanského náměstí, odkud se vzápětí přižene 5/15, aby se nacpala do zastávky, následující dloooooouhé volno po Vinohradské v podání 11, vystřídané souběžným volnem do Jičínské, během kterého se přižene druhá linka z dvojice 5/15, na jehož konci konečně milostivě dostanu volno já, abych byl na Želvě +5 s vyhlídkou dalších 3 minut na projetí křižovatky, ve mě nevyvolává nadšení nad úrovní preference na této křižovatce...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 06.4.2017 20:59

Na to, jak zapeklitá situace to tam je (nedostatečná šířka pruhu, potřeba vytlačit kolonu+požadavky z mnoha směrů) a přitom zůstat nohama na zemi dnešní Prahy, bych řekl, že úspěch. Rozhodně se to tam docela dlouho ladilo a oproti dnešku to tam první týdny byla opravdu tragédie. Ne vždy jsem to projel na první dobrou, ale nikdy jsem tam nekysal dlouhé minuty. A každopádně to někoho zajímalo a řešilo se citelně více, než Vršovická, Palackého vřed, nebo tento holešovický evergreen.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 06.4.2017 15:47

Floru od Orionky bych raději ani nezmiňoval.
Jak tam se dá krásně vykysat dlouhý minuty, to asi nebude zrovna zářnej případ preference...

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 06.4.2017 11:23

Tady by to asi šlo řešit ála Flora od Orionky: navoli se vzdáleně a začne vypouštět IAD a teprve když se tram přihlásí blízkým přijímačem, nebo se zablokuje vexle, ukončí hlavní směr a dá volno pro tram. HW by to bylo max o jednom kontaktu navíc, ale otázka co na to řadič. Ale to je jedno bo to stejně nikoho nepálí :prase
Podobně je vyladěna i Moskevská ZC, podle mně slušně. Tam je několik kontaktů sledujících přiblížení vlaku a dále detekční kamera sledující, zda něco čeká v zastávce na odjezd.
(Ikdyž v noci umí být vůči tram naprosto imunní, výzva potmě, čekej, čau)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.4.2017 7:34

demon píše:
9001 píše: Proč? Objíždění je povoleno v případě překážky. Takže problém bude trochu někde jinde...
Nějak nechápu na co reaguješ...
Ten ***** nic neobjížděl, na něj normálně působila přitažlivost kolejí a zprava měl kousající obrubníky...
Možná chtěl 9001 říct, že jsem ho měl objet s tramvají a jet dál, protože objet překážku je povoleno. :twisted: :lol: :lol:

Jinak ano, nic neobjížděl. Jen jedou všichni prostředkem a teprve když padne červená, tak je napadne, že by asi neměli stát na kolejích, ale v tom pruhu. Jenže když je to napadne půl metru před zastavením, tak už je pozdě. 8-)
Navíc mě sejří i ten semafor, protože po volnu pro tramvaj dal zelenou pro Komunardů. Tak jsem se radoval, že když teď jede Komunardů, že pak bude zelená pro auta přede mnou, ale ne :!: Dostal jsem nové volno pro tramvaj, takže jsme zase všichni stáli a čekali. Až za notnou chvíli čekání konečně zelená pro auta. #-o #-o
Takže tohle je fakt nedomyšlené místo. Pruh pro auta úzký (když je tam dodávka, tak už je to problém, i když se řidič snaží uhnout), logika SSZ mizerná. :roll:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 06.4.2017 4:12

Já ti rozumím, točí mě to úplně stejně. Ale jako bys tu byl první den-co není napsaný/nahlášeny, tím se nikdo nezabývá, ani kdyby to bylo chybějící čelní sklo. Viz kauza klapky. Ale pasivitou se to taky samo neudělá, ikdyž chápu, že už jsi možná vyhořelej. Takže není lepší způsob? Chtějí mít všechno nahlášené? S chutí budu za otrapu! :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.4.2017 22:33

Karosák píše:Chyba, volat!
Hmm, a jak valnej smysl to bude mít? Děkuju, ale "blbečka" se mi moc dělat nechce.
Naposledy co jsem volal, bylo, že Nad Džbánem DC nefunguje detekce a nepadaj světla (přes den se nepoznalo, bo to navolila auta a volno padlo, ale v noci, když nic nejezdilo to bylo znát). Když pominu, že na mě trošku "koukali blbě", že je "votravuje" zrovna služebák a když pominu, že postupem času volali i jiní, tak oprava trvala něco mezi týdnem a čtrnácti dny. A to tam to volno prostě nepadlo (pokud nejelo auto) a muselo se s kličkou. Děkuju, nechci, tohle je mi k ničemu.
Mě je jedno, co, kde proč, jak, kdo za to může a kdo to má řešit. Ale když v pondělí zavolá Pepa, že je něco špatně a od Lojzy na KGX Felix se dozví "ano děkujeme, předáme" (v lepším případě), načež v úterý zavolá Franta s tím samým a od Vaška se dozví to samý (bo Vašek jednak neví, že to včera řešil už Lojza a stejnětak neví, jak to s vyřešením vypadá), tak potom ale pardon, tohle je mi nanic.
Jasně, pokud je to v gesci podniku, obvykle se řeší promptně, ovšem pokud ne, je to tragédie. Ale když může uprostřed noci Eltodo řešit nějaký zhaslý úplně marný světla kdesi na mezi, u kterejch jsou všichni rádi, že (konečně) klekly a zhasly, proč nemůže řešit i takovýhle věci?

Čili co tím chtěl básník říci - u takovejhle věcí nevolám a volat nebudu, protože po zkušenostech jsem nabyl přesvědčení, že to nemá smysl. A ať si kdo chce co chce říká (promiň Grossáku, vím že se snažíš dělat maximum a že to myslíš dobře) dokud neuvidím, že to někam vede, tak volat ani nezačnu.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 05.4.2017 22:11

Bobik píše:Proč je na SSZ Štefánikův most x Revoluční pevný cyklus? Už někdy od pátku, co jsem si všiml.
Chyba, volat! Když ne dřív, v sobotu mám 6 :evil:

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 05.4.2017 21:36

Problémů na místě na fotografii je několik, mj.:
- podélná čára souvislá (VDZ V4) je míň než požadovaných 1,75 m od osy koleje
- jízdní pruh pro vozidla je užší než 2,75 m (jezdí zde i midibusová linka 156, kterou si zřejmě vydupala MČP7)
- křižovatka se v uplynulých letech stavebně předělávala salámovou metodou (co půlrok to jedno nároží), ale všechna nároží zůstala s obrubami v původních polohách

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.4.2017 21:20

Proč je na SSZ Štefánikův most x Revoluční pevný cyklus? Už někdy od pátku, co jsem si všiml.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 05.4.2017 20:19

Jo, několikrát... :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 05.4.2017 20:08

demon: Tys tu tramvaj řídil? :twisted:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6700
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 05.4.2017 19:39

9001 píše: Proč? Objíždění je povoleno v případě překážky. Takže problém bude trochu někde jinde...

Jinak k té story o Ženských domovech...

Např. V Trojské, kde se nově udělal zákaz vjezdu od Kobylis prý denně vybírají... Za to BUS pruh na Hornátecké nikdo neřeší. Stejně jako jiné bus pruhy...
Nějak nechápu na co reaguješ...
Ten ***** nic neobjížděl, na něj normálně působila přitažlivost kolejí a zprava měl kousající obrubníky...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 05.4.2017 13:31

demon píše:
JaHu píše:Co je na té fotce "špatně"?
Na můj vkus se volno pro tram vlevo zapíná zbytečně brzy před příjezdem tram. Úzký jízdní pruh vedle TT je samostatná kapitola.
Špatně je tam ten pitomec na kolejích, to je snad zřejmý.
Volno vlevo či vpravo padá právě do jízdy, akorát to nepočítá právě s těmi pitomci na kolejích, pak to může vypadat, že padá brzo, ale to je dáno blokováním tramvaje.
Proč? Objíždění je povoleno v případě překážky. Takže problém bude trochu někde jinde...

Jinak k té story o Ženských domovech...

Např. V Trojské, kde se nově udělal zákaz vjezdu od Kobylis prý denně vybírají... Za to BUS pruh na Hornátecké nikdo neřeší. Stejně jako jiné bus pruhy...

Odpovědět