Škoda 14T (Porschetra)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
I včetně těch nových brněnských 13T?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Jen pro upřesnění, opravdu velký problém tam není jeden, ale několik (možná desítek) a týkají se všech vozů série 13T, 14T, 16T, 19T.
Rozdíl je jen a pouze v přístupu jednotlivých zákazníků a příslušných DÚ.
Rozdíl je jen a pouze v přístupu jednotlivých zákazníků a příslušných DÚ.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A o 16T někdo má informace?
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Opravy jsou realizovány v rámci aktuálního kola středních prohlídek. Aktuálně jsou opraveny 1901, 1902 a na 1904 se pracuje. Zbytek vozů čeká na dojetí potřebných kilometrů do prohlídky.thriller2 píše:A tyto už byly opraveny, nebo se u nich ty trhliny ještě neobjevily?
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
1901-1906 mají stejné provedení podvozků jako 14T.
Uvedený problém se u nich zatím neprojevil a nebyl řešen. Pouze když byla 1903 na opravě po nehodě v Plzni, tak ji kritická místa vyztužili.
1907-1919 mají kritická místa zesílená.
1920 a další to mají řešené úplně jinak.
Uvedený problém se u nich zatím neprojevil a nebyl řešen. Pouze když byla 1903 na opravě po nehodě v Plzni, tak ji kritická místa vyztužili.
1907-1919 mají kritická místa zesílená.
1920 a další to mají řešené úplně jinak.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A tyto už byly opraveny, nebo se u nich ty trhliny ještě neobjevily?koci píše:Co se týče 13T, tak uvedený problém se týkal jen nulté a první série, tj. vozů 1901 až 1906.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Co se týče 13T, tak uvedený problém se týkal jen nulté a první série, tj. vozů 1901 až 1906.von Špilberk píše:9001: pražské 14T byly první, takže nejhorší. Ty, co teď kupuje Brno, už ten problém mít nebudou, protože výrobce se už poučil.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Tak to trochu zrekapituluju.
Brno mělo se Škodovkou smlouvu na dodání 2-10 tramvají ročně v letech 2007-2016, celkem 20-100 kusů.
Přehled dodávek:
2007 - 2ks
2008 - 4 ks
2009 - 13 ks (původně měly být jen 4, ale dalších 9 zaplatil ROP jihovýchod)
2010 - 5 ks (dodány až v únoru 2011)
2011 - 5 ks
2012 - 0 ks
2013 - 0 ks
2015 - 0 ks
2016 - 0 ks
celkem 29 ks
V roce 2010 se vyměnilo vedení na radnici, a snažili se z toho vycouvat.
Navíc Brno si vyložilo smlouvu po svém a zaplatili Škodovce smluvenou cenu z roku 2006, kdy byla uzavřena smlouva.
Jenže Škodovka chtěla navýšení o inflaci, které prý ve smlouvě bylo, a hrozila soudem.
Nakonec Škodovka přišla s nabídkou: Když od nás koupíte dalších 16-20 tramvají, tak se nebudeme soudit.
A najednou se na magistrátu našly love na dalších 20 tramvají. A protože se to muselo obejít bez výběrka, tak se plnila předchozí smlouva a proto tam jsou 13T. (I když i to by se dalo obejít.)
Brno mělo se Škodovkou smlouvu na dodání 2-10 tramvají ročně v letech 2007-2016, celkem 20-100 kusů.
Přehled dodávek:
2007 - 2ks
2008 - 4 ks
2009 - 13 ks (původně měly být jen 4, ale dalších 9 zaplatil ROP jihovýchod)
2010 - 5 ks (dodány až v únoru 2011)
2011 - 5 ks
2012 - 0 ks
2013 - 0 ks
2015 - 0 ks
2016 - 0 ks
celkem 29 ks
V roce 2010 se vyměnilo vedení na radnici, a snažili se z toho vycouvat.
Navíc Brno si vyložilo smlouvu po svém a zaplatili Škodovce smluvenou cenu z roku 2006, kdy byla uzavřena smlouva.
Jenže Škodovka chtěla navýšení o inflaci, které prý ve smlouvě bylo, a hrozila soudem.
Nakonec Škodovka přišla s nabídkou: Když od nás koupíte dalších 16-20 tramvají, tak se nebudeme soudit.
A najednou se na magistrátu našly love na dalších 20 tramvají. A protože se to muselo obejít bez výběrka, tak se plnila předchozí smlouva a proto tam jsou 13T. (I když i to by se dalo obejít.)
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
No a co 16T? Ty chodily do Vratislavy v letech 2006-07.von Špilberk píše:9001: pražské 14T byly první, takže nejhorší. Ty, co teď kupuje Brno, už ten problém mít nebudou, protože výrobce se už poučil.
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kod ... mvaj.C3.AD
Dodávky 13T do Brna se v letech 2007-09 taky časově kryly s dodávkami 14T do Prahy...
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0kod ... mvaj.C3.AD
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2601
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A ty opravený (vč. 9148) kusy zase vykazujou nějaký závažný problémy? S RT6 to bylo ještě horší a nikdy se na ně tolik nenadávalo.demon píše:A další miliardy se nalily (a ještě nalijí) do jejich udržení při životě. Záměrně nepíšu nic o udržení v provozu...fricoolinek2 píše:Dyť stály asi 3,5 mld.
Re: Škoda 14T (Porschetra)
a proč si je Brno nekoupí z Prahy se slevou...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Já myslim, že celou tu brněnskou taškařici dobře znáš...9001 píše:Demon: Ovšem druhá věc. Když to jsou takové krumply proč si Brně koupí další...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Škoda 14T (Porschetra)
9001: pražské 14T byly první, takže nejhorší. Ty, co teď kupuje Brno, už ten problém mít nebudou, protože výrobce se už poučil.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
Demon: Ovšem druhá věc. Když to jsou takové krumply proč si Brně koupí další...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 14T (Porschetra)
A další miliardy se nalily (a ještě nalijí) do jejich udržení při životě. Záměrně nepíšu nic o udržení v provozu...fricoolinek2 píše:Dyť stály asi 3,5 mld.