T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 15.5.2017 21:53

P_V : Což taky není úplně pravda. Co si pamatuji při začátcích krnovů,tak tu zaznělo, že Siemens jim dokumentaci prodal, jinak by si moc neškrtli. To nejspíš bude platit i pro jiné výrobce.

thriller2: Ve třech :devilsmokin Škoda prodala licenci na 400 kusů do Číny.

Navíc je otázka času, než Škodu koupí Čínani a všechno může být jinak. Třeba ke 100 ks 3.generace 15T bude jedna panda zdarma :lol:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od thriller2 » 15.5.2017 20:44

Detail, ve dvou městech. I když to na věci nic nemění..

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 15.5.2017 20:44

Spíše že ŠT má na ty díly licenci a jen tak někomu ji nepřenechá, i kdyby tu dokumentaci zkopíroval. Na T3 jsou k mání alternativní ND jen proto, že je to tak rozšířená tramvaj, že se různým výrobcům vyplatilo vyvinout podobné zaměnitelné ND, aby licenci neporušili. Včetně celé skříně tramvaje :)
Ale s ND na tramvaj, která jezdí jen v jednom městě, se nikdo vyvíjet nebude.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 15.5.2017 20:06

9001 píše:A myslíš, že už ji někdo nemá založenou a připravenou? :twisted: Zárukou skončí nutnost objednávat díly u Škody :prase
Ono je to spíš naopak, nutnost objednat v záruce díly u ŠT není dogma, problém nastane, resp. už nastal, v okamžiku, kdy ŠT přestane díly dodávat, jelikož spousta dílů se neprodává jako housky na krámě a bez řádné dokumentace je prostě nikde neobjednáš.
A když už, tak metodou pokusu a omylu...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od XSC » 15.5.2017 15:15

9001 píše:A myslíš, že už ji někdo nemá založenou a připravenou? :twisted: Zárukou skončí nutnost objednávat díly u Škody :prase
To už bude politicky podchyceno....

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 15.5.2017 8:34

modroko píše:Jen hlupák by očekával opak, už jen z podstaty věci..to že politik nakecá něco jiného..no to už je věc pro voliče :D Aneb dříve si měl sice v domácnosti žravější televizi pračku či ledničku a i když jsou dneska spotřebiče přeci úspornější, stejnak spotřebuješ elektřiny mnohem víc než dříve protože máš doma počítač noťas a dalších milion menších zařízení co dřív nebylo, což v přeneseném smyslu je i ta tramvaj...ale když na školení ukazovali cenu ND pro 15T, stálo by to za založení vlastní firmy :D :D
A myslíš, že už ji někdo nemá založenou a připravenou? :twisted: Zárukou skončí nutnost objednávat díly u Škody :prase

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od modroko » 15.5.2017 8:15

Jen hlupák by očekával opak, už jen z podstaty věci..to že politik nakecá něco jiného..no to už je věc pro voliče :D Aneb dříve si měl sice v domácnosti žravější televizi pračku či ledničku a i když jsou dneska spotřebiče přeci úspornější, stejnak spotřebuješ elektřiny mnohem víc než dříve protože máš doma počítač noťas a dalších milion menších zařízení co dřív nebylo, což v přeneseném smyslu je i ta tramvaj...ale když na školení ukazovali cenu ND pro 15T, stálo by to za založení vlastní firmy :D :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 15.5.2017 7:14

Aneb vítej v moderní přetechnizovaný době. :twisted:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 14.5.2017 19:46

Takže vlastně je úplně jedno kdo dodá tramvaj do Prahy, protože stejně všechno ve výbavě ala 15T bude dražší jak na koupi, tak na provoz než T3. :twisted:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 14.5.2017 9:49

9001 píše:Von: Hlavně 15T ma dvojnásobek výkonu soupravy T3. Není se pak čemu divit. :-)
No to já vím. 8-) Tady jde o to, že když se 15T kupovaly, tak se hlásalo, jak se děsně ušetří, protože nové vozy budou úspornější, bezúdržbové, bezporuchové atd. Že staré vozy se musí furt opravovat a udržovat, kdežto nové vozy to nebudou potřebovat, protože budou nové a tím se ohromně ušetří.
Tak nejdřív padl mýtus o bezporuchovosti, pak o bezúdržbovosti, no a že to žere mnohem víc proudu, to je takový bonbónek nakonec.
A to vůbec nemluvím o kolech nebo o ceně náhradních dílů. Nebo o tom, jak se DP prohne, až skončí záruky a tedy i záruční opravy.

Takže když tu někdo hlásá, že se má koupit víc 15T, tak si taky musí uvědomit, že víc 15T = větší provozní náklady. Plus to, co psal demon (dokud se 15T nesplatí, tak smůla :^o ). 8-)

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 14.5.2017 8:39

Energeticky je vůz 15T dražší oproti T3R.P hlavně zařízením vlastní spotřeby jako jsou ventilační/klimatizační jednotky, čerpadla vody pro chlazení motorů, věčně svítící LCD transparenty, počítače nadřazeného řízení atd. Ještě v tom bude hrát podstatnou roli větší váha vozu 15T. Odhadem bude spotřeba větší o 10 - 20% oproti RPčku..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 14.5.2017 8:11

Demon:Protoze k žádnému razantnímu nadusty ceny vozokm nedošlo nebo se pletu? Rozuměj především v účtování městu :-).

Von: Hlavně 15T ma dvojnásobek výkonu soupravy T3. Není se pak čemu divit. :-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od von Špilberk » 14.5.2017 7:45

Je celkem sranda, že DP zveřejnil spotřebu (a cenu) proudu za 1 km u T3 a jejich mutací, ale u ostatních vozů zatím ne. Předpokládám, že kdyby byla 15T tak děsně úsporná, jak se tvrdilo, že úsporná bude, tak už by to bylo s velkou slávou venku. A jelikož to venku není, tak asi není čím se chlubit. 8-)

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 14.5.2017 7:40

Jako celek. Porostou vozokilometry, jak jinak to chceš řešit...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 13.5.2017 22:49

Ty náklady patrně zahrnují ošupné, ne?

Odpovědět