Ostrava!!!

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 21.5.2017 16:42

parrot píše:..... Ale docela by mne zajímal postup u "zaviněné nehody" s tram (takovou za posledních 6 let nemám), poslat to do správního řízení a tam argumentovat tím co zde píše MM-Mikulovsky. A proto bych se ho rád zeptal, jestli už má takovou zkušenost?
osobně ješte ne dořešenou - tzv. neodhadnutý průjezdní profil navíc nebyl s vozidlem, ale s (byť dočasnou) technickou součástí PK (stavební ohradou), na které se vztahují stejné normy jako na pevné součásti (např. SSZ) + navíc "speciální" podmínky jejich schvalování a používání (je-li to na PK s dráhou, tak má být schválení projednáno s jejím provozovatelem, v případě potřeby zajištění bezpečnosti okolního veřejného prostranství/PK se má kotvit proti nežádoucímu nebo samovolnému posunu), o níž "škrtlo a prasklo zpětné zrcátko na "hrazdě"
Vím, že někteří řešili obdobnou MU se SSZ (taky mnohá přechodová kolem TT má zkrácená stínítka - např. před zast. Plzeňka DC) nebo přenosnou DZ a tzv. jejich to (po jejich "obraně") nebylo. obdobně se prý snažili jednomu ŽI kolegovi "přiřknout" i zavinění urvání levé boční směrovky o protijedoucí nákladní auto, ale také se to prý (po jeho prohlášní cca "já asi vyskočil s tramvají z kolejí do protisměru a pak se zase vrátil") uhrálo "od ztracena". Já jsem přišel za 9 let asi o 2 až 3 tyto "blinkry" (nikdy jsem ani netušil kde, zjištění v případě 2. vozu soupravy během pohledu do levého zpětného zrcátka při průjezdu levého oblouku nebo u 1. vozu na konečné) vždy jsem to ihned po zjištění nahlásil a ani jednou jsem nic(žádné papíry) nepsal. Samozřejmně nejpravděpodobnější je, že se během vzájemného míjení přiblížilo nějaké protijedoucí vozidlo (vždy to bylo na soupravě a jen jedna směrovka, která navíc není v prostředku délky vozové skříně = v nejvíce vybočujícím místě při průjezdu levých oblouků), ale nemohlo se asi vyloučit ani poškození vandalem = není-li důkaz/svědectví o nehodě, tak jak ji na(po)psat?
Jinak je běžně neřešený "druh" poškrábání boku TRAM, ale raději nebudu zpecifikovat, aby se to nezměnilo.

dále 100% souhlas Z:arrow: orgány tzv. sami od sebe spravedlnost nezajistí = (dle našeho právního systému) svá práva si musí hájit aktivně každý sám
Upozorňuji, že nečiní-li tak, je to jeho rozhodnutí, za něž ovšem může v určitých případech i později/dodatečně velmi "pikat" - dle platného občanského zákoníku můžou být po (uznaném - nikoliv skutečném) viníkovi náklady na kompenzaci následků MU požadovány postupně tzv. doživotně (minimálně toho zraněného s trvalými následky), ale fakt nejsem přesvědčen, že to ukončí i smrt toho (uznaného) viníka = nejde to do dědictví po něm = nezadluží (svým chybným rozhodnutím přiznat vinu - s vidinou, že díky tzv. účinné lítosti dostane jen podmínku, zůstane na svobodě a v zaměstnání) i své potomky! Ještě mne napadá, jestli by nebyla "cesta záchrany" - zažalovat původního obhájce, že dotyčnému způsobil škodu, svou chybnou "strategií" obhajoby (resp. zamlčením jejích možných následků).
Zrovna zde je aktuální příklad, že viníkem nehody na PK nemusí být řidič, ale může jím být majitel/provozovatel vozidla Takové minimálně mohly být i u DPP - např. ujetý BUS na Strašnické až do TT směrem ke křižovatce Průběžná - protože nařízená životnost (výměnný cyklus) nějakého dílu byla překročena 3x, ale řidič uznal vinu, že vůz (dle vnitřních předpisů DPP) nezaložil klíny Z:arrow: SPOUSTA VNITROPODNIKOVÝCH PŘEDPISŮ (NEJEN U DPP) JE SEPSÁNA PRÁVĚ TAK, ŽE PŘENÁŠÍ ODPOVĚDNOST ZE ZAMĚSTNAVATELE NA ZAMĚSTNANCE (viz nařízená kontrola jednotlivých klik dveří bez jištění průvodčími ČD), přičemž toto se dá považovat za protiprávní (ve vztahu k ustanovení Zákoníku práce "povinnost zaměstnavatele vytvářet zaměstnanci podmínky pro bezpečné, včasné a správné splnění pracovních úkolů") :!:

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od parrot » 21.5.2017 14:33

9001 píše:Píšeš to krásně, ovšem realita je trochu jinde :wink:

Včera mi přišel zdvořilostní dopis od magistrátu resp. odboru dopravně správních agend :D.
Vážený pane, vážená paní,

Vaše vozidlo xxxxxx způsobilo přestupek proti zákonu xxxxxxxx, tím, že nezastavilo na signál "Stůj" na křižovatce (u ďáblického Kauflandu).

Hned druhá věta. "Většina provozovatelů vozidel řeši tento přestupek zaplacením níže uvedené pokuty, protože se tak vyhnou zdlouhavému správnímu řízení, kde může být pokuta vyšší. Navíc při zaplacení pokuty tímto způsobem má úřad možnost neudělit trestné body.

Prosíme o úhradu viz níže.

Co musím uznat, že QR kod pro platbu je super. Jenom vyfotím v tel a je zaplaceno.

Ještě nějaké dotazy? Takže ty tvoje pohádky si můžeš tady psát dokola, ale realita bude asi pořád někde úplně jinde...
Dovolím si také vstoupit do diskuze:) Něco podobného mi před 3 roky přišlo od pražského magistrátu při parkování OA, v době kdy docházelo k čištění ulic. Pokutu jsem zaplatil, neřešil a body jak i zde píšou neodečetli. Ale pak jsem si zpětně uvědomil... Auto jsem zaparkoval ještě v době kdy nebyla na místě umístěna značka se zákazem parkování z důvodu čištění komunikace a tak jsem přeci nemohl nic porušit, ne? 8-) Jinak o všech nehodách... Oni v tom i policisti mají zmatek, co jak má být a co kdo kdy kde porušil, a to když u nezaviněné nehody s tram i po předložení řidičského oprávnění na tramvaj do protokolu uvedou číslo ŘP na OA, tak si o tom myslím svoje. A už 2x jsem je na to musel upozorňovat ať to opraví:) Ale docela by mne zajímal postup u "zaviněné nehody" s tram (takovou za posledních 6 let nemám), poslat to do správního řízení a tam argumentovat tím co zde píše MM-Mikulovsky. A proto bych se ho rád zeptal, jestli už má takovou zkušenost?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 21.5.2017 10:13

Píšeš to krásně, ovšem realita je trochu jinde :wink:

Včera mi přišel zdvořilostní dopis od magistrátu resp. odboru dopravně správních agend :D.
Vážený pane, vážená paní,

Vaše vozidlo xxxxxx způsobilo přestupek proti zákonu xxxxxxxx, tím, že nezastavilo na signál "Stůj" na křižovatce (u ďáblického Kauflandu).

Hned druhá věta. "Většina provozovatelů vozidel řeši tento přestupek zaplacením níže uvedené pokuty, protože se tak vyhnou zdlouhavému správnímu řízení, kde může být pokuta vyšší. Navíc při zaplacení pokuty tímto způsobem má úřad možnost neudělit trestné body.

Prosíme o úhradu viz níže.

Co musím uznat, že QR kod pro platbu je super. Jenom vyfotím v tel a je zaplaceno.

Ještě nějaké dotazy? Takže ty tvoje pohádky si můžeš tady psát dokola, ale realita bude asi pořád někde úplně jinde...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.5.2017 16:58

9001 píše: .......
Reálný příklad. Zaparkuji na Korunní tak blbě, že ty mě s projíždějící tramvají orveš. (Já budu už z vozidla pryč, takže čistě stojící auto)

Já Tě omezil, špatným parkováním. Ok, pokuta cca 1000 Kč, ale spíš 500 Kč.

Ty si způsobil dopravní nehodu, protože si nepřizpůsobil rychlost jízdy dopravní situaci.
1.) zaparkuješ tak blbě, že si:
a) tzv. vyřadil auto z provozu časově, ale nikoliv místně = je stále jeho účastníkem (zasahováním na "tramvajový pás" si porušil stejnou povinnost - resp. zákaz stání na pásu kolejí, jen jinou odrážku příslušného odstacvce jednho § zákona o silničním provozu jako zákaz stání " na přejezdu")
b) uvedeným si nespáchal přestupek, ale trestný čin ohrožení provozu obecně prospěšného zařízení (dráhy - její průjezdnosti/bezpečnosti) = trest zákaz činnosti/řízení (jímž si trestný čin spáchal) minimálně na půl roku, což je nejnižší sazba za "variantu" z nedbalosti = opomenutí povinnosti (za úmyslné odstavení/blokování přejezdu je to výrazně víc + dojde-li tam kvůli tomu k nehodě, tak je to navíc trestný čin obecného ohrožení)

2.) řidič tramvaje, která nedokázala (asi minimálně, že tam byla zjevná snaha) zastavit před nárazem do překážky, NEHODU NEZPŮSOBIL, ALE JEN JI NEDOKÁZAL ZABRÁNIT svou tzv. ducha přítomností, a to z důvodu, že např.:
a) překážka nebyla včas zpozorovatelná (bylanapř. těsně za horizontem/zatáčkou, kde je ji zakázáno vytvořit)
b) jeho pozornost "zaměstnala/y" jiná/é aktuální/současné hrozby provozu = ŽE ŘIDIČ NESTIHL SLEDOVAT VŠE PODSTATNÉ, NENÍ DŮKAZEM, ŽE SE SKUTEČNĚ NEVĚNOVAL ŘÍZENÍ (NAPŘ. TÍM, ŽE PŘI NĚM JEDL) - naprosto známé, že lidská mysl není schopna pojmout ani "les" značek kolem silnic v "ČR" !
= je platné právní ustanovení/judikáty, že NÁSLEDKEM ČINU JE I NÁSLEDEK VZNIKLÝ ZA NÁSLEDUJÍCÍHO "PŮSOBENÍ" JINÉ OSOBY !

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 19.5.2017 20:22

MM-Mikulovsky: Nějak jsem to přelouskal. :D Mě to s tebou prostě občas baví.

Reálný příklad. Zaparkuji na Korunní tak blbě, že ty mě s projíždějící tramvají orveš. (Já budu už z vozidla pryč, takže čistě stojící auto)

Já Tě omezil, špatným parkováním. Ok, pokuta cca 1000 Kč, ale spíš 500 Kč.

Ty si způsobil dopravní nehodu, protože si nepřizpůsobil rychlost jízdy dopravní situaci.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.5.2017 19:44

9001 píše:MM-Mikulovsky: Zase elaborát...

.............
3) Neodhadnutí jízdního profilu má i řidič auta/autobusu, akorát to v protokolu bude asi napsáno jinak... Aneb pokud orvu zaparkované auto, i když blbě stojící, tak je to moje blbost a je to moje nehoda..
má - jako "nedostatečný boční odstup od překážky", jenže:
1.) TT a tramvaj = dráha a drážní vozidlo, na TRAM pásu i součástí TT je:
a) stanoveny normové odstupy "překážek" od středu kolejnice (= narozdíl od silničních vozidel mají drážní vozidla zaručeno, že ani jeden jejich bok se nedotkne "pevné" překážky - včetně IAD "legálně/za čarou" parkující na vyznačených stáních podél TT)
b) TRAM má obecné právo "NESMĚT BÝT OHROŽENA A HLAVNĚ OMEZENA" = víc než vozidla IZS jedoucí tzv. pod majákem "s právem v přednosti v jízdě " (OVŠEM NADRUHOU STRANU PLATÍ I PRO NÍ OBECNÁ POVINNOST DÁT PŘEDNOST "VOZIDLŮM S PRÁVEM PŘEDNOSTI", ale jejich řidiči mají naopak zdůrazněnu povinnost navíc - NEOHROZIT BEZPEČNOST OSTATNÍCH ÚČASTNÍKŮ PROVOZU) !
c) na TRAM pásu je zakázáno i jen zastavit (za účelem nástupu/výstupu či naložení/vyložení přepravovaných osob/nákladu) - natož stát (vlastně odstavit vozidlo a odejít od něj) - to druhé se dá (při době nad 3 minuty - po které může kdokoliv najet/stát i na místě pro invalidy, pokud zrovna tam nepotřebuje nějaký z nich najet/stát) považovat za trestný čin ohrožení provozu obecně prospešného zařízení (jímž je dráha a vozidla ve veřejné drážní dopravě)z nedbalosti, za který hrozí zákaz činnosti (kterou došlo ke spáchání trestného činu) na 0,5 až 1 rok = není to pouhý přestupek, a navíc i přestupek se sankcí "zákazu řízení/činnosti" se nesmí projednat tzv. na místě/v blokovém řízení!
2.) na PK řidiči nemají co odhadovat, ale :
a) řídit se obecnými předpisy a tzv. místní úpravou = pokud se BUS či "KAMION" TZV. ZASEKNOU kvůli své výšce/šířce v místě, kde nebyl DZ vyznačen "ZÁKAZ VJEZDU VOZIDEL ŠIRŠÍCH/VYŠŠÍCH NAD .... m", TAK JEJICH ŘIDIČI NIC NEPORUŠILI, A NEMOHOU BÝT POKUTOVÁNI
b) jet ve "svém" pruhu či polovině vozovky s nerozdělenými/nevyznačenými protisměry = viníkem případného střetu je ten, kdo i jen částečně opustil/přesáhl "svijii část" vozovky, což TRAM s pevnou kolejovou dráhou přece (bez "vnější síly"/vykolejení) přece nemůže!
c) o bočním odstupu s "dostatečnou rezervou" zákon o silničním provozu "mluví" jen u předjíždění cyklistů - kvůli velké pravděpodobnosti jejich "neudržení stopy"
d) zákon o pozemních komunikacích zakazuje, aby cokoliv (mimo stanovené nějakou normou ČSN) zasahovalo do průjezdního/průchozího profilu !
e) nějaké vládní nařízení o stavebních/výkopových pracech ve veřejném prostoru - včetně PK stanovuje, že:
- v případě potřeby součásti takového staveniště mají být kotveny, aby nedošlo K NEŽÁDOUCÍMU (např. kvůli nárazu stavební technikou) ČI SAMOVOLNÉMU (povětrnostními podmínkami) posunu pracoviště či jeho součásti !
- uzavírky na PK s dráhou mají být projednány s jejím provozovatelem (= ten odpovídá, že buď prosadí podmínky pro bezpečné provádění prací tzv. za provozu nebo provoz dráhy přeruší)
- po celou dobu provádění prací tyto nesmí ohrozit bezpečnost v okolí - zejmna provozu na PK!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od 9001 » 19.5.2017 18:26

MM-Mikulovsky: Zase elaborát...

1) Řidiči tramvají v Praze zaviní cca každou 7 nehodu s autem a to počítám, že budou především ty neodhadnutí profilu...
Navíc téma na kterém se budeme hádat, ale nedá mi to. :devilsmokin
Jenom blb jede s tramvají na plný kotel u karlínské viaduktu, když ví, že tam řidič auta blbě vidí a je to místo častých nehod...

2) Segregace. To taky moc nevymyslíš už jenom k povaze Prahy vs. Ostravy...
Dej přednost v jízdě je na minimu místech...

3) Neodhadnutí jízdního profilu má i řidič auta/autobusu, akorát to v protokolu bude asi napsáno jinak... Aneb pokud orvu zaparkované auto, i když blbě stojící, tak je to moje blbost a je to moje nehoda..

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od von Špilberk » 19.5.2017 15:39

Anebo se myslela jen podobně velká nehoda. Ťukance se do novin nedávají. 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.5.2017 14:23

Bobik píše:V Ově bouraj maximálně jednou za tři dny? :shock: Zlatý, klidný město... :lol:
Možná to bude
1.) i nějakou disciplinovaností okolních účastníků provozu = dodržováním zákonného práva TRAM nebýt omezena (její řidič ani donucen snížit její rychlost - natož zastavit) = tamní ODDĚLENÍ PČR SI JSOU VĚDOMA, ŽE VINÍKEM PŘÍPADNÉ NEHODY TRAM JE[i] - až na výjimky vjetí TRAM do minimálně jednoho vozidla, které navíc nezastavilo náhle bezdůvodně i náhle kvů-li omezení jiným účastníkem provozu (tím porušujícím práva vozidel jedoucích po TT/vyhrazeném pruhu platící pro všechny z nich - nejen ty jimž je pruh vyhrazen), pohybujícího se oprávněnně před ní po tram. pásu (protože vedle něj není dostatečně široký pruh minimálně pro to konkrétní vozidlo = pokud se tam např. cyklista/motorkář vlezou, tak na TT nesmí zasahovat, ale auta, která se vedle TT nevlezou již mohou jet i klidně celou svou šířkou po TT)[/i] "DRUHÁ STRANA", KTERÁ PORUŠILA UVEDENÉ JEJÍ PRÁVO A NIKOLIV (jak prosazuje Dopravní inspektorát PČR v Praze) ŘIDIČ TRAMVAJE, KTERÝ "JEN" NEDOKÁZAL SÁŽCE/NEHODĚ ZABRÁNIT :!:

2.) % větší segregací TT od PK než v Praze a v daných případech správně označených kříženích s IAD/chodci = nikoliv (jako v Praze) DZ pro IAD hlavní komunikace a pro TRAM "dej přednost v jízdě / DZ "dej přednost v tramvaji" (což, znamená nedonuť ji pouze K NÁHLÉ ZMĚNĚ RYCHLOSTI až zastavení), ale DZ "(pozor) TRAMvaj" - někdy i doplněného tzv. přejezdovými kříž (což z upozorňuje na křížení s TRAMvají - včetně "zachování" jejího obecného práva NEBÝT OMEZENA)!

3.) určitě neexistence nesmyslného/nezákonného "neodhadnutí průjezdního profilu řidičem tramvaje" :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od Bobik » 18.5.2017 23:32

V Ově bouraj maximálně jednou za tři dny? :shock: Zlatý, klidný město... :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.5.2017 19:00

Srážka tramvaje s autem blokovala dopravu v Ostravě podruhé za tři dny
Nehoda skoro jako přes kopírák zkomplikovala ranní dopravu v centru Ostravy. Škoda Fabia se střetla s tramvají, co se ve městě stalo naposledy v úterý. Tentokrát havárie překážela v okolí křižovatky Mariánskohorské s Nádražní ulicí. ......
http://ostrava.idnes.cz/v-ostrave-se-op ... zpravy_sme

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od von Špilberk » 06.4.2017 10:20

Část tramvají v Ostravě nejezdí. Unavení řidiči odmítají přesčasy
http://ostrava.idnes.cz/v-ostrave-nema- ... ntent=main
Potvrdil to i Ivo Protivínský, šéf odborů DOSIA v DPO. „Řidiči už únavou padají na hubu. Mnozí jsou navíc naštvaní, že vedení podniku nesplnilo očekávání, že od dubna začne proplácet svátky. Možná i to je důvod, proč je teď tak velká nemocnost, ale do hlavy lidem samozřejmě nevidím,“ říká Protivínský.
Primátora Ostravy Tomáše Macuru i jeho náměstka pro dopravu Lukáše Semeráka situace v dopravním podniku zaskočila. Oba se o ní dozvěděli až ve středu ráno.
Jak je vidět, i jinde je vedení města zcela na svém místě. 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.3.2017 20:44

Ostrava přestaví staré mosty. Půl roku kvůli tomu potrvá výluka tramvají
Beton postupně mizí, odhalená železná výztuž koroduje a statika dvou tramvajových mostů vybudovaných v 60. letech v Plzeňské ulici v Ostravě-Jihu je tak čím dál víc v ohrožení.
............
http://ostrava.idnes.cz/ostrava-vymeni- ... zpravy_sme

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.2.2017 13:33

Ostrava s novým soustruhem ztiší hluk tramvají o několik decibelů
http://ostrava.idnes.cz/soustruh-ztisi- ... zpravy_woj
Dopravní podnik pořídil soustruh za 19 milionů korun, který bude brousit kola tramvají. Díky tomu budou jezdit tišeji. Bezhlučná má být také nová plánovaná trasa v Porubě a Pustkovci, proti které ale mnoho místních stále protestuje.
..............

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Ostrava!!!

Příspěvek od P_V » 04.2.2017 19:38

Ale jo, ve srovnání s elektrickým přímotopem je to vždy lepší, jelikož do přímotopu jde 40% energie z kotle kvůli konverzi na elektřinu, zatímco do dálkového topení jde 100% energie, jelikož je to bez konverze (ale cestou jsou pak nějaké ztráty v potrubí).
Jde jen o to, že teplo z vody co chladí kondenzátor, by sice bylo téměř zadarmo, stačilo by jen napojit trubky, ale není použitelné. Leda snad na nízkoteplotní vytápění, ale na to teplárenské soustavy ve městech nejsou stavěné. Zatímco extra výměník ubírá energii turbíně a samotný výměník taky zadarmo není, zejména pak v jaderné elektrárně, kde jsou nároky na bezpečnost vyšší než v uhelné. Takže Temelín sice vytápí Týn nad Vltavou, ale plynovou kotelnou, kterou musí držet v záloze kvůli mimořádným situacím ve výrobě.

Odpovědět