Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané.
Nebyl náhodou hlavním problém metra kabelové průchody než kolejnice? Další problém byl, že se s tímhle prakticky nepočítalo a moc se neřešila údržba vrat a tlak vody byl tak silný, že je prostě prorazil... a v neposlední řadě, zavírání vrat 5 minut po 12 tomu taky neprospělo.
Nebyl náhodou hlavním problém metra kabelové průchody než kolejnice? Další problém byl, že se s tímhle prakticky nepočítalo a moc se neřešila údržba vrat a tlak vody byl tak silný, že je prostě prorazil... a v neposlední řadě, zavírání vrat 5 minut po 12 tomu taky neprospělo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Vrata netěsní. V Liberci hledají způsob, jak uchránit metro před povodní
Dost se mi chce souhlasit s následujícím příspěvkedm z diskuze pod článkem:
"Spolehlivější a levnější by bylo udělat v tom místě kolejnici odnímatelnou." Pavel Řapek 5.6.2017 14:12
http://liberec.idnes.cz/v-liberci-hleda ... pravy_japeŠkody za deset miliard a půlroční nápravy. Tak dopadlo pražské metro po tragických povodních v roce 2002. Aby už k něčemu takovému nikdy nedošlo, vypsalo ministerstvo vnitra ambiciózní projekt, na kterém nyní pracuje Technická univerzita v Liberci spolu s firmou JaP Jacina.
Řeší ochranu soukromých domů, firem, institucí a infrastruktury v záplavových oblastech. A také právě metra. V této souvislosti má mimo jiné vyřešit zdánlivě nepodstatnou skutečnost.
Koleje metra jsou totiž vlivem používání opotřebené a uzavíratelná vrata metra kvůli tomu dobře netěsní. Případná další ničivá povodeň proto může znovu v kolejišti napáchat značné škody.
Firma teď spolu s univerzitou hledá materiál a takové technické řešení, které stoprocentně přilne k jakémukoliv tvaru kolejí. Nahradí současné výsuvné dotěsňovací gumy.
Materiály by obepnuly jakékoliv tvary
„Tvar kolejnice se časem mění. Na rovině, v zatáčkách. Spolu s kolejemi by se proto měly měnit i dotěsňovací prvky, které by kolejnici zatěsnily. To byl ale zatím problém,“ vysvětlil Jaroslav Sieratovski, technický ředitel společnosti JaP Jacina.
...........
Dost se mi chce souhlasit s následujícím příspěvkedm z diskuze pod článkem:
"Spolehlivější a levnější by bylo udělat v tom místě kolejnici odnímatelnou." Pavel Řapek 5.6.2017 14:12
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Mně se hlavně líbí, jak jsou všude kamery, a najednou je v kolejišti kočárek a nikdo neví, jak se tam dostal.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pražské metro
Poškodila se souprava?
Jinak chroust, chroust, jedu dál a po odjetí vyndám zbytky kočáru z kolejí. Záležitost na 5 minut, ne půl hodiny...
Jinak chroust, chroust, jedu dál a po odjetí vyndám zbytky kočáru z kolejí. Záležitost na 5 minut, ne půl hodiny...
Re: Pražské metro
Provoz metra na lince A v úseku Náměstí Míru - Želivského byl v pátek odpoledne asi na půl hodiny v obou směrech přerušen. Důvodem byl kočárek v kolejišti stanice Náměstí Jiřího z Poděbrad, na který souprava najela
Re: Pražské metro
Na to ovšem nepotřebují online přepravní průzkum. A s trochou optimalizace by to trvale vyjezdilo i 0 vozů.9001 píše:Tak je logické, že tu jednu stanici z Pankráce na Olbrachtovu odjezdí jedna souprava se dvěma vozy
i když... o víkendu by to přeci jen chtělo nějaké jízdy pro šotouše a jiné zvědavé turisty, za zvláštní vstupné.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2234
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Demon by mohl dělat z fleku tiskového mluvčího DPP!demon píše:Trochu si protiřečíš.trainzjohny píše:Tam ovšem není třeba jednat o pokrytí, minimálně než se začne stavět, že ?! Zatímco o současných tunelech se hovoří roky.
Pakliže se o pokrytí současných tunelů mluví roky, je zároveň logické, že se o pokrytí nových tras začne jednat s předstihem a než až po jejich stavbě.
Protože papouškovat umí naprosto perfektně a narozdíl od Anety, nebo kdo za nás teď mluví, tomu alespoň trochu rozumí a ví proč wany nemůžou jezdit jenom sólo
A zástupce by byl samozřejmě pan
Dobrou noc děcka
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Trochu si protiřečíš.trainzjohny píše:Tam ovšem není třeba jednat o pokrytí, minimálně než se začne stavět, že ?! Zatímco o současných tunelech se hovoří roky.
Pakliže se o pokrytí současných tunelů mluví roky, je zároveň logické, že se o pokrytí nových tras začne jednat s předstihem a než až po jejich stavbě.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Tak je logické, že tu jednu stanici z Pankráce na Olbrachtovu odjezdí jedna souprava se dvěma vozydemon píše:Patrně neměl na mysli žádnou ze současných tras, vy vtipálci...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Tam ovšem není třeba jednat o pokrytí, minimálně než se začne stavět, že ?! Zatímco o současných tunelech se hovoří roky.demon píše:Patrně neměl na mysli žádnou ze současných tras, vy vtipálci...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6705
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Patrně neměl na mysli žádnou ze současných tras, vy vtipálci...
Re: Pražské metro
Patrně měl na mysli administrativní nasazení dvou vagonů. Jako že se ty zbylé 3 zamknou a zhasnou.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Máme asi přebytek lokotraktorů, ty můžou táhnou i jeden vůzvon Špilberk píše:Buď sem nebo do humoru:
http://ihned.cz/c1-65737060-signal-v-me ... vni-podnikSchválně jestli už někdo panu GŘ sdělil, že pětivozové jednotky metra, které máme, jsou v provozu nedělitelné."I z bezpečnostního hlediska je dobré mít přehled, kde je právě kolik cestujících. Navíc je to obrovská příležitost znát jejich pohyb a podle nich rozhodnout, zda nasadíme třeba jen dva vagony," vysvětluje Gillar,
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Buď sem nebo do humoru:
http://ihned.cz/c1-65737060-signal-v-me ... vni-podnik
http://ihned.cz/c1-65737060-signal-v-me ... vni-podnik
Schválně jestli už někdo panu GŘ sdělil, že pětivozové jednotky metra, které máme, jsou v provozu nedělitelné."I z bezpečnostního hlediska je dobré mít přehled, kde je právě kolik cestujících. Navíc je to obrovská příležitost znát jejich pohyb a podle nich rozhodnout, zda nasadíme třeba jen dva vagony," vysvětluje Gillar,