Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 05.6.2017 23:44

MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané.

Nebyl náhodou hlavním problém metra kabelové průchody než kolejnice? Další problém byl, že se s tímhle prakticky nepočítalo a moc se neřešila údržba vrat a tlak vody byl tak silný, že je prostě prorazil... a v neposlední řadě, zavírání vrat 5 minut po 12 tomu taky neprospělo.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.6.2017 22:50

Vrata netěsní. V Liberci hledají způsob, jak uchránit metro před povodní
Škody za deset miliard a půlroční nápravy. Tak dopadlo pražské metro po tragických povodních v roce 2002. Aby už k něčemu takovému nikdy nedošlo, vypsalo ministerstvo vnitra ambiciózní projekt, na kterém nyní pracuje Technická univerzita v Liberci spolu s firmou JaP Jacina.
Řeší ochranu soukromých domů, firem, institucí a infrastruktury v záplavových oblastech. A také právě metra. V této souvislosti má mimo jiné vyřešit zdánlivě nepodstatnou skutečnost.
Koleje metra jsou totiž vlivem používání opotřebené a uzavíratelná vrata metra kvůli tomu dobře netěsní. Případná další ničivá povodeň proto může znovu v kolejišti napáchat značné škody.
Firma teď spolu s univerzitou hledá materiál a takové technické řešení, které stoprocentně přilne k jakémukoliv tvaru kolejí. Nahradí současné výsuvné dotěsňovací gumy.
Materiály by obepnuly jakékoliv tvary
„Tvar kolejnice se časem mění. Na rovině, v zatáčkách. Spolu s kolejemi by se proto měly měnit i dotěsňovací prvky, které by kolejnici zatěsnily. To byl ale zatím problém,“ vysvětlil Jaroslav Sieratovski, technický ředitel společnosti JaP Jacina.
...........
http://liberec.idnes.cz/v-liberci-hleda ... pravy_jape

Dost se mi chce souhlasit s následujícím příspěvkedm z diskuze pod článkem:
"Spolehlivější a levnější by bylo udělat v tom místě kolejnici odnímatelnou." Pavel Řapek 5.6.2017 14:12

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 27.5.2017 16:32

Mně se hlavně líbí, jak jsou všude kamery, a najednou je v kolejišti kočárek a nikdo neví, jak se tam dostal. #-o

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Pražské metro

Příspěvek od Bobik » 27.5.2017 12:14

Poškodila se souprava?
Jinak chroust, chroust, jedu dál a po odjetí vyndám zbytky kočáru z kolejí. Záležitost na 5 minut, ne půl hodiny... :D

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Pražské metro

Příspěvek od cwapa » 27.5.2017 11:43

Provoz metra na lince A v úseku Náměstí Míru - Želivského byl v pátek odpoledne asi na půl hodiny v obou směrech přerušen. Důvodem byl kočárek v kolejišti stanice Náměstí Jiřího z Poděbrad, na který souprava najela

Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Pražské metro

Příspěvek od cwapa » 25.5.2017 17:57


P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 23.5.2017 8:10

9001 píše:Tak je logické, že tu jednu stanici z Pankráce na Olbrachtovu odjezdí jedna souprava se dvěma vozy
Na to ovšem nepotřebují online přepravní průzkum. A s trochou optimalizace by to trvale vyjezdilo i 0 vozů. :)
i když... o víkendu by to přeci jen chtělo nějaké jízdy pro šotouše a jiné zvědavé turisty, za zvláštní vstupné.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od Petrpes » 22.5.2017 22:35

demon píše:
trainzjohny píše:Tam ovšem není třeba jednat o pokrytí, minimálně než se začne stavět, že ?! Zatímco o současných tunelech se hovoří roky.
Trochu si protiřečíš.
Pakliže se o pokrytí současných tunelů mluví roky, je zároveň logické, že se o pokrytí nových tras začne jednat s předstihem a než až po jejich stavbě. :wink:
Demon by mohl dělat z fleku tiskového mluvčího DPP!
Protože papouškovat umí naprosto perfektně a narozdíl od Anety, nebo kdo za nás teď mluví, tomu alespoň trochu rozumí a ví proč wany nemůžou jezdit jenom sólo :D
A zástupce by byl samozřejmě pan :absolut :D
Dobrou noc děcka :devilsmokin

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od demon » 22.5.2017 22:31

trainzjohny píše:Tam ovšem není třeba jednat o pokrytí, minimálně než se začne stavět, že ?! Zatímco o současných tunelech se hovoří roky.
Trochu si protiřečíš.
Pakliže se o pokrytí současných tunelů mluví roky, je zároveň logické, že se o pokrytí nových tras začne jednat s předstihem a než až po jejich stavbě. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 22.5.2017 21:55

demon píše:Patrně neměl na mysli žádnou ze současných tras, vy vtipálci... :roll:
Tak je logické, že tu jednu stanici z Pankráce na Olbrachtovu odjezdí jedna souprava se dvěma vozy

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od trainzjohny » 22.5.2017 21:48

demon píše:Patrně neměl na mysli žádnou ze současných tras, vy vtipálci... :roll:
Tam ovšem není třeba jednat o pokrytí, minimálně než se začne stavět, že ?! Zatímco o současných tunelech se hovoří roky.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od demon » 22.5.2017 21:10

Patrně neměl na mysli žádnou ze současných tras, vy vtipálci... :roll:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 22.5.2017 15:36

Patrně měl na mysli administrativní nasazení dvou vagonů. Jako že se ty zbylé 3 zamknou a zhasnou. :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od trainzjohny » 22.5.2017 14:45

von Špilberk píše:Buď sem nebo do humoru:
http://ihned.cz/c1-65737060-signal-v-me ... vni-podnik
"I z bezpečnostního hlediska je dobré mít přehled, kde je právě kolik cestujících. Navíc je to obrovská příležitost znát jejich pohyb a podle nich rozhodnout, zda nasadíme třeba jen dva vagony," vysvětluje Gillar,
Schválně jestli už někdo panu GŘ sdělil, že pětivozové jednotky metra, které máme, jsou v provozu nedělitelné. 8-)
Máme asi přebytek lokotraktorů, ty můžou táhnou i jeden vůz :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 22.5.2017 11:42

Buď sem nebo do humoru:
http://ihned.cz/c1-65737060-signal-v-me ... vni-podnik
"I z bezpečnostního hlediska je dobré mít přehled, kde je právě kolik cestujících. Navíc je to obrovská příležitost znát jejich pohyb a podle nich rozhodnout, zda nasadíme třeba jen dva vagony," vysvětluje Gillar,
Schválně jestli už někdo panu GŘ sdělil, že pětivozové jednotky metra, které máme, jsou v provozu nedělitelné. 8-)

Odpovědět