Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 07.6.2017 7:50

milbi píše:Už nějakou dobu platí, že značka Průjezd zakázán neznamená to, že musíte zastavit. Můžete projet, jen musíte mít připravenu dobrou výmluvu, proč jste tam jeli (pronásledujete uteklou kočku, chtěli jste se kouknout na dům, který chcete koupit apod.). Nutnost zastavit zmizela po jedné z posledních novel...
Upřímně on ji někdo někdy vymáhal? :lol:

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od milbi » 07.6.2017 7:47

Už nějakou dobu platí, že značka Průjezd zakázán neznamená to, že musíte zastavit. Můžete projet, jen musíte mít připravenu dobrou výmluvu, proč jste tam jeli (pronásledujete uteklou kočku, chtěli jste se kouknout na dům, který chcete koupit apod.). Nutnost zastavit zmizela po jedné z posledních novel...

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Jakub » 06.6.2017 17:47

Ad 1) Nic takového netvrdím, bavíme se o značce "Jiný zákaz (B32)", zatímco ty tu na mě teď vytahuješ 2 úplně jiné značky. Pokud by tam byly tebou zmíněné značky "Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech) (B1)" nebo "Zákaz vjezdu všech vozidel (B2)", bylo by označení značkou "Zákaz odbočení vpravo/vlevo (B24a/b)" zcela na místě. Značka průjezd zakázán ti však vjezd (a tedy i odbočení) do té ulice nezakazuje, proto nechápu, proč by tam měl být zákaz odbočení vlevo. To je to, co mi na tvém nápadu připadá matoucí. Současné značení s dodatkovou tabulkou mi připadá vhodnější, protože v kombinaci s dodatkovou tabulkou máš tu značku brát jako předběžnou.

Ad 2) Tady jsem z toho, jak jsi to napsal, zcela nepochopil, jak jsi to myslel. Zkusím tedy znovu popsat, proč mi tvá úprava připadá nesmyslná.

Případ 1: Máme současný stav a upadne dodatková tabulka. Značka nad ní se tak z předběžné stává značkou základní a má tedy přímou platnost pro úsek před sebou, což je samozřejmě špatně.
Případ 2: Realizujeme tvou úpravu a upadne dodatková tabulka. Značka "Zákaz odbočení vlevo (B24b)" tak začne platit jako zákazová pro všechny a zakazuje něco, co zakázané není (odbočovat do ulice, kterou je zakázaný pouze průjezd). Nezlob se na mě, ale to mi připadá matoucí rovněž.

A chtěl jsem tím narazit na to, že si stěžuješ, že je značka špatně umístěná, protože je při upadnuté dodatkové tabulce matoucí. Sám ale navrhuješ řešení, které ve stejné situaci (upadnutá dodatková tabulka) bude matoucí taky, i když jinak.

Značka je podle mě umístěna dobře, jen je ta dodatková tabulka její nezbytnou součástí. Není kvůli tomu nutné měnit stávají dopravní značení, zvlášť ve chvíli, kdy tuhle situaci asi značkou bez dodatkové tabulky stejně označit nezvládneš, takže se problému nezbavíš.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.6.2017 17:16

9001 píše:MM: U Želvy minimálně z MHD porušuje minimum řidičů, pač za platností značky přece zastavíš, aby si umožnil výstup/vyložení :devilsmokin Vyjímkou jsou služební jízdy, které nemusí u sloupku stavět.
.....
s MHD máš pravdu
Jakub píše:V prvním případě je situace označena správně, naopak tebou navrhované řešení by bylo zavádějící a zmatečné. A argumentace, že by DZ byla nesmyslná při upadnutí dodatkové tabulky, není úplně na místě. Ostatně i tvé řešení by bylo k ničemu, kdyby upadla tebou navrhovaná dodatková tabulka.
....
takže TVRDÍŠ, ŽE:
1.) DZ "ZÁKAZ ODBOČENÍ (VLEVO/VPRAVO)" SMĚREM DO ULIC S DZ "ZÁKAZ VJEZDU" NEBO "ZÁKAZ VJEZDU - JEDNOSMĚRNÝ PROVOZ V PROTISMĚRU" (jako např. zde s oběma případy naráz) JE NESMYSL A MÍSTO TOHO ZÁKAZU ODBOČENÍ TAM MAJÍ BÝT TY ZÁKAZXY VJEZDŮ S DODATKOVÝMI ŠIPKAMI :?:
2.) NENÍ ROZDÍL PORUŠENÍ ZÁKAZU PRŮJEZDU/VJEZDU KOLEM DZ, KTERÉ CHYBÍ DODATKOVÁ TABULKA S ŠIPKOU DO VEDLEDJŠÍ ULICE, JÍŽ SE TO TÝKÁ, byť ta DZ platí v aktuálním stavu = bez doplňkové šipky, a řidič se má řídit aktuálním DZ a nerozhodovat je-li správné (na což může jedině podat podnět příslušným orgánům) :!:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 05.6.2017 12:29

von Špilberk píše:Dolínek začal řešit preferenci ve Vršovicích. Takže už to brzo bude. :twisted:
Že by do roka a do dne... :D

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 05.6.2017 8:01

Dolínek začal řešit preferenci ve Vršovicích. Takže už to brzo bude. :twisted:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 05.6.2017 1:05

Druhý případ je ovšem základ pro kolizní situace. Tramvaj co odbočuje z Klapkovy vlevo, má značku Konec hlavní, ale ještě ne Dej přednost, ta je až dál v jiné větvi u jiné stopčáry. To znamená, že při křížení severního pásu Střelničné má tramvaj stále ještě přednost, protože přijíždí vůči vozidlům zprava. Jenže vozidla v tom směru tam mají Hlavní komunikaci. Dokonce nepomůže ani ta předsazená Dejpřednost, protože ta začne platit až po 70 metrech, a to je pro tento směr pozdě. Takže se tam můžete legálně s tramvají vybourat, pokud tedy během odbočování tramvaje nepůjdou světla. :D

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Jakub » 04.6.2017 20:01

V prvním případě je situace označena správně, naopak tebou navrhované řešení by bylo zavádějící a zmatečné. A argumentace, že by DZ byla nesmyslná při upadnutí dodatkové tabulky, není úplně na místě. Ostatně i tvé řešení by bylo k ničemu, kdyby upadla tebou navrhovaná dodatková tabulka.
Ve druhém případě mi to jako matoucí nepřijde, jen by bylo vhodnější značky prohodit (když už by tam měly být všechny), aby první a ve větším předstihu byla značka P3.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 04.6.2017 19:59

MM: U Želvy minimálně z MHD porušuje minimum řidičů, pač za platností značky přece zastavíš, aby si umožnil výstup/vyložení :devilsmokin Vyjímkou jsou služební jízdy, které nemusí u sloupku stavět.

Klapkova je v pohodě. Konec hlavní silnice je zbytečný, ale není špatně.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.6.2017 18:44

mne dnes došlo, že se v Praze zmatečně, a tedy dle předpisů špatně umisťují i DZ stálé:
- např. před zast. Želivského =M= DC je instalována DZ "Průjezd zakázán", které ovšem dnes (a bůhví jak dlouho) ji chybí dodatková tabulka s šipkou vlevo = nyní platnou DZ porušují všechna vozidla včetně TRAM jedoucí ke křižovatce Želivského! Správně by měla místo této DZ tam být DZ "Zákaz odbočení vlevo" s dodatkem "pro zákázaný průjezd", aby DZ nebyla nesmyslná/matoucí při upadnutí dodatku.
- např. v ul. Klapkově za zast Březiněveská DC je prvně DZ "Dej přednost v jízdě za 70m", pak "konec hlavní PK" a nakonec "Dej přednost v jnízdě" první a druhé DZ oznamují vlastně totéž, ale první navíc s upřesněním co přesně následuje a dokonce za jak dlouho!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.6.2017 23:35

pánové, nikoho netrklo níže zachycené podstatné chybné užití (mnou poslední dobou pozorované na mnoha místech) dočasné/přenosné DZ "Zákaz vjezdu všech vozidel" s dodatkem "mimo ..." ?
Ta DZ přece platí, dle obecných předpisů ČR, pro celou šíři komunikace - nikoliv pro jeden její pruh/pás (z několika) !
= nezměnění cyklus SSZ je nepodstatný problém, žádná vozidla tam totiž, díky mnou uvedené DZ, nemají co dělat/vjíždět do křižovatky.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 31.5.2017 11:32

Bobik píše:Klid, však Von Š nadává na to, že se tam nic neděje, ne na konkrétní stavební firmu, že se fláká. Ale přece nechceš, aby ouřadové z magoše/radnice museli vylejzat z kanclů a šmajdat po stavbě, jestli se dělá, případně ověřovat, že když jim firma nahlásí, že dřív za měsíc to není možný, zdali nezadávaj práci na tejden...
Ale to nejsme ve při :D

Prostě na tohle kašle z vysoka stát :evil:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 31.5.2017 10:56

Klid, však Von Š nadává na to, že se tam nic neděje, ne na konkrétní stavební firmu, že se fláká. Ale přece nechceš, aby ouřadové z magoše/radnice museli vylejzat z kanclů a šmajdat po stavbě, jestli se dělá, případně ověřovat, že když jim firma nahlásí, že dřív za měsíc to není možný, zdali nezadávaj práci na tejden...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 31.5.2017 8:30

von Špilberk : To je stejné jako u bájí o D1, kde se dokola nadává na stavební firmy...

Ale podle koho ty firmy pracují? Podle objednatele... Když si ŘSD objedná opravu, která jde udělat za 5 měsíců a dá na to firmě 10 měsíců, tak je logické, že se jako firma nebudu honit...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 31.5.2017 8:26

Tato uzavírka se samozřejmě mohla řešit zákazem vjezdu MIMO TRAM ;)
Ale vždyť se to tak nikdy nedělalo :D

Odpovědět