Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské metro
MM: Úseky metra, které byly zatopeny, tak neměly obnovenou Ochrannou funkci, tudíž by se tam schovat ani nemohl. Byla obnovena akorát funkce tlakově-plynotěsných uzávěrů a to včetně repase pohonů, těsnění, těsnění kabelových průchodek, těsnění žlábku a v článku zmiňované těsnění hlav kolejnic. Uzávěry se pravidelně zkouší a v některých úsecích dokonce i zkouškou zatopením.
Re: Pražské metro
Odnímatelná kolejová pole se využívají v Ochranném systému budapešťského metra a to zejména proto, že tam mají traťové tlakové uzávěry výsuvné z boku. Vůbec žádné problémy s tím nemají.9001 píše:MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
MM: Tady souhlasím s Demonem... Po povodních si podle mě dávají sakra bacha...
Navíc pražské metro jezdí prakticky bez nehod... Pokud vyjmu skokany a pár nehod na zkušebních tratích,tak za celou nedošlo k závaznější nehodě...
Navíc pražské metro jezdí prakticky bez nehod... Pokud vyjmu skokany a pár nehod na zkušebních tratích,tak za celou nedošlo k závaznější nehodě...
Re: Pražské metro
Po povodni se dělaly docela rozsáhlé stavební úpravy, mimo jiné i ochrana před vyplaváním. Přikotvovaly se vestibuly, např. na Vltavské jsou pod schody takové divné malé sedačky - pod tím jsou kotvy. Přikotvila se i celá stanice Palmovka. Jediné co se nekotvilo, byla stanice Florenc C, kvůli komplikovanosti takové úpravy.
Re: Pražské metro
A čo je pravdy na tom, že bolo ešte šťastie, že bolo metro zaplavené, inak mohlo pár staníc vyplávať (napr. Můstek A), a teda že pre prípad ďalšej obrovskej povodne metro viac potrebuje včasné kontrolované zaplavenie čistou vodou a nie dokonalú tesnosť.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
No jasně, von ten fíra přesně ví, v jakym technickym stavu jsou jaký vrata, notabene zrovna na novym Áčku.
Ale pokud ti to říkal na Palmě, tak to potom jo...
Ale pokud ti to říkal na Palmě, tak to potom jo...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
9001, von Š: není to dlouho co mne v novém úseku Ačka fíra řekl, že metro by bylo poslední, kam by utíkal při jakékoliv pohromě
- na můj dotaz proč, že moc dobře ví, v jak špatném technickém stavu je zařízení v něm, a to počínaje netěsnícími uzávěrami/vraty tunelů!
PS: já to těm médiím fakt nepráskl , ale čert ví, kdo nás při tom slyšel
- na můj dotaz proč, že moc dobře ví, v jak špatném technickém stavu je zařízení v něm, a to počínaje netěsnícími uzávěrami/vraty tunelů!
PS: já to těm médiím fakt nepráskl , ale čert ví, kdo nás při tom slyšel
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Ano, psalo se, že hlavně kabelové průchodky. Vrata jako taková voda neprorazila nikde, jen na Nam.Republiky prorazila voda vybetonovaný práh pod vraty. Takže šla voda vlastně kolejištěm.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané.
Nebyl náhodou hlavním problém metra kabelové průchody než kolejnice? Další problém byl, že se s tímhle prakticky nepočítalo a moc se neřešila údržba vrat a tlak vody byl tak silný, že je prostě prorazil... a v neposlední řadě, zavírání vrat 5 minut po 12 tomu taky neprospělo.
Nebyl náhodou hlavním problém metra kabelové průchody než kolejnice? Další problém byl, že se s tímhle prakticky nepočítalo a moc se neřešila údržba vrat a tlak vody byl tak silný, že je prostě prorazil... a v neposlední řadě, zavírání vrat 5 minut po 12 tomu taky neprospělo.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Vrata netěsní. V Liberci hledají způsob, jak uchránit metro před povodní
Dost se mi chce souhlasit s následujícím příspěvkedm z diskuze pod článkem:
"Spolehlivější a levnější by bylo udělat v tom místě kolejnici odnímatelnou." Pavel Řapek 5.6.2017 14:12
http://liberec.idnes.cz/v-liberci-hleda ... pravy_japeŠkody za deset miliard a půlroční nápravy. Tak dopadlo pražské metro po tragických povodních v roce 2002. Aby už k něčemu takovému nikdy nedošlo, vypsalo ministerstvo vnitra ambiciózní projekt, na kterém nyní pracuje Technická univerzita v Liberci spolu s firmou JaP Jacina.
Řeší ochranu soukromých domů, firem, institucí a infrastruktury v záplavových oblastech. A také právě metra. V této souvislosti má mimo jiné vyřešit zdánlivě nepodstatnou skutečnost.
Koleje metra jsou totiž vlivem používání opotřebené a uzavíratelná vrata metra kvůli tomu dobře netěsní. Případná další ničivá povodeň proto může znovu v kolejišti napáchat značné škody.
Firma teď spolu s univerzitou hledá materiál a takové technické řešení, které stoprocentně přilne k jakémukoliv tvaru kolejí. Nahradí současné výsuvné dotěsňovací gumy.
Materiály by obepnuly jakékoliv tvary
„Tvar kolejnice se časem mění. Na rovině, v zatáčkách. Spolu s kolejemi by se proto měly měnit i dotěsňovací prvky, které by kolejnici zatěsnily. To byl ale zatím problém,“ vysvětlil Jaroslav Sieratovski, technický ředitel společnosti JaP Jacina.
...........
Dost se mi chce souhlasit s následujícím příspěvkedm z diskuze pod článkem:
"Spolehlivější a levnější by bylo udělat v tom místě kolejnici odnímatelnou." Pavel Řapek 5.6.2017 14:12
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské metro
Mně se hlavně líbí, jak jsou všude kamery, a najednou je v kolejišti kočárek a nikdo neví, jak se tam dostal.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pražské metro
Poškodila se souprava?
Jinak chroust, chroust, jedu dál a po odjetí vyndám zbytky kočáru z kolejí. Záležitost na 5 minut, ne půl hodiny...
Jinak chroust, chroust, jedu dál a po odjetí vyndám zbytky kočáru z kolejí. Záležitost na 5 minut, ne půl hodiny...
Re: Pražské metro
Provoz metra na lince A v úseku Náměstí Míru - Želivského byl v pátek odpoledne asi na půl hodiny v obou směrech přerušen. Důvodem byl kočárek v kolejišti stanice Náměstí Jiřího z Poděbrad, na který souprava najela
Re: Pražské metro
Na to ovšem nepotřebují online přepravní průzkum. A s trochou optimalizace by to trvale vyjezdilo i 0 vozů.9001 píše:Tak je logické, že tu jednu stanici z Pankráce na Olbrachtovu odjezdí jedna souprava se dvěma vozy
i když... o víkendu by to přeci jen chtělo nějaké jízdy pro šotouše a jiné zvědavé turisty, za zvláštní vstupné.