Pražské metro

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.6.2017 8:24

Mezi Florencí a Českomoravskou nejezdilo metro kvůli pádu do kolejiště
Provoz metra linky B mezi stanicemi Florenc a Českomoravská přerušil ráno na zhruba hodinu a půl pád člověka do kolejiště ve stanici Invalidovna. Metro nejezdilo v obou směrech. Provoz byl podle webu Dopravního podniku obnovený v 07:46. ......
http://praha.idnes.cz/metro-nejede-flor ... -zpravy_jj


Uživatelský avatar
cwapa
Uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: 05.7.2007 23:08
Bydliště: všude doma

Re: Pražské metro

Příspěvek od cwapa » 11.6.2017 13:10


vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Pražské metro

Příspěvek od vs-metrak » 08.6.2017 8:56

Stopáž 0:50 tam je to krásně vidět, žádný problém s tím není...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od trainzjohny » 08.6.2017 8:03

P_V píše:
vs-metrak píše:Odnímatelná kolejová pole se využívají v Ochranném systému budapešťského metra a to zejména proto, že tam mají traťové tlakové uzávěry výsuvné z boku. Vůbec žádné problémy s tím nemají.
Nehrká jim to? Dva nesvařené styky za sebou, a šrouby co kvůli časté demontovatelnosti nemohou být utažené na krev, to musí být pěkná diskoška.
Tak se to nemusí posouvat nutně v úhlu 90° na kolej, může to být řešené jako tramvajová dilatace pod nějakým menším úhlem, ideálně ještě spolu s šikovným zbroušením oné koleje a pak to může být celkem hladký přejezd.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 07.6.2017 22:43

vs-metrak píše:Odnímatelná kolejová pole se využívají v Ochranném systému budapešťského metra a to zejména proto, že tam mají traťové tlakové uzávěry výsuvné z boku. Vůbec žádné problémy s tím nemají.
Nehrká jim to? Dva nesvařené styky za sebou, a šrouby co kvůli časté demontovatelnosti nemohou být utažené na krev, to musí být pěkná diskoška.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 07.6.2017 20:32

demon píše:No jasně, von ten fíra přesně ví, v jakym technickym stavu jsou jaký vrata, notabene zrovna na novym Áčku.
....
já s ním mluvil na novým Áčku, ale chápal jsem, že řeč je obecná - resp. spíše staré úseky ( #-o proč by se měla držet voda na novém úseku vedeným pod kopci - mimo úseku mezi Veleslavínem a Petřinami) :!:

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Pražské metro

Příspěvek od vs-metrak » 07.6.2017 18:11

MM: Úseky metra, které byly zatopeny, tak neměly obnovenou Ochrannou funkci, tudíž by se tam schovat ani nemohl. Byla obnovena akorát funkce tlakově-plynotěsných uzávěrů a to včetně repase pohonů, těsnění, těsnění kabelových průchodek, těsnění žlábku a v článku zmiňované těsnění hlav kolejnic. Uzávěry se pravidelně zkouší a v některých úsecích dokonce i zkouškou zatopením.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Pražské metro

Příspěvek od vs-metrak » 07.6.2017 18:05

9001 píše:MM: Odnímatelná kolejnice bude asi dost bezpečnostní průser at už pro zpětné proudy, tak pro opotřebení. Stačí jak vypadají dilatace na TT a to jsou mnohonásobně méně namáhané...
Odnímatelná kolejová pole se využívají v Ochranném systému budapešťského metra a to zejména proto, že tam mají traťové tlakové uzávěry výsuvné z boku. Vůbec žádné problémy s tím nemají.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od 9001 » 06.6.2017 18:10

MM: Tady souhlasím s Demonem... Po povodních si podle mě dávají sakra bacha...

Navíc pražské metro jezdí prakticky bez nehod... Pokud vyjmu skokany a pár nehod na zkušebních tratích,tak za celou nedošlo k závaznější nehodě...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské metro

Příspěvek od P_V » 06.6.2017 18:01

Po povodni se dělaly docela rozsáhlé stavební úpravy, mimo jiné i ochrana před vyplaváním. Přikotvovaly se vestibuly, např. na Vltavské jsou pod schody takové divné malé sedačky - pod tím jsou kotvy. Přikotvila se i celá stanice Palmovka. Jediné co se nekotvilo, byla stanice Florenc C, kvůli komplikovanosti takové úpravy.

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 149
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Pražské metro

Příspěvek od jeffer » 06.6.2017 17:50

A čo je pravdy na tom, že bolo ešte šťastie, že bolo metro zaplavené, inak mohlo pár staníc vyplávať (napr. Můstek A), a teda že pre prípad ďalšej obrovskej povodne metro viac potrebuje včasné kontrolované zaplavenie čistou vodou a nie dokonalú tesnosť.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od demon » 06.6.2017 16:10

No jasně, von ten fíra přesně ví, v jakym technickym stavu jsou jaký vrata, notabene zrovna na novym Áčku.
Ale pokud ti to říkal na Palmě, tak to potom jo... #-o

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské metro

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.6.2017 15:04

9001, von Š: není to dlouho co mne v novém úseku Ačka fíra řekl, že metro by bylo poslední, kam by utíkal při jakékoliv pohromě
- na můj dotaz proč, že moc dobře ví, v jak špatném technickém stavu je zařízení v něm, a to počínaje netěsnícími uzávěrami/vraty tunelů!

PS: já to těm médiím fakt nepráskl (-X , ale čert ví, kdo nás při tom slyšel #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské metro

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2017 6:23

Ano, psalo se, že hlavně kabelové průchodky. Vrata jako taková voda neprorazila nikde, jen na Nam.Republiky prorazila voda vybetonovaný práh pod vraty. Takže šla voda vlastně kolejištěm.

Odpovědět