Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 08.8.2017 20:10

Vůbec nejlepší by bylo, kdyby metro A jelo do Štěrbohol. Tohle prodloužení a stanici Depo Hostivař nám byl čert dlužen.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 08.8.2017 20:00

Takže ono se plánuje, že tramvaj směr ÚD resp. z ÚD bude jezdit obratištem?

Autobusy jsou relativní... Až nějakou pomazanou hlavu na ROPIDu napadne hnát busy opět na Depo, tak tam bude sakra těsno...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od trainzjohny » 08.8.2017 16:24

Radek píše:
thriller2 píše: Autobusáku to nevadí, ten stejně pořád zeje prázdnotou. Zato zábor části P+R mi nejde do hlavy, vždyť tam je to obvykle celkem plné.
Jak už tu prošlo diskusí, současně se bude stavět parkovací dům, který úbytek vykompenzuje.
Který se dá hravě kvůli financím vyškrtnout (a, v Praze také vyškrtne...).

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 08.8.2017 15:55

thriller2 píše: Autobusáku to nevadí, ten stejně pořád zeje prázdnotou. Zato zábor části P+R mi nejde do hlavy, vždyť tam je to obvykle celkem plné.
Jak už tu prošlo diskusí, současně se bude stavět parkovací dům, který úbytek vykompenzuje.

Uživatelský avatar
Jakub
Uživatel
Příspěvky: 480
Registrován: 22.12.2007 23:43
Bydliště: Jedno z posledních nádraží, kde jsou komplet mechanická návěstidla.

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Jakub » 08.8.2017 14:52

Já to pochopil tak, že tam směrové rozlišení je. Vnitřní nástupiště je výstupní, střední bude nástupní + nácestná směrem dc, vnější pak bude nácestná směr Ústřední dílny.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 08.8.2017 14:19

Vidím tam zásadní problém, a to přehlednost pro obecenstvo. Místo aby byla nástupiště rozlišena směrově, tak jsou rozlišena podle toho, zda se nastupuje nebo projíždí. Takže když chci někam jet, nevím kam se postavit, aby mi to neujelo odvedle dřív. A navíc musím čumět nejen na číslo tramvaje, ale i na název konečné.

Průjezd by možná směrově rozlišit šlo, ale výjezd ne.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od thriller2 » 08.8.2017 14:04

9001 píše:Navíc osekání autobusáku mi taky nepřijde úplně ok...
Autobusáku to nevadí, ten stejně pořád zeje prázdnotou. Zato zábor části P+R mi nejde do hlavy, vždyť tam je to obvykle celkem plné.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 08.8.2017 12:47

Ještě kdyby proklientsky šel udělat přestup na metro hrana-hrana s tou manipulační kolejí, možná by tim metrem začal někdo jezdit už z DH :twisted:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 08.8.2017 9:40

Vnitřní zastávka bude výstupní, střední nástupní a vnější bude průjezdná (pro linky jedoucí dál). Třeba... 8-)

Jenda1989
Uživatel
Příspěvky: 234
Registrován: 22.6.2012 22:06

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Jenda1989 » 08.8.2017 9:22

9001 píše:Docela megalomanský. Jaký má smysl vnitřní kolej? To je pro šotouše, že budou moc jezdit dokola? :lol:

Navíc osekání autobusáku mi taky nepřijde úplně ok...
U těch vnitřních kolejí se zřejmně bude jednat o odstavování vlaků při nějakých mimořádnostech (např. posílení dopravy při výluce metra či odstavování části vlaků při uzavření nějaké vozovny).

A co se busů týká, vnitřek bude stačit, neb dnes už tam tolik busů nejezdí a navíc kolikrát jeden bus obsluhuje 3 linky (229+364+366).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 08.8.2017 9:10

Docela megalomanský. Jaký má smysl vnitřní kolej? To je pro šotouše, že budou moc jezdit dokola? :lol:

Navíc osekání autobusáku mi taky nepřijde úplně ok...

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobek » 08.8.2017 8:33

Mezitím dostává konkrétnější obrysy smyčka Depo Hostivař, byť zatím v podobě oznámení EIA:
https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_PHA1055
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Bobek » 21.7.2017 8:49

Dovolil bych si připodotknout, když už jsme tu troubu tak rozhicovali, že srovnání rychlostních parametrů infrastruktury hypotetické příměstské tramvaje se současnými příměstskými autobusy je obdobně fér, jako současného příměstského autobusu se současnou příměstskou tramvají. :)

Vážněji: pokud by se tak někde povedlo postavit nadřazený systém (záměrně neuvádím trakci), který bude schopný na sebe dojíždějící opravdu natáhnout, tak prosím. Ale jestli jde jen o spálení nějakých dotačních programů, nevidím přínos v dotažení kolejí do Zdib jen proto, že je tam pro ně místo na cestě. Rychlejší to bude jen stěží a tedy přestup navíc by jistě nesklidil pozitivní ohlasy. Tedy vyjma spolků typu Ládví není autobusák. To fakt radši nechme ten pruh pro autobusy.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od demon » 21.7.2017 6:20

Legislativně problém není...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.7.2017 20:11

demon, 9001: díky za Vaše výstižné RE na mé "rýpnutí" o přesvědčení jiných (nikoliv mě).

Odpovědět