Protože právě tady je to úplně nejzbytečnější v celý Praze ?Karosák píše:Při dnešní krátkodobé výluce byla instalována další oficiální diodová sekce a to pod zast. Královský letohrádek ZC.
Kvízová otázka samozřejmě zní, proč právě zde? Hádejte, pišteModří samozřejmě vědí, tak to třeba časem někdo prozradí
![]()
Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6323
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3635
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Při dnešní krátkodobé výluce byla instalována další oficiální diodová sekce a to pod zast. Královský letohrádek ZC.
Kvízová otázka samozřejmě zní, proč právě zde? Hádejte, pište
Modří samozřejmě vědí, tak to třeba časem někdo prozradí

Kvízová otázka samozřejmě zní, proč právě zde? Hádejte, pište



- 7001
- Uživatel
- Příspěvky: 199
- Registrován: 30.8.2004 8:31
- Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
V dolní části, zhruba pod hospodou už vzniká plácek pro kontejnery a v kopci už se pomalu začínají stavět sloupy. Jinak k tomu proč se to nenapojí rovnou na trolej, je rozdíl mezi nabíjením na konečné a provozem s cestujícími. Kontejnerová měnírna bude specificky upravena pro tento provoz, což by pouhé připojení na trolej a kolej nesplňovalo.
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Napájecí bod TT je přímo u hospody U Karla, což je Kelerce nejblíž, jen 300 m. Nenapojilo by se tudíž na trolej, ale rovnou na přívod. Jelikož nepředpokládám výskyt víc jak 1 trolejbusu najednou, tak by to mohlo stačit.
Nebo jak jsem psal, z metra. Tam je voltíků pro případné ztráty víc (nevím jak moc je elektrobus flexibilní) a měnírna dimenzovaná na mnohem větší proudy.
Ale možná že se ukáže, že nová měnírna je levnější než kilometr měděného (asi by stačil i hliník
) kabelu na prst tlustého.
Nebo jak jsem psal, z metra. Tam je voltíků pro případné ztráty víc (nevím jak moc je elektrobus flexibilní) a měnírna dimenzovaná na mnohem větší proudy.
Ale možná že se ukáže, že nová měnírna je levnější než kilometr měděného (asi by stačil i hliník

- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3635
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Dotýkat se můžeš čeho chceš, ať je to pod proudem, nebo ne. Nesmíš však dopustit, aby přes tebe ten proud někam tekl. To pak svědífricoolinek2 píše:Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?
Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku...


Jinak k tomu vyvedení do Prosecké: Vím, že tram úsek není napájený v kuse, ale po sekcích á 300 m. Ale někdo tu navrhoval, proč vlastní měnírnu v kontejneru, když můžu napájet to z "blízké tramvajové tratě". Což mi přijde nereálné, protože buď potáhnu kabel z Bulovky a do země ho asi narychlo těžko zakopu. Nebo si ho vezmu z jedné sekce, kde se ale pohybují tramvaje s odběrem. Čili z Bulovky kilák v zemi, pak nějaký úsek, kde se koná nějaký odběr a teprve odtud, kde už to může být s napětím všelijaké potáhnu další 2 kilometry vedení na Kelerku, kde budu rád, že vůbec rozsvítím doutnavku. To by musel být extra kabel už z měnírny a na svorkách by to chtělo trochu přitlačit, abych na konci něco vycucal. Na té Želvě, nebo Ohradě je to podobném ale mám tu jen krátké jalové vedení, sloupy patří DP (včetně mobilních) a špičkové proudy při nabíjení nebudou takové, jako když to našlápnu s ebusem do kopce

- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2115
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Zkus tu fyziku 
U trolejbusů býval izolační stav větší problém než u tramvaje, která aby se 100% odizolovala, musela fakt najet na gumový koleje. Třeba (asi nejen) v Plzni 9Tr lehce probíjely... A kdo pak a při jaké činnosti propojil elektronický obvod?
Nikdy se snad nikomu nic vážného nestalo, ale nějaký proudíky tam byly
Na PTG se stačí podívat, přes co je mimo jiné připevněn na střechu vozidla

U trolejbusů býval izolační stav větší problém než u tramvaje, která aby se 100% odizolovala, musela fakt najet na gumový koleje. Třeba (asi nejen) v Plzni 9Tr lehce probíjely... A kdo pak a při jaké činnosti propojil elektronický obvod?
Nikdy se snad nikomu nic vážného nestalo, ale nějaký proudíky tam byly

Na PTG se stačí podívat, přes co je mimo jiné připevněn na střechu vozidla

- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2442
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Ok, takže kastle tramvaje je fyzicky pod proudem...? Tj. mezi PTG a zbytkem tramvaje není žádný izolant...?
Pak by se ale ani cestující neměl třeba dotýkat okenních rámů, ne?Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku...
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2115
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Cestující ve voze nikoliv, otevři si fyziku cca 7 ročníku ZDŠ 
Jak jsem viděl Frcolínek, tak už jsem čekal něco zajímavého
Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku...
Kdepak se dokonce vysvětloval postup opuštění odizolovaného vozu, stažení PTG druhého vozu cestujícím, atd. Nebyla to nauka o vozidle? To je někde na PRT volně ke stažení, trochu se vzdělej chlapče

Jak jsem viděl Frcolínek, tak už jsem čekal něco zajímavého

Ovšem nesahal bych na takovou tramvaj zvenku...

Kdepak se dokonce vysvětloval postup opuštění odizolovaného vozu, stažení PTG druhého vozu cestujícím, atd. Nebyla to nauka o vozidle? To je někde na PRT volně ke stažení, trochu se vzdělej chlapče

- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2442
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Předem se omlouvám, že neznám věc, která by tramfóráři asi by měla být jasná, ale pokud by tramvaj teoreticky najela na koleje z nevodivého materiálu, tak by třeba cestující držící se tyčí dostali těžký zásah elektrickým proudem...?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4068
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2115
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Měření hlasitosti mluvy řidiče, na to si dej pozor, ať nejsi nadlimitní 

-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Co to je za technologii v koleji TT zachycenou přiloženou fotkou před zast. Nad Trójou DC?
Nejsem (jako ŘT) informován - neměl jsem volat PDT kvůli podezření na NÁSTRAŽNÝ VÝBUŠNÝ SYSTÉM

Nejsem (jako ŘT) informován - neměl jsem volat PDT kvůli podezření na NÁSTRAŽNÝ VÝBUŠNÝ SYSTÉM


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3635
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Něco k EMě?...
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 1970
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Též by mně to zajímalo. Tyto krabičky jsou rozesety i na řepských zastávkách, a dokonce (tuším) i na Štěpničné.Karosák píše:V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trolejové vedení, napájení a zabezpečení
Nechystá se (či již byla realizována) změna detekce TRAM pro SSZ za uvedenou zastávkou z trolejového kontaktu - tzv. brnkačkyKarosák píše:V zast. Poliklinika Modřany DC, v přední polovině, je mezi kolejnicemi šedivá krabička. Stejná jako na Barrandově, v níž jsou KO ovládající blikání čtverečků (a do stejné se ukládají i přijímače ROV) . Zde je však jen jedna sama samotinká. K čemu toto?

PS: umístění bych specifikoval spíše jako "několik metrů před označníkem" - POŘÁD MÁM PROBLÉM S URČENÍM CO JE PŘEDEK A CO ZADEK/KONEC ZASTÁVKY - D1/2 (potažmo DPP celkově) bere za začátek zastávky označník, ALE ZÁKONY - DRÁŽNÍ I O SILNIČNÍM PROVOZU (VČETNĚ JEJICH TZV. PROVÁDĚCÍCH VYHLÁŠEK) MÍSTO UMÍSTĚNÍ OZNAČNÍKU (POTAŽMO JEMU ROVNÉ NÁVĚSTI) POVAŽUJÍ ZA KONEC ZASTÁVKY/NÁSTUPIŠTĚ
