Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.8.2017 0:25

V.Ložek: Proč lžete? ;-) Tramvaj do Bohnic auta prakticky neomezí...

Tramvaje čistě do Bohnic nemá naprosto žádnou přidanou dopravní hodnotu... Ano pokud se někdo našel, kdo by rovnou postavil protažení do Dejvic, tak už by se o tom dalo uvažovat...Ale tomu nevěří asi nikdo...

V. Ložek
Uživatel
Příspěvky: 30
Registrován: 18.12.2006 22:17

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od V. Ložek » 12.8.2017 22:49

9001 píše:Takže bude nakonec nejlepší se na Bohnice tramvajově vykašlat a bude klid než tyhle bejkárny...
Nojo, ono totiž je nejjednodušší a nejlepší žádné nové tramvajové tratě nestavět, když by vadily autům. Dědina to samé.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 12.8.2017 18:21

Takže bude nakonec nejlepší se na Bohnice tramvajově vykašlat a bude klid než tyhle bejkárny...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 12.8.2017 13:35

Nad Šutkou byla taky jedna ze zvažovaných variant. Já bych ta auta neomezoval za každou cenu. Ubírání pruhů, přidávání přechodů... Nad Šutkou se 4 pruhy nyní slouží jako akumulační prostor mezi dvěma rušnými křižovatkami a před užší Zenklovou. Když se to zúží, bude se to štosovat jinde a překážet víc.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od trainzjohny » 12.8.2017 13:05

Já bych měl kacířstější myšlenku, současnou trať Ke stírce - Kobylisy používat pouze pro linky z Tróje (ty těžko nechat odbočit do ulice Nad Šutkou) a ze Zenkolvy všechny tramvaje táhnout rovně onou ulicí Nad Šutkou na Kobyliské náměstí a tam až udělat odbočení vlevo do Bohnic a vpravo na současnou křižovatku kobylisy, kde byl jen směr do vozovny a přímo na ďáblice.
Pak tenhle zběsilý oblouk, který ještě navíc vychází do brutálního stoupání odpadne.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 12.8.2017 12:06

To není dobrý nápad, zkrátit zastávku zc u metra Kobylisy na 1 vlak. Zrovna tady se tramvaje sjíždějí v hojném počtu velmi často, když čekají na čočky. A když bude křižovatka znekapacitněná zjednopruhováním, tak ještě častěji, navíc si budou překážet před odbočením. Ten jeden pruh budou též milovat řidiči autobusů směr východ a smyčka.

Jestli by ono nevyšlo levněji vykoupit ten jeden dům v Uzavřené ulici, než ubourávat a přestavovat zánovní vestibul.

Nebo, pokud je zájem vést TT tudy, tak nějak takhle. Nutnost vykoupit nebytovou stavbu a udělat opěrnou zeď, nebo jen větší násep.


P.S. Teď jsem si ještě všiml řešení vstupů do metra od tramvaje na Kobyliském náměstí. Pěkná podzemní obíhačka, a aby snad náhodou někdo nešel kratší cestou po povrchu, tak v tom směru není ani přechod :(
A největší humor pocítí ten, kdo by se chtěl podchodem dostat na tramvaj z SZ rohu náměstí :)

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

TT Bohnice

Příspěvek od vs-metrak » 12.8.2017 11:21

Poslední číslo žurnálu Matroprojekt radí, pátrá, informuje řeší variantní napojení tramvajové trati do Bohnic u východního vestibulu stanice metra Kobylisy, které by si vyžádalo nejen demolici stávajícího vestibulu, ale i demolici podchodu... :shock: Zároveň je zde i zobrazeno možné uspořádání Kobyliského náměstí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od von Špilberk » 11.8.2017 16:24

Nový DP kontakt s článkem o TT na Dědinu s velmi "optimistickým" závěrem...
Projekt tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská je sledován z hlediska možnosti spolufinancování z fondů Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava (OPD II ) s předpokladem podání žádosti v roce 2018. Pouze v případě vydání územního rozhodnutí i stavebního povolení do konce roku 2018 je stále reálná výstavba trati do konce roku 2020. Stěžejní pro dodržení tohoto termínu bude vyřešení výše popsaných problémů vzniklých při přípravě projektu pro územní řízení a dále také řešení majetkoprávních vztahů s vlastníky pozemků zasažených stavbou. Budou‑li popsané snahy úspěšné, mají obyvatelé Dědiny naději ...
Takže zase nic. :?

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 08.8.2017 23:56

Pardon, mea culpa, mea maxima culpa. Já myslel, že za chybu považuješ odklon busů z DH na Háje, ale ten byl, pravda, někdy před 7-8 lety. S chybou umístění stanice metra do místa "hic sunt leones" samozřejmě souhlasim.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 08.8.2017 22:43

kruťák: A souvislost? Pokud vím tak na Háje se metrem jezdí od roku 1980 :devilsmokin Tady je řeč o Depu.

MM: Neblbni... Tobě je 37, mě 29... Možná naše vnoučata se toho dočkají :lol:

P_V: Njn někdo byl rychlější :lol:.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 08.8.2017 22:41

kruťák píše:My vidláci jsme za tuto "chybu" rádi. Dřív míval bus z Prahy ve všední den odpoledne zpoždění...
Tak určitě, ale na Háje se ty busy daly ohnout i bez stanice v depu :)

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od kruťák » 08.8.2017 22:24

P_V píše:Ano! Před 12 lety udělalo město chybu
My vidláci jsme za tuto "chybu" rádi. Dřív míval bus z Prahy ve všední den odpoledne zpoždění 0-120 minut. Nedalo se spolehnout ani na bus směr Praha, protože se nestíhal otočit. Dneska se na trase štosuje jen úsek Na Vrchách - Nové náměstí (pokud se tedy zrovna nekope silnice mezi Uhříněvsí a Říčanama, kterou snad už proboha do zimy stihnou) a zpoždění je celkem předpokládatelné, v rozmezí 0-30 minut podle toho, který den to je (pondělí a čtvrtek jsou nejhorší + pátek někdy ok, někdy totálka). A busy se i přes napjaté časy na konečných stíhají otočit včas. Navíc Céčko jezdí do více cílů jihozapražáků (OC Chodov, Kačák (Thomayerka), Budějárna (ollok), OC Pankrác, IPP, Hlavák).
P_V píše:k naplnění poptávky stačí jeden šukafon za hodinu
Když jich holt víc nejezdí*, tak kdo by tim jezdil. Až bude jezdit po 10 minutách, tak si zákazníky najde. (*-důvody, proč jich nemůže jezdit víc, jsou mi známy).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.8.2017 22:15

9001 píše:
von Špilberk píše:Vůbec nejlepší by bylo, kdyby metro A jelo do Štěrbohol. Tohle prodloužení a stanici Depo Hostivař nám byl čert dlužen.
Celkem souhlas... Nebo aspon k Průmyslové s velkým P+R...
a to já navrhuji ještě dál:
Skalka - Průmyslová - Štěrboholy P+R - (U) Jahodnice - Kyje "Esko" - RAJSKÁ ZAHRADA =M=B / "Esko"

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 08.8.2017 21:27

Ano! Před 12 lety udělalo město chybu, a stále se ji snaží marně napravit vrstvením dalších zbytečností. Bude tramvajový terminál, jen mi není jasné, kdo tam bude z tramvaje na metro přestupovat, když jede takovou oklikou a s dvojnásobným intervalem. Prodlouží se TT do Štěrbohol, aby tam tramvají jezdil aspoň někdo, ale ten tam už dnes jezdí autobusy, které pokračují ještě dál, takže je to nenahradí. Chystá se přestupní železniční zastávka, na trase, kde k naplnění poptávky stačí jeden šukafon za hodinu. Bude to z té železniční zastávky k metru opět lán světa. A navíc ta trať vyžaduje extrémní modernizaci, aby se na ní ten osobní provoz ve všední den vešel. Atd.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 08.8.2017 20:29

von Špilberk píše:Vůbec nejlepší by bylo, kdyby metro A jelo do Štěrbohol. Tohle prodloužení a stanici Depo Hostivař nám byl čert dlužen.
Celkem souhlas... Nebo aspon k Průmyslové s velkým P+R...

Odpovědět