Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
velmi se omlouvám, ale konečně už fakt:
1.) s tím usedlým myšlením jděte do
2.) si uvědomte, že TT nemusí být (viz Plzeň a jiná města zejména tzv. na západ od ČR) postavena:
a) jako obousměrná dvoukolejná trať jednou ulicí
b) uprostřed ulice s provozem IAD po stranách
NÁSLEDNĚ VÁM VYJDE, ŽE:
1.) Uzavřená ul. i při současné zástavbě umožňuje (pro)vedení jedné koleje (DC)
2.) TT lze provést dvěma souběžnými ulicemi (zejména mají-li stísněné podmínky/šířku) tzv. jednokolejnou průjezdnou blokovou smyčkou!
3.) ZC do Bohnic (od Palmovky i Trojské) můžou TRAM jet "závlekem" přes křižovatku Kobylisy =M=
4.) DC od Voz.KO, obr. Březiněveská i Ďáblic (k Trojské i Palmovce) mohou jet TRAM "závlekem" přes Kobyliské náměstí!
5.) kolej TT může být vedena vpravo od vozovky podél chodníku (mimo zastávky od něj néjlépe oddělena zábradlím či živým plotem)
6.) kolej TT vedená způsobem uvedeným v předchozým bodě je velmi vhodná pro současné užití jako vyhrazený BUS pruh!
7.) při přiměřené hustotě TRAM a BUS jsou jejich společné zastávky v úsecích jejich vedení dle dvou předchozých bodů velmi vhodné pro přestup cestujících
8.) v případě vedení kolejí TT u křižovatky Kobylisy =M= dle bodu 5 vzniknou tyto výhody:
a) kolejový oblouk ZC z ul. Klapkovy do ul. Pod Sídlištěm se vleze do prostoru současné vozovky/křižovatky
b) při variantním rozvětvení koleje ZC v Klapkově před křižovatkou Kobylisy =M= na 2 (díky realizaci, zde již navržené, demolice neobytné budovy) nebudou muset vlevo odbočující TRAM stanicovat před křižovatkou (a ZNOVU hned za ní)
c) TRAM jedoucí DC z Klapkovy ul. od současné zast. Březiněveská DC by do zast. Kobylisy =M= vjížděly bez kolize s IAD i BUS (které by měly své zastávky až za tou TRAM - vpravo od společného vyhrazeného jízdního pruhu/pásu) jedoucími z ul. Střelničná do ul. Pod Sídlištěm
9.) TRAM (a BUS) zastávky by byli umístěny takto velmi logicky/prakticky:
a) Březiněveská DC zrušena (případně nahrazena jen pro vlaky vyjíždějící ze stejnojmenného obratiště v jeho jednokolejném úseku ve stejnojmenné ul.)
b) Kobylisy =M= ZC cca v úrovni současné, ale u chodníku u pravé/východní strany ul. (úsek Klapkovy ul. mezi následující křižovatkou a ul. Zenklovou jednosměrný nejen pro TRAM, ale i pro IAD - jen na zvážení kladů/záporů jestli ve směru TRAM či opačném)
c) Kobylisy =M= DC od současných TT od Voz.KO/obrat. Březiněveské a Sídl. Ďáblice by byla současně ZC pro novou TT do Bohnic - v prostoru 1. poloviny současných BUS zastávek ZC (pro jejichž snížený počet by sloužila až zachovaná její 2. polovina - vpravo od společného vyhrazeného jízdního pruhu/pásu s TRAM)
d) Kobyliské nám. ZC (pro TT do Bohnic) na zač. ul Čimická - u severozápadního výstupu z podchodu/vestibulu =M=
e) Kobyliské nám. DC v ul. Uzavřená západně od současného jihozápadního výstupu z podchodu/vestibulu =M=, od něhož by bylo dobré cca 5m západně postavit ještě jeden do prostoru nástupiště TRAM zastávky
f) oba směry zast. Hercovka navrhuji nechat ccä v současné poloze
g) zast. Ke Stírce ZC navrhuji posunout proti směru jízdy do přímého úseku TT ihned za křižovatkou se stejnojmennou ul.
1.) s tím usedlým myšlením jděte do
2.) si uvědomte, že TT nemusí být (viz Plzeň a jiná města zejména tzv. na západ od ČR) postavena:
a) jako obousměrná dvoukolejná trať jednou ulicí
b) uprostřed ulice s provozem IAD po stranách
NÁSLEDNĚ VÁM VYJDE, ŽE:
1.) Uzavřená ul. i při současné zástavbě umožňuje (pro)vedení jedné koleje (DC)
2.) TT lze provést dvěma souběžnými ulicemi (zejména mají-li stísněné podmínky/šířku) tzv. jednokolejnou průjezdnou blokovou smyčkou!
3.) ZC do Bohnic (od Palmovky i Trojské) můžou TRAM jet "závlekem" přes křižovatku Kobylisy =M=
4.) DC od Voz.KO, obr. Březiněveská i Ďáblic (k Trojské i Palmovce) mohou jet TRAM "závlekem" přes Kobyliské náměstí!
5.) kolej TT může být vedena vpravo od vozovky podél chodníku (mimo zastávky od něj néjlépe oddělena zábradlím či živým plotem)
6.) kolej TT vedená způsobem uvedeným v předchozým bodě je velmi vhodná pro současné užití jako vyhrazený BUS pruh!
7.) při přiměřené hustotě TRAM a BUS jsou jejich společné zastávky v úsecích jejich vedení dle dvou předchozých bodů velmi vhodné pro přestup cestujících
8.) v případě vedení kolejí TT u křižovatky Kobylisy =M= dle bodu 5 vzniknou tyto výhody:
a) kolejový oblouk ZC z ul. Klapkovy do ul. Pod Sídlištěm se vleze do prostoru současné vozovky/křižovatky
b) při variantním rozvětvení koleje ZC v Klapkově před křižovatkou Kobylisy =M= na 2 (díky realizaci, zde již navržené, demolice neobytné budovy) nebudou muset vlevo odbočující TRAM stanicovat před křižovatkou (a ZNOVU hned za ní)
c) TRAM jedoucí DC z Klapkovy ul. od současné zast. Březiněveská DC by do zast. Kobylisy =M= vjížděly bez kolize s IAD i BUS (které by měly své zastávky až za tou TRAM - vpravo od společného vyhrazeného jízdního pruhu/pásu) jedoucími z ul. Střelničná do ul. Pod Sídlištěm
9.) TRAM (a BUS) zastávky by byli umístěny takto velmi logicky/prakticky:
a) Březiněveská DC zrušena (případně nahrazena jen pro vlaky vyjíždějící ze stejnojmenného obratiště v jeho jednokolejném úseku ve stejnojmenné ul.)
b) Kobylisy =M= ZC cca v úrovni současné, ale u chodníku u pravé/východní strany ul. (úsek Klapkovy ul. mezi následující křižovatkou a ul. Zenklovou jednosměrný nejen pro TRAM, ale i pro IAD - jen na zvážení kladů/záporů jestli ve směru TRAM či opačném)
c) Kobylisy =M= DC od současných TT od Voz.KO/obrat. Březiněveské a Sídl. Ďáblice by byla současně ZC pro novou TT do Bohnic - v prostoru 1. poloviny současných BUS zastávek ZC (pro jejichž snížený počet by sloužila až zachovaná její 2. polovina - vpravo od společného vyhrazeného jízdního pruhu/pásu s TRAM)
d) Kobyliské nám. ZC (pro TT do Bohnic) na zač. ul Čimická - u severozápadního výstupu z podchodu/vestibulu =M=
e) Kobyliské nám. DC v ul. Uzavřená západně od současného jihozápadního výstupu z podchodu/vestibulu =M=, od něhož by bylo dobré cca 5m západně postavit ještě jeden do prostoru nástupiště TRAM zastávky
f) oba směry zast. Hercovka navrhuji nechat ccä v současné poloze
g) zast. Ke Stírce ZC navrhuji posunout proti směru jízdy do přímého úseku TT ihned za křižovatkou se stejnojmennou ul.
Re: Nové tramvajové tratě
Záleží na tom, kudy povede. V té variantě z platného územního plánu Uzavřenou ulicí by omezení bylo minimální. Takhle jak to namaloval Metroprojekt, je tam hned několik úzkých hrdel pro všechny účastníky. A ve variantě dle IPR metropolitního plánu, se zas hodlá přiškrtit ulice Nad Šutkou.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
V.Ložek: Proč lžete? Tramvaj do Bohnic auta prakticky neomezí...
Tramvaje čistě do Bohnic nemá naprosto žádnou přidanou dopravní hodnotu... Ano pokud se někdo našel, kdo by rovnou postavil protažení do Dejvic, tak už by se o tom dalo uvažovat...Ale tomu nevěří asi nikdo...
Tramvaje čistě do Bohnic nemá naprosto žádnou přidanou dopravní hodnotu... Ano pokud se někdo našel, kdo by rovnou postavil protažení do Dejvic, tak už by se o tom dalo uvažovat...Ale tomu nevěří asi nikdo...
Re: Nové tramvajové tratě
Nojo, ono totiž je nejjednodušší a nejlepší žádné nové tramvajové tratě nestavět, když by vadily autům. Dědina to samé.9001 píše:Takže bude nakonec nejlepší se na Bohnice tramvajově vykašlat a bude klid než tyhle bejkárny...
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Takže bude nakonec nejlepší se na Bohnice tramvajově vykašlat a bude klid než tyhle bejkárny...
Re: Nové tramvajové tratě
Nad Šutkou byla taky jedna ze zvažovaných variant. Já bych ta auta neomezoval za každou cenu. Ubírání pruhů, přidávání přechodů... Nad Šutkou se 4 pruhy nyní slouží jako akumulační prostor mezi dvěma rušnými křižovatkami a před užší Zenklovou. Když se to zúží, bude se to štosovat jinde a překážet víc.
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Já bych měl kacířstější myšlenku, současnou trať Ke stírce - Kobylisy používat pouze pro linky z Tróje (ty těžko nechat odbočit do ulice Nad Šutkou) a ze Zenkolvy všechny tramvaje táhnout rovně onou ulicí Nad Šutkou na Kobyliské náměstí a tam až udělat odbočení vlevo do Bohnic a vpravo na současnou křižovatku kobylisy, kde byl jen směr do vozovny a přímo na ďáblice.
Pak tenhle zběsilý oblouk, který ještě navíc vychází do brutálního stoupání odpadne.
Pak tenhle zběsilý oblouk, který ještě navíc vychází do brutálního stoupání odpadne.
Re: Nové tramvajové tratě
To není dobrý nápad, zkrátit zastávku zc u metra Kobylisy na 1 vlak. Zrovna tady se tramvaje sjíždějí v hojném počtu velmi často, když čekají na čočky. A když bude křižovatka znekapacitněná zjednopruhováním, tak ještě častěji, navíc si budou překážet před odbočením. Ten jeden pruh budou též milovat řidiči autobusů směr východ a smyčka.
Jestli by ono nevyšlo levněji vykoupit ten jeden dům v Uzavřené ulici, než ubourávat a přestavovat zánovní vestibul.
Nebo, pokud je zájem vést TT tudy, tak nějak takhle. Nutnost vykoupit nebytovou stavbu a udělat opěrnou zeď, nebo jen větší násep.
P.S. Teď jsem si ještě všiml řešení vstupů do metra od tramvaje na Kobyliském náměstí. Pěkná podzemní obíhačka, a aby snad náhodou někdo nešel kratší cestou po povrchu, tak v tom směru není ani přechod
A největší humor pocítí ten, kdo by se chtěl podchodem dostat na tramvaj z SZ rohu náměstí
Jestli by ono nevyšlo levněji vykoupit ten jeden dům v Uzavřené ulici, než ubourávat a přestavovat zánovní vestibul.
Nebo, pokud je zájem vést TT tudy, tak nějak takhle. Nutnost vykoupit nebytovou stavbu a udělat opěrnou zeď, nebo jen větší násep.
P.S. Teď jsem si ještě všiml řešení vstupů do metra od tramvaje na Kobyliském náměstí. Pěkná podzemní obíhačka, a aby snad náhodou někdo nešel kratší cestou po povrchu, tak v tom směru není ani přechod
A největší humor pocítí ten, kdo by se chtěl podchodem dostat na tramvaj z SZ rohu náměstí
TT Bohnice
Poslední číslo žurnálu Matroprojekt radí, pátrá, informuje řeší variantní napojení tramvajové trati do Bohnic u východního vestibulu stanice metra Kobylisy, které by si vyžádalo nejen demolici stávajícího vestibulu, ale i demolici podchodu... Zároveň je zde i zobrazeno možné uspořádání Kobyliského náměstí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Nový DP kontakt s článkem o TT na Dědinu s velmi "optimistickým" závěrem...
Takže zase nic.Projekt tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská je sledován z hlediska možnosti spolufinancování z fondů Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava (OPD II ) s předpokladem podání žádosti v roce 2018. Pouze v případě vydání územního rozhodnutí i stavebního povolení do konce roku 2018 je stále reálná výstavba trati do konce roku 2020. Stěžejní pro dodržení tohoto termínu bude vyřešení výše popsaných problémů vzniklých při přípravě projektu pro územní řízení a dále také řešení majetkoprávních vztahů s vlastníky pozemků zasažených stavbou. Budou‑li popsané snahy úspěšné, mají obyvatelé Dědiny naději ...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Pardon, mea culpa, mea maxima culpa. Já myslel, že za chybu považuješ odklon busů z DH na Háje, ale ten byl, pravda, někdy před 7-8 lety. S chybou umístění stanice metra do místa "hic sunt leones" samozřejmě souhlasim.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
kruťák: A souvislost? Pokud vím tak na Háje se metrem jezdí od roku 1980 Tady je řeč o Depu.
MM: Neblbni... Tobě je 37, mě 29... Možná naše vnoučata se toho dočkají
P_V: Njn někdo byl rychlější .
MM: Neblbni... Tobě je 37, mě 29... Možná naše vnoučata se toho dočkají
P_V: Njn někdo byl rychlější .
Re: Nové tramvajové tratě
Tak určitě, ale na Háje se ty busy daly ohnout i bez stanice v depukruťák píše:My vidláci jsme za tuto "chybu" rádi. Dřív míval bus z Prahy ve všední den odpoledne zpoždění...
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
My vidláci jsme za tuto "chybu" rádi. Dřív míval bus z Prahy ve všední den odpoledne zpoždění 0-120 minut. Nedalo se spolehnout ani na bus směr Praha, protože se nestíhal otočit. Dneska se na trase štosuje jen úsek Na Vrchách - Nové náměstí (pokud se tedy zrovna nekope silnice mezi Uhříněvsí a Říčanama, kterou snad už proboha do zimy stihnou) a zpoždění je celkem předpokládatelné, v rozmezí 0-30 minut podle toho, který den to je (pondělí a čtvrtek jsou nejhorší + pátek někdy ok, někdy totálka). A busy se i přes napjaté časy na konečných stíhají otočit včas. Navíc Céčko jezdí do více cílů jihozapražáků (OC Chodov, Kačák (Thomayerka), Budějárna (ollok), OC Pankrác, IPP, Hlavák).P_V píše:Ano! Před 12 lety udělalo město chybu
Když jich holt víc nejezdí*, tak kdo by tim jezdil. Až bude jezdit po 10 minutách, tak si zákazníky najde. (*-důvody, proč jich nemůže jezdit víc, jsou mi známy).P_V píše:k naplnění poptávky stačí jeden šukafon za hodinu
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
a to já navrhuji ještě dál:9001 píše:Celkem souhlas... Nebo aspon k Průmyslové s velkým P+R...von Špilberk píše:Vůbec nejlepší by bylo, kdyby metro A jelo do Štěrbohol. Tohle prodloužení a stanici Depo Hostivař nám byl čert dlužen.
Skalka - Průmyslová - Štěrboholy P+R - (U) Jahodnice - Kyje "Esko" - RAJSKÁ ZAHRADA =M=B / "Esko"