Nové tramvajové tratě
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Nové tramvajové tratě
Tak vizualizace už by byly: http://www.praha.eu/public/36/e8/f6/251 ... ystava.pdf
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Radek píše:Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html
nemělo tam být spíš "asi 52 procent tratí je odděleno od silniční dopravy."............
V horizontu několika let mají také vzniknout tramvajové smyčky u Depa Hostivař a na Zahradním Městě. V souvislosti s rozšiřováním tramvajové sítě potřebuje dopravní podnik vystavět také novou vozovnu. Výhledově má být na Spořilově v Chodovské ulici.
Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících.
Což by mohlo odpovídat součtu délek samostatných tramvajových těles (mimo PK) a tramvajových pásů, jež jsou součástí PK, ale nikoliv vozovek, od nichž jsou zvýšené (příp. snížené či jinak oddělené).
Re: Nové tramvajové tratě
Na tom je nejvtipnější, že to v ÚP opravdu zatím není. První nový koncept ÚP, kde to bylo, smetli jako Bémův relikt, a metropolitní plán se svým antifunkcionalistickým přístupem (funkce následuje formu) se taky jeví poněkud neprůchodně. Radní asi usoudili, že se možná stihne kopnout do země dřív, než metropolitní plán dojde do finiše.9001 píše:Nebyl by k tomu i obraz . Docela by bylo zajímavé jak jsou TT nakreslené.
A ta druhá TT? Není náhodou TT přes Dvorecký most a dál do nitra P4 v územním plánu už dlouho?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Nebyl by k tomu i obraz . Docela by bylo zajímavé jak jsou TT nakreslené.Radek píše:Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html
A ta druhá TT? Není náhodou TT přes Dvorecký most a dál do nitra P4 v územním plánu už dlouho?
Závěrem. Papír resp. uložiště toho snese hodně
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
MM: Ty si teda přesvědčovatel Já po té tramvaji tady netoužím, protože v ní nevidím přidanou hodnotu. Ty ji sem chceš nacpat
Norma. Myslím, že pan Absoult to tu před lety říkal, že novostavba ala Slovany je nereálná a koleje musí být u sebe. Jinak normy veřejné jsou:-) Jenom se musí zaplatit např. https://shop.normy.biz/ .
K Uzavřené. Děláš jako by si byl dnešní a nebo ještě lépe před rokem 89, kde se dohodlo, že se bude stavět, tak se stavělo... Takže dnes TT uzavřenou nereálná...
K odtahům jsem tu psal docela dlouhý příspěvěk. Podle mě je to shnilé napříč organizacemi od DP přes MP a na Mariánském náměstí konče...
trainzjohny: Ovšem to není dopravní důvod... Ty busy především 102+144+200 jezdí se skoro 100% přesností... To si Bohničtí jen tak vzít nedají;-). Navíc tramvaj neřeší druhý nejžádanější směr z Bohnic = Ládví/Prosek... Jako bonus co Čimice? Necháme 152 jezdit podél trati? Nebo ji potáhneme "zadem" a vrátíme chybu starého ROPIDu...
Norma. Myslím, že pan Absoult to tu před lety říkal, že novostavba ala Slovany je nereálná a koleje musí být u sebe. Jinak normy veřejné jsou:-) Jenom se musí zaplatit např. https://shop.normy.biz/ .
K Uzavřené. Děláš jako by si byl dnešní a nebo ještě lépe před rokem 89, kde se dohodlo, že se bude stavět, tak se stavělo... Takže dnes TT uzavřenou nereálná...
K odtahům jsem tu psal docela dlouhý příspěvěk. Podle mě je to shnilé napříč organizacemi od DP přes MP a na Mariánském náměstí konče...
trainzjohny: Ovšem to není dopravní důvod... Ty busy především 102+144+200 jezdí se skoro 100% přesností... To si Bohničtí jen tak vzít nedají;-). Navíc tramvaj neřeší druhý nejžádanější směr z Bohnic = Ládví/Prosek... Jako bonus co Čimice? Necháme 152 jezdit podél trati? Nebo ji potáhneme "zadem" a vrátíme chybu starého ROPIDu...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Podívej se kolik busů (skoro samé klouby) jede ve špičce přes Písečnou nahoru a máš asi 99 pádných důvodů, proč.9001 píše:K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...
I když já osobně si myslím, že Bohnice jsou ideální místo na zavedení trolejbusů, které na pomocný pohon (baterky/diesel) budou jezdit bydlet na Klíčov.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
nedám, dokud ty neodůvodníš proč potřebuješ 3 a nestačí ti jen jeden9001 píše:...
K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...
Tak to mi někdo vysvětlete proč, (neám přístup k normá - nejsou (narozdíl od zákonů) veřejně přístupné9001 píše:MM: No s tou TT bych si tak jistý nebyl... Pokud se nezměnily normy, tak novostavbu nelze postavit ala Plzeň (Slovany i náměstí Republiky).
...
jestli se nepletu problém nebyl v předpise, ale V JEHO CHYBNÉM VÝKLADU PRAHOU (tak jak si to myslím o mnohých dalších - zejména např. MP hl. m. P prý neodtáhne IAD zasahující do profilu TT, protože překáží jen TRAM nikoliv OSTATNÍM ÚČASTNÍKŮM SILNIČNÍHO PROVOZU = NENÍ TEDY PODLE NÍ/PRAHY PŘEKÁŽKOU SILNIČNÍHO PROVOZU )9001 píše:....
K tomu tvému románu co si napsal...
Za prvé ti to sestřelí hygiena, protože v Uzavřené bude nárůst hluku. Vzpomen si na kauzu Bělehradská...
...
9001 píše:... Další věci už radši lepší nekomentovat... Jenom ten závlek linek z Dáblic a vozovny přes Kobyliské náměstí a Uzavřenou......
Jenže "závlek" je jen jednosměrný (s obsluhou jen o jednu zast. víc než přes Stírku) a pro linku/y do Tojské ul. to je trasa dokonce cca stejná
Obdobné je to opačně přes Stírku do Bohnic - od Trojské je to dál a o Palmovky cca stejně (jako by Uzavřená ul. byla díky demolici domu dvoukolejná) !
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 13.8.2017 19:15, celkem upraveno 4 x.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
MM: No s tou TT bych si tak jistý nebyl... Pokud se nezměnily normy, tak novostavbu nelze postavit ala Plzeň (Slovany i náměstí Republiky).
K tomu tvému románu co si napsal...
Za prvé ti to sestřelí hygiena, protože v Uzavřené bude nárůst hluku. Vzpomen si na kauzu Bělehradská...
Další věci už radši lepší nekomentovat... Jenom ten závlek linek z Dáblic a vozovny přes Kobyliské náměstí a Uzavřenou...
K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...
K tomu tvému románu co si napsal...
Za prvé ti to sestřelí hygiena, protože v Uzavřené bude nárůst hluku. Vzpomen si na kauzu Bělehradská...
Další věci už radši lepší nekomentovat... Jenom ten závlek linek z Dáblic a vozovny přes Kobyliské náměstí a Uzavřenou...
K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
další vhodné místo pro nový pohled na vedení nové TT v Praze:
Pankrác - je nesmysl:
1.) končit TT u =M=C Pankrác
2.) ji vést "kolem" Pankráce souběžně s =M=:
a) trasy C (nejen, jak roky tvrdím od Pražského povstání, ale i) na Budějovickou
b) trasy D k její plánované/již chystané sousední stanici u křižovatky s ul. Olbrachtova (ulicí Na Strži)
TT (a některé spoje) od NBS by měla(y) být ukončena za =M=C Pankrác na Sídlišti Pankrác - nejlépe vedením po směru hodinových ručiček tzv. blokovou smyčkou ulicemi Na Pankráci, Milevská, Pujmanové, Hvězdova, s tím, že konečná zast. Sídliště Pankrác by byla (díky jednokolejnému pouze odstavnému/manipulačnímu obratišti s jednou předjízdnou kolejí o délce přes 65m, které by bylo pojížděno proti směru hodinových ručiček) současně výstupní i nástupní, a v případě dalšího prodloužení (resp. propojení s existující TT) na Dvorce by byla také nácestnou ZC!
Pankrác - je nesmysl:
1.) končit TT u =M=C Pankrác
2.) ji vést "kolem" Pankráce souběžně s =M=:
a) trasy C (nejen, jak roky tvrdím od Pražského povstání, ale i) na Budějovickou
b) trasy D k její plánované/již chystané sousední stanici u křižovatky s ul. Olbrachtova (ulicí Na Strži)
TT (a některé spoje) od NBS by měla(y) být ukončena za =M=C Pankrác na Sídlišti Pankrác - nejlépe vedením po směru hodinových ručiček tzv. blokovou smyčkou ulicemi Na Pankráci, Milevská, Pujmanové, Hvězdova, s tím, že konečná zast. Sídliště Pankrác by byla (díky jednokolejnému pouze odstavnému/manipulačnímu obratišti s jednou předjízdnou kolejí o délce přes 65m, které by bylo pojížděno proti směru hodinových ručiček) současně výstupní i nástupní, a v případě dalšího prodloužení (resp. propojení s existující TT) na Dvorce by byla také nácestnou ZC!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
poloměr oblouku pravého 20m a poloměr oblouku levého 20m, a když budou tzv. "r" (přičemž OR do 15km/h s obloukům předcházejícím sklonem není vrozporu, byť ten sklon se i s ohledem na okolní nemovitosti dá zmírnit, a to prodloužením na jeho horním konci), tak můžou mít poloměry přece menší !P_V píše:MMM: Ten oblouk se do té úžiny nevejde, natož pak dva oblouky. Jednak kvůli poloměru, jednak kvůli sklonu, který se ale nedá zmírnit, protože navazuje na vjezdy k nemovitostem.
základem v daném místě je maximální využítí prostoru:
1.) NIKDO NETVRDIL, ŽE V "ÚŽINĚ" MUSÍ VOZOVKA PRO 1 SMĚR A POUZE 1 CHODNÍK ZŮSTAT NA SVÉ MÍSTĚ = nemohou se prohodit, aby .... (viz bod 2)
2.) OBLOUK KONČÍCÍ ZA KŘIŽOVATKOU:
a) BLÍZKO KONCI ULICE, Z NÍŽ VYCHÁZÍ, Z TÉTO VYCHÁZEL CO NEJDÁL OD STRANY, DO NÍŽ SE OHÝBÁ (vpravo)
b) DÁL (NA PROTĚJŠÍ STRANĚ) OD KONCE ULICE, Z NÍŽ VYCHÁZÍ, ZE KTERÉ MŮŽE VYCHÁZET NAOPAK KLIDNĚ MAXIMÁLNĚ BLÍZKO STRANĚ, DO NÍŽ SE OHÝBÁ (vlevo)
TRAM NEJEN V PRAZE NA MALÉ STRANĚ, ALE I NEOJEDINĚLE JINDE VE SVĚTĚ PROJEDOU TĚSNÝMI PRŮJEZDY BUDOVAMI
A TADY BUDE PROBLÉM JE "PROTÁHNOUT" NĚJAKOU NEZAKRYTOU "ÚŽINOU"
PS: Očekávaný výsledek ku prospěchu věci bude, že MAJITELÉ TOHO PŘEKÁŽEJÍCÍHO DOMU JEJ DŘÍV ČI POZDĚJI VELMI RÁDI PRODAJÍ (protože zjistí/zjistili, že k provedení jedné technicky možné varianty vedení TT místem jejich dům nebrání, ale oni u té TT nebudou chtít být) A PODÉLNĚ S TOU TT MÍSTEM NÁSLEDNĚ BUDE MOCT BÝT VEDENA I IAD, která nebude muset být jen pro obsluhu oné ulice Uzavřené! OVŠEM OBECNÝM ZÁKLADEM JE, ABY SI DPP A PRAHA KONEČNĚ UVĚDOMILI, JAKÝMI MOŽNÝMI ZPŮSOBY (koleje u chodníků po stranách ulic a IAD vedena mezi nimi, koleje vedené jednosměrnými jednokolejnými tzv. blokovými smyčkami) SE TT DÁ VÉST
Re: Nové tramvajové tratě
MMM: Ten oblouk se do té úžiny nevejde, natož pak dva oblouky. Jednak kvůli poloměru, jednak kvůli sklonu, který se ale nedá zmírnit, protože navazuje na vjezdy k nemovitostem.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
však tohoto právě využívám při mém návrhu:P_V píše:........
Uzavřená ulice se už od vzniku Velké Prahy (před téměř 100 lety) plánovala jako široké napojení Kobyliského náměstí na Trojskou (taktéž zkapacitněnou). Takže nevím proč vymýšlet něco jiného než to, s čím byli srozuměni už prarodiče zdejších vlastníků nemovitostí. V územním plánu to bylo celou dobu a je dodnes.
1.) TT v Uzavřené ul. je plánovaná desetiletí, = tak se tam postaví, co se tzv. vleze = 1 jednosměrně pojížděná kolej!
2.) Trojská měla být zkapacitněná (i pro IAD) a TT tam je také dlouhá desetiletí = nemůže jejím obyvatelům vadit navýšení provozu TRAM po této existující TT, čímž se ušetří určitě miliardy za výstavbu jen poslední roky/desetiletí navrhované souběžné podpovrchové vedení TT
Re: Nové tramvajové tratě
Pro úplnost, je tu ještě možnost ten kritický oblouk u katastrálního úřadu nahradit průjezdem smyčkou Březiněveská.
Nebo zde trvale angažovat kachny, a místo nějakých oblouků dát do Střelničné za křižovatku pravou spojku se samovratnou výhybkou, pojede se úvratí.
Uzavřená ulice se už od vzniku Velké Prahy (před téměř 100 lety) plánovala jako široké napojení Kobyliského náměstí na Trojskou (taktéž zkapacitněnou). Takže nevím proč vymýšlet něco jiného než to, s čím byli srozuměni už prarodiče zdejších vlastníků nemovitostí. V územním plánu to bylo celou dobu a je dodnes.
Nebo zde trvale angažovat kachny, a místo nějakých oblouků dát do Střelničné za křižovatku pravou spojku se samovratnou výhybkou, pojede se úvratí.
Uzavřená ulice se už od vzniku Velké Prahy (před téměř 100 lety) plánovala jako široké napojení Kobyliského náměstí na Trojskou (taktéž zkapacitněnou). Takže nevím proč vymýšlet něco jiného než to, s čím byli srozuměni už prarodiče zdejších vlastníků nemovitostí. V územním plánu to bylo celou dobu a je dodnes.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nové tramvajové tratě
Když už jsem u těch nových pohledů - tak mne napadlo:
PROČ SPOJENÍ =M=A DEJVICKÁ - =M=C KOBYLISY (- BOHNICE/ĎÁBLICE) VŮBEC TÁHNOUT PŘES NÁDR. PODBABA
KDYŽ TAM Z DEJVIC JIŽ TRAM SPOJENÍ JE A NA TAM ZASTAVUJÍCÍ VLAKOVÉ SPOJE JEZDÍ I TRAM A =M=C Z KOBYLIS DO HOLEŠOVIC
čili další důvod, proč při tomto TRAM spojení:
1.) se maximálně možně vyhnout ZOO, ale přitom ji přiměřenou docházkou od/k TRAM zast. obsloužit kolejovou dopravou
2.) nevymejšlet "ptákoviny" v podobě nesmyslně zbytečných tunelu/ů, když souběžně je existující TT v Trojské ul. s daleka nevyužitou kapacitou
vyšlo mi tedy:
(Sídl. Dědina - Červený vrch-) LOTYŠSKÁ - NEMOCNICE BUBENEČ - OBORA STROMOVKA - CÍSAŘSKÁ LOUKA - TROJSKÝ ZÁMEK, ZOO - VODÁCKÝ KANÁL - TROJSKÁ (-Kobylisy- Ďáblice/Bohnice), čímž TT mine spoustu úzkých míst (zejména jižně hned u Trojského zámku)
ZÁROVEŇ MI S TÍM VYCHÁZÍ POSTAVIT JIŽNĚ OD ZAST. TROJSKÁ JEDNOKOLEJNÉ BLOKOVÉ OBRATIŠTĚ (S PŘEDJÍZDNOU KOLEJÍ) A HLAVNĚ NĚKOLIKA PODLAŽNÍ P+R UVNITŘ NĚJ, DÍKY ČEMUŽ SE DÁ ARGUMENTAPOVAT PŘÍNOSEM TT PRO TRÓJU, PROTOŽE BY TO UMOŽNILO ZRUŠENÍ DOSAVADNÍCH PARKOVIŠŤ U ZOO A TEDY PŘŮJEZD IAD K NIM A OD NICH OBYTNOU ČTVRTÍ TRÓJE
PROČ SPOJENÍ =M=A DEJVICKÁ - =M=C KOBYLISY (- BOHNICE/ĎÁBLICE) VŮBEC TÁHNOUT PŘES NÁDR. PODBABA
KDYŽ TAM Z DEJVIC JIŽ TRAM SPOJENÍ JE A NA TAM ZASTAVUJÍCÍ VLAKOVÉ SPOJE JEZDÍ I TRAM A =M=C Z KOBYLIS DO HOLEŠOVIC
čili další důvod, proč při tomto TRAM spojení:
1.) se maximálně možně vyhnout ZOO, ale přitom ji přiměřenou docházkou od/k TRAM zast. obsloužit kolejovou dopravou
2.) nevymejšlet "ptákoviny" v podobě nesmyslně zbytečných tunelu/ů, když souběžně je existující TT v Trojské ul. s daleka nevyužitou kapacitou
vyšlo mi tedy:
(Sídl. Dědina - Červený vrch-) LOTYŠSKÁ - NEMOCNICE BUBENEČ - OBORA STROMOVKA - CÍSAŘSKÁ LOUKA - TROJSKÝ ZÁMEK, ZOO - VODÁCKÝ KANÁL - TROJSKÁ (-Kobylisy- Ďáblice/Bohnice), čímž TT mine spoustu úzkých míst (zejména jižně hned u Trojského zámku)
ZÁROVEŇ MI S TÍM VYCHÁZÍ POSTAVIT JIŽNĚ OD ZAST. TROJSKÁ JEDNOKOLEJNÉ BLOKOVÉ OBRATIŠTĚ (S PŘEDJÍZDNOU KOLEJÍ) A HLAVNĚ NĚKOLIKA PODLAŽNÍ P+R UVNITŘ NĚJ, DÍKY ČEMUŽ SE DÁ ARGUMENTAPOVAT PŘÍNOSEM TT PRO TRÓJU, PROTOŽE BY TO UMOŽNILO ZRUŠENÍ DOSAVADNÍCH PARKOVIŠŤ U ZOO A TEDY PŘŮJEZD IAD K NIM A OD NICH OBYTNOU ČTVRTÍ TRÓJE