Nové tramvajové tratě

Právě zde je prostor pro Vaše přání a fantazie. Spekulace na téma nových tratí, dodávek vozů, nových linek a spousta dalších věcí vítána právě zde...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 21.8.2017 14:50

9001 píše:Nebyl by k tomu i obraz :-). Docela by bylo zajímavé jak jsou TT nakreslené.
A ta druhá TT? Není náhodou TT přes Dvorecký most a dál do nitra P4 v územním plánu už dlouho?
Na tom je nejvtipnější, že to v ÚP opravdu zatím není. První nový koncept ÚP, kde to bylo, smetli jako Bémův relikt, a metropolitní plán se svým antifunkcionalistickým přístupem (funkce následuje formu) se taky jeví poněkud neprůchodně. Radní asi usoudili, že se možná stihne kopnout do země dřív, než metropolitní plán dojde do finiše. :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 21.8.2017 13:24

Radek píše:Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html
Nebyl by k tomu i obraz :-). Docela by bylo zajímavé jak jsou TT nakreslené.

A ta druhá TT? Není náhodou TT přes Dvorecký most a dál do nitra P4 v územním plánu už dlouho?

Závěrem. Papír resp. uložiště toho snese hodně :devilsmokin

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od Radek » 21.8.2017 9:09

Vedení metropole schválilo změny územního plánu pro nové tramvaje
http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dopr ... 42699.html

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.8.2017 20:15

MM: Ty si teda přesvědčovatel :lol: Já po té tramvaji tady netoužím, protože v ní nevidím přidanou hodnotu. Ty ji sem chceš nacpat :devilsmokin

Norma. Myslím, že pan Absoult to tu před lety říkal, že novostavba ala Slovany je nereálná a koleje musí být u sebe. Jinak normy veřejné jsou:-) Jenom se musí zaplatit např. https://shop.normy.biz/ :-).

K Uzavřené. Děláš jako by si byl dnešní a nebo ještě lépe před rokem 89, kde se dohodlo, že se bude stavět, tak se stavělo... Takže dnes TT uzavřenou nereálná...

K odtahům jsem tu psal docela dlouhý příspěvěk. Podle mě je to shnilé napříč organizacemi od DP přes MP a na Mariánském náměstí konče...

trainzjohny: Ovšem to není dopravní důvod... Ty busy především 102+144+200 jezdí se skoro 100% přesností... To si Bohničtí jen tak vzít nedají;-). Navíc tramvaj neřeší druhý nejžádanější směr z Bohnic = Ládví/Prosek... Jako bonus co Čimice? Necháme 152 jezdit podél trati? Nebo ji potáhneme "zadem" a vrátíme chybu starého ROPIDu...

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od trainzjohny » 13.8.2017 19:10

9001 píše:K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...
Podívej se kolik busů (skoro samé klouby) jede ve špičce přes Písečnou nahoru a máš asi 99 pádných důvodů, proč.

I když já osobně si myslím, že Bohnice jsou ideální místo na zavedení trolejbusů, které na pomocný pohon (baterky/diesel) budou jezdit bydlet na Klíčov.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 19:02

9001 píše:...
K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...
nedám, dokud ty neodůvodníš proč potřebuješ 3 a nestačí ti jen jeden :!:
9001 píše:MM: No s tou TT bych si tak jistý nebyl... Pokud se nezměnily normy, tak novostavbu nelze postavit ala Plzeň (Slovany i náměstí Republiky).
...
Tak to mi někdo vysvětlete proč, (neám přístup k normá - nejsou (narozdíl od zákonů) veřejně přístupné
9001 píše:....
K tomu tvému románu co si napsal...
Za prvé ti to sestřelí hygiena, protože v Uzavřené bude nárůst hluku. Vzpomen si na kauzu Bělehradská...
...
jestli se nepletu problém nebyl v předpise, ale V JEHO CHYBNÉM VÝKLADU PRAHOU (tak jak si to myslím o mnohých dalších - zejména např. MP hl. m. P prý neodtáhne IAD zasahující do profilu TT, protože překáží jen TRAM nikoliv OSTATNÍM ÚČASTNÍKŮM SILNIČNÍHO PROVOZU = NENÍ TEDY PODLE NÍ/PRAHY PŘEKÁŽKOU SILNIČNÍHO PROVOZU [-o< )
9001 píše:... Další věci už radši lepší nekomentovat... Jenom ten závlek linek z Dáblic a vozovny přes Kobyliské náměstí a Uzavřenou......

Jenže "závlek" je jen jednosměrný (s obsluhou jen o jednu zast. víc než přes Stírku) a pro linku/y do Tojské ul. to je trasa dokonce cca stejná :!:
Obdobné je to opačně přes Stírku do Bohnic - od Trojské je to dál a o Palmovky cca stejně (jako by Uzavřená ul. byla díky demolici domu dvoukolejná) !
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 13.8.2017 19:15, celkem upraveno 4 x.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od 9001 » 13.8.2017 18:08

MM: No s tou TT bych si tak jistý nebyl... Pokud se nezměnily normy, tak novostavbu nelze postavit ala Plzeň (Slovany i náměstí Republiky).

K tomu tvému románu co si napsal...
Za prvé ti to sestřelí hygiena, protože v Uzavřené bude nárůst hluku. Vzpomen si na kauzu Bělehradská...

Další věci už radši lepší nekomentovat... Jenom ten závlek linek z Dáblic a vozovny přes Kobyliské náměstí a Uzavřenou...

K samotným Bohnicim. Dej mi aspon tři pádné důvody proč tramvaj do Bohnic bez protažení do Dejvic...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 12:57

další vhodné místo pro nový pohled na vedení nové TT v Praze:
Pankrác - je nesmysl:
1.) končit TT u =M=C Pankrác
2.) ji vést "kolem" Pankráce souběžně s =M=:
a) trasy C (nejen, jak roky tvrdím od Pražského povstání, ale i) na Budějovickou
b) trasy D k její plánované/již chystané sousední stanici u křižovatky s ul. Olbrachtova (ulicí Na Strži)

Z:arrow:
TT (a některé spoje) od NBS by měla(y) být ukončena za =M=C Pankrác na Sídlišti Pankrác - nejlépe vedením po směru hodinových ručiček tzv. blokovou smyčkou ulicemi Na Pankráci, Milevská, Pujmanové, Hvězdova, s tím, že konečná zast. Sídliště Pankrác by byla (díky jednokolejnému pouze odstavnému/manipulačnímu obratišti s jednou předjízdnou kolejí o délce přes 65m, které by bylo pojížděno proti směru hodinových ručiček) současně výstupní i nástupní, a v případě dalšího prodloužení (resp. propojení s existující TT) na Dvorce by byla také nácestnou ZC!

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 11:56

P_V píše:MMM: Ten oblouk se do té úžiny nevejde, natož pak dva oblouky. Jednak kvůli poloměru, jednak kvůli sklonu, který se ale nedá zmírnit, protože navazuje na vjezdy k nemovitostem.
poloměr oblouku pravého 20m a poloměr oblouku levého 20m, a když budou tzv. "r" (přičemž OR do 15km/h s obloukům předcházejícím sklonem není vrozporu, byť ten sklon se i s ohledem na okolní nemovitosti dá zmírnit, a to prodloužením na jeho horním konci), tak můžou mít poloměry přece menší !

základem v daném místě je maximální využítí prostoru:
1.) NIKDO NETVRDIL, ŽE V "ÚŽINĚ" MUSÍ VOZOVKA PRO 1 SMĚR A POUZE 1 CHODNÍK ZŮSTAT NA SVÉ MÍSTĚ = nemohou se prohodit, aby .... (viz bod 2)
2.) OBLOUK KONČÍCÍ ZA KŘIŽOVATKOU:
a) BLÍZKO KONCI ULICE, Z NÍŽ VYCHÁZÍ, Z TÉTO VYCHÁZEL CO NEJDÁL OD STRANY, DO NÍŽ SE OHÝBÁ (vpravo)
b) DÁL (NA PROTĚJŠÍ STRANĚ) OD KONCE ULICE, Z NÍŽ VYCHÁZÍ, ZE KTERÉ MŮŽE VYCHÁZET NAOPAK KLIDNĚ MAXIMÁLNĚ BLÍZKO STRANĚ, DO NÍŽ SE OHÝBÁ (vlevo)

Z:arrow: Z:arrow:
#-o TRAM NEJEN V PRAZE NA MALÉ STRANĚ, ALE I NEOJEDINĚLE JINDE VE SVĚTĚ PROJEDOU TĚSNÝMI PRŮJEZDY BUDOVAMI :!:
A TADY BUDE PROBLÉM JE "PROTÁHNOUT" NĚJAKOU NEZAKRYTOU "ÚŽINOU" :?:

PS: Očekávaný výsledek ku prospěchu věci bude, že MAJITELÉ TOHO PŘEKÁŽEJÍCÍHO DOMU JEJ DŘÍV ČI POZDĚJI VELMI RÁDI PRODAJÍ (protože zjistí/zjistili, že k provedení jedné technicky možné varianty vedení TT místem jejich dům nebrání, ale oni u té TT nebudou chtít být) A PODÉLNĚ S TOU TT MÍSTEM NÁSLEDNĚ BUDE MOCT BÝT VEDENA I IAD, která nebude muset být jen pro obsluhu oné ulice Uzavřené! OVŠEM OBECNÝM ZÁKLADEM JE, ABY SI DPP A PRAHA KONEČNĚ UVĚDOMILI, JAKÝMI MOŽNÝMI ZPŮSOBY (koleje u chodníků po stranách ulic a IAD vedena mezi nimi, koleje vedené jednosměrnými jednokolejnými tzv. blokovými smyčkami) SE TT DÁ VÉST :!:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 13.8.2017 11:17

MMM: Ten oblouk se do té úžiny nevejde, natož pak dva oblouky. Jednak kvůli poloměru, jednak kvůli sklonu, který se ale nedá zmírnit, protože navazuje na vjezdy k nemovitostem.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 10:48

P_V píše:........
Uzavřená ulice se už od vzniku Velké Prahy (před téměř 100 lety) plánovala jako široké napojení Kobyliského náměstí na Trojskou (taktéž zkapacitněnou). Takže nevím proč vymýšlet něco jiného než to, s čím byli srozuměni už prarodiče zdejších vlastníků nemovitostí. V územním plánu to bylo celou dobu a je dodnes.
však tohoto právě využívám při mém návrhu:
1.) TT v Uzavřené ul. je plánovaná desetiletí, = tak se tam postaví, co se tzv. vleze = 1 jednosměrně pojížděná kolej!
2.) Trojská měla být zkapacitněná (i pro IAD) a TT tam je také dlouhá desetiletí = nemůže jejím obyvatelům vadit navýšení provozu TRAM po této existující TT, čímž se ušetří určitě miliardy za výstavbu jen poslední roky/desetiletí navrhované souběžné podpovrchové vedení TT

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 13.8.2017 9:38

Pro úplnost, je tu ještě možnost ten kritický oblouk u katastrálního úřadu nahradit průjezdem smyčkou Březiněveská. :)
Nebo zde trvale angažovat kachny, a místo nějakých oblouků dát do Střelničné za křižovatku pravou spojku se samovratnou výhybkou, pojede se úvratí.

Uzavřená ulice se už od vzniku Velké Prahy (před téměř 100 lety) plánovala jako široké napojení Kobyliského náměstí na Trojskou (taktéž zkapacitněnou). Takže nevím proč vymýšlet něco jiného než to, s čím byli srozuměni už prarodiče zdejších vlastníků nemovitostí. V územním plánu to bylo celou dobu a je dodnes.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 9:08

Když už jsem u těch nových pohledů - tak mne napadlo:
PROČ SPOJENÍ =M=A DEJVICKÁ - =M=C KOBYLISY (- BOHNICE/ĎÁBLICE) VŮBEC TÁHNOUT PŘES NÁDR. PODBABA :?:
KDYŽ TAM Z DEJVIC JIŽ TRAM SPOJENÍ JE A NA TAM ZASTAVUJÍCÍ VLAKOVÉ SPOJE JEZDÍ I TRAM A =M=C Z KOBYLIS DO HOLEŠOVIC :!:

Z:arrow: čili další důvod, proč při tomto TRAM spojení:
1.) se maximálně možně vyhnout ZOO, ale přitom ji přiměřenou docházkou od/k TRAM zast. obsloužit kolejovou dopravou
2.) nevymejšlet "ptákoviny" v podobě nesmyslně zbytečných tunelu/ů, když souběžně je existující TT v Trojské ul. s daleka nevyužitou kapacitou :!:

Z:arrow: Z:arrow:
vyšlo mi tedy:
(Sídl. Dědina - Červený vrch-) LOTYŠSKÁ - NEMOCNICE BUBENEČ - OBORA STROMOVKA - CÍSAŘSKÁ LOUKA - TROJSKÝ ZÁMEK, ZOO - VODÁCKÝ KANÁL - TROJSKÁ (-Kobylisy- Ďáblice/Bohnice), čímž TT mine spoustu úzkých míst (zejména jižně hned u Trojského zámku) :!: :!:
ZÁROVEŇ MI S TÍM VYCHÁZÍ POSTAVIT JIŽNĚ OD ZAST. TROJSKÁ JEDNOKOLEJNÉ BLOKOVÉ OBRATIŠTĚ (S PŘEDJÍZDNOU KOLEJÍ) A HLAVNĚ NĚKOLIKA PODLAŽNÍ P+R UVNITŘ NĚJ, DÍKY ČEMUŽ SE DÁ ARGUMENTAPOVAT PŘÍNOSEM TT PRO TRÓJU, PROTOŽE BY TO UMOŽNILO ZRUŠENÍ DOSAVADNÍCH PARKOVIŠŤ U ZOO A TEDY PŘŮJEZD IAD K NIM A OD NICH OBYTNOU ČTVRTÍ TRÓJE :!:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.8.2017 7:39

velmi se omlouvám, ale konečně už fakt:
1.) s tím usedlým myšlením jděte do :zadnice
2.) si uvědomte, že TT nemusí být (viz Plzeň a jiná města zejména tzv. na západ od ČR) postavena:
a) jako obousměrná dvoukolejná trať jednou ulicí
b) uprostřed ulice s provozem IAD po stranách


NÁSLEDNĚ VÁM VYJDE, ŽE:
1.) Uzavřená ul. i při současné zástavbě umožňuje (pro)vedení jedné koleje (DC)
2.) TT lze provést dvěma souběžnými ulicemi (zejména mají-li stísněné podmínky/šířku) tzv. jednokolejnou průjezdnou blokovou smyčkou!
3.) ZC do Bohnic (od Palmovky i Trojské) můžou TRAM jet "závlekem" přes křižovatku Kobylisy =M=
4.) DC od Voz.KO, obr. Březiněveská i Ďáblic (k Trojské i Palmovce) mohou jet TRAM "závlekem" přes Kobyliské náměstí!
5.) kolej TT může být vedena vpravo od vozovky podél chodníku (mimo zastávky od něj néjlépe oddělena zábradlím či živým plotem)
6.) kolej TT vedená způsobem uvedeným v předchozým bodě je velmi vhodná pro současné užití jako vyhrazený BUS pruh!
7.) při přiměřené hustotě TRAM a BUS jsou jejich společné zastávky v úsecích jejich vedení dle dvou předchozých bodů velmi vhodné pro přestup cestujících
8.) v případě vedení kolejí TT u křižovatky Kobylisy =M= dle bodu 5 vzniknou tyto výhody:
a) kolejový oblouk ZC z ul. Klapkovy do ul. Pod Sídlištěm se vleze do prostoru současné vozovky/křižovatky
b) při variantním rozvětvení koleje ZC v Klapkově před křižovatkou Kobylisy =M= na 2 (díky realizaci, zde již navržené, demolice neobytné budovy) nebudou muset vlevo odbočující TRAM stanicovat před křižovatkou (a ZNOVU hned za ní)
c) TRAM jedoucí DC z Klapkovy ul. od současné zast. Březiněveská DC by do zast. Kobylisy =M= vjížděly bez kolize s IAD i BUS (které by měly své zastávky až za tou TRAM - vpravo od společného vyhrazeného jízdního pruhu/pásu) jedoucími z ul. Střelničná do ul. Pod Sídlištěm
9.) TRAM (a BUS) zastávky by byli umístěny takto velmi logicky/prakticky:
a) Březiněveská DC zrušena (případně nahrazena jen pro vlaky vyjíždějící ze stejnojmenného obratiště v jeho jednokolejném úseku ve stejnojmenné ul.)
b) Kobylisy =M= ZC cca v úrovni současné, ale u chodníku u pravé/východní strany ul. (úsek Klapkovy ul. mezi následující křižovatkou a ul. Zenklovou jednosměrný nejen pro TRAM, ale i pro IAD - jen na zvážení kladů/záporů jestli ve směru TRAM či opačném)
c) Kobylisy =M= DC od současných TT od Voz.KO/obrat. Březiněveské a Sídl. Ďáblice by byla současně ZC pro novou TT do Bohnic - v prostoru 1. poloviny současných BUS zastávek ZC (pro jejichž snížený počet by sloužila až zachovaná její 2. polovina - vpravo od společného vyhrazeného jízdního pruhu/pásu s TRAM)
d) Kobyliské nám. ZC (pro TT do Bohnic) na zač. ul Čimická - u severozápadního výstupu z podchodu/vestibulu =M=
e) Kobyliské nám. DC v ul. Uzavřená západně od současného jihozápadního výstupu z podchodu/vestibulu =M=, od něhož by bylo dobré cca 5m západně postavit ještě jeden do prostoru nástupiště TRAM zastávky
f) oba směry zast. Hercovka navrhuji nechat ccä v současné poloze
g) zast. Ke Stírce ZC navrhuji posunout proti směru jízdy do přímého úseku TT ihned za křižovatkou se stejnojmennou ul.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Nové tramvajové tratě

Příspěvek od P_V » 13.8.2017 2:20

Záleží na tom, kudy povede. V té variantě z platného územního plánu Uzavřenou ulicí by omezení bylo minimální. Takhle jak to namaloval Metroprojekt, je tam hned několik úzkých hrdel pro všechny účastníky. A ve variantě dle IPR metropolitního plánu, se zas hodlá přiškrtit ulice Nad Šutkou.

Odpovědět