T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 06.9.2017 12:40

JirkaR: Tipuji tu vodu :lol: Nebyl problém to vidět občas i u starých T3

Uživatelský avatar
JirkaR
Uživatel
Příspěvky: 146
Registrován: 04.9.2010 17:27
Bydliště: Praha

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od JirkaR » 06.9.2017 9:38

Tak jsem se včera večer konečně i s dětmi svezl v té nové waně 8284. Taková normální wana, řekl bych, jen svítící pásky na skládacích krémově zbarvených dveřích na mě působí asi jako 50 let stará sci-fi. Ale no budiž...

Cestou mě ale děti upozornily na jednu drobnost, která mi nejde do hlavy: Světla v interiéru nad prostředními dveřmi (2x bílé a 1x oranžové) sice normálně svítí, ale za jízdy je zřetelně vidět jak se uvnitř krytu přelévá jakási čirá tekutina :shock: To někdo vymyslel LED s vodním chlazením, nebo do těch lampiček navzdory gumovému těsnění (a umístění v interiéru) odněkud zatéká voda? Hlava mi to nebere.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 13.8.2017 22:45

demon píše:Neprokecl a bude. :D
Prokecl 8-) Nebo snad někde už je oficiálně, že je to schválené ;) I na oslavném článku FB ROPIDu se pořád psalo, že to je "v plánu".

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 13.8.2017 22:39

Neprokecl a bude. :D

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 13.8.2017 22:14

demon píše:To tak nevypadá, je to jisté a je to tak v pořádku.
Tohle "prvenství" Plzni milerád přenechám... 8-)
Když ses už prokecl :wink:

Bude aspon nějaká změna oproti té ultrasociální verzi co vidíme v ulicích?

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od ZXS91 » 04.8.2017 13:34

MM-Mikulovsky píše:to zcela nechápu - nočky přece řidiči odstavují na DO = do tzv. lodě si je depáci při přejezdu mohou přeházet dle libosti, jak se jim zrovna "zlíbí" je nově seřadit a případně spojit :!:
To platí v okamžiku, kdy ty vozy za hodinku až dvě zas nevyjíždí ven na denní...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.8.2017 12:33

Bobik píše:......]To si nemyslím, bo když se ráno podaří 96 předjet ve vratech 91 a přijedou oproti "papíru" (zátahovejm časům podle Dorisu) prohozený, tak depáci dost kvičej.
Ale je pravda, že netuším, zdali kvůli tomu, že přijde jiná tram jako druhej vůz předchozí už připravený, nebo protože je vepředu to, co mělo bejt vzadu.
to zcela nechápu - nočky přece řidiči odstavují na DO = do tzv. lodě si je depáci při přejezdu mohou přeházet dle libosti, jak se jim zrovna "zlíbí" je nově seřadit a případně spojit :!:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 04.8.2017 1:01

Temsor píše:Spíš náhoda, že to tak při zátahu - spojovaní vyšlo
To si nemyslím, bo když se ráno podaří 96 předjet ve vratech 91 a přijedou oproti "papíru" (zátahovejm časům podle Dorisu) prohozený, tak depáci dost kvičej.
Ale je pravda, že netuším, zdali kvůli tomu, že přijde jiná tram jako druhej vůz předchozí už připravený, nebo protože je vepředu to, co mělo bejt vzadu.

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 43
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Temsor » 03.8.2017 20:17

Bobik píše:... v základní poloze byly ramena kolmo k zemi, což tolik nevadilo, bo řidič seděl uprostřed (ale stejně to bylo "divný"), zatímco u R.P sedí drobet vlevo, takže by měl stěrač v klidový poloze přímo proti očím.
Co se inspirovat u T6 první/druhé výrobní série? #0026, bratislava anebo v historii u K1 ale i v např. Brně 1, 2, stěrač vpředu vlevo, vzadu vpravo
ZXS91 píše:
Bobik píše:...No, zbylo nám ve vozovně jedno R.P s DT01 (832? tuším 6)...
Jojo, 8326, aspoň už ji depo dává jako zadní, dnes jsem ji měl na 25
Spíš náhoda, že to tak při zátahu - spojovaní vyšlo

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 03.8.2017 19:15

9001 píše:PeS si z toho sice dělá srandu, ale bohužel má pravdu..

Bezpečnost T3. On někdo píše, že nemá rám atd.? Pouze je úrovni doby, kdy v Boleslavi sjížděly MBéčka... A i spousta nehod s čímkoli větším než je osobní auto dokazuje, že je "lepší" mít čelní náraz ve 14T/15T než v T3...

Zbytek se už řešil, a to námitky ze strany řidičů, které byly natvrdo shozeny pod stůl ;-).
Vždy jde o úhel pohledu, pokud narazí náklaďák do boku 14T,15T, tak tím projede jako nůž dortem, v tomto případě dopadne mnohem lépe vůz T3..

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 03.8.2017 18:24

PeS si z toho sice dělá srandu, ale bohužel má pravdu..

Bezpečnost T3. On někdo píše, že nemá rám atd.? Pouze je úrovni doby, kdy v Boleslavi sjížděly MBéčka... A i spousta nehod s čímkoli větším než je osobní auto dokazuje, že je "lepší" mít čelní náraz ve 14T/15T než v T3...

Zbytek se už řešil, a to námitky ze strany řidičů, které byly natvrdo shozeny pod stůl ;-).

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1624
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od DavidD » 03.8.2017 16:08

Bobik píše:
MKzB píše:Přestavba Progressu z analogu na digitál je asi jediný vedlejší modernizační krok.
A zaplaťpánbůh za něj. Ať si kdo chce co chce říká, analog versus digitál jsou nebe a dudy.
Ano s tím se dá plně souhlasit, analog je méně poruchový a v principu jednoduší výzbroj, proto jí dodnes výhradně nakupují na východě a o digitálu nechtějí ani slyšet..myslím si, že si touto modernizací výzbroje nepomůžeme.. Jedině by stálo za úvahu jí zmodernizovat na TV Evropulz a nasadit asynchronní motory.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 03.8.2017 6:39

Pohon od motorku k převodkám je řešen bowdenem, což je v pružina, takže kladou-li ramínka na suchém skle odpor, bowden se víc stáhne a stíraná plocha se zmenší.
Osa převodovky je dlouhá asi 25 cm, půlmetr fakt ne a je to kvůli její montáži za ochranný rám (ten kterej tam podle některých zdejších "expertů" není a proto je T3 tak "nebezpečná").
Apexy DT-06 se nakupujou dle smlouvy v počtu 150 ks ročně, takže časem se dostane na všechny vozy, ale přednostně se dávaj do vozů s vysílačem určitého typu (LG).
Budou-li se předělávat další RP na wany, tak přednostně ty nejstarší najíždějící do oprav vyššího stupně. Stáří železa na to nemá až tak velkej vliv.
Skříň 8156 se klidně může použít jinde, ale to už je záležitostí současnýho majitele.

Hafíku, ty tvoje slinty možná přišly někomu ze začátku trochu vtipný, ale to už dávno vyprchalo, tak by sis to mohl odpustit... :wink:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 02.8.2017 22:09

mart337 píše:...a jaký odpor to má při pohybu po skle.
Jo, nad tím jsem taky dumal a napadly mě právě ty slabý motorky. Třeba u 15T, nebo i KTN nepoznáš rozdíl, akorát za sucha to (pochopitelně) vrže. Ale na chod to vliv nemá.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.8.2017 19:46

Ono je to asi dost o té údržbě, ale I o tom jak vydatně prší a jaký odpor to má při pohybu po skle. Některý se na suchu skoro nehne a některý za většího deště lítá jak splašenej.
Tuhle jsem měl ten druhej případ, kdy mi stěrač vyskočil až na boční sklo. A díky tomu se uvnitř nějak uvolnil, že už nešel ani rychlou rotou opravit a vyměňovalo se. Docela jsem byl překvypenej, že když se takhle uvolnil, tak se dal prakticky vytáhnout ven i s osou, která byla možná tak půl metru dlouhá. Myslel jsem si, že motorky stěračů jsou někde u kastle, ale takhle to vypadá že jsou hluboko ve voze.

Odpovědět