von Špilberk píše:Já to teda vidím jinak, jednak finta dopravní obslužnosti je právě v tom, že vím, kdy lidi jezdí a posílám jim dopravu v té době. Nechat jezdit prázdný spoj, o kterém vím, že je prázdný, je plýtvání a ne dopravní obslužnost, a jednak tyhle poslední denní spoje se dost často už s nočkami překrývají (nočka jede za 5 minut), takže jde skutečně jen o čisté plýtvání.
Ještě mne napadlo k posledním spojům denních linek:von Špilberk píše:Bobík: to je prostě otázka vyvážení mezi nabídkou služby a ekonomičností. Vždycky se najde jednotlivec, který chce odněkud někam, kde zrovna nic nejede. To by se na tu MHD mohl vydat i dvojnásobek prostředků než dnes. Aby všechno jelo, kdyby náhodou jeden člověk potřeboval, ale takhle se dopravní obslužnost plánovat nedá, resp. nezaplatila by, a kdyby se zaplatila, nezaplatilo by se něco jiného. Prostě prasátko není bezedné.
Proč jede poslední vlak z Prahy na Brno o půlnoci a další až v 5 ráno Proč nejede něco ve 2, třeba by taky někdo potřeboval.
1.) máme v Praze, a to i centru místa (zrovna co se týče l.11 a 13), kde noční linky nejedou - např. mezi Flórou a IPP přes Jiřák
2.) problém bude neojediněle v nesmyslně předimenzovaném koncovém úseku linek = např. do Modřana prvně jede poslední spoj l.17, pak tam jede noční pořadí prodlouženého/přejezdového spoje l.3 a krátce na to už pravidelný 1. spoj noční linky:
a) PROČ MUSÍ POSLEDNÍ SPOJ DENNÍ LINKY JET AŽ DO KONEČNÉ, KDYŽ V (MENŠÍM ČI VĚTŠÍM) ZÁVĚSU ZA NÍM JEDOU KAPACITNĚ DOSTAČUJÍCÍ JINÉ DVA SPOJE?
b) Netrvám, že spoj odjíždějící po půlnoci zkonečné má jet již jen do nejbližší vozovny, ale ALE BOHATĚ DOSTAČUJE, KDYŽ OBSLOUŽÍ CCA 2/3 TRASY = u l.11 a 13 Spojovací/Černokostelecká - Synkáč a u l. 17. Kobylisy - Výtoň nebo možná až Braník (přeci jen Podolí a Braník jsou ještě slušně využity, ale když poslední spoj l.3 je z Braníka prodloužen do Modřan, tak naopak pposlední spoj l.17 může být naopak zkrácen do Braníka). Uvedeným způsobem se stejně směny posledních spojů dají zkrátit cca o půl hodiny a v depu budou ukončeny dřív než ty předpposlední, které jely celé tzv. půlkolo!
jinak nějak tu zapadl můj návrh:
DODÁVÁM, ŽE:MM-Mikulovsky píše: ... jsem přesvědčen, že LÉPE SKLÁDAT ŠICHTY JDE I KDYŽ TY JSOU (pro nedostatek lidí) ŠPATNÉ - DLOUHÉ/SE ZNAČNĚ NEPRAVIDELNÝMI ZÁČÁTKY (např. odpolední může začít už v 11. h dopoledne, ale také až před 20.h - ta je potom vyjímečně krátká jen přes 6h.) A KONCI (cca od 19h do 2h ráno následujícího dne)
ať jdou konečně do s tím, již zde zmíněným, údajným tzv. výhodářstvím (když při samých raních řidiči navíc ani nemaj žádný příplatek - narozdíl od nočních či i odpoledních) a rozdělí (dnes tzv. turnusové) řidiče (s přihlédnutím k jejich přání/potřebám) na ranní a odpolední ( Copak turnus je jen střídání jakých koliv typů směn a nikoliv střídání jen jediného typu směny - noční nebo šejdry a volných dní mezi nimi )
Přičemž i při tom oboum skupinám můžou v turnusu nechat dny "S" (šejdry - směny dělené) a "MD" (manipulační dny) = dostane-li pak:
- ranní řidič "S" případně "O" (v turnusový den "MD" umístěný před "S" či JEDNODENNÍM volnem), tak to "S"(příp. O) musí být s dřívějším koncem a ta případně další den následující "R" (či "S") s pozdějším začátkem
- odpolední řidič "S" případně "R" (v turnusový den "MD" umístěný po "S" či JEDNODENNÍM volnu), tak musí dostat "S"/"R" s pozdějším (co nejposlednějším začátkem) a případně "O"/"S" v předcházející den s dřívějším koncem
Přičemž přistoupím i na to, že ranní kolegové nebudou (ani z "MD") dostávat (pro zaskočení za nemocné/dovolenkující kolegy) noční směny = tyto tedy častěji budou muset připadnout odpoledním řidičům, ale z logiky věci je minimální rozdíl zkončit polonoc před 2. ráno a noc kolem 5.h, tedy jen cca o 3 h později
U všech skupin řidičů (ranní/šejdristi/odpolední/noční) by mělo být také navíc zavedeno a dodržováno OBECNÉ PRAVIDLO, ŽE:
- PŘED VOLNEM JIM JSOU PŘIDĚLOVÁNY V RÁMCI PŘÍSLUŠNÝCH TYPŮ SMĚN (pro konkrétní dny) SMĚNY KONČÍCÍ CO NEJDŘÍVE
- PO VOLNU JIM JSOU PŘIDĚLOVÁNY V RÁMCI PŘÍSLUŠNÝCH TYPŮ SMĚN (pro konkrétní dny) SMĚNY ZAČÍNAJÍCÍ CO NEJPOZDĚJI