Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
51
14%
Jednou
53
15%
2-3x
72
20%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
112
31%
Klikací koutek
18
5%
 
Celkem hlasů: 364

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 29.8.2017 16:24

Bobik píše: Je potřeba na to koukat ze širšího hlediska, ne jen z toho, kolik mi ta tramvaj stojí versus kolik veze.
To teď děláme: problém nejsou peníze, ale lidi. Resp. peníze jsou na dopravu, ale nejsou na lepší zaplacení řidičů, což je zajímavý paradox. 8-[ Když je nedostatek řidičů, tak se těžko MHD posiluje, i když peníze náhodou jsou. A pak je tu otázka, jak dlouho ty peníze budou, resp. kdy vypukne zase nějaká ta krize a peníze dojdou. 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 29.8.2017 16:16

von Špilberk píše:to je prostě otázka vyvážení mezi nabídkou služby a ekonomičností.
Ale jo, to nejsme vepři. :D Jen mi přijde, že se spíš - přes všechny krásný řeči o preferování MHD a snižování IAD - pořád nějak moc hledí hlavně na tu ekonomičnost.
Pokud to bude přes den dobytčák, ráno, večer a o víkendu "to nejezdí" (bo intervaly jak kráva a přestupy nenavazujou), pak se těžko budou lidi přesvědčovat, že maj auto nechat doma (navíc dostat lidi do aut je poměrně jednoduché, dostat je z nich mnohem těžší). Je potřeba na to koukat ze širšího hlediska, ne jen z toho, kolik mi ta tramvaj stojí versus kolik veze.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 29.8.2017 15:59

Bobík: to je prostě otázka vyvážení mezi nabídkou služby a ekonomičností. Vždycky se najde jednotlivec, který chce odněkud někam, kde zrovna nic nejede. :smt102 To by se na tu MHD mohl vydat i dvojnásobek prostředků než dnes. Aby všechno jelo, kdyby náhodou jeden člověk potřeboval, ale takhle se dopravní obslužnost plánovat nedá, resp. nezaplatila by, a kdyby se zaplatila, nezaplatilo by se něco jiného. Prostě prasátko není bezedné.
Proč jede poslední vlak z Prahy na Brno o půlnoci a další až v 5 ráno :?: Proč nejede něco ve 2, třeba by taky někdo potřeboval.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 29.8.2017 15:41

von Špilberk píše:Já to teda vidím jinak, jednak finta dopravní obslužnosti je právě v tom, že vím, kdy lidi jezdí a posílám jim dopravu v té době.
No, já to vidím tak, že mám určitou nabídku právě nejen v době, kdy lidi jezdí. A to proto, aby to využil (mohl využít) i někdy někdo navíc. Protože ví, že to prostě jezdí. Jinak se na nějakou MHD vyprdne rovnou, protože nabyde dojmu, že "prostě nejezdí".
Ostatně mám to vyzkoušeno i sám na sobě, když jsme před časem jezdili z Hloubětína, tak dostat se odtamtud o víkendu ráno byla tragédie. Takže jsem jezdil autem, protože to ráno "prostě nejezdí" a město je prázdný. Přitom by kolikrát stačilo málo, kdyby 16 jezdila ne po dvaceti, ale po patnácti minutách (a měl na Palmě jistotu přestupu), už bych na ní nespíš čekal.
Mimochodem i ta 16 po dvaceti nebyla nijak extra obsazená, prakticky byla prázdná. Bylo to tedy taky plýtvání, protože po půlhodině by "bohatě stačila"?
von Špilberk píše:... jednak tyhle poslední denní spoje se dost často už s nočkami překrývají (nočka jede za 5 minut), takže jde skutečně jen o čisté plýtvání.
S jedničkou zkušenosti nemám, ale s 26 ano. Ono to sice jede pár minut po/před nočkou, jenže jinam. Ano, třeba úsek Hostivař-Průběžná je stejný, ale to je tak všechno. Pak to vykrývá časy v úsecích, kde, kdyby nejela, než přijede první nočka je moc velká díra. Navíc v centru se to zaplní vždy.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 29.8.2017 15:01

Bobik píše:
ZXS91 píše:....zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
V tom problém nevidím, holt zajišťujem nějakou dopravní obslužnost.
Já to teda vidím jinak, jednak finta dopravní obslužnosti je právě v tom, že vím, kdy lidi jezdí a posílám jim dopravu v té době. Nechat jezdit prázdný spoj, o kterém vím, že je prázdný, je plýtvání a ne dopravní obslužnost, a jednak tyhle poslední denní spoje se dost často už s nočkami překrývají (nočka jede za 5 minut), takže jde skutečně jen o čisté plýtvání.
ZXS91 píše:Lidi by možná i byli, pokud nebude šichta v délce 12:38 rozdělená na dva cancoury...
(-X (-X Taková šichta nemá být už jen proto, že se pak musí řešit dilema, jestli ji hodit na jednoho člověka (a plánovač trefí někoho, kdo o takovou směnu vůbec nestojí) nebo ji rozdělit na 2 směny (a zase ji dostane někdo, kdo nesnáší 6hodinovky, bo touží vydělávat.) Takže takovéhle výkony by vůbec neměly existovat, aby se nemuselo řešit co s tím (jestli 1 směnu moc dlouhou nebo 2 směny moc krátké).

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.8.2017 14:10

ZXS91 píše:Lidi by možná i byli, pokud nebude šichta v délce 12:38 rozdělená na dva cancoury...
taková šichta sice splňuje příslušné nařízení vlády povolující u řidičů MHD až 13h, ale porušuje Zákoník práce (nadřízený i vládě a jejímu nařízení) povolující plánovat smě ny v max. délce 12h = NEBYLO BY TOHO PROTIPRÁVNÍHO OBSAHU NAŘÍZENÍ VLÁDY, V ROZPORU SE ZÁKONÍKEM PRÁCE, A TÍM OMEZENOU PRAVOMOCÍ VLÁDY - DANOU JÍ ÚSTAVOU,TAK PROSTĚ TA"ŠICHTA" - RESP. VYPRAVENÍ VOZU NA TAKOVOU DOBU NEVZNIKLO Z:arrow: NEMOHLA/O BÝT ROZDĚLENA NA 2 CCA POUZE 6TI HODINOVÉ SMĚNY :!: A představ si, že jsou lidi/kolegové raději jezdící kratší (i jen 6ti hodinové) směny než dlouhé (přes 10,5 hod.) :!:
Bobik píše:
von Špilberk píše:To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty....
To si nemyslím, bo blbnout se šichtama se začalo už kdysi, kdy lidi ještě byli. To začaly střídaný přestávky, šejdry a podobně. Zrušili se plánovači na vozovnách a vzniklo centrální plánování. Kvůli jakejmsi mystickejm "úsporám", na lidi se kašlalo. No a tohle je taky výsledek. Jenže problém je spíš v tom, že by se to muselo komplet překopat, což nejde, bo nemá kdo, bo nejsou lidi.
ZXS91 píše:....zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
V tom problém nevidím, holt zajišťujem nějakou dopravní obslužnost. Problém - a velký spíš vidím v prasárnách typu po týdnu takových polonocí (a jednom dni volna) ranní a nástupy 3:30. Evidentně někomu nedochází, že člověk není stroj, že má taky nějakej biorytmus a že když má vstávat (a bejt čilej a pozornej) v době, kdy předtím chodil spát asi nebude to pravý. Ale "zákonný odpočinek" přece proběhl, tak co. A za prasárnu nejvyššího kalibru považuju MD (manipulační den).
1.) stídané přestávky jsou:
- nutnost pro dodržení ZÁKONNÉHO ZÁKAZU VYKONÁVAT PRACOVNÍ ČINNOST V MINIMÁLNÍCH DÉLKÁCH PŘESTÁVKY (BP=15min a B = 10min)
- vhodné (až zdravé) pro časté/většinové čerpání v místech s možností sehnání teplých jídel

2.) a) JENŽE PRO ZAJIŠTĚNÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI je otázka, JESTLI NENÍ PRAKTIČTĚJŠÍ/LEVNĚJŠÍ A DOSTAČUJÍCÍ JI ZAJISTIT (o 15min.) DŘÍVE ZAČÍNAJÍCÍM PROVOZEM NOČNÍCH LINEK :!:
b) špatná skladba směn - 100%souhlas (popsáno možné řešení v doplnění mého předchozýho příspěvku zde)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 29.8.2017 13:32

Radek píše:Nejvyšší částku dostane od města firma Arriva City, zhruba 13,5 milionu korun. Přes šest milionů dostane dopravce About Me a téměř pět milionů ČSAD Střední Čechy. Peníze vezme Praha z rezervy městské organizace Ropid, která plánuje PID.
Ale? Město dotuje soukromý firmy už veřejně?

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Radek » 29.8.2017 13:29

Řidiči pražské hromadné dopravy si přilepší, metropole na zvýšení mezd vydá kolem 40 milionů
http://praha.e15.cz/praha/novinky/ridic ... nu-1336729
Nejvyšší částku dostane od města firma Arriva City, zhruba 13,5 milionu korun. Přes šest milionů dostane dopravce About Me a téměř pět milionů ČSAD Střední Čechy. Peníze vezme Praha z rezervy městské organizace Ropid, která plánuje PID.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 29.8.2017 13:23

von Špilberk píše:To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty....
To si nemyslím, bo blbnout se šichtama se začalo už kdysi, kdy lidi ještě byli. To začaly střídaný přestávky, šejdry a podobně. Zrušili se plánovači na vozovnách a vzniklo centrální plánování. Kvůli jakejmsi mystickejm "úsporám", na lidi se kašlalo. No a tohle je taky výsledek. Jenže problém je spíš v tom, že by se to muselo komplet překopat, což nejde, bo nemá kdo, bo nejsou lidi.
ZXS91 píše:....zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
V tom problém nevidím, holt zajišťujem nějakou dopravní obslužnost. Problém - a velký spíš vidím v prasárnách typu po týdnu takových polonocí (a jednom dni volna) ranní a nástupy 3:30. Evidentně někomu nedochází, že člověk není stroj, že má taky nějakej biorytmus a že když má vstávat (a bejt čilej a pozornej) v době, kdy předtím chodil spát asi nebude to pravý. Ale "zákonný odpočinek" přece proběhl, tak co. A za prasárnu nejvyššího kalibru považuju MD (manipulační den).
Naposledy upravil(a) Bobik dne 29.8.2017 13:30, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od ZXS91 » 29.8.2017 13:11

Lidi by možná i byli, pokud nebude šichta v délce 12:38 rozdělená na dva cancoury...

vonŠpilberkem zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.8.2017 12:13

von Špilberk píše: Jenže bez více lidí se šichty lépe neudělají. To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty (delší, blbějc napsaný), při horších šichtách se nehrnou noví lidi do takové práce, část stávajících odejde, tedy je ještě míň lidí a jsou ještě horší šichty. Takže začátek je přilákat nové lidi - zřejmě na vyšší plat (nevím na co jiného :-k ). Až bude víc lidí, půjde napsat lépe šichty...

Na druhou stranu je pravda, že naši superméénežři pořád žijí v časech, kdy platilo: něco se ti nelíbí? můžeš jít. Jenže si jaksi nevšimli, že tyhle časy pominuli.
...........
L.13, která je o půlnoci na Černokostelecké, má být prostě SA a má tam zatáhnout, a ne se honit ještě jednou na druhou stranu.
100% souhlas s celým příspěvkem, ALE CITOVANÉ TESAT DO KAMENE :!: :!:

Ovšem jsem přesvědčen, že LÉPE SKLÁDAT ŠICHTY JDE I KDYŽ TY JSOU (pro nedostatek lidí) ŠPATNÉ - DLOUHÉ/SE ZNAČNĚ NEPRAVIDELNÝMI ZÁČÁTKY (např. odpolední může začít už v 11. h dopoledne, ale také až před 20.h - ta je potom vyjímečně krátká jen přes 6h.) A KONCI (cca od 19h do 2h ráno následujícího dne)
Z:arrow: ať jdou konečně do :zadnice s tím, již zde zmíněným, údajným tzv. výhodářstvím (když při samých raních řidiči navíc ani nemaj žádný příplatek - narozdíl od nočních či i odpoledních) a rozdělí řidiče (s přihlédnutím k jejich přání/potřebám) na ranní a odpolední :!:
Přičemž i při tom oboum skupinám můžou v turnusu nechat dny "S" (šejdry - směny dělené) a "MD" (manipulační dny) = dostane-li pak:
- ranní řidič "S" případně "O" (v turnusový den "MD" umástěný před "S" či volnem), tak to "S"(příp. O) musí být s dřívějším koncem a ta případně další den následující "R" (či "S") s pozdějším začátkem :!:
- odpolední řidič "S" případně "R" (v turnusový den "MD" umístěný po "S" či volnu), tak musí dostat "S"/"R" s pozdějším (co nejposlednějším začátkem) a případně "O"/"S" v předcházející den s dřívějším koncem :!:

Přičemž přistoupím i na to, že ranní kolegové nebudou (ani z "MD") dostávat (pro zaskočení za nemocné/dovolenkující kolegy) noční směny = tyto tedy častě budou muset připadnout odpoledním řidičům, ale z logiky věci je minimální rozdíl zkončit polonoc před 2. ráno a noc kolem 5.h, tedy jen cca o 3 h později :!:
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 29.8.2017 13:45, celkem upraveno 4 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od von Špilberk » 29.8.2017 9:56

Bobik píše: jenže ono to už ani o těch penězích moc není. To jsou jiné "drobnosti", jako třeba skladba šichet a tak.
Jenže bez více lidí se šichty lépe neudělají. To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty (delší, blbějc napsaný), při horších šichtách se nehrnou noví lidi do takové práce, část stávajících odejde, tedy je ještě míň lidí a jsou ještě horší šichty. Takže začátek je přilákat nové lidi - zřejmě na vyšší plat (nevím na co jiného :-k ). Až bude víc lidí, půjde napsat lépe šichty...

Na druhou stranu je pravda, že naši superméénežři pořád žijí v časech, kdy platilo: něco se ti nelíbí? můžeš jít. Jenže si jaksi nevšimli, že tyhle časy pominuli. A když jsme u nedostatku řidičů, tak např. nechápu, proč se od září zapíná l.21 :?: #-o Je přece výluka a DP si dělá výluky sám, tak nechápu, proč to má jezdit. Navíc by se to snadno odůvodnilo (ne)propustností Palačáku a bylo by. Nebo l.7: největší problém je obsadit šichty o víkendu, ale l.7 jezdí ve výluce pořád solo po 7,5 min. Přitom kromě Radlic je všude s něčím v souběhu, a přes Pavlák jezdí prakticky prázdná. Kdyby jezdila po 15 min, bylo by na ni potřeba o víkendu polovina řidičů. A zase by se to bez problémů zdůvodnilo výlukovým opatřením. Takže do jisté míry mám pocit, že DP se ani nesnaží ty řidiče ušetřit a někdo v kanclu má sadistickou radost, že může řidiče ždímat.

No a pak jsou tu taky nesmyslné výkony objednané ROPIDem v euforii, že se mu na zápraží objevil kufr plný peněz. Dám příklad: měl jsem jednou v neděli polonoc na l. 13. Poslední PA spoj, který odjíždí z Černokostelecké až těsně před půlnocí. Nikoho jsem nevezl. Na Floře nastoupili 3 lidi, na Muzeu vystoupili. Na Pavláku nikdo. Z Míráku do Vršovic lidi byli, ale jen proto, že mě l.22 pustila na Pavláku před sebe. Z Vršovic nikdo až na Pankrác. Ale hlavně že jsem končil až v 1 v noci. Podobně skvělou obsazenost má např. i poslední spoj l.11 ze Spojovací (odjezd 0: 23, zátah na PA až někdy před půl druhou). A teď bych prosil pana MŠ, aby mi vysvětlil, k čemu takový spoj je :?: :? Krom toho, že se zbytečně propálí proud, zbytečně ojede tramvaj a řidič. L.13, která je o půlnoci na Černokostelecké, má být prostě SA a má tam zatáhnout, a ne se honit ještě jednou na druhou stranu.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 29.8.2017 8:54

Bobik: Jenže ono to je reálně všude... V jiných firmách se jenom přelévá pevná mzda a nenároková složka mzdy, takže v horším případě bereš ještě mín než před lety při stejné práci...

Moje oblíbené rýpnutí. Co dělají odbory proto, aby plánování bylo pro lidi a ne pro čísla? :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od Bobik » 29.8.2017 0:26

9001 - jenže ono to už ani o těch penězích moc není. To jsou jiné "drobnosti", jako třeba skladba šichet a tak. Šejdristi se za poslední dobu několikrát obměnili, nikdo tam dlouho nevydrží, protože to jsou tak šílený začátky a konce, že z volnejch víkendů nic nemáš, bo je akorát prospíš. Od čím dál tím víc lidí začínám slýchat, že takový šichty by nejezdili ani za padesát čistýho, protože chtěj mít taky nějakej život.

Karosák - jo přesně, vnitřní dluh. Ale náprava v nedohlednu, dokud ti nahoře nepochopí, že třeba taková nehodovost nestoupá proto, protože řidiči moc zvlčili (a tak je potřeba utáhnout šrouby), ale protože jsou vyšťavený. A dokud určití nepochopí, že třeba takový "výhodářství" (noční, odpolední atd. výhodář) je protimluv. Respektive někteří to chápou, protože co jsem slyšel, tak poslední "svatý boj" za odstranění všech výhod, tedy že všichni budou jezdit všechno, pořád počítal se zachováním "nočních výhodářů". :lol: (schválně kdo uhodne proč... :lol: )

Holt prostě platy šly všude nahoru, takže největší tahák dob minulých, kvůli kterému mnozí leccos skously už pominul, zato podmínky se zhoršily.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Příspěvek od 9001 » 29.8.2017 0:06

Karosák: Flexipass je super. Nejdřív to dáš doma drahé polovičce na antikoncepci, v další fázi života to líta za Sunary, krémy atd :D.

Souhlasím. Problém je v lidech, protože dneska sen 15 letého je do 26 let se válet na VŠ, pak se zašít do kanclu s volnou pracovní dobou resp. povinnou docházkou max 9-15 a zbytek podle mě. Představa jednou vstát ve 3 ráno, protože musíš ve 4 být ve vratech a druhý den naklušeš ve 4 do centra, aby si zatáhl o půlnoci a byl v jednu doma...

Možná by spíš spoustě lidí prospělo prozřít, že ne každý se může být tak dobře jako Němec... Nejsem ani zastáncem extrémního zvyšování platů, protože k čemu to povede? Jeden příklad za všechny - rohlík. Zvednu mzdu zemědělci co pěstuje pšenici, ten musí zvednout cenu pšenice, pak mlynář přidá svým lidem, další navýšení, pak přidám pekaři, závozníkovi, který ty rohlíky přiveze a v poslední řadě i té pokladní...
K čemu mi pak je, že místo 25 000 hrubého beru 50 000, když ten rohlík stojí místo 1,5 Kč 3 Kč...

A tohle platí i na toho Němce... Sice má plat 2000 EUR, ale % jak se mu mzda rozpadne je cca stejná jako u nás - bydlení, jídlo atd.

Odpovědět