Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Co se nevešlo. Pokud chcete znát názory jiných i na netramvajová témata, ptejte se zde. Máte něco, o co se chcete podělit s ostatními? Pak pište sem...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Kolikrát jste byli v Muzeu MHD ve vozovně Střešovice?

Nebyl
49
13%
Jednou
52
14%
2-3x
70
19%
3-5x
58
16%
Více než 5x/nespočetněkrát
108
30%
Klikací koutek
16
4%
 
Celkem hlasů : 353

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod Bobik v 29.8.2017 14:41

von Špilberk napsal:Já to teda vidím jinak, jednak finta dopravní obslužnosti je právě v tom, že vím, kdy lidi jezdí a posílám jim dopravu v té době.
No, já to vidím tak, že mám určitou nabídku právě nejen v době, kdy lidi jezdí. A to proto, aby to využil (mohl využít) i někdy někdo navíc. Protože ví, že to prostě jezdí. Jinak se na nějakou MHD vyprdne rovnou, protože nabyde dojmu, že "prostě nejezdí".
Ostatně mám to vyzkoušeno i sám na sobě, když jsme před časem jezdili z Hloubětína, tak dostat se odtamtud o víkendu ráno byla tragédie. Takže jsem jezdil autem, protože to ráno "prostě nejezdí" a město je prázdný. Přitom by kolikrát stačilo málo, kdyby 16 jezdila ne po dvaceti, ale po patnácti minutách (a měl na Palmě jistotu přestupu), už bych na ní nespíš čekal.
Mimochodem i ta 16 po dvaceti nebyla nijak extra obsazená, prakticky byla prázdná. Bylo to tedy taky plýtvání, protože po půlhodině by "bohatě stačila"?

von Špilberk napsal:... jednak tyhle poslední denní spoje se dost často už s nočkami překrývají (nočka jede za 5 minut), takže jde skutečně jen o čisté plýtvání.
S jedničkou zkušenosti nemám, ale s 26 ano. Ono to sice jede pár minut po/před nočkou, jenže jinam. Ano, třeba úsek Hostivař-Průběžná je stejný, ale to je tak všechno. Pak to vykrývá časy v úsecích, kde, kdyby nejela, než přijede první nočka je moc velká díra. Navíc v centru se to zaplní vždy.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod von Špilberk v 29.8.2017 14:01

Bobik napsal:
ZXS91 napsal:....zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
V tom problém nevidím, holt zajišťujem nějakou dopravní obslužnost.

Já to teda vidím jinak, jednak finta dopravní obslužnosti je právě v tom, že vím, kdy lidi jezdí a posílám jim dopravu v té době. Nechat jezdit prázdný spoj, o kterém vím, že je prázdný, je plýtvání a ne dopravní obslužnost, a jednak tyhle poslední denní spoje se dost často už s nočkami překrývají (nočka jede za 5 minut), takže jde skutečně jen o čisté plýtvání.

ZXS91 napsal:Lidi by možná i byli, pokud nebude šichta v délce 12:38 rozdělená na dva cancoury...

(-X (-X Taková šichta nemá být už jen proto, že se pak musí řešit dilema, jestli ji hodit na jednoho člověka (a plánovač trefí někoho, kdo o takovou směnu vůbec nestojí) nebo ji rozdělit na 2 směny (a zase ji dostane někdo, kdo nesnáší 6hodinovky, bo touží vydělávat.) Takže takovéhle výkony by vůbec neměly existovat, aby se nemuselo řešit co s tím (jestli 1 směnu moc dlouhou nebo 2 směny moc krátké).
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod MM-Mikulovsky v 29.8.2017 13:10

ZXS91 napsal:Lidi by možná i byli, pokud nebude šichta v délce 12:38 rozdělená na dva cancoury...
taková šichta sice splňuje příslušné nařízení vlády povolující u řidičů MHD až 13h, ale porušuje Zákoník práce (nadřízený i vládě a jejímu nařízení) povolující plánovat smě ny v max. délce 12h = NEBYLO BY TOHO PROTIPRÁVNÍHO OBSAHU NAŘÍZENÍ VLÁDY, V ROZPORU SE ZÁKONÍKEM PRÁCE, A TÍM OMEZENOU PRAVOMOCÍ VLÁDY - DANOU JÍ ÚSTAVOU,TAK PROSTĚ TA"ŠICHTA" - RESP. VYPRAVENÍ VOZU NA TAKOVOU DOBU NEVZNIKLO Z:arrow: NEMOHLA/O BÝT ROZDĚLENA NA 2 CCA POUZE 6TI HODINOVÉ SMĚNY :!: A představ si, že jsou lidi/kolegové raději jezdící kratší (i jen 6ti hodinové) směny než dlouhé (přes 10,5 hod.) :!:

Bobik napsal:
von Špilberk napsal:To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty....
To si nemyslím, bo blbnout se šichtama se začalo už kdysi, kdy lidi ještě byli. To začaly střídaný přestávky, šejdry a podobně. Zrušili se plánovači na vozovnách a vzniklo centrální plánování. Kvůli jakejmsi mystickejm "úsporám", na lidi se kašlalo. No a tohle je taky výsledek. Jenže problém je spíš v tom, že by se to muselo komplet překopat, což nejde, bo nemá kdo, bo nejsou lidi.

ZXS91 napsal:....zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
V tom problém nevidím, holt zajišťujem nějakou dopravní obslužnost. Problém - a velký spíš vidím v prasárnách typu po týdnu takových polonocí (a jednom dni volna) ranní a nástupy 3:30. Evidentně někomu nedochází, že člověk není stroj, že má taky nějakej biorytmus a že když má vstávat (a bejt čilej a pozornej) v době, kdy předtím chodil spát asi nebude to pravý. Ale "zákonný odpočinek" přece proběhl, tak co. A za prasárnu nejvyššího kalibru považuju MD (manipulační den).
1.) stídané přestávky jsou:
- nutnost pro dodržení ZÁKONNÉHO ZÁKAZU VYKONÁVAT PRACOVNÍ ČINNOST V MINIMÁLNÍCH DÉLKÁCH PŘESTÁVKY (BP=15min a B = 10min)
- vhodné (až zdravé) pro časté/většinové čerpání v místech s možností sehnání teplých jídel

2.) a) JENŽE PRO ZAJIŠTĚNÍ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI je otázka, JESTLI NENÍ PRAKTIČTĚJŠÍ/LEVNĚJŠÍ A DOSTAČUJÍCÍ JI ZAJISTIT (o 15min.) DŘÍVE ZAČÍNAJÍCÍM PROVOZEM NOČNÍCH LINEK :!:
b) špatná skladba směn - 100%souhlas (popsáno možné řešení v doplnění mého předchozýho příspěvku zde)
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod Bobik v 29.8.2017 12:32

Radek napsal:Nejvyšší částku dostane od města firma Arriva City, zhruba 13,5 milionu korun. Přes šest milionů dostane dopravce About Me a téměř pět milionů ČSAD Střední Čechy. Peníze vezme Praha z rezervy městské organizace Ropid, která plánuje PID.

Ale? Město dotuje soukromý firmy už veřejně?
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod Radek v 29.8.2017 12:29

Řidiči pražské hromadné dopravy si přilepší, metropole na zvýšení mezd vydá kolem 40 milionů
http://praha.e15.cz/praha/novinky/ridic ... nu-1336729
Nejvyšší částku dostane od města firma Arriva City, zhruba 13,5 milionu korun. Přes šest milionů dostane dopravce About Me a téměř pět milionů ČSAD Střední Čechy. Peníze vezme Praha z rezervy městské organizace Ropid, která plánuje PID.
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod Bobik v 29.8.2017 12:23

von Špilberk napsal:To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty....
To si nemyslím, bo blbnout se šichtama se začalo už kdysi, kdy lidi ještě byli. To začaly střídaný přestávky, šejdry a podobně. Zrušili se plánovači na vozovnách a vzniklo centrální plánování. Kvůli jakejmsi mystickejm "úsporám", na lidi se kašlalo. No a tohle je taky výsledek. Jenže problém je spíš v tom, že by se to muselo komplet překopat, což nejde, bo nemá kdo, bo nejsou lidi.

ZXS91 napsal:....zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
V tom problém nevidím, holt zajišťujem nějakou dopravní obslužnost. Problém - a velký spíš vidím v prasárnách typu po týdnu takových polonocí (a jednom dni volna) ranní a nástupy 3:30. Evidentně někomu nedochází, že člověk není stroj, že má taky nějakej biorytmus a že když má vstávat (a bejt čilej a pozornej) v době, kdy předtím chodil spát asi nebude to pravý. Ale "zákonný odpočinek" přece proběhl, tak co. A za prasárnu nejvyššího kalibru považuju MD (manipulační den).
Naposledy upravil Bobik dne 29.8.2017 12:30, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod ZXS91 v 29.8.2017 12:11

Lidi by možná i byli, pokud nebude šichta v délce 12:38 rozdělená na dva cancoury...

vonŠpilberkem zmíněné poslední spoje jsou taky kapitolka sama pro sebe, poslední VO 26 z Hostivaře 0:04, poslední 1 ze Spojovací 0:07... obojí odstup až po půl druhé, vesměs se vezou jednotky cestujících, pokud vůbec
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
 
Založen: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 51

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod MM-Mikulovsky v 29.8.2017 11:13

von Špilberk napsal: Jenže bez více lidí se šichty lépe neudělají. To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty (delší, blbějc napsaný), při horších šichtách se nehrnou noví lidi do takové práce, část stávajících odejde, tedy je ještě míň lidí a jsou ještě horší šichty. Takže začátek je přilákat nové lidi - zřejmě na vyšší plat (nevím na co jiného :-k ). Až bude víc lidí, půjde napsat lépe šichty...

Na druhou stranu je pravda, že naši superméénežři pořád žijí v časech, kdy platilo: něco se ti nelíbí? můžeš jít. Jenže si jaksi nevšimli, že tyhle časy pominuli.
...........
L.13, která je o půlnoci na Černokostelecké, má být prostě SA a má tam zatáhnout, a ne se honit ještě jednou na druhou stranu.
100% souhlas s celým příspěvkem, ALE CITOVANÉ TESAT DO KAMENE :!: :!:

Ovšem jsem přesvědčen, že LÉPE SKLÁDAT ŠICHTY JDE I KDYŽ TY JSOU (pro nedostatek lidí) ŠPATNÉ - DLOUHÉ/SE ZNAČNĚ NEPRAVIDELNÝMI ZÁČÁTKY (např. odpolední může začít už v 11. h dopoledne, ale také až před 20.h - ta je potom vyjímečně krátká jen přes 6h.) A KONCI (cca od 19h do 2h ráno následujícího dne)
Z:arrow: ať jdou konečně do :zadnice s tím, již zde zmíněným, údajným tzv. výhodářstvím (když při samých raních řidiči navíc ani nemaj žádný příplatek - narozdíl od nočních či i odpoledních) a rozdělí řidiče (s přihlédnutím k jejich přání/potřebám) na ranní a odpolední :!:
Přičemž i při tom oboum skupinám můžou v turnusu nechat dny "S" (šejdry - směny dělené) a "MD" (manipulační dny) = dostane-li pak:
- ranní řidič "S" případně "O" (v turnusový den "MD" umástěný před "S" či volnem), tak to "S"(příp. O) musí být s dřívějším koncem a ta případně další den následující "R" (či "S") s pozdějším začátkem :!:
- odpolední řidič "S" případně "R" (v turnusový den "MD" umístěný po "S" či volnu), tak musí dostat "S"/"R" s pozdějším (co nejposlednějším začátkem) a případně "O"/"S" v předcházející den s dřívějším koncem :!:

Přičemž přistoupím i na to, že ranní kolegové nebudou (ani z "MD") dostávat (pro zaskočení za nemocné/dovolenkující kolegy) noční směny = tyto tedy častě budou muset připadnout odpoledním řidičům, ale z logiky věci je minimální rozdíl zkončit polonoc před 2. ráno a noc kolem 5.h, tedy jen cca o 3 h později :!:
Naposledy upravil MM-Mikulovsky dne 29.8.2017 12:45, celkově upraveno 4
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod von Špilberk v 29.8.2017 8:56

Bobik napsal: jenže ono to už ani o těch penězích moc není. To jsou jiné "drobnosti", jako třeba skladba šichet a tak.

Jenže bez více lidí se šichty lépe neudělají. To je prostě kruh: když nejsou lidi, jsou horší šichty (delší, blbějc napsaný), při horších šichtách se nehrnou noví lidi do takové práce, část stávajících odejde, tedy je ještě míň lidí a jsou ještě horší šichty. Takže začátek je přilákat nové lidi - zřejmě na vyšší plat (nevím na co jiného :-k ). Až bude víc lidí, půjde napsat lépe šichty...

Na druhou stranu je pravda, že naši superméénežři pořád žijí v časech, kdy platilo: něco se ti nelíbí? můžeš jít. Jenže si jaksi nevšimli, že tyhle časy pominuli. A když jsme u nedostatku řidičů, tak např. nechápu, proč se od září zapíná l.21 :?: #-o Je přece výluka a DP si dělá výluky sám, tak nechápu, proč to má jezdit. Navíc by se to snadno odůvodnilo (ne)propustností Palačáku a bylo by. Nebo l.7: největší problém je obsadit šichty o víkendu, ale l.7 jezdí ve výluce pořád solo po 7,5 min. Přitom kromě Radlic je všude s něčím v souběhu, a přes Pavlák jezdí prakticky prázdná. Kdyby jezdila po 15 min, bylo by na ni potřeba o víkendu polovina řidičů. A zase by se to bez problémů zdůvodnilo výlukovým opatřením. Takže do jisté míry mám pocit, že DP se ani nesnaží ty řidiče ušetřit a někdo v kanclu má sadistickou radost, že může řidiče ždímat.

No a pak jsou tu taky nesmyslné výkony objednané ROPIDem v euforii, že se mu na zápraží objevil kufr plný peněz. Dám příklad: měl jsem jednou v neděli polonoc na l. 13. Poslední PA spoj, který odjíždí z Černokostelecké až těsně před půlnocí. Nikoho jsem nevezl. Na Floře nastoupili 3 lidi, na Muzeu vystoupili. Na Pavláku nikdo. Z Míráku do Vršovic lidi byli, ale jen proto, že mě l.22 pustila na Pavláku před sebe. Z Vršovic nikdo až na Pankrác. Ale hlavně že jsem končil až v 1 v noci. Podobně skvělou obsazenost má např. i poslední spoj l.11 ze Spojovací (odjezd 0: 23, zátah na PA až někdy před půl druhou). A teď bych prosil pana MŠ, aby mi vysvětlil, k čemu takový spoj je :?: :? Krom toho, že se zbytečně propálí proud, zbytečně ojede tramvaj a řidič. L.13, která je o půlnoci na Černokostelecké, má být prostě SA a má tam zatáhnout, a ne se honit ještě jednou na druhou stranu.
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod 9001 v 29.8.2017 7:54

Bobik: Jenže ono to je reálně všude... V jiných firmách se jenom přelévá pevná mzda a nenároková složka mzdy, takže v horším případě bereš ještě mín než před lety při stejné práci...

Moje oblíbené rýpnutí. Co dělají odbory proto, aby plánování bylo pro lidi a ne pro čísla? :devilsmokin
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod Bobik v 28.8.2017 23:26

9001 - jenže ono to už ani o těch penězích moc není. To jsou jiné "drobnosti", jako třeba skladba šichet a tak. Šejdristi se za poslední dobu několikrát obměnili, nikdo tam dlouho nevydrží, protože to jsou tak šílený začátky a konce, že z volnejch víkendů nic nemáš, bo je akorát prospíš. Od čím dál tím víc lidí začínám slýchat, že takový šichty by nejezdili ani za padesát čistýho, protože chtěj mít taky nějakej život.

Karosák - jo přesně, vnitřní dluh. Ale náprava v nedohlednu, dokud ti nahoře nepochopí, že třeba taková nehodovost nestoupá proto, protože řidiči moc zvlčili (a tak je potřeba utáhnout šrouby), ale protože jsou vyšťavený. A dokud určití nepochopí, že třeba takový "výhodářství" (noční, odpolední atd. výhodář) je protimluv. Respektive někteří to chápou, protože co jsem slyšel, tak poslední "svatý boj" za odstranění všech výhod, tedy že všichni budou jezdit všechno, pořád počítal se zachováním "nočních výhodářů". :lol: (schválně kdo uhodne proč... :lol: )

Holt prostě platy šly všude nahoru, takže největší tahák dob minulých, kvůli kterému mnozí leccos skously už pominul, zato podmínky se zhoršily.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod 9001 v 28.8.2017 23:06

Karosák: Flexipass je super. Nejdřív to dáš doma drahé polovičce na antikoncepci, v další fázi života to líta za Sunary, krémy atd :D.

Souhlasím. Problém je v lidech, protože dneska sen 15 letého je do 26 let se válet na VŠ, pak se zašít do kanclu s volnou pracovní dobou resp. povinnou docházkou max 9-15 a zbytek podle mě. Představa jednou vstát ve 3 ráno, protože musíš ve 4 být ve vratech a druhý den naklušeš ve 4 do centra, aby si zatáhl o půlnoci a byl v jednu doma...

Možná by spíš spoustě lidí prospělo prozřít, že ne každý se může být tak dobře jako Němec... Nejsem ani zastáncem extrémního zvyšování platů, protože k čemu to povede? Jeden příklad za všechny - rohlík. Zvednu mzdu zemědělci co pěstuje pšenici, ten musí zvednout cenu pšenice, pak mlynář přidá svým lidem, další navýšení, pak přidám pekaři, závozníkovi, který ty rohlíky přiveze a v poslední řadě i té pokladní...
K čemu mi pak je, že místo 25 000 hrubého beru 50 000, když ten rohlík stojí místo 1,5 Kč 3 Kč...

A tohle platí i na toho Němce... Sice má plat 2000 EUR, ale % jak se mu mzda rozpadne je cca stejná jako u nás - bydlení, jídlo atd.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod Karosák v 28.8.2017 20:56

Co jde do kapsy je jedna věc, ale ty "benefity"? Kde je doba služebních bytů a deputátního uhlí..... Flexipass je fajn ale jak si přitáhnout a udržet mladého zaměstnance, který se pro založení rodiny musí zadlužit na takřka celý život a jistoty mizerné? Tvrdit, že nejsou lidi se mi zdá poněkud přitažené za vlasy. Rezervy tuším jinde. Porevoluční euforii už prostě dochází dech, globalizace pokročila a "Čech za polovic" už nechce slyšet "Jdi, za dveřmi na tvoje místo čekají davy". A kdyby to bylo jen o DP, ale tohle jde krásně napříč naším hospodářstvím, takže asi je na čase tomu po 30 letech udělat revizi =P~ A na to nepomůžou jen konejšivé SMS pana generálního, nebo nějaká zajímavá čísla z úst pana náměstka. Teď se asi teprve dostavuje něco, co si představuji pod pojmem "vnitřní dluh" Z:idea:
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Zajezdnia Strasznice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod Bobik v 28.8.2017 13:33

Ježíšmarjá Tošil..... Pánbůh s námi a zlé pryč.... #-o :roll:
Jinak se drobet obávám, že maj zkreslený informace, zaslechl jsem cosi jiného. Cca 160 řidičů chybí, ale jenom pro tram. U busů je to prý podobné. Takže dohromady tram i bus (buďme optimisté) cca 300 lidí. Jak je na tom metro nevím.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Kam s ním (s příspěvkem)? Když jinde není místo, tady ano...

Odeslatod Radek v 28.8.2017 11:42

Aktuálně dle ROPIDích mimořádností nejezdí vybrané spoje na 4 linkách. Arriva + ČSAD Kladno (takže taky Arriva). Hezká vizitka hned po integraci...
Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
 
Založen: 19.7.2004 9:00
Bydliště: Tento vlak tam končí

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron