Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.10.2017 13:38

MM-Mikulovsky píše:Spor městských částí vyvrcholil kolapsem dopravy v pražských Bohnicích
https://praha.idnes.cz/praha-praha-8-pr ... pravy_turc
Z:arrow: následkem uvedeného jsem cca před 9. h ráno nabral mezi Hercovkou ZC a Ke Stírce ZC 5 minut zpoždění :!: :!: #-o
máto pokračování:
Spory radnic odnášejí občané, zákaz vjezdu vydržel nad Trojou pouze den
https://www.novinky.cz/domaci/450782-sp ... e-den.html
Řidiči i lidé cestující v MHD z Čimic, Bohnic či Kobylis v pondělí strávili často i desítky minut v kolonách, které se tvořily ve směru do centra metropole. Dopravu zásadně zkomplikovalo faktické uzavření ulice K Bohnicím, na níž se objevila značka zakazující v ranních hodinách vjezd. V úterý už bylo vše při starém.
...........
Nutno dodat, že k dopravním problémům v oblasti však přispělo i dřívější rozhodnutí Prahy 8 zapovědět vjezd do Trojské ulice ve směru k Vltavě.
„Praha 8 vyšla vstříc rezidentům v Trojské ulici u tramvajových kolejí, kde zakázala vjezd směrem dolů, a tím vyhnala všechna auta do ulice k Bohnicím. A nyní to musí řešit Troja jako situaci, kterou nezpůsobila,” připomíná květnový zápis trojského zastupitelstva, na němž se mimo jiné jednalo i o řešení dopravy v ulici K Bohnicím.
https://praha.idnes.cz/troja-bohnice-do ... zpravy_zuf

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 02.10.2017 22:29

P_V píše:https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dop ... 48597.html
Podobná truc akce taxikářů byla u letiště. Zde se náhradní dopravu podařilo zorganizovat.
Jak jsem napsal i FB ROPIDu. Krásná ukázka jak v ČR je svět ještě v rámci mezí v pořádku :-). Nebo si snad dokážete představit kolony městských busů s tisící možná i desetisíci lidmi jezdit po areálu letiště bez nějakých kontrol a nebo masivního dohledu policie v západních zemích EU? :-).

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 02.10.2017 21:59

https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/dop ... 48597.html
Podobná truc akce taxikářů byla u letiště. Zde se náhradní dopravu podařilo zorganizovat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 02.10.2017 21:38

MM-Mikulovsky píše:Spor městských částí vyvrcholil kolapsem dopravy v pražských Bohnicích
https://praha.idnes.cz/praha-praha-8-pr ... pravy_turc
Z:arrow: následkem uvedeného jsem cca před 9. h ráno nabral mezi Hercovkou ZC a Ke Stírce ZC 5 minut zpoždění :!: :!: #-o
Pánové a dámy z linek 102/144/152/200 měli sekery cca 40-45 minut...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.10.2017 20:10

Spor městských částí vyvrcholil kolapsem dopravy v pražských Bohnicích
https://praha.idnes.cz/praha-praha-8-pr ... pravy_turc
Z:arrow: následkem uvedeného jsem cca před 9. h ráno nabral mezi Hercovkou ZC a Ke Stírce ZC 5 minut zpoždění :!: :!: #-o

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 02.10.2017 19:14

Bobik na to vcelku nic, už si zvykl, to tam takhle po ránu běhá běžně. Bohužel. #-o Směrem DC je to po ránu kolikrát překvapení, když to před nosem nečekaně práskne na stůj....
Jo, není to dobrý, ale protože takovejhle i horších nestandardností jsou všude mraky - jak to někdo přirovnal k Hydře, jednu hlavu usekneš, dvě nový narostou - už to ignoruju a odmítám řešit. Mám jenom jedny nervy.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 02.10.2017 14:18

Brzo ráno (4:12 a 4:25) nějak haproval Vypich/sm., přišlo mi to jako pevný cyklus, neboť v prvním případě padlo volno na odbočení do smyčky. V druhém případě to asi taky padlo do smyčky, proti mě na světlech stál Bobik, co on na to?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 30.9.2017 20:18

Ano, Elsnicovo DC potvrzuji s chybou detekce a nefunkční.
Ke Stírce jsem neměl větší problémy.
Pražák na h#vno jako vždy, hází stůj před vlak a zhasínají VN, obousměrně si to žije vlastním životem.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.9.2017 20:13

demon píše:
MM-Mikulovsky píše:Promiň, jak často tam jezdíš?
Já tam za 9 let i několikrát:
a) "měl" (více či méně "před čumákem" TRAM) průjezd IAD...
b) stál než se nabourané/á silniční vozidlo/a podařilo odstranit z profilu oblouku TT!
Blablablabla...
Často. To co popisuješ se běžně děje na každý druhý křižovatce...

Při současnym řešení tam prostě nějakej ten rok budeš zažívat podstatně nebezpečnější situace při vyhýbání s autobusy, jelikož se tam oba naráz nevejdete a díky pevnýmu cyklu tam na sebe narazíte při každym průjezdu.
Resumé: současné řešení je pro provoz MHD v úseku nebezpečnější než minulé.
NIKOLIV - ZAMLČUJEŠ, ČI SI ANI NEUVĚDOMUJEŠ, ŽE TADY SE KŘÍŽIL ŘÍZENÝ PROU IAD (Z JS VLEVO DO CHODOVSKÉ) S NEŘÍZENÝM PROUDEM IAD (Z CHODOVSKÉ ZC ROVNĚ DO SPOŘILOVSKÉ) :!:
Toto je stav značně nesmyslný až nebezpečný, a proto (dle mě) protiprávní, který si u vzájemného křížení dvou směrů IAD jinde ani nevybavuji - u TRAM x CHODCI jej máme (reálně bez vyznačení přechodu) u začátku zast. MUZEUM k IPP a (oficiálně s vyznačeným přechodem spojujícím přerušený chodník) VJEZDEM/VÝJEZDEM OBRAT. ČERNOKOSTELECKÁ, KDY V OBOU PŘÍPADECH OBĚMA SMĚRY MÁ TRAM PROJET JEN NA SVÉ VOLNO UDĚLENÉ SSZ/TZV. ČOČKAMI, ALE CHODCI TAM NEMAJÍ ŽÁDNÉ SSZ = NEMOHOU VĚDĚT, ŽE ZROVNA ŽÁDNÁ TRAM JET NESMÍ A NAOPAK PŘÍTOMNÁ MUSÍ :!: :!: :!:

EDIT to o zamlučuješ je důvod častých nehod uváděných v citaci jednoho z mých předchozých příspěvků - a ten důvod jsem (mimo to zde v RE na tebe) již uvedl v tomto jiném předchozím příspěvku
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 30.9.2017 22:02, celkem upraveno 1 x.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 30.9.2017 7:33

mart337 píše:Jak už jsem napsal někde výš, měl se ten oblouk pro MHD rozšířit směrem dovnitř aby busy mohly "seknout" oblouk zadní částí víc dovnitř a nahnat sjíždějící auta do pravého pruhu.

Ale holt se nestalo, to by soudruzi projektanti museli trochu myslet víc v praxi...
No, jak ty autobusy při tom vyjíždění pozoruju, tak by jim taky pomohlo, kdyby se odstranilo ještě pár metrů obrubníku, protože jim to i docela zatáčí, ale musí se trefit na TT. A ten obrubník jim brání v plynulejším nájezdu. Takže to musí vytočit na kolej ZC.
(a byl by to docela jednoduchý zákrok, který by snad šel relativně rychle provést)

Ještě je otázka, jestli DP nějakou úpravu vůbec požadoval a nebylo mu vyhověno, nebo dělal, že se ho to netýká. :-k

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 30.9.2017 6:36

Jo a dneska zase senza preference mhd. Mezi Stejskalovou a Div. pod Palmovkou to tam hezky padalo před čumákem na stůj, pak nevím jak to je s preferencí od Okrouhlické na Stírku, protože když se tam přiblížím, tak to asi reaguje na světla a pouští to neexistující auta a pak teprve tram. A klasika na Pražského povstání - průjezd na čočky spodní křižovatkou, na horní padají čočky na stůj, pouští to neexistující auta na magistrálu a pak teprve zase mne. :absolut

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 30.9.2017 6:19

Jak už jsem napsal někde výš, měl se ten oblouk pro MHD rozšířit směrem dovnitř aby busy mohly "seknout" oblouk zadní částí víc dovnitř a nahnat sjíždějící auta do pravého pruhu.

Ale holt se nestalo, to by soudruzi projektanti museli trochu myslet víc v praxi. No nic, fakt je ten, že zase nyní je do příjezdu od smyčky víc vidět a tak to teď řeším tak, že zůstanu stát cca 10 m před obloukem a případný přijíždějící autobus, který je docela dobře vidět, pouštím a pak teprve jedu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 29.9.2017 21:24

MM-Mikulovsky píše:Promiň, jak často tam jezdíš?
Já tam za 9 let i několikrát:
a) "měl" (více či méně "před čumákem" TRAM) průjezd IAD...
b) stál než se nabourané/á silniční vozidlo/a podařilo odstranit z profilu oblouku TT!
Blablablabla...
Často. To co popisuješ se běžně děje na každý druhý křižovatce...

Při současnym řešení tam prostě nějakej ten rok budeš zažívat podstatně nebezpečnější situace při vyhýbání s autobusy, jelikož se tam oba naráz nevejdete a díky pevnýmu cyklu tam na sebe narazíte při každym průjezdu.
Resumé: současné řešení je pro provoz MHD v úseku nebezpečnější než minulé.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 29.9.2017 5:59

MM-Mikulovsky píše: Chceš popírat, že po obnově SSZ v Praze sice tyto (snad vždy) běží v pevném cyklu, ale tam kde bývala preference TRAM nakonec (byť .... to trvá neúměrně dlouho) je opět po čase spuštěna :?:
Je potřeba definovat "po čase" a je potřeba definovat "preference". Ale v zásadě ano. Pro běžného člověka není "po čase" za rok či déle, ba ani za půl roku a pro běžného člověka není "preference" většina těch paskvilů, co se za ně prezentuje.

(Například "podmíněná preference" je stejný nesmysl jako podmíněné těhotenství. Těhotenství buď je, anebo není. Stejně tak preference. A pokud je něčím podmíněna, pak to není preference, nýbrž paskvil.)

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 28.9.2017 23:47

V podstatě se to vrátilo do podoby vyhlášky 100:
http://www.cjf.cz/files/stranky/zavody/ ... %20294.pdf, strana 15
Zatímco ještě v roce 2013 to bylo jinak:
http://www.ibesip.cz/data/web/soubory/l ... pravou.pdf, strana 10
Je taky vidět, jak ty předpisy bobtnají a jak je píšeme čím dál tím složitěji. Zajímavé je, že zákaz předjíždění pro nákladní automobily B22a limit 3,5t pořád má.

Odpovědět