Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 04.10.2017 18:36

Ne ne. S hlukem to nemá co dělat. 13 byla ukončena na Zvonařce kvůli výluce v Nuslích. A pokračovala tam i po zavedení 6 přes IPP (stále odůvodněno výlukou Nusle -viz stránky dpp).
A nakonec byla v rámci zavedení 23 odkloněna do Vršovic.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Radek » 04.10.2017 15:42

13 na Zvonařce myslím souvisela s kauzou hluk (kolaudace Bělehradské).

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 04.10.2017 15:13

Já měl za to, že po čas loňské výluky na Spořilov byla linka 13 výlukově zkrácena na Zvoanřku, aby na Synkáči mohly obracet 11+14 a že její stálá, byť neprojížděná, trasa byla na Synkáč.

Na DPP je jenom zmíněná trvalá změna LV od 25.3. (tj. od ukončení letošní výluky na Spořiov), po které 13 jezdí místo na Bruselskou na Mírák. Jinak nic.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.10.2017 14:42

thriller2 píše:Prosím vás, vzpomenete si na výluku z počátku tohoto roku (Plynárna Michle - Spořiov)? 11 a 14 končily na kaliforňanu u plynárny, to je mi jasný, ale kromě toho linka 13 tehdy končila na Zvonařce. Pamatuje si někdo proč? A nekončila ta 13 na Zvonařce náhodou i minulý rok během rekonstrukce trati na Spořilov a nezůstala ona 13 na Zvonařce i přes vánoce, kdy se rekonstrukce na cca měsíc zastavila?
A nebyla "náhodou" Zvonařka STÁLOU KONEČNOU (minimálně od září 2016) l. 13 do doby zavedení nostalgické linky 23?

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od thriller2 » 04.10.2017 13:39

Prosím vás, vzpomenete si na výluku z počátku tohoto roku (Plynárna Michle - Spořiov)? 11 a 14 končily na kaliforňanu u plynárny, to je mi jasný, ale kromě toho linka 13 tehdy končila na Zvonařce. Pamatuje si někdo proč? A nekončila ta 13 na Zvonařce náhodou i minulý rok během rekonstrukce trati na Spořilov a nezůstala ona 13 na Zvonařce i přes vánoce, kdy se rekonstrukce na cca měsíc zastavila?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 03.10.2017 22:36

Oponent píše:..........
Jeden znamená minimalizaci přerušení provozu tramvají a ostatní průjezdné dopravy za sníženého komfortu po co nejrychlejším obnovení průjezdu, druhý opakované dlouhodobé vyhnání veškeré dopravy pryč z relativně krátkého úseku. Hlasuji pro variantu 1 8-)
podle tebe: "sníženého komfortu po co nejrychlejším obnovení průjezdu" = v reálu DOSLOVA PROTAHOVÁNÍ SE TRAM NA MILIMETRY KOLEM STAVEBNÍCH HRAZENÍ A PRACUJÍCÍCH STROJŮ A DĚLNÍKŮ a to ještě za přítomnosti (alespoň v jednom směru) IAD a to za situace, kdy se vinna za případný střet těch TRAM s uvedeným "hází" na jejich řidiče, byť existují předpisy:
Na povolení a realizaci výkopů či jiných stavebních úprav na PK se rozhodně také vztahují různé závazné předpisy, které zaručují, že uvedené činnosti neohrozí bezpečnost provozu na PK a to včetně provozu dráhy (po PK případně vedené)!Např. by to měly být Zákon o prov. na PK 361/2000Sb., §45, odst. 1+2+3+5+6, Vyhláška 294/2015Sb. provádějící pravidla prov. na PK, §18 Podrobnosti o označení překážky provozu na pozemních komunikacích,
Nařízení vlády 591/2006 Sb. o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, §2, odst.1+3 a jeho příloha 1 bod I., odst.1, odr. a) „... Při vymezení staveniště se bere ohled na související přilehlé prostory a pozemní komunikace s cílem tyto komunikace, prostory a provoz na nich co nejméně narušit. ...“ + odst.6 „.... Po celou dobu provádění prací na staveništi musí být zajištěn bezpečný stav …... dopravních komunikací.....“+ bod III, odst. 2 „Nejsou-li ….. součásti pracovišť dostatečně stabilní samy o sobě, je třeba stabilitu zajistit vhodným a bezpečným ukotvením, aby se vyloučil nežádoucí nebo samovolný pohyb celého pracoviště nebo jeho části.“,¨
Zákon 13/1997 Sb.o pozemních komunikacích, §13 „Příslušenstvím dálnice, silnice a místní komunikace jsou: a) přenosné svislé dopravní značky, a dopravní zařízení, ...“ + §24, „.... odst.2 O uzavírce …. rozhoduje příslušný silniční správní úřad ….. Příslušný silniční správní úřad žádost projedná …..c) s provozovatelem dráhy,jde-li o pozemní komunikaci, na níž je umístěna dráha, d) s Policií České republiky, má-li objízdná trasa vést po silnici, místní komunikaci nebo veřejně přístupné účelové komunikaci.…. odst.4 Při rozhodování příslušný silniční správní úřad dbá, aby ….. objížďka byla řádně technicky zabezpečena a byla z hlediska provozu vyhovující ….“
TO MÁ ZARUČOVAT ÚČASTNÍKŮM PROVOZU NA PK, ŽE VŠE SOUVISEJÍCÍ S PK JE PROVÁDENO/UMÍSTĚNO NA PK TAK, ŽE TO PROVOZ NEOHROŽUJE – RESP. ANI NEOMEZUJE VÍCE NEŽ JE VYZNAČENO INSTALOVANÝM DOČASNÝM/PŘENOSNÝM ZNAČENÍM – ZEJMÉNA NA NĚM UVEDENÝMI OMEZENÍMI RYCHLOSTI, KTERÁ SE TAK DÁ POVAŽOVAT ZA NAPROSTO PŘIMĚŘENOU PRO PRŮJEZD PŘES STAVENIŠTĚ A DODATEČNÝ POŽADAVEK PČR, ŽE ŘIDIČI MĚLI RYCHLOST VÍCE SNÍŽIT, ABY NEDOŠLO K NEHODĚ, JE PROTIZÁKONNÝ, A TO ZEJMÉNA MIMO DOBU POHYBU PRACOVNÍKŮ NA PK (STAVENIŠTI NA NÍ)! NAVÍC V PŘÍPADĚ DRAH VEDENÝCH PO PK TO MÁ ZARUČOVAT, ŽE JE ZAJIŠTĚNO NEOHROŽENÍ BEZPEČNOSTI JEJICH PROVOZU V MÍSTĚ POVOLENÝMI „OPATŘENÍMI“ - SOUČÁSTMI PK V OKOLÍ DRÁHY, PROTOŽE V OPAČNÉM PŘÍPADĚ BY JEJICH PROVZOVATELÉ MĚLI PROVOZ DRÁHY, DLE SVÝCH POVINNOSTÍ, V DANÉM MÍSTĚ PŘERUŠIT (DO DOBY POMINUTÍ OHROŽENÍ JEJÍ BEZPEČNOSTI)!

Oponent
Uživatel
Příspěvky: 15
Registrován: 08.11.2007 21:05

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Oponent » 03.10.2017 21:08

P_V píše:To je přeci nová tradice, že město zásadně rozkopává ulice ve dvou sezónách, aby měli místní obyvatelé a obchodníci radost z prodloužené přehlídky stavebních technologií. V první sezóně koleje, v další sezóně sítě pod těma kolejema a zbytek okolo. Nuselská, Klapkova, jamrtál... Zároveň je snaha uplatňovat jinou tradici vynalezenou již dříve, že sloupů není nikdy dost a jeden by neunesl zároveň troleje i veřejné osvětlení.
Zatím se nenašel člověk, který by u tak dlouhé ulice dokázal zorganizovat kompletní přestavbu za jednu sezónu. Máte příležitost to všem ukázat :twisted:
Ovšem lze se inspirovat odjinud; třeba v Olomouci je trať od náměstí Hrdinů k nádraží. Před pár lety se rekonstruovala třetina, bylo to asi za půl roku a nejsou v ní žádné velké sítě. Letos 10.4. přestaly jezdit tramvaje a začala další třetina prací a už to brzy bude hotové. Zase bez zásadních sítí. A za pár let bude ještě jedna výluka zbývající třetiny. Suma sumárum nebudou tramvaje jezdit asi rok a půl. Nebo důležitá radiála v Brně přes Žabovřesky. Napřed kus ulice Veveří (asi rok a čtvrt bez provozu tramvají), pak Minská (další rok a čtvrt) a chybí ještě kus před Komínem. Tentokrát se všemi sítěmi, ovšem suma sumárum se obchodníci zaradují z více než čtyřletého zastavení provozu tramvají a neprůjezdnosti ulic.
Nuselská: výluka nejdůležitější části TT byla dva měsíce, zrekonstruoval se most přes Botič a v ulici U Plynárny je hotový vodovod a přeložená kanalizace. V Klapkově je hotový horkovod, vodovod, pod kolejemi jsou hotové práce na plynovodech a na kanalizaci. Opět za dvouměsíčního přerušení provozu tramvají. Jamrtaal: plynovod je hotový, rekonstruuje se most přes Botič, kvůli obchodníkům se musí rekonstrukce více kouskovat, takže je to rozpočítané na 4 měsíce přerušení provozu tramvají, z toho 3 jsou na vlastní rekonstrukci TT. Kanalizace se rekonstruovala předchozí zhruba 3 roky za provozu. Zjednodušeně řečeno, jeden přístup je podélně, druhý napříč. Jeden znamená minimalizaci přerušení provozu tramvají a ostatní průjezdné dopravy za sníženého komfortu po co nejrychlejším obnovení průjezdu, druhý opakované dlouhodobé vyhnání veškeré dopravy pryč z relativně krátkého úseku. Hlasuji pro variantu 1 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 02.10.2017 19:12

Blaueminence píše:Tak si říkám, proč už dávno není takových výhybek po Praze 20x tolik...
Protože "nikdysetotaknedělalo"? Praha byla dlouho specifická v dogmatu "nic než žlábek". :D Buďme rádi, že se ledy hejbou a je snaha počty zvyšovat. Ostatně stačí vzpomenout pár let nazpět na různé "svaté boje" nejmenovaných jedinců proti S49.... A co si vzpomínám, tak i proti R1 byly připomínky :roll: #-o
Čest a sláva JDCT, v tomhle blázici se snažit o modernizaci čehokoli musí být o nervy.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 02.10.2017 17:47

Chtělo by to i rychlostní křížení, třebas i pod Pohořelcem...
Přitom to určitě snese víc i tak jak to je, chtělo by to tramvaje zrychlit ;)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 02.10.2017 16:14

mart337 píše:Tak mě to nějak připadá stejné jako dřív, tedy kromě těch dvou "krabic" na sloupu. Ta výhybka mi připadá stejná (na první pohled). Fakt je, že už když se instalovala původní 700, tak se mluvilo o tom, že se přes ní dá údajně jet rychleji.
Asi jo. Podle zadláždění se zdá, že se výhybka nevyměňovala, jen se něco předláždilo. Takže ta šuškanda byla zřejmě pravdivá.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od ZXS91 » 02.10.2017 14:21

Kam to jde, nainstalovat splítky nebo rychlostní výhybky. Trošku se podívat na zoubek křížením - opravdu to víc než patnáct nesnese? Pak preference. Pak se teda probudím.... :lol: :lol: :lol:

-KUBI-
Uživatel
Příspěvky: 118
Registrován: 05.2.2012 18:39

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od -KUBI- » 02.10.2017 13:49

Vjezd do smyčky Korlářka, tam by to chtělo prase drbání :prase

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 02.10.2017 13:09

Ba ba. U tunelu - R03 je do odbočky 30 a ne 40.
Jinak co se týče toho většího počtu R výhybek, je to sice hezké, ale ne zas tak jednoduché. Podle mne by se třeba podobná výhybka jako v Braníku hodila ke smyčce Těšnov od Bílé Labutě. Podobné by to mohlo být u smyčky Harfa, na Malovance a pod., zkrátka tam, kde se to vyplatí možností hned pokračovat vyšší rychlostí (kde nenásleduje křížení).

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petrpes » 02.10.2017 12:19

Nebylo u tunelu do odbočky 30?

Rychlostní výhybky
Číslo Umístění Typ Povolená rychlost
R01 Prašný most od Hradčanské pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 50 | odbočka: 40
R02 Vozovna Střešovice do vozovny pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 30 | odbočka: 15
R03 Letenský tunel od Strossmayerova náměstí pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 50 | odbočka: 40
R04 Nádraží Braník do obratiště pružné jazyky, uzamykatelná přímo: 30 | odbočka: 15
Vysvětlivky:

Blaueminence
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 04.3.2012 21:48

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Blaueminence » 02.10.2017 9:46

Tak si říkám, proč už dávno není takových výhybek po Praze 20x tolik. Pokud to dobře chápu, tak jediným kritickým místem je srdcovka, která musí být hluboká a pak neexistuje důvod, proč přes ní nejezdit prakticky plnou rychlostí. I za cenu investic do "pevnějších vnitřností" - vždyť křížení a výhybky jsou největší slabinou tramvajové dopravy, zejména v Praze.

Odpovědět