Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 25.10.2017 9:12

A já bych zase řekl, že pokud hrazdou orvu něco stojícího u kolejí, tak je to moje neodhadnutí pp ať je to sousední tramvaj, dodávka, strom nebo ohrada. Jezdíme na rozhled a v-voo tom to je :(
A jestli oběžník, tak jen obecný ve smyslu "zde a zde dbejte zvýšené opatrnosti při průjezdu kolem....." A ne tyhle šroubovaný a jak říká Bobik alibisticky věty, jež platí na konkrétní místo, ale výchovný efekt 0, protože zítra se při dobrém postavení planet může takových míst najít třeba dalších 10. Jedno takové železo bylo na staré Kubáni - T6 na vnitřní drbla hrazdou něco na vnější... A takhle bychom mohli pokračovat. Tehdy se to tuším nedořešilo bo RTT.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 24.10.2017 23:15

Bobik píše:Nojo, ale pak by mohl být problém "nevejde se", protože na odstav mezi námezníky se vejde akorát souprava (2xT), takže další musí zůstat ve výstupní.
To zase řeší pokyn "manipulovat v nástupní"...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 24.10.2017 18:06

Tak nám k tomu vyšlo lejstro:

Úseky se zakázaným či omezeným provozem bez označení VPZ
Platnost: od zahájení denního provozu dne 25.10.2017 (středa) - TRVALE
1.1 obratiště Radošovická - je-li vnější či vnitřní kolej obsazena jakýmkoliv typem vlaku, nelze po
souběžné koleji projet žádným typem vlaku (ve výjimečných případech lze v uvedeném
obratišti povolit služebním příkazem průjezd vozů za podmínky, že vlak stojící/projíždějící po
vnitřní koleji musí mít při průjezdu sklopena pravá zpětná zrcátka)
1.2 úsek v ul. Radlické od křižovatky s ul. Plzeňskou po křižovatku s ul. Za Ženskými
domovy v obou směrech, na základě rozhodnutí ODA MHMP a PČR je zakázán
obousměrně vjezd tramvajových vlaků všech typů do uvedeného úseku, provoz
v uvedeném úseku lze povolit pouze při mimořádných událostech na základě příkazu
provozního dispečinku nebo při plánovaných výlukách na základě Rozhodnutí ODA MHMP
1.3 obratiště Kotlářka - je-li vnější či vnitřní kolej (v úseku mezi výstupními a nástupními
zastávkami) obsazena jakýmkoliv typem vlaku, lze po střední koleji projet pouze vlakem,
který má sklopená všechna vnější zpětná zrcátka.


No, podle lejstra na Kotlářce je nutno sklápět i levé zrcátko u T. A podle toho, jak je to formulováno, tak pokud bude stát (pouze) solo (T) třeba na vnější koleji u námezníku před nástupní a pojedu se solem (T) z vnější výstupní na střední, musím sklopit nejen hrazdu, ale i levé.
Jojo ať žije alibismus a přesné formulace... #-o
demon píše:A přitom by stačilo pouze dodržovat námezníky a problém by vůbec nebyl...
Nojo, ale pak by mohl být problém "nevejde se", protože na odstav mezi námezníky se vejde akorát souprava (2xT), takže další musí zůstat ve výstupní.
Ono by stačilo vydat drobné lejstro, ať se dává bacha při stání přes vexle. Ale jednodušší/jistější je se s tím nemazat a "zakázat to všechno". :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 22.10.2017 20:20

A přitom by stačilo pouze dodržovat námezníky a problém by vůbec nebyl...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 22.10.2017 19:57

To je něco jako Radošovická vnitřní. S Téčkem na Kotlářce normálně projedeš, KT a Wany můžou mít problém. Radošovická to samý, když něco (T) stojí na vnější naproti boudě, tak T po vnitřní projede i s nesklopenou hrazdou (tedy pokud není extrémně vytrčená), ovšem KT maj problém.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 22.10.2017 16:05

Co když je jako první obsazena střední kolej? :)

Ale je to jasné, našel se problém a důvod, aby se v příštím roce mohlo odstranit 6 výhybek a 1 kolej, a tím ušetřit náklady na údržbu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 22.10.2017 15:45

Novoty ve staré smyčce... 8-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 10.10.2017 17:41

http://www.blesk.cz/clanek/regiony-prah ... bacov.html
Mezi současné návrhy řešení ze strany ministerstva obrany patří odklon automobilové dopravy z Pohořelce, určení jednoho místa pro vjezd aut k Hradčanům nebo posunutí tramvajové trati, díky kterému by vznikl prostor pro nový chodník.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Radek » 15.8.2017 7:00

von Špilberk píše:Něco o chystané rekonstrukci mostu Legií.
Zpracování studie možnosti úpravy navazujících ulic Smetanovo nábřeží a Masarykovo nábřeží, kde s ohledem na plán DP hl. m. Prahy na posunutí osy kolejí na nábřeží a zřízení nových odbočovacích kolejí v křižovatce na pravém předmostí by musely být vykonzolovány chodníky před líce stávajících nábřežních zdí.
Takže další hvězda?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 14.8.2017 20:49

Směr k Újezdu je ZATÍM bezproblémový, což se může velmi rychle změnit, pokud projde návrh IPRu na humanizaci Malé strany...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od 9001 » 14.8.2017 18:55

von: To bude hustý... 18 měsíců 22 po nábřeží a 9 přes Palačák :devilsmokin

ZXS91: Ono Krnda toho nakecala, že ...
Ale tak asi nejlepší řešení by bylo TT posunout kousek severně. Pak by neměl být problém tam klidně prahy dát, protože směr k Újezdu je stejně bezproblémový.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od ZXS91 » 14.8.2017 16:31

von Špilberk píše:Něco o chystané rekonstrukci mostu Legií.
Třeba dojde k doplnění bumlíků a posunu obrubníků, jak to slibovala Krnda s otevřením Blanky... [-o<

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 14.8.2017 14:10

Něco o chystané rekonstrukci mostu Legií.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 24.6.2017 15:09

Mluvím o tom, jaká je tam traťová rychlost, ne kolik se tam s kterým strojem dá vyvinou. S některými šuplíky máš strach i ve čtyřiceti. Ale ano, šedesát se tam jet opravdu dá, byť jen chvíli.
(pro případné rýpaly dodávám, že samozřejmě jen za situace, kdy je tam vidět, třeba v zimě)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 24.6.2017 7:51

Bobik píše:
MM-Mikulovsky píše: ...na to se v Braníku....konečně připravuje rychlostní výhybka s tzv. jištěným úsekem před ní v tom oblouku.
To je sice moc hezký, jenže žádná "plnotučná zabezpečovačka" to stejně nebude, takže pořád platí jízda na rozhled. A je poněkud trapné, když v úseku, kde máš traťovou 60, musíš jet 30 jen proto, protože nevidíš za roh. Přitom by se nemuselo vymejšlet nic složitýho, jen by stačilo lehce popílit to křoví.
Což v žádném případě není nic proti té vexli, tu vítám.
Rychlostní výhybku taky vítám, ostříhat víc zeleň bych taky uvítal, ale nějak si teda nejsem jist, jestli je ten oblouk opravdu na 60. Když to beru podle oblouku DC, který je mírnější a rozhled je lepší, tak jsem tam nikdy nevyvinul víc než 50. :-k

Odpovědět