Tramvajové tratě a příslušenství

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jirka
Uživatel
Příspěvky: 107
Registrován: 07.9.2004 17:53
Bydliště: JZM

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Jirka » 01.11.2017 12:18

von Špilberk píše:Na Pobřežní cestě se objevil (asi pokusně) tento (hádám) protihlukový aparát. :shock:
Nebude to spíš než protihluk, protichod? :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 01.11.2017 11:24

Na Pobřežní cestě se objevil (asi pokusně) tento (hádám) protihlukový aparát. :shock:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 25.10.2017 13:35

Von: no, nebo tak Z:idea:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 25.10.2017 11:06

Karosák: Sice jezdíme na rozhled, ale nemyslím si, že je povinnost řidiče předpokládat na TT špatnou geometrii, když není návěštěna.
Teoretický příklad: když při RTT nebo opravě TT někdo zmastí v nějakém místě profil a při zkušebce se na to nepřijde, tak by se to taky hodilo na první dva řidiče TRAM, kteří by si tam vzájemně orvali levá zrcátka :?: :?: #-o #-o

Dál: než předpis by bylo lepší vytvořit značku "zúžený průjezdní profil", a to už samozřejmě nemluvím o tom, že nejlepší by bylo zrekonstruovat smyčku (trochu rozšířit Z:arrow: místa dost a zrušit nástupní zastávky, bo taky nějaká úspora 8-) )

A taky chci vidět sklápění levého zrcátka u 15T s tím původním levým okýnkem v kabině... [-o<

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 25.10.2017 11:04

Kachna projíždějící po střední a následně na vnitřní vzala údajně prdelí zrcátko 15T stojící na vnější za námezníkem. Tak nějak jsem to uchoval v paměti od zdroje JPP (ale obvykle dobře informovaného) cca 14 dní zpět.
Tam to moc ohlídat nejde, podstatné k vzniku MU je to stání za námezníkem, byť mezi střední a vnější a vůz přitom projížděl mezi střední a vnitřní.

Edit: Teď jsem našel jednu MU na Kotlářce mezi kachnou a 15T, ale to bylo zrcátko při vjezdu z vnitřní výstupní na střední kontra zrcátko vozu stojícího cca 2m za námezníkem na vnější.
Takže je možná špatná původní interpretace nebo toho bylo víc...
Naposledy upravil(a) demon dne 25.10.2017 11:27, celkem upraveno 1 x.

Temsor
Uživatel
Příspěvky: 43
Registrován: 12.3.2005 11:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Temsor » 25.10.2017 10:48

By mně zajímalo, co se stalo, že se to teď najednou řeší (po x letech)? Sám jsem tam (poprvé po kurzu, bo VO 16 nemívají) na jaře předjížděl s 15T po střední, jinou 15T + na vnější RP. Zrcátka na těsno, ale projel jsem i bez jejich sklopení

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Karosák » 25.10.2017 9:12

A já bych zase řekl, že pokud hrazdou orvu něco stojícího u kolejí, tak je to moje neodhadnutí pp ať je to sousední tramvaj, dodávka, strom nebo ohrada. Jezdíme na rozhled a v-voo tom to je :(
A jestli oběžník, tak jen obecný ve smyslu "zde a zde dbejte zvýšené opatrnosti při průjezdu kolem....." A ne tyhle šroubovaný a jak říká Bobik alibisticky věty, jež platí na konkrétní místo, ale výchovný efekt 0, protože zítra se při dobrém postavení planet může takových míst najít třeba dalších 10. Jedno takové železo bylo na staré Kubáni - T6 na vnitřní drbla hrazdou něco na vnější... A takhle bychom mohli pokračovat. Tehdy se to tuším nedořešilo bo RTT.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 24.10.2017 23:15

Bobik píše:Nojo, ale pak by mohl být problém "nevejde se", protože na odstav mezi námezníky se vejde akorát souprava (2xT), takže další musí zůstat ve výstupní.
To zase řeší pokyn "manipulovat v nástupní"...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 24.10.2017 18:06

Tak nám k tomu vyšlo lejstro:

Úseky se zakázaným či omezeným provozem bez označení VPZ
Platnost: od zahájení denního provozu dne 25.10.2017 (středa) - TRVALE
1.1 obratiště Radošovická - je-li vnější či vnitřní kolej obsazena jakýmkoliv typem vlaku, nelze po
souběžné koleji projet žádným typem vlaku (ve výjimečných případech lze v uvedeném
obratišti povolit služebním příkazem průjezd vozů za podmínky, že vlak stojící/projíždějící po
vnitřní koleji musí mít při průjezdu sklopena pravá zpětná zrcátka)
1.2 úsek v ul. Radlické od křižovatky s ul. Plzeňskou po křižovatku s ul. Za Ženskými
domovy v obou směrech, na základě rozhodnutí ODA MHMP a PČR je zakázán
obousměrně vjezd tramvajových vlaků všech typů do uvedeného úseku, provoz
v uvedeném úseku lze povolit pouze při mimořádných událostech na základě příkazu
provozního dispečinku nebo při plánovaných výlukách na základě Rozhodnutí ODA MHMP
1.3 obratiště Kotlářka - je-li vnější či vnitřní kolej (v úseku mezi výstupními a nástupními
zastávkami) obsazena jakýmkoliv typem vlaku, lze po střední koleji projet pouze vlakem,
který má sklopená všechna vnější zpětná zrcátka.


No, podle lejstra na Kotlářce je nutno sklápět i levé zrcátko u T. A podle toho, jak je to formulováno, tak pokud bude stát (pouze) solo (T) třeba na vnější koleji u námezníku před nástupní a pojedu se solem (T) z vnější výstupní na střední, musím sklopit nejen hrazdu, ale i levé.
Jojo ať žije alibismus a přesné formulace... #-o
demon píše:A přitom by stačilo pouze dodržovat námezníky a problém by vůbec nebyl...
Nojo, ale pak by mohl být problém "nevejde se", protože na odstav mezi námezníky se vejde akorát souprava (2xT), takže další musí zůstat ve výstupní.
Ono by stačilo vydat drobné lejstro, ať se dává bacha při stání přes vexle. Ale jednodušší/jistější je se s tím nemazat a "zakázat to všechno". :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od demon » 22.10.2017 20:20

A přitom by stačilo pouze dodržovat námezníky a problém by vůbec nebyl...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Bobik » 22.10.2017 19:57

To je něco jako Radošovická vnitřní. S Téčkem na Kotlářce normálně projedeš, KT a Wany můžou mít problém. Radošovická to samý, když něco (T) stojí na vnější naproti boudě, tak T po vnitřní projede i s nesklopenou hrazdou (tedy pokud není extrémně vytrčená), ovšem KT maj problém.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od P_V » 22.10.2017 16:05

Co když je jako první obsazena střední kolej? :)

Ale je to jasné, našel se problém a důvod, aby se v příštím roce mohlo odstranit 6 výhybek a 1 kolej, a tím ušetřit náklady na údržbu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 22.10.2017 15:45

Novoty ve staré smyčce... 8-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od von Špilberk » 10.10.2017 17:41

http://www.blesk.cz/clanek/regiony-prah ... bacov.html
Mezi současné návrhy řešení ze strany ministerstva obrany patří odklon automobilové dopravy z Pohořelce, určení jednoho místa pro vjezd aut k Hradčanům nebo posunutí tramvajové trati, díky kterému by vznikl prostor pro nový chodník.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Tramvajové tratě a příslušenství

Příspěvek od Radek » 15.8.2017 7:00

von Špilberk píše:Něco o chystané rekonstrukci mostu Legií.
Zpracování studie možnosti úpravy navazujících ulic Smetanovo nábřeží a Masarykovo nábřeží, kde s ohledem na plán DP hl. m. Prahy na posunutí osy kolejí na nábřeží a zřízení nových odbočovacích kolejí v křižovatce na pravém předmostí by musely být vykonzolovány chodníky před líce stávajících nábřežních zdí.
Takže další hvězda?

Odpovědět