Škoda 14T (Porschetra)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od demon » 09.11.2017 6:34

ÚD -> Zličín, případně opačně.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 08.11.2017 23:32

Minulý čtvrtek kolem 22h jeden kus viděn na APB trajleru na křižovatce Chodovská x Jižní spojka. Nevíte, něco bližšího?

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od thriller2 » 24.8.2017 16:23

Aha, tak to valím bulvy. Ví někdo evidenční číslo? A bude to mít taky ten sexy nátěr jako má 9148?

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Petrpes » 24.8.2017 13:23

Stačí si to dobře přečíst...
Dozvíte se nejednom o "zatáčkách" :D
Aneb MMM MMMá výjiMMMečně pravdu ;)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 24.8.2017 12:42

thriller2 píše:Očividně se jedná o dokonalou recyklaci nějakého loňského článku, protože to, že DP nyní přestavěl první 14T byla pravda tak před rokem.
Ještě je 2. možnost - 1. 14T bylo snad přece přestavěno tzv. vzorově výrobcem = ŠT, ale další si má dělat DPP sám v ÚDDP :!:
Nestalo se náhodou, že konečně cca po roce si DPP udělal přestavbu 1. vozu 14T sám :?:

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od thriller2 » 24.8.2017 12:23

Očividně se jedná o dokonalou recyklaci nějakého loňského článku, protože to, že DP nyní přestavěl první 14T byla pravda tak před rokem.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Karosák » 24.8.2017 12:23

Tak spíš všech, které mají naději a předpoklady na zprovoznění, ale článek bych hádal tak rok starý :roll: Spíš se ještě nezačalo...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od von Špilberk » 24.8.2017 9:56

Dopravní podnik přestaví tramvaje Porsche
http://praha.e15.cz/praha/dopravni-podn ... ak-1336550
Pražský dopravní podnik (DPP) změní uspořádání sedaček všech svých tramvají Škoda 14T známé jako Porsche. Podnik nyní dokončil úpravu prvního vozu a zahájil modernizaci dalších tři tramvají z celkových 57.
Fakt všech :?: :-k

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 24.6.2017 17:01

Ono bych řekl, že taky může být problém ve výpočtu. Nepočítala se obsaditelnost 14T tak, že se se plocha uličky v m2 v lichých článcích jednoduše vynásobila pěti, resp. osmi a nikdo nekalkuloval s tim, že tam mají nohy sedící. :twisted: Ale to už jsme zase oklikou tam, kde jsme byli od L.P. 2005 tolikrát - tj. že liché články jsou tragické. A vždy byly.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 24.6.2017 4:31

fricoolinek2 píše: BTW: To Astry/Tria nemají/neměly problém s nápr. tlaky?
Tak udává se pohotovostní hmotnost 24 200kg, to je šest tun na nápravu a obsaditelnost 42 +113, při průměrně počítaný váze osoby 80kg to je 12 400kg, čili další 3 tuny na nápravu, tedy 9 tun (přesněji 24200 + 12 400 : 4 = 9150). U 14T to vychází na 10tun, takže to bude něco podobnýho....

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.6.2017 23:43

Samozřejmě problémem byly/jsou ty pevný podvozky, nicméně v tom roce 1997 musela Astra působit vskutku moderně. Lepená skla, předsuvné dveře, ochlazovač pro řidiče. Interiér řešen kvalitně - žádné stupidní "prolejzačky". Dominantní střední článek nízkopodlažní a krajní články snadno zdolatelné dvěma schůdky. Díky tomu ve všech článcích rovná podlaha a tím i dostatek prostoru. Bohužel ve 14T se zku.rvilo, co mohlo.

BTW: To Astry/Tria nemají/neměly problém s nápr. tlaky?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 23.6.2017 23:27

No, nevím - dobré uspořádání interiéru - já si teda nemůžu pomoct, ale cokoli, se "standardní" šířkou skříně, tedy kolem 2,5m a uspořádáním židlí 2+1 je prostě špatně. Ač chápu, že si spousta lidí ráda sedne, tak pořád ale je to tramvaj a ne vozidlo pro dálkovou přepravu. A rozdíl v místě a "průchodnosti" mezi uspořádáním 1+1 a 2+1 je značný.
Jízdní vlastnosti Astry/Anitry posoudit neumím, nikdy jsem to neřídil. Co to znamená dobré jízdní vlastnosti? V porovnání s čím? Nicméně pevné podvozky hovoří za vše a v dobrém to rozhodně není. O jejich, zejména negativním, vlivu na trať (v porovnání s otočnými) něco málo vím.

koci
Uživatel
Příspěvky: 82
Registrován: 21.4.2010 22:12
Bydliště: Brno

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od koci » 23.6.2017 22:11

Zrovna Astry/Anitry se musím zastat. Podle mě je to tramvaj s dobrými jízdními vlastnostmi a dobrým uspořádáním interiéru, který ještě není zkažený 100% nízkopodlažností. Konkurence sice v té době uměla vozy s větším podílem nízké podlahy, nicméně jeden vyšší schod za prvními dveřmi a dva menší v kloubu považuju za rozumnou daň rovné podlaze nad podvozkem, díky které můžou být sedadla neomezeně 2+1. Vozy dodané od roku 2004 pak i spolehlivě jezdí, a dlouhodobě se řadí k nejvytíženějším brněnským tramvajím.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od Bobik » 23.6.2017 5:27

Tak Astra mě vždycky fascinovala. Tři články, ale jenom dva podvozky. To musí bejt v kloubech a spojích namáhaný jako :prase .
fricoolinek2 píše:No, takže před 20 lety to všechno v Plzni začalo.
Jo a nejsmutnější na tom je, že se ani po dvaceti letech stále ještě nenaučili stavět tramvaje.... :lol:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 14T (Porschetra)

Příspěvek od fricoolinek2 » 23.6.2017 4:43

Obrázek

No, takže před 20 lety to všechno v Plzni začalo.

Odpovědět