Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.11.2017 20:47

Bobiku, fungující detekce tramvají je nezbytnou podmínkou pro preferenci tramvají na každé signalizaci. Myslím, že to víš. Tramvajím je úplně jedno, co svítí na čočkách, když tam nejsou. Závady detekce nejsou výjimkou a nepovažuji za šťastné v podobných místech vybírat volno pro TRAM pouze na výzvu. Myslím, že JaHu to popsal dobře. Doplním, že na tomto SSZ byla původní dojednaná představa, že zelené pro chodce nebudou sloužit pro přejití celého přechodu z chodníku na chodník ale budou pouze velmi krátké pro přístup z/na ostrůvky. Tedy trvalá zelená pro chodce se tímto nabízela jako zpětné vylepšení pěším. Náhled však prošel vývojem (blízká škola) a tak se dospělo ke kočkopsu.

Jenže i v něm jsou podmínky pro preferenci zcela jednoznačně splněny. Pro hlavní směr dochází k prodlužování a předvýběru vlastní fáze a předvýběru kolizní fáze. Poté, co byl na SSZ na jaře opraven překlep, jsem nezažil, že by se na něm tramvaj zdržela. Auta, ale i chodci, přitom běžně zastavují. Další místa na Evropské s trvalou zelenou pro chodce přes TT jsou přechody Dejvická a Súdánská. Obě SSZ jsou také hodnocena s preferencí, v jejich případě s absolutní. Tramvaj je sice na výzvu, ale došlo k rozsekání přechodů na 3 samostatné uzly, takže volno pro TRAM lze umísťovat nezávisle kamkoli v cyklu řízení, s minimální délkou kolizní chodecké zelené. V případě podobných míst bychom do budoucna rádi ošetřili případy nefungující detekce, a to tak, že tramvaj by mohla být registrována ještě kamerou, která by v podstatě mohla plnit funkci kontaktního zámku. V podobných místech se kamery navíc obvykle již budují pro detekci aut.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 24.11.2017 6:32

Gregory píše:Máte někdo návod, jak najíždět od Trojské na čočky před Trojským mostem? ...první čočky na volno, předzvěst svítí, 3 m před čumákem najednou bez upozornění Stúj....podruhé jedu, čočky na volno, předzvěst zhasne, očekávám Stůj, tak zpomalím, ale volno stále drží a buď vydrží nebo se těsně před čumákem překlopí na Stůj......proč to nemůže fungovat jako na Karláku?, jak se předzvěst rozbliká, tak vím, že bude změna signálu, ale tady je to loterie a zatím tam jezdím tak, že do čoček jedině krokem, abych mohl včas zastavit.....
Kterou křižovatku myslíš? Když jedeš k mostu, tak tu první nebo až tu těsně před mostem?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 23.11.2017 6:14

Ovšem podstatné je tu "detekovanou". A pokud ji to z jakéhokoli důvodu nedetekuje, tak to prostě nepadne. Tedy co je to za preferenci, když se tramvaj musí "detekovat", aby jí to tedy milostivě pustilo, zatímco auta se detekovat nijak nemusí a padne jim to vždy? Čeho to tedy je preference?
A že se ta "nedetekce" mnohde bohužel děje častěji, než by bylo milé. Pak se musí s kličkou, aby se odtamtud ta tramvaj vůbec (legálně) dostala. Zrovna u jmenované křižovatky jsem zažil stavy, kdy se to (DC) z nějakého záhadného důvodu občas prostě nepřihlásilo - aniž by byl zjevně poškozenej či nefunkční kontakt, bo další kolo to fungovalo normálně, kdy se to sice přihlásilo, ale protože byl požadavek z boku, už to nepustilo, ukončilo i zelenou pro auta, pustilo bok, jenže pak padla autům zelená a detekce záhadně kamsi zmizela (stromeček zhasnul, čočky nepadly a smůla, muselo se s kličkou). Takže pokud někdo takovýhle zrůdnosti nazývá preferencí, neotvírá se mi kudla v kapse, ale rovnou startuje motorová pila ve skříni...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 22.11.2017 21:58

Bobik píše:
JaHu píše:To byl požadavek....
V zásadě je mi šumák, čí to byl nápad. Jenom nechápu, proč se to nazývá preferencí.
Míra preference se posuzuje podle schopnosti křižovatky reagovat na detekovanou tramvaj a ne podle toho, co svítí tramvaji v době, kdy žádná tramvaj nejede.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.11.2017 10:36

JaHu píše:To byl požadavek....
V zásadě je mi šumák, čí to byl nápad. Jenom nechápu, proč se to nazývá preferencí.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 22.11.2017 9:46

demon píše:Dneska první kolo na 14 jsem se zaradoval na Dělnický, jelikož mi padlo pravý odbočení na Maniny do jízdy, ale další kola už zase vše při starém. Trvale svítí výzva od Dělnické k Průhonu a od Manin k Průhonu a preference nic...
Tak závada na Dělnické - Komunardů už byla odstraněna, a preference tedy funguje ve stejném režimu jako před obnovou SSZ.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 22.11.2017 6:36

Bobik píše:... On má někdo odvahu nazývat preferencí to, když v základním stavu je pro auta zelená, chodci přes silnici červenej pajdulák, ale přes koleje pajdulák zelenej a čočky na stůj, který se milostivě překlopěj pouze když se tramvaj navolí?
To byl požadavek TSK a MHMP. Kvůli chodcům. Všem je jasné, že polezou přes koleje bez ohledu na to, co jim bude svítit, a přesto je v Praze (zatím) nemyslitelné, aby se v křižovatce u přechodu děleného na 3 části prostřední část přes TT u zast. tram nesignalizovala (jako např. v Plzni) resp. signalizovala pouze akustickou signalizací upozorňující na blížící se tram.
Pro projektanta to byla obrovská komplikace, vznikají tak zbytečně složitá dopravní řešení, která je složité navrhnout, naprogramovat a odladit a nejsložitější je hledat a opravovat v nich chyby, když něco nefunguje, jak má. Rozumný projektant by si takovou komplikaci (práci navíc) dobrovolně nevymyslel.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.11.2017 6:01

Karosák píše:Vysvědčení 2016...
Já jsem věděl, že to nemám číst, protože se zas rozčílím. :D A taky že jo. Hned první odstavec: "...Byla zavedena preference na SSZ Evropská – Alžírská (zastávka Červený Vrch)..." Preference, jo? PREFERENCE :?: On má někdo odvahu nazývat preferencí to, když v základním stavu je pro auta zelená, chodci přes silnici červenej pajdulák, ale přes koleje pajdulák zelenej a čočky na stůj, který se milostivě překlopěj pouze když se tramvaj navolí? To má být nějaká :zadnice ? Pokud ano, tak si dovoluju upozornit, že Apríl je až za půl roku!

Dál jsem nečet, jdu vychladnout... :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 22.11.2017 4:30

Vysvědčení 2016...
http://preference.prazsketramvaje.cz/vi ... 2017111201

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 20.11.2017 15:18

Na jednokolejce u Palmovky plná preference TRAM Z:arrow: SSZ vypnuto. =D>

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 20.11.2017 15:18

demon píše:Dneska první kolo na 14 jsem se zaradoval na Dělnický, jelikož mi padlo pravý odbočení na Maniny do jízdy, ale další kola už zase vše při starém. Trvale svítí výzva od Dělnické k Průhonu a od Manin k Průhonu a preference nic...
A libová je blikající výzva rovně od Orteňáku z Dělnické na Tusarovu, ale volno padne vlevo na Maniny :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 19.11.2017 21:08

Jedině ignorovat předzvěsti jakoby tam nebyly a hlídat si odbočující jako jinde.
Jiná rada myslim neexistuje.

Dneska první kolo na 14 jsem se zaradoval na Dělnický, jelikož mi padlo pravý odbočení na Maniny do jízdy, ale další kola už zase vše při starém. Trvale svítí výzva od Dělnické k Průhonu a od Manin k Průhonu a preference nic...

Gregory
Uživatel
Příspěvky: 75
Registrován: 14.9.2010 21:03

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Gregory » 19.11.2017 11:23

Máte někdo návod, jak najíždět od Trojské na čočky před Trojským mostem? ...první čočky na volno, předzvěst svítí, 3 m před čumákem najednou bez upozornění Stúj....podruhé jedu, čočky na volno, předzvěst zhasne, očekávám Stůj, tak zpomalím, ale volno stále drží a buď vydrží nebo se těsně před čumákem překlopí na Stůj......proč to nemůže fungovat jako na Karláku?, jak se předzvěst rozbliká, tak vím, že bude změna signálu, ale tady je to loterie a zatím tam jezdím tak, že do čoček jedině krokem, abych mohl včas zastavit.....

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 14.11.2017 14:28

Jak to vypadá na x Do Klukovic DC? Mělo by to frčet...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 13.11.2017 18:45

Jj, díky za doplnění, to jsem taky asi slíbil napsat...

Odpovědět