Pražské autobusy
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Pražské autobusy
Tak mě napadlo, když je dnes kolem nuly a déšť se sněhem, tak asi zase můžou namrzajat troleje. U tramvají to řeší mazačka, je nějaký řešení i pro ten náš pražskej trolejbus? Hlavně pro to nabíjecí stanoviště na Palmovce?
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
MM: Ještě že busy mají přímo tlačítko na kočárky. To ten co nás vezl 5 kočárků by asi nedal
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
no také mne to vadí, ale po jistém mém ponaučení se upozorněNí na chybu snažím podat co nejmilejší formou = "Upozornění pro někoho z Cestujících pro příště: pro signalizování výstupu v zastávce na znamení stačí dstatečně včas před ní stiknout zelené tlačítko dveří." = informuji, že jim stačí stisknout pouze jedno tlačítko (místo dvou) + správný čas pro tento jejich úkon! Pouze při opakování se stejné chyby v navazujích zastávkách na znamení (zejména je-li násobná) upozorňuji, že opakované násobné použití výstražné signalizace k řidiči znamená požadavek okamžitého nouzového zastavení vozidla!ElWapp píše:Jo, co na tom řidičům vadí by mě taky zajímalo....
OSOBNĚ MI JIŽ TEDY NEVADÍ TOLIK PŘÍSTUP CESTUJÍCÍCH, ALE HLAVNĚ DPP, KTERÝ:
1.) (narozdíl např. od DPMB) nemá jasné popisky (piktogramy) u příslušných tlačítek
2.) celkově nedostatečně poučuje cestující o jejich povinnostech a jejich porušení doslova záměrně přehlíží - myslí si totiž, že by při opaku o cestující přišel, ale pravda bude ta, že by v MHD bylo bezpečněji a byla pak jistě více oblíbená, a tedy využívaná!
3.) řidičům nařizuje každou nejasnou návěst/signalizaci považovat za přísnější = totální nemysl, když ve voze/soupravě může být převážen víe jak 1 dětský kočárek, jehož výstup má být signalizován 2 stisky výstražné signalizace k řidiči = výstup dvou kočárku jsou 4 a tří hned 6 pípnutí, při nichž již teda mám (dle DPP) okamžitě nouzově zastavovat a zjišťovat, co se stalo, byť mohu mít tušení, že to bude současný výstup tří naložených kočárků! SPRÁVNĚ JE TENTO POKYN NĚJAK UPRAVIT A HLAVNĚ JAKO SIGNALIZACI POŽADAVKU NOUZOVÉHO ZASTAVENÍ STANOVIT "OPAKOVANÉ STISKNUTÍ AŽ DO ZASTAVENÍ NOUZOVÉ SIGNALIZACE K ŘIDIČI", ABY SE VYLOUČILA JEJÍ ZÁMĚNA SE SPRÁVNĚ SIGNALIZOVANÝM NÁSOBNÝM VÝSTUPEM KOČÁRKŮ ČI ŠPATNĚ NÁSOBNĚ SIGNALIZOVANÝM VÝSTUPEM V ZASTÁVCE NA ZNAMENÍ.
Re: Pražské autobusy
Jo, co na tom řidičům vadí by mě taky zajímalo. Nedávno jsem byl teatrálně proškolen, když jsem si ze zvyku zmáčkl stopku ve Kbelích nikoliv jako vždycky za rohem, kde je zastávka na znamení, ale na hlavní, kde zastávka stejného jména na znamení není... Brždění, křik řidiče co se komu stalo, když řeknu že zastávka na znamení tak odpověď "to je asi nějaká novinka"...
Re: Pražské autobusy
Mě tak napadá, to ti řidiči autobusů mají to tlačítko znamení vyvedený drátama do sedačky a každý stisk jim pustí do zadku elektrickou ránu? Nebo proč jim vadí, když někdo zmáčkne talčítko znamení i před zastávkou, která na znamení není?
Re: Pražské autobusy
Ono to zas tak logické není, tak prosím uživatele nesodsuzuj. Nijak samozřejmé, tj názorné a jasné na první pohled, to není. Někdo to vymyslel zrovna tak, jedním z možných způsobů, je nutné to odpozorovat. Navíc to není jednotné napříč vozovým parkem.
Co když to rozsvícené Stop znamená, že zastavíme, ale ne, že se otevřou zrovna tyto dveře?
Proč v tramvaji je nutné zmáčknout nesvítící čudl, zatímco v metru svítící, a v některých busech nesvítí čudl nikdy?
Proč je ten čudl jednou před očima na dveřích a jindy někde bokem, na tyči nebo vedle dveří? (nejlépe v kombinaci s nálepkou na dveřích co vypadá jako čudl)
Proč vypnutá poptávka v metru, tj. že se dveře otevřou, vypadá jinak, než navolená poptávka, tj. že se dveře taky otevřou?
Odhadni funkci tlačítka podle jeho barvy (piktogram se po čase setře).
Proč se v tramvaji v zastávce "na znamení" nemá mačkat čudl s nápisem "Znamení"?
Atd.
Co když to rozsvícené Stop znamená, že zastavíme, ale ne, že se otevřou zrovna tyto dveře?
Proč v tramvaji je nutné zmáčknout nesvítící čudl, zatímco v metru svítící, a v některých busech nesvítí čudl nikdy?
Proč je ten čudl jednou před očima na dveřích a jindy někde bokem, na tyči nebo vedle dveří? (nejlépe v kombinaci s nálepkou na dveřích co vypadá jako čudl)
Proč vypnutá poptávka v metru, tj. že se dveře otevřou, vypadá jinak, než navolená poptávka, tj. že se dveře taky otevřou?
Odhadni funkci tlačítka podle jeho barvy (piktogram se po čase setře).
Proč se v tramvaji v zastávce "na znamení" nemá mačkat čudl s nápisem "Znamení"?
Atd.
Re: Pražské autobusy
To samé zastávka na znamení. Logicky zmáčknu otevírání dveří, čímž se dá i znamení řidiči. Jenže negramoti, kteří očividně nevidí a nechápou to rozsvícené stop nad dveřmi musí to znamení k řidiči zmáčknout prostě znovu. Stejná situace když v metru nesvítí kolem tlačítka červené světla, je jasné že není zapnuto poptávkové otevírání. Nejsem žádnej šotouš. Tohle logicky dojde každému...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Pražské autobusy
Dovolím si doplnit - ...A nemyslí.XSC píše:Lidi si holt zvykli, že se něco mačká...
Zrovna včera, mladá holčina, dobíhá zepředu, tak jí otevřu přední dveře - no proběhla kolem nich, už otevřených a jala se zuřivě mačkat čudlík...
Re: Pražské autobusy
Dneska mě zaujal starý kloubák na lince 135. Vedle dveří byl vylepen papír vyjetý na tiskárně, který oznamoval: "Tento autobus nemá tlačítka pro otevírání dveří, dveře otevírá řidič." Přesto prakticky v každé druhé zastávce signalizaci řidiči někdo zmáčknul. Lidi si holt zvykli, že se něco mačká...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
a večer SOR 6747
Požár autobusu v Čimické ulici v Praze 8 vznikl vlivem technické závady
21.11.2017 22:23, 23:31
Hlavní město Praha
Dne 21.11.2017 od 22:17 hodin zasahovala jednotka pražských hasičů z Holešovic u požáru autobusu v ulici Čimická v Praze 8.
https://www.pozary.cz/clanek/176907-poz ... vady/#2331
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Proxy: Takže zákaz vjezdu kamionů je spíš hra než realita?
- Proxy
- Moderátor
- Příspěvky: 2458
- Registrován: 27.11.2003 14:29
- Bydliště: 4,5,12,20,94
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
Rozhodnutí vydává příslušný silniční správní úřad. Stanovisko dopravní policie je však dle zákona neopominutelné.Karosák píše:9001: Jo, na to jsem se chtěl taky zeptat. Podle mě je to v článku pokřivené. Taky jsem slyšel o mnoha případech, kde Policie "zařízla" a je zase dobré, aby někdo to právo měl. Ale nevím, jestli to právo má přímo PČR, nebo příslušné spádové ODA, jež rozhoduje na základě zpráv od PČR. Vzhledem k povaze článku je toto možná pod rozlišovací schopnost cílové skupiny i pisatele, takže se nedozvíme, co chtěl básník vlastně říci, nebo jestli se vůbec snažil to rozlišit...
Pokud by se našel nějaký odvážný referent, tak by musel náležitě a podrobně vysvětlit, proč je vydané rozhodnutí případně v rozporu se stanoviskem dopravní policie
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Pražské autobusy
Dopravní podnik chystá první velký nákup elektrobusů, chce je na linku 207
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 71107.html
Možná by se mohlo sloučit vlákno Pražské autobusy a Pražské trolejbusy do vlákna Pražské busy, protože za chvíli nebude poznat, co je co.
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 71107.html
Možná by se mohlo sloučit vlákno Pražské autobusy a Pražské trolejbusy do vlákna Pražské busy, protože za chvíli nebude poznat, co je co.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské autobusy
9001: Jo, na to jsem se chtěl taky zeptat. Podle mě je to v článku pokřivené. Taky jsem slyšel o mnoha případech, kde Policie "zařízla" a je zase dobré, aby někdo to právo měl. Ale nevím, jestli to právo má přímo PČR, nebo příslušné spádové ODA, jež rozhoduje na základě zpráv od PČR. Vzhledem k povaze článku je toto možná pod rozlišovací schopnost cílové skupiny i pisatele, takže se nedozvíme, co chtěl básník vlastně říci, nebo jestli se vůbec snažil to rozlišit...