Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod parrot v 28.11.2017 14:23

mart337 napsal: Horší je, když Ti takhle svítěj všechny čtyři čočky a teď rozpoznej která svítí víc, kam máš volno. :)


Jo tenhle nešvar se romahá čím dál víc:) Takovej Zborov, to opravdu nevím co tam vlastně svítí, jestli je to na "stůj" a nebo na "volno". Dělaj to nový čočky po výměně, který šajněj nějak víc, ale zase svítěj všechny 4 :D Proč se vlastně nezůstalo u žlutých diodových čoček? Jsou mnohem víc vidět, než ty bílé.
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod mart337 v 28.11.2017 14:01

No, nešlo by to teda upravit nějak tak, že v době "školní" špičky by to fungovalo tak jak nyní a mimo ni by to víc drželo do volna přímý směr? Vždyť by to tam takhle nemuselo fungovat celodenně. A přihlášení z druhého směru (od vozovny) by taky mohlo být dřív. Nyní když se jede DC, tak se tam musí zastavit, než dostaneš navolno. Fakt je že stejně nejdeš víc jak 15 bo vexle. Ale mohlo by to mít i jištění pro případy, kdy nestíháš a mít i druhou možnost padnutí čoček i bez krabičky.
Jinak co týká preference, tak jsou dle mého daleko horší případy. Viz třeba Želivárna směr Strašnická. Kdo vymyslel, že tram tam po odstanicování kolikrát odstojí 20, 30 s, než dostane oproti chodcům volno. No a opačným směrem hned další zastávka Vinohradské hřbitovy. Tam když přijedeš odspoda, můžeš si dát cigárko, než chodcům padne stůj a tobě padne navolno.
Jinak co se týká blbě svítícího stromečku, tak to mě taky kolikrát žere, že nevím, jestli to svítí a nebo ne a jestli jsem přihlášenej. Horší je, když Ti takhle svítěj všechny čtyři čočky a teď rozpoznej která svítí víc, kam máš volno. :)
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 28.11.2017 10:20

Nevysvětloval jsem Vám to proto, že si myslím, že jste blbí. Boční směr i chodci se samozřejmě také přihlašují, jinak jim to nepadne. Pokud jim selže detekce, nemají se jak přihlásit.

Proč by se to nemohlo nazývat preferencí? Je preference třeba SSZ Ďáblická - Bešťákova, nebo Evropská - přechod Súdánská, kde to tramvajím také padá pouze na jejich výzvu? Tramvajím je úplně jedno, co svítí na čočkách, když tam nejsou.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod P_V v 28.11.2017 9:34

Předpisy ale přeci neznají méně svítící a více svítící návěstidlo. To abyste na světla koukali s luxmetrem :)
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 28.11.2017 6:23

demon napsal:Jo to je ten famózní přechod u smyčky ?
Jo, to je von. Démone, Démone, právě nám tu (nejen) Grossák vysvětlil, že tohle JE preference, takže jsme asi blbí, když to nechápem. :lol:

Grossáku, promiň, ale vidím, co vidím. A vidím, že auta VŽDY jezdí a když nejezdí, nejede ani tramvaj (bo boční směr). Vidím, že boční směr se nemusí nikam kličkovat, je detekován a puštěn. Vždy. Stejnětak vidím, že když jedu jako druhý, tak než odblokuje vexle, práskne mi to na stůj a pouští ty hromady vzduchu přes přechod.

Chápu, že to funguje jak to funguje v rámci "politicky průchodného" a jsem s tím v zásadě spokojen. Ale nechápu, jak se tohle může nazývat preferencí. Když mi budeš tvrdit, že obloha je zelená, sneseš mi k tomu hromadu "pravidel", mimochodem sepsaných tak, aby žlutost pokud možno potvrzovaly, pořád to neznamená, že zežloutne. Nikoli, stále bude modrá.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 28.11.2017 6:23

demon napsal:Jo to je ten famózní přechod u smyčky ?
Jo, to je von. Démone, Démone, právě nám tu (nejen) Grossák vysvětlil, že tohle JE preference, takže jsme asi blbí, když to nechápem. :lol:

Grossáku, promiň, ale vidím, co vidím. A vidím, že auta VŽDY jezdí a když nejezdí, nejede ani tramvaj (bo boční směry). Vidím, že boční směr se (hlavně v noci) nemusí nikam kličkovat, je detekován a puštěn. Stejnětak vidím, že když jedu jako druhý, tak než odblokuje vexle, práskne mi to na stůj a pouští ty hromady vzduchu přes přechod.

Chápu, že to funguje jak to funguje v rámci "politicky průchodného" a jsem s tím v zásadě spokojen. Ale nechápu, jak se tohle může nazývat preferencí. Když mi budeš tvrdit, že obloha je zelená, sneseš mi k tomu hromadu "pravidel" ,mimochodem sepsaných tak, aby žlutost pokud možno potvrzovaly, pořád to neznamená, že zežloutne. Nikoli, stále bude modrá.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 7001 v 27.11.2017 23:01

Na Palackého náměstí se kope kolem sloupů SSZ, že by obnova? Docela se toho děsím to co je tam teď je sice hrůza, ale proč by nemohlo být ještě hůř?
Uživatelský avatar
7001
Uživatel
 
Založen: 30.8.2004 7:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod demon v 27.11.2017 21:29

Jo to je ten famózní přechod u smyčky ?
Tak taky přidam historku. Po delší době jsem vyfasoval motolskou 20, jinak se do těch končin moc nepodívam...
Přivalim si to z centra do zastávky, stromeček zlehka svítí rovně i do smyčky, přes koleje zelená chodcům, takže vyvětram salón, zavřu a čekám. Padne červená autům, zelená pro chodce přes celou Evropskou. Chodci přejdou, zelená pro auta, čočky pořád na stůj, stromeček pořád svítí rovně a vpravo. Naproti se blíží tramvaj, přes koleje červená, tak se zaraduju, že se třeba protáhnu s ní.
No nic, tramvaj projede a přes koleje zase zelená...
Vylezu s kličkou, navolim se, stromeček se znatelně víc rozsvítí, tak vlezu zpátky, přes koleje na zelenou se žene mamča s kočárkem, otevíram dveře společně s červenou přes koleje, mamča nastupuje, rozsvěcí se volno, který končí přesně s opětovnym zavřenim dveří, stromeček sníží intenzitu světla a já čumim jak husa do flašky...
Svědek je Štěpán cestující na nádraží, kterýmu se mě zželelo, takže druhý navolení realizoval on, za což mu patří dík.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 27.11.2017 20:47

Bobiku, fungující detekce tramvají je nezbytnou podmínkou pro preferenci tramvají na každé signalizaci. Myslím, že to víš. Tramvajím je úplně jedno, co svítí na čočkách, když tam nejsou. Závady detekce nejsou výjimkou a nepovažuji za šťastné v podobných místech vybírat volno pro TRAM pouze na výzvu. Myslím, že JaHu to popsal dobře. Doplním, že na tomto SSZ byla původní dojednaná představa, že zelené pro chodce nebudou sloužit pro přejití celého přechodu z chodníku na chodník ale budou pouze velmi krátké pro přístup z/na ostrůvky. Tedy trvalá zelená pro chodce se tímto nabízela jako zpětné vylepšení pěším. Náhled však prošel vývojem (blízká škola) a tak se dospělo ke kočkopsu.

Jenže i v něm jsou podmínky pro preferenci zcela jednoznačně splněny. Pro hlavní směr dochází k prodlužování a předvýběru vlastní fáze a předvýběru kolizní fáze. Poté, co byl na SSZ na jaře opraven překlep, jsem nezažil, že by se na něm tramvaj zdržela. Auta, ale i chodci, přitom běžně zastavují. Další místa na Evropské s trvalou zelenou pro chodce přes TT jsou přechody Dejvická a Súdánská. Obě SSZ jsou také hodnocena s preferencí, v jejich případě s absolutní. Tramvaj je sice na výzvu, ale došlo k rozsekání přechodů na 3 samostatné uzly, takže volno pro TRAM lze umísťovat nezávisle kamkoli v cyklu řízení, s minimální délkou kolizní chodecké zelené. V případě podobných míst bychom do budoucna rádi ošetřili případy nefungující detekce, a to tak, že tramvaj by mohla být registrována ještě kamerou, která by v podstatě mohla plnit funkci kontaktního zámku. V podobných místech se kamery navíc obvykle již budují pro detekci aut.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod vencavasek v 24.11.2017 6:32

Gregory napsal:Máte někdo návod, jak najíždět od Trojské na čočky před Trojským mostem? ...první čočky na volno, předzvěst svítí, 3 m před čumákem najednou bez upozornění Stúj....podruhé jedu, čočky na volno, předzvěst zhasne, očekávám Stůj, tak zpomalím, ale volno stále drží a buď vydrží nebo se těsně před čumákem překlopí na Stůj......proč to nemůže fungovat jako na Karláku?, jak se předzvěst rozbliká, tak vím, že bude změna signálu, ale tady je to loterie a zatím tam jezdím tak, že do čoček jedině krokem, abych mohl včas zastavit.....

Kterou křižovatku myslíš? Když jedeš k mostu, tak tu první nebo až tu těsně před mostem?
vencavasek
Uživatel
 
Založen: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 23.11.2017 6:14

Ovšem podstatné je tu "detekovanou". A pokud ji to z jakéhokoli důvodu nedetekuje, tak to prostě nepadne. Tedy co je to za preferenci, když se tramvaj musí "detekovat", aby jí to tedy milostivě pustilo, zatímco auta se detekovat nijak nemusí a padne jim to vždy? Čeho to tedy je preference?
A že se ta "nedetekce" mnohde bohužel děje častěji, než by bylo milé. Pak se musí s kličkou, aby se odtamtud ta tramvaj vůbec (legálně) dostala. Zrovna u jmenované křižovatky jsem zažil stavy, kdy se to (DC) z nějakého záhadného důvodu občas prostě nepřihlásilo - aniž by byl zjevně poškozenej či nefunkční kontakt, bo další kolo to fungovalo normálně, kdy se to sice přihlásilo, ale protože byl požadavek z boku, už to nepustilo, ukončilo i zelenou pro auta, pustilo bok, jenže pak padla autům zelená a detekce záhadně kamsi zmizela (stromeček zhasnul, čočky nepadly a smůla, muselo se s kličkou). Takže pokud někdo takovýhle zrůdnosti nazývá preferencí, neotvírá se mi kudla v kapse, ale rovnou startuje motorová pila ve skříni...
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod JaHu v 22.11.2017 21:58

Bobik napsal:
JaHu napsal:To byl požadavek....
V zásadě je mi šumák, čí to byl nápad. Jenom nechápu, proč se to nazývá preferencí.

Míra preference se posuzuje podle schopnosti křižovatky reagovat na detekovanou tramvaj a ne podle toho, co svítí tramvaji v době, kdy žádná tramvaj nejede.
JaHu
Uživatel
 
Založen: 17.5.2006 7:58

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 22.11.2017 10:36

JaHu napsal:To byl požadavek....
V zásadě je mi šumák, čí to byl nápad. Jenom nechápu, proč se to nazývá preferencí.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod vencavasek v 22.11.2017 9:46

demon napsal:Dneska první kolo na 14 jsem se zaradoval na Dělnický, jelikož mi padlo pravý odbočení na Maniny do jízdy, ale další kola už zase vše při starém. Trvale svítí výzva od Dělnické k Průhonu a od Manin k Průhonu a preference nic...

Tak závada na Dělnické - Komunardů už byla odstraněna, a preference tedy funguje ve stejném režimu jako před obnovou SSZ.
vencavasek
Uživatel
 
Založen: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod JaHu v 22.11.2017 6:36

Bobik napsal:... On má někdo odvahu nazývat preferencí to, když v základním stavu je pro auta zelená, chodci přes silnici červenej pajdulák, ale přes koleje pajdulák zelenej a čočky na stůj, který se milostivě překlopěj pouze když se tramvaj navolí?

To byl požadavek TSK a MHMP. Kvůli chodcům. Všem je jasné, že polezou přes koleje bez ohledu na to, co jim bude svítit, a přesto je v Praze (zatím) nemyslitelné, aby se v křižovatce u přechodu děleného na 3 části prostřední část přes TT u zast. tram nesignalizovala (jako např. v Plzni) resp. signalizovala pouze akustickou signalizací upozorňující na blížící se tram.
Pro projektanta to byla obrovská komplikace, vznikají tak zbytečně složitá dopravní řešení, která je složité navrhnout, naprogramovat a odladit a nejsložitější je hledat a opravovat v nich chyby, když něco nefunguje, jak má. Rozumný projektant by si takovou komplikaci (práci navíc) dobrovolně nevymyslel.
JaHu
Uživatel
 
Založen: 17.5.2006 7:58

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron