Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod MM-Mikulovsky v 29.11.2017 21:51

Grossák napsal:Bavíme se tu hlavně o místech, kde by signalizace nejen podle mého názoru být nemusely, tedy aspoň přes koleje ne. Ale s ohledem na legislativu a nevidomé, se prostě zatím bohužel volí řešení se SSZ, které podle mého názoru většině účastníků vyhovuje méně a pro řidiče TRAM je přítěží, protože jim ukládá další povinnosti (sledovat čočky), bez jakéhokoli pozitivního přínosu. Tím by měl být volný a bezpečný průjezd, což hatí nekázeň chodců.
........
tzv. chodecká SSZ přes TRAM pás zvýšený/snížený/jinak oddělený od vozovky BY NEJEN BÝT NEMUSELA, ALE VŮBEC BÝT NĚMĚLA, PROTOŽE PŘES UVEDENÉ TT NEMÁ PLATNOST, (jak díky právě Vaší/Tvé reakci kdysi pod diskuzí na I-DNES vím, že dle zákona 361/2000 Sb) ZAKAZUJE/POVOLUJE VSTUP CHODCŮ POUZE NA VOZOVKU A TOU TT V UVEDENÝCH SITUACÍCH NENÍ!!!
Z:arrow: Prostě kvůli nevidomým (ale i tzv. blbcům) se v uvedených místech má používat (jako např. v Plzni, Ostravě a asi dalších TRAM provozech v ČR) oranžový "blikač" (ať již jen světlo nebo dopravní značka "pozor TRAMvaj") doplněný nějakým výstražným zvukem!

PS: Já se ohledně protizákonných "prasáren" MHMP-odboru dopravy a "pražské" PČR:
- počínaje povolováním dočasných technických součástí komunikace (jimiž je i např. ohrazení staveb/výkopů) těsně podél průjezdního profilu TRAM, aniž by bylo nařízeno jejich ukotvení bránící jejich posunu do TT - DLE Nařízení vlády 591/2006 Sb. o bližších minimálních požadavcích na bezpečnost a ochranu zdraví při práci na staveništích, §2, odst.1+3 a jeho přílohy 1 bodu I., odst.1, odr. a): „... Při vymezení staveniště se bere ohled na související přilehlé prostory a pozemní komunikace s cílem tyto komunikace, prostory a provoz na nich co nejméně narušit. ...“ + odst.6 „.... Po celou dobu provádění prací na staveništi musí být zajištěn bezpečný stav …... dopravních komunikací.....“+ bod III, odst. 2 „Nejsou-li ….. součásti pracovišť dostatečně stabilní samy o sobě, je třeba stabilitu zajistit vhodným a bezpečným ukotvením, aby se vyloučil nežádoucí nebo samovolný pohyb celého pracoviště nebo jeho části.“
- přes následné požadování po řidičích tramvají tzv. odhadování průjezdního profilu TRAM a potažmo pohyb (tzv. protahování se TRAM podél překážek) se sklopeným zpětným zrcátkem po pozemní komunikace, na níž je zpětné zrcátko povinnou technickou výbavou vozidla!
- přes označení křižovatky v Myslíkově ulici Dz "dej přednost v jízdě" (v protisměru tohoto pohledu), byť z ostatních 3 směrů ten vjezd do křižovatky je označen jako hlavní PK!
- a konče označováním křížení samostatných drážních těles s PK jako křižovatky, a to ještě tak, že při výpadku SSZ mají vozidla ze všech směrů dávat přednost!
už fakt bojím, kdy je ještě napadne vyznačit přechod pro chodce s příslušnou DZ+ doplňkovou tabulkou "S PŘEDNOSTÍ CHODCŮ PŘED TRAMVAJÍ" :!:
MM-Mikulovsky
Uživatel
 
Založen: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 29.11.2017 20:15

Bavíme se tu hlavně o místech, kde by signalizace nejen podle mého názoru být nemusely, tedy aspoň přes koleje ne. Ale s ohledem na legislativu a nevidomé, se prostě zatím bohužel volí řešení se SSZ, které podle mého názoru většině účastníků vyhovuje méně a pro řidiče TRAM je přítěží, protože jim ukládá další povinnosti (sledovat čočky), bez jakéhokoli pozitivního přínosu. Tím by měl být volný a bezpečný průjezd, což hatí nekázeň chodců.

Preference MHD je definována technickými podmínkami pro navrhování SSZ (TP81). Existenci preference neposuzují politici (nerozumí tomu), nýbrž odborníci. Pravdou je, že v některých případech není i tak rozhodování jednoduché. Třeba SSZ Bulhar není vedeno s preferencí, i když určité preferenční zásahy umí. Naopak SSZ Čk - Úvalská (vedeno s preferencí) je v denním provozu natolik zahlcena nároky BUS, které jsou významně nadřazené TRAM, že přestože má preferenčních zásahů podstatně víc, volno usekne jedoucí tramvaji před nosem a po značném čekání třeba pustí jen jednu tramvaj.

Obecně lze říci, že u podmíněné a ještě více u absolutní preference musí docházet ke zřetelnému snížení zdržení a podílu zdržených vlaků proti stavu bez preference. Nikde není napsáno, že zdržení musí být nulové.

Pokud by třeba na Súdánské bylo řešení s trvalým volnem pro TRAM, pak by se velmi pravděpodobně jednalo o spřažení všech tří částí přechodu s velmi dlouhou zelenou pro chodce pro zaručené přejití pěších z chodníku na chodník, dle místa namáčknutí a s malou možností dynamiky a preference z důvodů těsné koordinace pro IAD s Horoměřickou. Trochu by se řešení podobalo Depu Hostivař, ale bylo by pro TRAM o to horší, že na Evropské je třeba držet "pevnou délku cyklu". Dle řešení by v běžném denním provozu by bylo zdrženo cca 15 - 25 % vlaků. Průměrné zdržení by bylo až 5 sekund. Maximální až ke 30 s. Přiznám se, že si nepamatuji, že bych tady v současném řešení viděl zdržený vlak. V noci je nástup volna ze zastávky urychlen o 5 s a padá 22 s po přihlášení 140 m před stopčárou.

Na ČV se kolizní chodci ukončují, jakmile se TRAM přihlásí do EOV. Dříve to rozumně nejde. Maximální možné zdržení je ale i tak pár sekund. Sídliště ZM bych možná souhlasil, ale situaci vlastně moc neznám. Souhlasím s Hotelem Golf, Poštovkou. Zde je aspoň v noci nástup volna urychlen na nulové odbavení. Na Vinohradských hřbitovech padá volno DC trvale na nulové odbavení. V prvním cca roce provozu to pravda nebyla, pak došlo k úpravě. ZC obvykle na druhý vlak počká. V prvním cca roce provozu to pravda nebyla, pak došlo k úpravě. Želivského (metro) ZC byla po zprovoznění opravdová hrůza. V současném stavu ho nevnímám jako velký problém, ale vím, že občas se tam tramvaj zdrží především s ohledem na kombinace s BUS v protisměru, které drží spodní křižovatku na stůj. A je snaha o to, aby se na spodních světlech znovu nestálo. Vcelku (ne 100%) to snad funguje. Volno by bylo dobré trochu prodloužit, protože jakmile chcete počkat na dobíhajícího, riskujete, že vám to usekne. A moc systémově se to nechová ke druhé tramvaji. Na Střelničné by bylo dobré, aby někdo (Ropid) objednal úpravu DŘ. Zatím se tak nestalo, ale zeptám se. :)

Na té zbytečné Dejvické se aspoň udělal kontakt na výjezdu ze zastávky, takže se nemusí na kličku pro třetí (a čtvrtý) výběr. Ale nemyslím, že tam dnes někdo může přijet napřed, když se někdy v září stáhla jízdní doba z Hradčanské o minutu. Právě proto, že vlaky jezdily často mírně předjeté a těch promeškaných fází tady bylo opravdu dost.

Jinak je dost vidět, že na mnoho věcí je i mezi řidiči mnoho různých názorů. Osobně si myslím, že je třeba se soustředit hlavně na zmíněné největší problémy pro plynulost a přesnost provozu TRAM. Tedy na straně SSZ aktuálně Vršovice, Smíchov, Míráky apod.
Naposledy upravil Grossák dne 04.12.2017 1:11, celkově upraveno 1
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 29.11.2017 18:33

Karosák napsal:ČV smyčka mě nezdržuje a nikdy jsem tam neměl problém....Súdánská je u metra, vždycky tam někdo leze a tak to stíhá padat dobře, nemám problém.
Nojo, protože tam jezdíš přes den, to tam problém obvykle nebývá, bo vždy někdo vystupuje a než vyleze, stačí se přetočit. Ovšem v noci je to to samé, jako ten Zahraďák, taky bys kolikrát rád dohnal nějakou vteřinku, ale smolík. Mimoto ta Súdánská by klidně mohla být bez čoček, stejně jako (už naštěstí) je Sídliště ČV hned vedle.
Jinak naprostý souhlas s tím co píšeš. Roky známé a neřešené problémy, do toho paskvily, zhusta na místech kde nikdy žádný problém nebyl (Dejvická) a navrch má ještě někdo (politické vedení) odvahu (spíš drzost) nazývat to preferencí.
von Špilberk napsal:Já bych přímo řekl, že bílé čočky (pokud u nich stojím blízko a jsou nízko) v noci normálně oslňují. A je to pěkně hnusné.
Jo, souhlas. Taky běžně vozím roletku staženou do 1/3 okna a koukám na ně přes ní.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod von Špilberk v 29.11.2017 13:59

parrot napsal: Dělaj to nový čočky po výměně, který šajněj nějak víc, ale zase svítěj všechny 4 :D Proč se vlastně nezůstalo u žlutých diodových čoček? Jsou mnohem víc vidět, než ty bílé.

Já bych přímo řekl, že bílé čočky (pokud u nich stojím blízko a jsou nízko) v noci normálně oslňují. A je to pěkně hnusné. Vůbec nové SSZ svítí až moc a v noci oslňují. Jednou jsem někde četl, že nové SSZ budou mít čidlo na světlo a budou si svítivost upravovat, ale řekl bych, že to zatím nikde není. Možná zase v nějakých antikoncepčních plánech na SmartCity, že za 100 let se to někde zkusí. :?
von Špilberk
Uživatel
 
Založen: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Karosák v 28.11.2017 20:21

Mě je teda jedno, co kde svítí, když tam nejsem a když to nezdržuje. ČV smyčka mě nezdržuje a nikdy jsem tam neměl problém, takže ať tam mají klidně přes koleje třeba fialovou. Súdánská je u metra, vždycky tam někdo leze a tak to stíhá padat dobře, nemám problém. Chaplinovo n. nemám problém. Dejvická DC rovněž bez kritiky. Přechod mezi zastávkami Prašný most-nikdy jsem tam nestál, cajk, Podkovářská atd......

Dejvická ZC už však námitka (-X , bo je tam KB a stačí být o fous napřed a chvíli čekat do času a prodlužované volno (při kterém si chodci klepou na čelo a učíme je chodit na červenou) vám uteče přesně ve vteřině, kdy jste mohli odjet. Takže se čeká na další pokus a mezitím vás doběhne někdo od metra a dožaduje se vstupu. Když mu otevřu, uteče i další pokus :evil: , když neotevřu, jsem oprávněně za idiota :( Takže prostě "do času" čekám na Vítězném (když nedrbu nic do Podbaby). Tohle je nedomyšlené, stejně jako Střelničná DC na znamení, u které rovněž palec dolů :!: Tam není důvod, aby volno nemohlo být připraveno včas, vyjma požadavku do smyčky, ale to se mi nikdy nestalo a požadavek na odbavení cestujících je tam tak 1:20 :zadnice
Dále zmíněný Zahraďák ZC už je opravdu špatně, přesně jak píše Bobik. A třeba když tam nikdo nevystupuje a vy byste mohli dohnat nějakou vteřinku tak také smůla. SSZ nereaguje na tramvaj včas, dopravní poměry zde jsou naprosto jednoduché (k čemuž je potřeba přihlédnout, nejsme na ulici sami), neumožňuje jí plynulý průjezd a tak bych to jen ztuha považoval za preferenci. Poštovka ZC, Hotel Golf totéž. Proč to nepadá jako Vinohradské hřbitovy DC? Je to přeci tatáž situace.


Naopak Vinohradské hřbit. ZC jsou zvlášť ukázkový příklad nesystematičnosti - za prvním vlakem musí SSZ urputně, okamžitě, vždy a nikdy jinak vložit zelenou pro chodce a 2. vlak :^o utře, ba i magnetí, protože ho to prostě zazdí :zadnice Tímto SSZ dává ostentativně najevo, že na rozjetý vlak hází bob a v chodcích jen podpoří doměnku, že semafor je všespásný a chodec tím pádem nesmrtelný. Ti opatrnější a pozornější chodci pak raději čekají, jestli se podaří tramvaji zastavit, stojí na místě, ikdyž mají vylobbovanou zelenou, zatímco tramvaj je právem terčem hněvu motoristů, neb úspěšně blokuje přejezd pro IAD, protože před přejezdem za takovéto situace není možné zastavit provozně.

Přechod Želivského je tisíckrát omílaná a neřešená prasárna...


A na to konto si přečtete v DP Kontaktu o prioritách a konceptu Smart City, kde je pro tramvaj vytyčeno zavedení antikolizní kamery a informačních panelů do vozů. Nejsme ve městě sami a nemůže být jeden systém absolutně nadřazen, vím a chápu, že všude neprojedeme bez zastavení, je třeba symbiózy. Toť nechť je předmětem dalších debat. Ale dořešení výše zmíněných a ještě 100+1 zpraseného stavu by současný systém posunulo o mnoho vpřed bez masivních investic a udělalo větší službu než celé SmratSlinty :roll:
Kdyby někdo náhodou netušil, tak s chutí připomenu bradavice jako Palackého náměstí, MSO, Vršovická, uzel Průběžná, Želivského, Mírák, Hradčanská, Děkanská vinice, Octárna, Pražský Hrad, Divoká Šárka, Olšanské hřbitovy, 3x Karmelitská...

Jinak asi chápu co chce Grossák říci a myslím, že s námi tiše souhlasí :D
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
 
Založen: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 28.11.2017 16:40

Žlutý čočky maj tu nevýhodu, že se na dálku schovaj do lamp, bílý jsou jasně viditelný. Třeba Vypich ZC, tam na dálku máš čočky coby přímý pokračování řetězu lamp, navíc ve stejný barvě.
Grossák napsal:Je preference třeba SSZ...Evropská - přechod Súdánská...
Ne, to rozhodně není, hlavně ZC ne. Protože to tam tu tramvaj zdržuje. Stejně jako není preferencí přechod Sídliště ZahrMěsto ZC, kde to taky zdržuje. A hodně. Tam, aby to nezdržovalo, tak musí vystupovat už docela dav, tak od půlky tramvaje výš, aby se dalo po výstupu zavřít a - okamžitě - odjet.
Grossák napsal:Tramvajím je úplně jedno, co svítí na čočkách, když tam nejsou.
Jenže řeč je o tom, co tramvajím svítí, když tam jsou. A jak jim to svítí.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod parrot v 28.11.2017 14:23

mart337 napsal: Horší je, když Ti takhle svítěj všechny čtyři čočky a teď rozpoznej která svítí víc, kam máš volno. :)


Jo tenhle nešvar se romahá čím dál víc:) Takovej Zborov, to opravdu nevím co tam vlastně svítí, jestli je to na "stůj" a nebo na "volno". Dělaj to nový čočky po výměně, který šajněj nějak víc, ale zase svítěj všechny 4 :D Proč se vlastně nezůstalo u žlutých diodových čoček? Jsou mnohem víc vidět, než ty bílé.
parrot
Uživatel
 
Založen: 25.9.2013 15:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod mart337 v 28.11.2017 14:01

No, nešlo by to teda upravit nějak tak, že v době "školní" špičky by to fungovalo tak jak nyní a mimo ni by to víc drželo do volna přímý směr? Vždyť by to tam takhle nemuselo fungovat celodenně. A přihlášení z druhého směru (od vozovny) by taky mohlo být dřív. Nyní když se jede DC, tak se tam musí zastavit, než dostaneš navolno. Fakt je že stejně nejdeš víc jak 15 bo vexle. Ale mohlo by to mít i jištění pro případy, kdy nestíháš a mít i druhou možnost padnutí čoček i bez krabičky.
Jinak co týká preference, tak jsou dle mého daleko horší případy. Viz třeba Želivárna směr Strašnická. Kdo vymyslel, že tram tam po odstanicování kolikrát odstojí 20, 30 s, než dostane oproti chodcům volno. No a opačným směrem hned další zastávka Vinohradské hřbitovy. Tam když přijedeš odspoda, můžeš si dát cigárko, než chodcům padne stůj a tobě padne navolno.
Jinak co se týká blbě svítícího stromečku, tak to mě taky kolikrát žere, že nevím, jestli to svítí a nebo ne a jestli jsem přihlášenej. Horší je, když Ti takhle svítěj všechny čtyři čočky a teď rozpoznej která svítí víc, kam máš volno. :)
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
 
Založen: 21.8.2008 21:26

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 28.11.2017 10:20

Nevysvětloval jsem Vám to proto, že si myslím, že jste blbí. Boční směr i chodci se samozřejmě také přihlašují, jinak jim to nepadne. Pokud jim selže detekce, nemají se jak přihlásit.

Proč by se to nemohlo nazývat preferencí? Je preference třeba SSZ Ďáblická - Bešťákova, nebo Evropská - přechod Súdánská, kde to tramvajím také padá pouze na jejich výzvu? Tramvajím je úplně jedno, co svítí na čočkách, když tam nejsou.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod P_V v 28.11.2017 9:34

Předpisy ale přeci neznají méně svítící a více svítící návěstidlo. To abyste na světla koukali s luxmetrem :)
P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 28.11.2017 6:23

demon napsal:Jo to je ten famózní přechod u smyčky ?
Jo, to je von. Démone, Démone, právě nám tu (nejen) Grossák vysvětlil, že tohle JE preference, takže jsme asi blbí, když to nechápem. :lol:

Grossáku, promiň, ale vidím, co vidím. A vidím, že auta VŽDY jezdí a když nejezdí, nejede ani tramvaj (bo boční směr). Vidím, že boční směr se nemusí nikam kličkovat, je detekován a puštěn. Vždy. Stejnětak vidím, že když jedu jako druhý, tak než odblokuje vexle, práskne mi to na stůj a pouští ty hromady vzduchu přes přechod.

Chápu, že to funguje jak to funguje v rámci "politicky průchodného" a jsem s tím v zásadě spokojen. Ale nechápu, jak se tohle může nazývat preferencí. Když mi budeš tvrdit, že obloha je zelená, sneseš mi k tomu hromadu "pravidel", mimochodem sepsaných tak, aby žlutost pokud možno potvrzovaly, pořád to neznamená, že zežloutne. Nikoli, stále bude modrá.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Bobik v 28.11.2017 6:23

demon napsal:Jo to je ten famózní přechod u smyčky ?
Jo, to je von. Démone, Démone, právě nám tu (nejen) Grossák vysvětlil, že tohle JE preference, takže jsme asi blbí, když to nechápem. :lol:

Grossáku, promiň, ale vidím, co vidím. A vidím, že auta VŽDY jezdí a když nejezdí, nejede ani tramvaj (bo boční směry). Vidím, že boční směr se (hlavně v noci) nemusí nikam kličkovat, je detekován a puštěn. Stejnětak vidím, že když jedu jako druhý, tak než odblokuje vexle, práskne mi to na stůj a pouští ty hromady vzduchu přes přechod.

Chápu, že to funguje jak to funguje v rámci "politicky průchodného" a jsem s tím v zásadě spokojen. Ale nechápu, jak se tohle může nazývat preferencí. Když mi budeš tvrdit, že obloha je zelená, sneseš mi k tomu hromadu "pravidel" ,mimochodem sepsaných tak, aby žlutost pokud možno potvrzovaly, pořád to neznamená, že zežloutne. Nikoli, stále bude modrá.
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod 7001 v 27.11.2017 23:01

Na Palackého náměstí se kope kolem sloupů SSZ, že by obnova? Docela se toho děsím to co je tam teď je sice hrůza, ale proč by nemohlo být ještě hůř?
Uživatelský avatar
7001
Uživatel
 
Založen: 30.8.2004 7:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod demon v 27.11.2017 21:29

Jo to je ten famózní přechod u smyčky ?
Tak taky přidam historku. Po delší době jsem vyfasoval motolskou 20, jinak se do těch končin moc nepodívam...
Přivalim si to z centra do zastávky, stromeček zlehka svítí rovně i do smyčky, přes koleje zelená chodcům, takže vyvětram salón, zavřu a čekám. Padne červená autům, zelená pro chodce přes celou Evropskou. Chodci přejdou, zelená pro auta, čočky pořád na stůj, stromeček pořád svítí rovně a vpravo. Naproti se blíží tramvaj, přes koleje červená, tak se zaraduju, že se třeba protáhnu s ní.
No nic, tramvaj projede a přes koleje zase zelená...
Vylezu s kličkou, navolim se, stromeček se znatelně víc rozsvítí, tak vlezu zpátky, přes koleje na zelenou se žene mamča s kočárkem, otevíram dveře společně s červenou přes koleje, mamča nastupuje, rozsvěcí se volno, který končí přesně s opětovnym zavřenim dveří, stromeček sníží intenzitu světla a já čumim jak husa do flašky...
Svědek je Štěpán cestující na nádraží, kterýmu se mě zželelo, takže druhý navolení realizoval on, za což mu patří dík.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Re: Preference / antipreference MHD

Odeslatod Grossák v 27.11.2017 20:47

Bobiku, fungující detekce tramvají je nezbytnou podmínkou pro preferenci tramvají na každé signalizaci. Myslím, že to víš. Tramvajím je úplně jedno, co svítí na čočkách, když tam nejsou. Závady detekce nejsou výjimkou a nepovažuji za šťastné v podobných místech vybírat volno pro TRAM pouze na výzvu. Myslím, že JaHu to popsal dobře. Doplním, že na tomto SSZ byla původní dojednaná představa, že zelené pro chodce nebudou sloužit pro přejití celého přechodu z chodníku na chodník ale budou pouze velmi krátké pro přístup z/na ostrůvky. Tedy trvalá zelená pro chodce se tímto nabízela jako zpětné vylepšení pěším. Náhled však prošel vývojem (blízká škola) a tak se dospělo ke kočkopsu.

Jenže i v něm jsou podmínky pro preferenci zcela jednoznačně splněny. Pro hlavní směr dochází k prodlužování a předvýběru vlastní fáze a předvýběru kolizní fáze. Poté, co byl na SSZ na jaře opraven překlep, jsem nezažil, že by se na něm tramvaj zdržela. Auta, ale i chodci, přitom běžně zastavují. Další místa na Evropské s trvalou zelenou pro chodce přes TT jsou přechody Dejvická a Súdánská. Obě SSZ jsou také hodnocena s preferencí, v jejich případě s absolutní. Tramvaj je sice na výzvu, ale došlo k rozsekání přechodů na 3 samostatné uzly, takže volno pro TRAM lze umísťovat nezávisle kamkoli v cyklu řízení, s minimální délkou kolizní chodecké zelené. V případě podobných míst bychom do budoucna rádi ošetřili případy nefungující detekce, a to tak, že tramvaj by mohla být registrována ještě kamerou, která by v podstatě mohla plnit funkci kontaktního zámku. V podobných místech se kamery navíc obvykle již budují pro detekci aut.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků

cron