Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 10.12.2017 15:21

von Špilberk píše:9001: jenže neznám žádnou banku, která by otvírala ve 4 ráno a zavírala v 1 v noci. :wink: (To je prostě práce pro 3 lidi a ne pro 2.)
Já měl problém s mileniálem i na pracovní době jeden den v týdnu 8-18 s tím, že v pátek ve 3...A to konkurence má krátký dlouhý na 9-21...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.12.2017 14:55

9001: jenže neznám žádnou banku, která by otvírala ve 4 ráno a zavírala v 1 v noci. :wink: (To je prostě práce pro 3 lidi a ne pro 2.)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Brno

Příspěvek od P_V » 10.12.2017 14:04

Ono by to šlo, říká se tomu inflace. Ale asi by se to lidem nelíbilo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 10.12.2017 13:56

von Špilberk : Prakticky se vším souhlas až s tou poslední větou...
Problém současné generace je ,že by chtěla tak 40 k za 20-30 hodin práce a do toho žádný zaměstnavatel nepůjde... (a ani to nefunguje, když to zkusili ve Švédsku). Bohužel dnes jim je to vtloukané do hlavy... V nějaký neziskovce asi v pohodě, ale v práci s lidmi ve službách a je jedno jestli sedíš za pultem tramvaje, na kase a nebo v bance, tak tam někdo musí být od rána a někdo do večera... To je prostě realita.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.12.2017 11:43

trainzjohny píše: Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...,
...Podívej se třeba kolika lidem udělala plusový bod zásuvka na 24V v tramvaji a kolik stála ...
Rozhodně souhlas. Jenže právě u šichet se tvrdí, že bez více lidí se lépe udělat nedají. A teď babo raď. 8-)
Zásuvka sice je +, ale pochybuju, že někdo, kdo se chystá dát výpověď, si to rozmyslí jen proto, že uvidí zásuvku. :twisted:
trainzjohny píše:Ale dnes ty lidi na trhu práce nejsou a nebudou, zvýšení platu nové lidi neudělá...
Ale zabrání to odchodu části těch, co se odejít chystají.

Ano, lidi nejsou, proto by se měly zapojit ty skupiny, které dnes do pracovního procesu zapojené nejsou.
1. např. zrovna Brno nabízí pro študáky možnost brigády, pražský DP ne
2. obecně v ČR je málo lidí zaměstnáno na zkrácený úvazek. V zahraničí je takových lidí mnohem víc. Přitom doprava se na to docela dobře hodí. Takže úvazky 4 - 6 hodin by mohly být zajímavé zase pro študáky, maminy na mateřské, důchodce (řada řidičů, co jde do důchodu dnes odmítá dál v důchodu jezdit, právě proto, že nechtějí ty dlouhé šichty. I když dřív byli zrovna důchodci ochotní brigádníci, teď se zhoršuje i tohle.) a další lidi, kteří z nějakého důvodu (většinou rodinného) nemohou do práce na normální úvazek (navíc v DP je to ještě horší o přesčasy). A tihle lidi pořád ještě sedí doma. Sice by se tak nezískal žádný dav, který by to celé vyřešil, ale (snad :?: #-o ) každá pracovní síla by byla dobrá. Ale ono se nedělá nic.

Ovšem zatím je snaha shánět lidi jen na HPP, tedy na práci od nevidim do nevidim. Navíc by si měl někdo uvědomit, že když se nic neudělá, tak se to bude jen zhoršovat, protože s každou další generací mladých lidí, která dospěje a začne hledat práci, tak počet lidí ochotných dělat takovéhle zaměstnání bude jen a jen klesat. Protože většina mladých lidí si dneska prostě podmínky v zaměstnání představuje jinak, než vstávat ve 2 nebo 3 ráno a jít dělat 11 - 12 hodin (+ zodpovědnost, + nutnost pracovat přesně). A to se už asi nikdy "nezlepší", takže někdo bude muset vymyslet, jak tu práci aspoň trochu přizpůsobit představám lidí o práci v 21. století.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od trainzjohny » 10.12.2017 11:34

von Špilberk píše:No, já myslím, že nejde jen o to, co chtějí OO. Jde o to, že DP nemá dost lidí, nové těžko shání a staří mu utíkají. Normální firma na takový personální vývoj zareaguje zvýšením platu sama od sebe. Tady to vypadá, že vedení DP (a Města) sedí s rukama v klíně a v klidu a tichu sleduje rozklad.
Samozřejmě je tu ještě problém, že peníze by musel dát Magistrát, protože DP si prachy netiskne, ale to je vlastně viz. předchozí věta. Navíc slib zvýšení platu přišel právě z Magistrátu a co Dolínek slíbí, to přeci platí... :lol:
Ale dnes ty lidi na trhu práce nejsou a nebudou, zvýšení platu nové lidi neudělá a proti soukromníkům má pořád DPP vyšší plat. Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet, lepší prostředí ve voze (klima, ledička...) i střídacích místech a tak dále. Když nemám na platy, tak se snažím jinde, kde to jde z jiné hromádky a kde to není tak nákladné.

Podívej se třeba kolika lidem udělala plusový bod zásuvka na 24V v tramvaji a kolik stála ... "prd". A ve výsledku je lepší jak přidat každému 50,- korun, protože to ani nepocítí a i to vyjde ve výsledku dráž.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.12.2017 9:27

trainzjohny píše:Ale to se jim nehodí do krámu, tak to hází na DPP, ale když se na něčem dohodli, tak maj smůlu...
No, já myslím, že nejde jen o to, co chtějí OO. Jde o to, že DP nemá dost lidí, nové těžko shání a staří mu utíkají. Normální firma na takový personální vývoj zareaguje zvýšením platu sama od sebe. Tady to vypadá, že vedení DP (a Města) sedí s rukama v klíně a v klidu a tichu sleduje rozklad.
Samozřejmě je tu ještě problém, že peníze by musel dát Magistrát, protože DP si prachy netiskne, ale to je vlastně viz. předchozí věta. Navíc slib zvýšení platu přišel právě z Magistrátu a co Dolínek slíbí, to přeci platí... :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od trainzjohny » 10.12.2017 9:20

von Špilberk píše:... Ovšem nabídka od DP = velký kuloví.
...
Ono hlavně je třeba si tu kolektivku přečíst a nevěřit jen odborářským kecům. DPP v době kdy se nepřidávalo skoro nikde nic nabídl stabilní růst nad rámec průměru s tím, že bude podmíněn nedohadováním se v dalších letech (do 2019) odboráři na to kývli, podepsali a teď když zjišťujou, že to není tak výhodné se chtějí bavit o navyšování. A DPP na ně zcela oprávněně se*** a to až do dalšího vyjednávání kolektivky.

Ale to se jim nehodí do krámu, tak to hází na DPP, ale když se na něčem dohodli, tak maj smůlu...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.12.2017 8:42

von Špilberk píše:..... Pouze jedna obskurní OO žádá 30 %. Ovšem nabídka od DP = velký kuloví.
Takže Brno: žádají 4500, je jim nabízeno 3000 a reakce je hrozba stávkovou pohotovostí
Praha: žádají 2250, je jim nabízen PRD a reakce je :smt102 (chtěli jsme, ale nic)
1.) s 1. a 2. citovanou větou souhlasím.
2.) Poslední věta zamlčuje jinou výchozí situaci v Praze než Brně:
a) Kde je možné požadovat pouze úpravy částí KS jinak platné ještě několik let
b) v Brně (i z právě uvedeného důvodu) jistě běží kolektivní vyjednávání déle
c) použít stávku i vyhlášení její pohtovosti je možné až v po určitém čase a stupni kolektivního vyjednávání - v DPP se k tomu ještě nedošlo!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.12.2017 8:22

9001 píše: Pražské odbory chtějí kolik? 30%? :devilsmokin
Pokud jsem jako neodborář správně informován, tak OO chtějí zvýšit výkonnostní odměny z 10 % na 20 %, což v závislosti na odjeté hodiny dělá něco přes 2000 (při 20 hodinách přesčas mi to dělá 2500). Pouze jedna obskurní OO žádá 30 %. Ovšem nabídka od DP = velký kuloví.
Takže Brno: žádají 4500, je jim nabízeno 3000 a reakce je hrozba stávkovou pohotovostí
Praha: žádají 2250, je jim nabízen PRD a reakce je :smt102 (chtěli jsme, ale nic)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 09.12.2017 18:53

Demon: Výchozí mají navýšení cca 15% + berou i část formou nefinančního navýšení... Pražské odbory chtějí kolik? 30%? :devilsmokin

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od demon » 09.12.2017 13:57

9001 píše:Ale evidetně jsou v Brně rozumnější a mají docela dobře našlápnuto. Myslím, že i 3000 bude výhra :-).
Šlo by to nějak rozvést ? Jakože mají v Brně rozumnější vedení ?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 08.12.2017 20:57

Ale evidetně jsou v Brně rozumnější a mají docela dobře našlápnuto. Myslím, že i 3000 bude výhra :-).

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 08.12.2017 18:08


von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 18.9.2017 17:56

Tramvaják youtuberem. Jeho videa baví fanoušky dopravy i turisty
https://brno.idnes.cz/ridic-tramvaje-yo ... -zpravy_dh

Odpovědět