Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Brno

Příspěvek od P_V » 18.4.2019 14:11

Hlasujte pro jméno nové tramvaje.
http://projekt150.cz/akce/14

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.7.2018 14:26

V Brně bude nejen nové nádraží, ale i tramvaje 15T nového typu. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 03.7.2018 21:31

https://www.facebook.com/DopravniPodnik ... 291663609/

Aneb když zkombinujete polského Gandalfa, a brněnský "penis" a je to z toho skvěle pojatá reklama na přednost tramvají.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od PvvS » 17.1.2018 18:21

Určitě jo. Ale musej se nabídnout oficielně.

Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
Příspěvky: 4737
Registrován: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MOp » 17.1.2018 18:20

To už je ani Modertrans/Poznan nechce?

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od PvvS » 17.1.2018 17:07

Nechcete něko K2R ?

Dopravní podnik města Brna, a.s. oznamuje zahájení nabídkového řízení na veřejnou zakázku „Prodej tramvajových vozidel K2R“. Veškeré podmínky nutné pro zpracování nabídek jsou uvedeny v nabídkové dokumentaci, kterou Vám v případě Vašeho zájmu zadavatel poskytne elektronicky na základě Vašeho požadavku adresovaného na e-mailovou adresu lmohelska@dpmb.cz. Lhůta pro podání nabídek: 19. 1. 2018, 10:00 hodin.

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od PvvS » 17.1.2018 16:38

https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... 80116.html

Konec legend..

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 16.1.2018 18:10


Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od demon » 11.12.2017 16:26

MM-Mikulovsky píše:...kdybych šel skutečně do podrobna = citoval příslušná ustanovení předpisů DPP a napsal návrh jejich pro praxi lepšího znění, tak délku příspěvku skoro ztrojnásobím![/i]
Ufff, tak ještěže ses krotil, já se teda nedonutil k přečtení ani takhle... #-o

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.12.2017 8:35

Bobik píše:Jako dobrý, ale kvůli tomu jste se do Brna stěhovat nemuseli.
:lol:
s tím souhlasím, ale pokračoval jsem v započaté diskuzi, tam kde byla, aby to mělo návaznost.

PS: 1.) kéž by to moderátor převedl do nějakého správného vlákna, ale sám hlavně nevím jakého.
2.) dodatečně se omluvám za délku mého předchozýho příspěvku zde, ale kdybych šel skutečně do podrobna = citoval příslušná ustanovení předpisů DPP a napsal návrh jejich pro praxi lepšího znění, tak délku příspěvku skoro ztrojnásobím!

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Brno

Příspěvek od Bobik » 11.12.2017 3:00

Jako dobrý, ale kvůli tomu jste se do Brna stěhovat nemuseli.
:lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.12.2017 1:09

Karosák píše:......
Proto bych se přiklonil za současné konjunktury právě k civilizaci pracovních podmínek, s daleko dlouhodobějším efektem právě i pro ty příští generace, než ke krátkozraké hodbě za mamonem.
100% souhlas - o tom ("že peníze nejsou vše - mohou sice život usnadnit, ale skutečné štěstí rohozdně sami o sobě nepřinesou") se snažím dávno OO přesvědčit, ale nějak se mi to většinou nedaří!
demon píše:
trainzjohny píše:Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...
Lepší skladba šichet samozřejmě souvisí s nedostatkem zaměstnanců, šejdry prostě neodbouram (a že jich teď je) dokud nebudu mít lidi, delší obratový časy jakbysmet...
No obratové časy právě řeším - resp. "tlačím" OO, ať to řeší na PEKu
A) řeknu to tak, že v průměru jsou OK (ono je, díky omezené kapacitě obratišť, prostě nejde zbytečně natahovat) = takže problém je jen s těmi nejkratšími - tzv. minimálními, které se většinou používají zejména po ranních výjezdech a před zataženími do vozoven!
B) na druhou stranu jsem přesvědčen, že ty nejdelší pobyty TRAM v obratištích kvůli čerpání B či BP jejich řidiči tam jde naopak o 2 minuty zkrátit!

Obratové časy TRAM DPP v konečných totiž řeší POKYN 121-2011-03 (body 5.5 a 5.6), mající tyto problémy:
1.) určuje, že základní obratový čas je 3 minuty v obratištích s nástupní i výstupní zastávkou v nich - JENŽE JE NĚKOLIK VÝKLADŮ ZAČÁTKU A KONCE OBRATIŠTĚ A TEDY JSOU-LI ZASTÁVKY V NĚM ČI MIMO NĚJ (např. obě na Sídl. Barrandov a Nádr. Braník nebo nástupní zast. na Březiněveské)!
2.) určuje 4 minuty je-li 1 ze zastávek mimo obratiště a 5 minut jsou-li obě zastávky mimo obratiště nebo 1 oddělena křižovatkou (vykládá se, že je mišleno SSZ) = NEURČUJE DÉLKU PRO PŘPDADY, KDY OD VLASTNÍHO OBRATIŠTĚ JSOU SSZ OODĚLENY OBĚ ZASTÁVKY (např. Nádr. Podbaba, Vypich, Červený vrch) NEBO PŘÍPADY KDY 1 ZE ZASTÁVEK MIMO OBRATIŠTĚ JE OD NĚJ ODDĚLENA SSZ (např. Kubánské náměstí - SSZ za výstupní zastávkou a na výjezdu z obratiště dle DZ dávání přednosti IAD na PK)
3.) neurčuje časovu náročnost (resp. předpoklad možného zdržení) na výjezdu z nástupních zastávek, za nimiž je SSZ - TOTO JEN ČÁSTEČNĚ ŘEŠÍ (jen "pár letá") NEOFICIÁLNÍ DOHODA OO S DPP, ŽE PDT U VÝJEZDU Z TAKOVÝCHTO ZASTÁVEK BUDE TOLEROVAT ZPOŽDĚNÍ DO +90SEK., KTERÉ DO SYSTÉMU "AUTOMATICKY"/BEZ TÁZÁNÍ SE ŘT ZADÁ JAKO ZPOŽDĚNÍ SSZ, ale nejsou s ní seznámeni všichni ŘT a není dodržována ani částí oaszenstva PDT!
4.) stanovuje, že pobyt tramvaje má být v obratišti delší minimálně o 3minuty (na vyrovnání tzv. zpoždění - čímž je resp. myšleno na toleranci pozdního příjezdu považovaného za přepravu přesnou) než je stanoven pro to obratiště minimální obratový čas - V MINULOSTI JSEM SE SETKAL S PŘÍPADEM ŽE U L.17 NA VOZ. KOBYLISY TOTO NEBYLO DODRŽENO, PROTOŽE VJŘ OBSAHOVAL ČAS ODJEZDU POUHÉ 4 MINUTY PO ČASU PŘÍJEZDU DO OBRATIŠTĚ!
5.) oficiálně nestanovuje, že čas TRAM v obratišti má umožňovat ŘT využití tamního WC, které je dle KS v každém obratišti u linek s jízdní dobou z jedné konečné na druhou nad 30minut -COŽ JE V ROZPORU S OFICIÁLNÍMI VÝKLADY ZÁKONÍKU PRÁCE (A JEMU NADŘAZENÉHO OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU A ÚSTAVY ČR), ŽE ZAMĚSTNAVETEL MUSÍ:
a) UMOŽŇOVAT PŘÍSTUP ZAMĚSTNANCŮM NA WC I MIMO OFICIÁLNÍ PŘESTÁVKY = U ŘT TZV. B / BP !
b) ZACHOVÁVAT DŮSTOJNOST ZAMĚSTNANCŮ - JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE NUTNOST HLÁŠENÍ POUŽITÍ WC (A OMLOUVÁNÍ TÍM POZDNÍHO VÝJEZDU Z KONENČÉ), PROTOŽE VJŘ S TÍM NEPOČÍTAL JE PRO ŘT PONIŽUJÍCÍ, protože je to prováděno radiostanicí se záznamem a navíc PDT to dále zaznamenává písemně - resp. do počítačového systému! Navíc tam může být i osobní psychologický problém, když ŘT je žena a na PDT jsou jen samí muži!
6.) stanovuje, že o určený minimální obratových čas + 3 min. na vyrovnání zpoždění musí být delší čas B (minimálně 10min.) / BP (minimálně 15min.) plánovaného v obratišti = Dá se uvažovat, že v situacích správně stanoveného obratového času pro konkrétní konečnou - zejména těch s výstupní i nástupní zastávkou přímo v nich (např. ÚDDP, Divoká Šárka - obě mají nástupní zastávky více méně těsně za výstupními) pro pohyb vlaků v obratišti = zejména myšleno pro jejich nájezd do nástupní zastávky stačí pouhá 1 minuta = 2 minuty z určeného minimálního času obratu jsou vyhrazeny pro použití WC ŘT = VLASTNĚ SOUČASNÝ PŘÍSLUŠNÝ POKYN, V MÍSTECH SPRÁVNĚ URČENÉHO MINIMÁLNÍHO OBRATOVÉHO ČASU, PŘIKAZUJE PRODLUŽOVAT B / BP O 2 MINUTY NA VYUŽITÍ WC ŘT, BYŤ TOTO JE ČINNOST, S NÍŽ SE POČÍTÁ V ČASE SAMOTNÉHO B / BP !

Z:arrow: Pořád jsou v DPP situace, kdy VJŘ naopak nesmyslně (resp. zbytečně - aniž by to bylo potřeba kvůli délce řízení) počítá s BP (nebo i bez něj s dlouhým pobytem TRAM na konečné, kvů-li vyčkání odjezdu předchozího spoje zpět na další konečnou) před zatažením do vozovny, byť by ten pobyt v obartišti před zatažením (a tím i celá příslušná směna ŘT) mohl být zkrácen průjezdem TRAM obratištěm jinou kolejí! Z:arrow: Z:arrow: Toto by ve výsledku minimálně vyrovnalo protažení většiny směn s výjezdem o pouhých pár minut (většinou 2) dřívější nástupy ŘT a následně výjezdy TRAM z vozoven, aby pře 1. tzv. půlkolem na lince ztrávili na konenčé dostatečný čas pro možnost využití WC ŘT - přičemž, většinou se vyjíždí brzo ráno za minimálního provozu = přijíždí se na tu konenčou přesně dle VJŘ, takže na to WC ve skutečnosti budOU nejen určené 2minuty, ale I + 3 minuty určené zejména pro odchilku na příjezdu = celkem 5minut a to se už dá stihnout i tzv. velká potřeba, která je právě asi nejčastější v ranních hodinách, ale ne vždy ihned po probuzení!

PS: JINAK JSEM NAVÍC TAKÉ VELMI PŘESVĚDČEN, ŽE SPOUSTA ŠEJDRŮ JE NESMYSLNÝCH = TAK JAK NEJSOU ODPOVĚDNÍ SCHOPNÍ NAPLÁNOVAT PŘED ZÁTAHEM PRŮJEZD TRAM NEJVOLNĚJŠÍ KOLEJÍ (resp. i s pomocí správného seřazení v příslušnou dobu na jednu kolej obratiště vlaků vracejících se na další tzv. půlkolo i ze dvou linek, aby jedna kolej byla uvolněna pro zátahy jiných vlaků ze všech = 2 až 3 linek používajícíh to) OBRATIŠTĚ, TAK NEJSOU SCHOPNI SKUTEČNĚ PRODUKTIVNĚ NAPLÁNOVAT ZAČÁTKY A KONCE SMĚN A B/BP V NICH! Ve výsledku by se zjistilo, že ani tolik lidí/ŘT nechybí, ALE MÁM INFORMACE OFICIÁLNÍ (Z MÉDIÍ) I NEOFICIÁLNÍ (ZKUŠENOST OSOBNÍ Z MÝCH PŘEDCHOZÝCH ZAMĚSTNÁNÍ ČI ZNÁMÝCH), ŽE ČASTÁ NEKOMPETENČNOST VEDOUCÍCH/PLÁNUJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ JE V ČR PRÁVĚ TEN NEJVĚTŠÍ PROBLÉM, protože to je ten hlavní důvod neojediněle špatné produktivity prácev ČR, protože se tu často ztrácí čas a síly pracovníků jim nesmyslně nařízenými (a jimi pak vykonávanými) činnostmi :!:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od Karosák » 10.12.2017 21:50

Tady se ale kua rychle zapomnělo, že se ještě před nedávnem čekalo na kurz třeba půl roku ve frontě. Euforie mileniálů hádám pochází z toho, že v době krize byli v teple vzdělávacího systému a trh práce pro ně byla španělská vesnice a mají se do něj zapojit teď v době "hojnosti" a představy maji podle toho na jiném levelu (přirozeně), ale o to studenější bude sprcha, až se projeví současný vnitřní dluh HR a přirozený propad. Další generace budou ještě zírat, co jsme jim "vybojovali" za blahobyt. O požadavcích OO platí totéž v bledě modrém. Btw žumpoidně neoprávněně (viz. vysvětlení trainzjohnyho a vedení DPP) velkopansky vyhlašovaná trucovní "stávka" formou sick day bude buď fiasko, nebo jen přispěje k jeho zrušení. Ždímat systém, který nevytváří uměrně více hodnot, prostě nemůže fungovat.... současná situace není blahobyt, ale setrvačnost.

Své plky bych zastřešil, podle mě těžce pravdivým příslovím, jako: Pýcha předchází pád.
Padne kosa na kámen.
Bez práce nejsou koláče.
Proto bych se přiklonil za současné konjunktury právě k civilizaci pracovních podmínek, s daleko dlouhodobějším efektem právě i pro ty příští generace, než ke krátkozraké hodbě za mamonem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 10.12.2017 21:42

demon píše:
trainzjohny píše:Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...
Lepší skladba šichet samozřejmě souvisí s nedostatkem zaměstnanců, šejdry prostě neodbouram (a že jich teď je) dokud nebudu mít lidi, delší obratový časy jakbysmet...
Pak se tedy trochu vrátíme v čase zpět, tak tohle není problém ze dne na den a přitom se nám tu ROPID společně s městem a DPP plácají po ramenou jak snížili náklady, zvedli vykony = zvýšili počet linek a všechno nám krásně funguje... :roll:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od demon » 10.12.2017 21:17

trainzjohny píše:Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...
Lepší skladba šichet samozřejmě souvisí s nedostatkem zaměstnanců, šejdry prostě neodbouram (a že jich teď je) dokud nebudu mít lidi, delší obratový časy jakbysmet...

Odpovědět