Brno

Vše o tramvajových provozech v bývalém Československu

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4256
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Brno

Příspěvek od Bobik » 11.12.2017 3:00

Jako dobrý, ale kvůli tomu jste se do Brna stěhovat nemuseli.
:lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 11.12.2017 1:09

Karosák píše:......
Proto bych se přiklonil za současné konjunktury právě k civilizaci pracovních podmínek, s daleko dlouhodobějším efektem právě i pro ty příští generace, než ke krátkozraké hodbě za mamonem.
100% souhlas - o tom ("že peníze nejsou vše - mohou sice život usnadnit, ale skutečné štěstí rohozdně sami o sobě nepřinesou") se snažím dávno OO přesvědčit, ale nějak se mi to většinou nedaří!
demon píše:
trainzjohny píše:Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...
Lepší skladba šichet samozřejmě souvisí s nedostatkem zaměstnanců, šejdry prostě neodbouram (a že jich teď je) dokud nebudu mít lidi, delší obratový časy jakbysmet...
No obratové časy právě řeším - resp. "tlačím" OO, ať to řeší na PEKu
A) řeknu to tak, že v průměru jsou OK (ono je, díky omezené kapacitě obratišť, prostě nejde zbytečně natahovat) = takže problém je jen s těmi nejkratšími - tzv. minimálními, které se většinou používají zejména po ranních výjezdech a před zataženími do vozoven!
B) na druhou stranu jsem přesvědčen, že ty nejdelší pobyty TRAM v obratištích kvůli čerpání B či BP jejich řidiči tam jde naopak o 2 minuty zkrátit!

Obratové časy TRAM DPP v konečných totiž řeší POKYN 121-2011-03 (body 5.5 a 5.6), mající tyto problémy:
1.) určuje, že základní obratový čas je 3 minuty v obratištích s nástupní i výstupní zastávkou v nich - JENŽE JE NĚKOLIK VÝKLADŮ ZAČÁTKU A KONCE OBRATIŠTĚ A TEDY JSOU-LI ZASTÁVKY V NĚM ČI MIMO NĚJ (např. obě na Sídl. Barrandov a Nádr. Braník nebo nástupní zast. na Březiněveské)!
2.) určuje 4 minuty je-li 1 ze zastávek mimo obratiště a 5 minut jsou-li obě zastávky mimo obratiště nebo 1 oddělena křižovatkou (vykládá se, že je mišleno SSZ) = NEURČUJE DÉLKU PRO PŘPDADY, KDY OD VLASTNÍHO OBRATIŠTĚ JSOU SSZ OODĚLENY OBĚ ZASTÁVKY (např. Nádr. Podbaba, Vypich, Červený vrch) NEBO PŘÍPADY KDY 1 ZE ZASTÁVEK MIMO OBRATIŠTĚ JE OD NĚJ ODDĚLENA SSZ (např. Kubánské náměstí - SSZ za výstupní zastávkou a na výjezdu z obratiště dle DZ dávání přednosti IAD na PK)
3.) neurčuje časovu náročnost (resp. předpoklad možného zdržení) na výjezdu z nástupních zastávek, za nimiž je SSZ - TOTO JEN ČÁSTEČNĚ ŘEŠÍ (jen "pár letá") NEOFICIÁLNÍ DOHODA OO S DPP, ŽE PDT U VÝJEZDU Z TAKOVÝCHTO ZASTÁVEK BUDE TOLEROVAT ZPOŽDĚNÍ DO +90SEK., KTERÉ DO SYSTÉMU "AUTOMATICKY"/BEZ TÁZÁNÍ SE ŘT ZADÁ JAKO ZPOŽDĚNÍ SSZ, ale nejsou s ní seznámeni všichni ŘT a není dodržována ani částí oaszenstva PDT!
4.) stanovuje, že pobyt tramvaje má být v obratišti delší minimálně o 3minuty (na vyrovnání tzv. zpoždění - čímž je resp. myšleno na toleranci pozdního příjezdu považovaného za přepravu přesnou) než je stanoven pro to obratiště minimální obratový čas - V MINULOSTI JSEM SE SETKAL S PŘÍPADEM ŽE U L.17 NA VOZ. KOBYLISY TOTO NEBYLO DODRŽENO, PROTOŽE VJŘ OBSAHOVAL ČAS ODJEZDU POUHÉ 4 MINUTY PO ČASU PŘÍJEZDU DO OBRATIŠTĚ!
5.) oficiálně nestanovuje, že čas TRAM v obratišti má umožňovat ŘT využití tamního WC, které je dle KS v každém obratišti u linek s jízdní dobou z jedné konečné na druhou nad 30minut -COŽ JE V ROZPORU S OFICIÁLNÍMI VÝKLADY ZÁKONÍKU PRÁCE (A JEMU NADŘAZENÉHO OBČANSKÉHO ZÁKONÍKU A ÚSTAVY ČR), ŽE ZAMĚSTNAVETEL MUSÍ:
a) UMOŽŇOVAT PŘÍSTUP ZAMĚSTNANCŮM NA WC I MIMO OFICIÁLNÍ PŘESTÁVKY = U ŘT TZV. B / BP !
b) ZACHOVÁVAT DŮSTOJNOST ZAMĚSTNANCŮ - JSEM PŘESVĚDČEN, ŽE NUTNOST HLÁŠENÍ POUŽITÍ WC (A OMLOUVÁNÍ TÍM POZDNÍHO VÝJEZDU Z KONENČÉ), PROTOŽE VJŘ S TÍM NEPOČÍTAL JE PRO ŘT PONIŽUJÍCÍ, protože je to prováděno radiostanicí se záznamem a navíc PDT to dále zaznamenává písemně - resp. do počítačového systému! Navíc tam může být i osobní psychologický problém, když ŘT je žena a na PDT jsou jen samí muži!
6.) stanovuje, že o určený minimální obratových čas + 3 min. na vyrovnání zpoždění musí být delší čas B (minimálně 10min.) / BP (minimálně 15min.) plánovaného v obratišti = Dá se uvažovat, že v situacích správně stanoveného obratového času pro konkrétní konečnou - zejména těch s výstupní i nástupní zastávkou přímo v nich (např. ÚDDP, Divoká Šárka - obě mají nástupní zastávky více méně těsně za výstupními) pro pohyb vlaků v obratišti = zejména myšleno pro jejich nájezd do nástupní zastávky stačí pouhá 1 minuta = 2 minuty z určeného minimálního času obratu jsou vyhrazeny pro použití WC ŘT = VLASTNĚ SOUČASNÝ PŘÍSLUŠNÝ POKYN, V MÍSTECH SPRÁVNĚ URČENÉHO MINIMÁLNÍHO OBRATOVÉHO ČASU, PŘIKAZUJE PRODLUŽOVAT B / BP O 2 MINUTY NA VYUŽITÍ WC ŘT, BYŤ TOTO JE ČINNOST, S NÍŽ SE POČÍTÁ V ČASE SAMOTNÉHO B / BP !

Z:arrow: Pořád jsou v DPP situace, kdy VJŘ naopak nesmyslně (resp. zbytečně - aniž by to bylo potřeba kvůli délce řízení) počítá s BP (nebo i bez něj s dlouhým pobytem TRAM na konečné, kvů-li vyčkání odjezdu předchozího spoje zpět na další konečnou) před zatažením do vozovny, byť by ten pobyt v obartišti před zatažením (a tím i celá příslušná směna ŘT) mohl být zkrácen průjezdem TRAM obratištěm jinou kolejí! Z:arrow: Z:arrow: Toto by ve výsledku minimálně vyrovnalo protažení většiny směn s výjezdem o pouhých pár minut (většinou 2) dřívější nástupy ŘT a následně výjezdy TRAM z vozoven, aby pře 1. tzv. půlkolem na lince ztrávili na konenčé dostatečný čas pro možnost využití WC ŘT - přičemž, většinou se vyjíždí brzo ráno za minimálního provozu = přijíždí se na tu konenčou přesně dle VJŘ, takže na to WC ve skutečnosti budOU nejen určené 2minuty, ale I + 3 minuty určené zejména pro odchilku na příjezdu = celkem 5minut a to se už dá stihnout i tzv. velká potřeba, která je právě asi nejčastější v ranních hodinách, ale ne vždy ihned po probuzení!

PS: JINAK JSEM NAVÍC TAKÉ VELMI PŘESVĚDČEN, ŽE SPOUSTA ŠEJDRŮ JE NESMYSLNÝCH = TAK JAK NEJSOU ODPOVĚDNÍ SCHOPNÍ NAPLÁNOVAT PŘED ZÁTAHEM PRŮJEZD TRAM NEJVOLNĚJŠÍ KOLEJÍ (resp. i s pomocí správného seřazení v příslušnou dobu na jednu kolej obratiště vlaků vracejících se na další tzv. půlkolo i ze dvou linek, aby jedna kolej byla uvolněna pro zátahy jiných vlaků ze všech = 2 až 3 linek používajícíh to) OBRATIŠTĚ, TAK NEJSOU SCHOPNI SKUTEČNĚ PRODUKTIVNĚ NAPLÁNOVAT ZAČÁTKY A KONCE SMĚN A B/BP V NICH! Ve výsledku by se zjistilo, že ani tolik lidí/ŘT nechybí, ALE MÁM INFORMACE OFICIÁLNÍ (Z MÉDIÍ) I NEOFICIÁLNÍ (ZKUŠENOST OSOBNÍ Z MÝCH PŘEDCHOZÝCH ZAMĚSTNÁNÍ ČI ZNÁMÝCH), ŽE ČASTÁ NEKOMPETENČNOST VEDOUCÍCH/PLÁNUJÍCÍCH PRACOVNÍKŮ JE V ČR PRÁVĚ TEN NEJVĚTŠÍ PROBLÉM, protože to je ten hlavní důvod neojediněle špatné produktivity prácev ČR, protože se tu často ztrácí čas a síly pracovníků jim nesmyslně nařízenými (a jimi pak vykonávanými) činnostmi :!:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3330
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od Karosák » 10.12.2017 21:50

Tady se ale kua rychle zapomnělo, že se ještě před nedávnem čekalo na kurz třeba půl roku ve frontě. Euforie mileniálů hádám pochází z toho, že v době krize byli v teple vzdělávacího systému a trh práce pro ně byla španělská vesnice a mají se do něj zapojit teď v době "hojnosti" a představy maji podle toho na jiném levelu (přirozeně), ale o to studenější bude sprcha, až se projeví současný vnitřní dluh HR a přirozený propad. Další generace budou ještě zírat, co jsme jim "vybojovali" za blahobyt. O požadavcích OO platí totéž v bledě modrém. Btw žumpoidně neoprávněně (viz. vysvětlení trainzjohnyho a vedení DPP) velkopansky vyhlašovaná trucovní "stávka" formou sick day bude buď fiasko, nebo jen přispěje k jeho zrušení. Ždímat systém, který nevytváří uměrně více hodnot, prostě nemůže fungovat.... současná situace není blahobyt, ale setrvačnost.

Své plky bych zastřešil, podle mě těžce pravdivým příslovím, jako: Pýcha předchází pád.
Padne kosa na kámen.
Bez práce nejsou koláče.
Proto bych se přiklonil za současné konjunktury právě k civilizaci pracovních podmínek, s daleko dlouhodobějším efektem právě i pro ty příští generace, než ke krátkozraké hodbě za mamonem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9581
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 10.12.2017 21:42

demon píše:
trainzjohny píše:Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...
Lepší skladba šichet samozřejmě souvisí s nedostatkem zaměstnanců, šejdry prostě neodbouram (a že jich teď je) dokud nebudu mít lidi, delší obratový časy jakbysmet...
Pak se tedy trochu vrátíme v čase zpět, tak tohle není problém ze dne na den a přitom se nám tu ROPID společně s městem a DPP plácají po ramenou jak snížili náklady, zvedli vykony = zvýšili počet linek a všechno nám krásně funguje... :roll:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5975
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od demon » 10.12.2017 21:17

trainzjohny píše:Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...
Lepší skladba šichet samozřejmě souvisí s nedostatkem zaměstnanců, šejdry prostě neodbouram (a že jich teď je) dokud nebudu mít lidi, delší obratový časy jakbysmet...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9581
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 10.12.2017 15:21

von Špilberk píše:9001: jenže neznám žádnou banku, která by otvírala ve 4 ráno a zavírala v 1 v noci. :wink: (To je prostě práce pro 3 lidi a ne pro 2.)
Já měl problém s mileniálem i na pracovní době jeden den v týdnu 8-18 s tím, že v pátek ve 3...A to konkurence má krátký dlouhý na 9-21...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3632
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.12.2017 14:55

9001: jenže neznám žádnou banku, která by otvírala ve 4 ráno a zavírala v 1 v noci. :wink: (To je prostě práce pro 3 lidi a ne pro 2.)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3557
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Brno

Příspěvek od P_V » 10.12.2017 14:04

Ono by to šlo, říká se tomu inflace. Ale asi by se to lidem nelíbilo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9581
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od 9001 » 10.12.2017 13:56

von Špilberk : Prakticky se vším souhlas až s tou poslední větou...
Problém současné generace je ,že by chtěla tak 40 k za 20-30 hodin práce a do toho žádný zaměstnavatel nepůjde... (a ani to nefunguje, když to zkusili ve Švédsku). Bohužel dnes jim je to vtloukané do hlavy... V nějaký neziskovce asi v pohodě, ale v práci s lidmi ve službách a je jedno jestli sedíš za pultem tramvaje, na kase a nebo v bance, tak tam někdo musí být od rána a někdo do večera... To je prostě realita.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3632
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.12.2017 11:43

trainzjohny píše: Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet...,
...Podívej se třeba kolika lidem udělala plusový bod zásuvka na 24V v tramvaji a kolik stála ...
Rozhodně souhlas. Jenže právě u šichet se tvrdí, že bez více lidí se lépe udělat nedají. A teď babo raď. 8-)
Zásuvka sice je +, ale pochybuju, že někdo, kdo se chystá dát výpověď, si to rozmyslí jen proto, že uvidí zásuvku. :twisted:
trainzjohny píše:Ale dnes ty lidi na trhu práce nejsou a nebudou, zvýšení platu nové lidi neudělá...
Ale zabrání to odchodu části těch, co se odejít chystají.

Ano, lidi nejsou, proto by se měly zapojit ty skupiny, které dnes do pracovního procesu zapojené nejsou.
1. např. zrovna Brno nabízí pro študáky možnost brigády, pražský DP ne
2. obecně v ČR je málo lidí zaměstnáno na zkrácený úvazek. V zahraničí je takových lidí mnohem víc. Přitom doprava se na to docela dobře hodí. Takže úvazky 4 - 6 hodin by mohly být zajímavé zase pro študáky, maminy na mateřské, důchodce (řada řidičů, co jde do důchodu dnes odmítá dál v důchodu jezdit, právě proto, že nechtějí ty dlouhé šichty. I když dřív byli zrovna důchodci ochotní brigádníci, teď se zhoršuje i tohle.) a další lidi, kteří z nějakého důvodu (většinou rodinného) nemohou do práce na normální úvazek (navíc v DP je to ještě horší o přesčasy). A tihle lidi pořád ještě sedí doma. Sice by se tak nezískal žádný dav, který by to celé vyřešil, ale (snad :?: #-o ) každá pracovní síla by byla dobrá. Ale ono se nedělá nic.

Ovšem zatím je snaha shánět lidi jen na HPP, tedy na práci od nevidim do nevidim. Navíc by si měl někdo uvědomit, že když se nic neudělá, tak se to bude jen zhoršovat, protože s každou další generací mladých lidí, která dospěje a začne hledat práci, tak počet lidí ochotných dělat takovéhle zaměstnání bude jen a jen klesat. Protože většina mladých lidí si dneska prostě podmínky v zaměstnání představuje jinak, než vstávat ve 2 nebo 3 ráno a jít dělat 11 - 12 hodin (+ zodpovědnost, + nutnost pracovat přesně). A to se už asi nikdy "nezlepší", takže někdo bude muset vymyslet, jak tu práci aspoň trochu přizpůsobit představám lidí o práci v 21. století.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od trainzjohny » 10.12.2017 11:34

von Špilberk píše:No, já myslím, že nejde jen o to, co chtějí OO. Jde o to, že DP nemá dost lidí, nové těžko shání a staří mu utíkají. Normální firma na takový personální vývoj zareaguje zvýšením platu sama od sebe. Tady to vypadá, že vedení DP (a Města) sedí s rukama v klíně a v klidu a tichu sleduje rozklad.
Samozřejmě je tu ještě problém, že peníze by musel dát Magistrát, protože DP si prachy netiskne, ale to je vlastně viz. předchozí věta. Navíc slib zvýšení platu přišel právě z Magistrátu a co Dolínek slíbí, to přeci platí... :lol:
Ale dnes ty lidi na trhu práce nejsou a nebudou, zvýšení platu nové lidi neudělá a proti soukromníkům má pořád DPP vyšší plat. Spíš by měl zapracovat na spokojenosti zaměstnanců, lepší skladbu šichet, lepší prostředí ve voze (klima, ledička...) i střídacích místech a tak dále. Když nemám na platy, tak se snažím jinde, kde to jde z jiné hromádky a kde to není tak nákladné.

Podívej se třeba kolika lidem udělala plusový bod zásuvka na 24V v tramvaji a kolik stála ... "prd". A ve výsledku je lepší jak přidat každému 50,- korun, protože to ani nepocítí a i to vyjde ve výsledku dráž.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3632
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.12.2017 9:27

trainzjohny píše:Ale to se jim nehodí do krámu, tak to hází na DPP, ale když se na něčem dohodli, tak maj smůlu...
No, já myslím, že nejde jen o to, co chtějí OO. Jde o to, že DP nemá dost lidí, nové těžko shání a staří mu utíkají. Normální firma na takový personální vývoj zareaguje zvýšením platu sama od sebe. Tady to vypadá, že vedení DP (a Města) sedí s rukama v klíně a v klidu a tichu sleduje rozklad.
Samozřejmě je tu ještě problém, že peníze by musel dát Magistrát, protože DP si prachy netiskne, ale to je vlastně viz. předchozí věta. Navíc slib zvýšení platu přišel právě z Magistrátu a co Dolínek slíbí, to přeci platí... :lol:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od trainzjohny » 10.12.2017 9:20

von Špilberk píše:... Ovšem nabídka od DP = velký kuloví.
...
Ono hlavně je třeba si tu kolektivku přečíst a nevěřit jen odborářským kecům. DPP v době kdy se nepřidávalo skoro nikde nic nabídl stabilní růst nad rámec průměru s tím, že bude podmíněn nedohadováním se v dalších letech (do 2019) odboráři na to kývli, podepsali a teď když zjišťujou, že to není tak výhodné se chtějí bavit o navyšování. A DPP na ně zcela oprávněně se*** a to až do dalšího vyjednávání kolektivky.

Ale to se jim nehodí do krámu, tak to hází na DPP, ale když se na něčem dohodli, tak maj smůlu...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Brno

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 10.12.2017 8:42

von Špilberk píše:..... Pouze jedna obskurní OO žádá 30 %. Ovšem nabídka od DP = velký kuloví.
Takže Brno: žádají 4500, je jim nabízeno 3000 a reakce je hrozba stávkovou pohotovostí
Praha: žádají 2250, je jim nabízen PRD a reakce je :smt102 (chtěli jsme, ale nic)
1.) s 1. a 2. citovanou větou souhlasím.
2.) Poslední věta zamlčuje jinou výchozí situaci v Praze než Brně:
a) Kde je možné požadovat pouze úpravy částí KS jinak platné ještě několik let
b) v Brně (i z právě uvedeného důvodu) jistě běží kolektivní vyjednávání déle
c) použít stávku i vyhlášení její pohtovosti je možné až v po určitém čase a stupni kolektivního vyjednávání - v DPP se k tomu ještě nedošlo!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3632
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Brno

Příspěvek od von Špilberk » 10.12.2017 8:22

9001 píše: Pražské odbory chtějí kolik? 30%? :devilsmokin
Pokud jsem jako neodborář správně informován, tak OO chtějí zvýšit výkonnostní odměny z 10 % na 20 %, což v závislosti na odjeté hodiny dělá něco přes 2000 (při 20 hodinách přesčas mi to dělá 2500). Pouze jedna obskurní OO žádá 30 %. Ovšem nabídka od DP = velký kuloví.
Takže Brno: žádají 4500, je jim nabízeno 3000 a reakce je hrozba stávkovou pohotovostí
Praha: žádají 2250, je jim nabízen PRD a reakce je :smt102 (chtěli jsme, ale nic)

Odpovědět