Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 05.1.2018 12:22

Nebál bych se toho. Když jsem si přečetl článek v DPK o RTT v Nuslích, nabyl jsem dojmu, že mys bude i na Fidlovačce ZC. Až když jsem četl dále, tak jsem pochopil, že mys jen DC (logicky). Podobné to může být i Kříže. A Vosmíkových bych viděl ZC mys a DC vídeň Z:idea:

Jinak nám nějak utichl Újezd a Vítězná statečně hnije a vlhne...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 05.1.2018 7:12

http://www.blesk.cz/clanek/regiony-prah ... stali.html
Pro bezproblémové vymístění inženýrských sítí bylo nezbytné počkat na navazující rekonstrukci silnice, aby zásah u mostu nebránil nezbytným přípravám. „Čekali jsme na neprůjezdnost tramvajové trati, bude totiž nezbytné z mostu odstranit celý svršek a zasahovat uvnitř mostu...
Takže na začátku listopadu zavřeli půlku mostu a pak přestali pracovat, aby počkali, až se to zavře úplně. Jsem natvrdlý jen já nebo to někdo chápe :?: #-o

Něco k Zenklově:
Zastávky Stejskalova budou přesunuty před libeňskou sokolovnu a budou je tvořit dva bezbariérové ostrůvky. TSK rovněž plánuje rekonstrukci zastávek Vosmíkových a U Kříže, které budou nově bezbariérové v podobě mysů, namísto původního nástupu z vozovky či bariérového ostrůvku.
Pokud se Stejskalova přesune před zámeček na ostrůvky, bude to rozhodně @3644 @3644 .
Vosmíkových jako mysy, dejme tomu.
Ale U Kříže jako mysy :?: A obě zastávky :?: To bude slušná ucpávka.

prochy2
Uživatel
Příspěvky: 21
Registrován: 29.11.2013 13:42

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od prochy2 » 01.1.2018 11:58

Od Rokytky po Proseckou bude w-tram. Zbytek nové kolejnice NT1 na pražcích. Ke změně geometrie dojde. Celý úsek bude s asfaltovým krytem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 01.1.2018 11:32

parrot: Jak píše Von, MČ to prezentuje trochu jinak, takže kde je pravda :devilsmokin

Takže nás čeká klasický kočkopes asi...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 01.1.2018 11:24

parrot píše: A protože není v nejbližší době v plánu rekonstrukce inženýrských sítí...
Nevím, kdy naposledy jste na Zenklově byl, ale rekonstrukce různých sítí tam v různých úsecích už probíhají nebo dokonce proběhly a skončily.
+
https://www.praha8.cz/Rekonstrukce-Zenk ... pa-1a.html
V la. etapě budou práce probíhat ve třech úsecích zároveň. V prvním úseku Stejskalova – Horovo náměstí dojde nejprve k rekonstrukci vodovodů a kanalizace. Posléze budou rekonstruovány tramvajové koleje a v poslední řadě dojde k obnově povrchů vozovky i chodníků. Ve druhém úseku Prosecká–Vosmíkových bude probíhat rekonstrukce vodovodů a kanalizace. Ostatní práce zde budou následovat až v dalších etapách. Ve třetím úseku Primátorská – Na Korábě dojde k rekonstrukci kanalizace. Navíc bude pokračovat rekonstrukce mostu na Elsnicově náměstí

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od parrot » 01.1.2018 11:08

von Špilberk píše:Ale Libeňská spojka zasahuje do TT až u Kříže. Takže úsek od Elznicova náměstí, přes Stejskalovu až k podjezdům by klidně mohl být w-tram. Hlavně by se něco mohlo udělat s esíčkem pod zámečkem, tam je rozhodně dost místa na lepší vedení TT.
Ale holt se budeme muset nechat překvapit, co bude, resp. co naši IPR-géniové vymysleli. 8-)
Kluci k té rekonstrukci. Z ofiko zdrojů DPP už zaznělo někdy před půl až 3/4 rokem, že se trať nerozpadá, ale že se už definitivně rozpadla (viz neplánované MÚ v poslední době vzniklé špatným technickým stavem kolejiva a vyhnilých BKV panelů). A protože není v nejbližší době v plánu rekonstrukce inženýrských sítí, tak DPP přistoupil na rekonstrukci tratě uložené na pražcích, aby se dala trať právě během rekonstrukce vodovodu, kanalizace a nevím čeho všeho ještě snadno rozebrat. Proto nečekejte žádný w-tram, ani přeložky a podobně. V tomto se DPP musím zastat, že rekonstrukce je proto, že už další provozní stav trati je neudržitelný. Zvolila se nejúspornější varianta (rozebíratelná trať a znovu využití pražců a kolejiva), a taky se jedná o reakci na nečinnost Městské části s provedením rekonstrukce celé ulice.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 01.1.2018 7:31

Ale Libeňská spojka zasahuje do TT až u Kříže. Takže úsek od Elznicova náměstí, přes Stejskalovu až k podjezdům by klidně mohl být w-tram. Hlavně by se něco mohlo udělat s esíčkem pod zámečkem, tam je rozhodně dost místa na lepší vedení TT.
Ale holt se budeme muset nechat překvapit, co bude, resp. co naši IPR-géniové vymysleli. 8-)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 31.12.2017 15:29

Podle mě to bude stále stejně hnusné, jen s tím rozdílem, že místo kostek bude asfalt kvůli hluku. Žádná snaha o odstranění kolizních míst s auty, protože přeci za mufnáct let bude Libeňská spojka, stejně jako během uplynulých 40 let. Takže asi nemají čím se chlubit.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 31.12.2017 14:56

Petr: Spíš narážím na mlčenlivost MČ i DPP s vizualizacemi jak to bude vypadat. Sice se objevily 3 fotky, ale tam dokonce u libenského zámečku chyběly koleje :lol:

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Petr » 31.12.2017 9:24

9001 píše:Ono i úřad P8 poměrně mlčí jak to bude vypadat... Prezentace je taková že tam má být všude krásno, ale jak je vidět DPP je jiného názoru a na rekonstrukci se bude šetřit.
Na prosto dopředu veřejně dostupná informace, že Zenklova se bude dělat ve stylu Náměstí Bratří Synků. Tedy vytěžené nepoškozené pražce a nové kolejnice. Důvod? Stejně jako u Synkáče. Snadná rozebíratelnost konstrukce v případě zahájení stavby tunelů (u Synkáče Metra)... Takže naopak palec nahoru za dobré hospodaření (y)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 30.12.2017 23:28

Ne, jsou to úplně normální železobetonové pražce s patinou pro žlábkové kolejivo, které se nijak nedrolí a nevidím důvod je nevyužít. Ostatně třeba rekonstruovaná trať na Čechově náměstí je také na vytěžených pražcích a nevidím žádné vady.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 30.12.2017 20:35

No, pokud těm švelům nic není, bylo by plýtvání je vyhodit.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od demon » 30.12.2017 18:39

9001 píše:Ono i úřad P8 poměrně mlčí jak to bude vypadat... Prezentace je taková že tam má být všude krásno, ale jak je vidět DPP je jiného názoru a na rekonstrukci se bude šetřit.
Ono je šetřit a "šetřit" a máš-li na mysli ty vytěžené pražce, tak to je rozhodně odůvodněná úspora na správném místě. Cokoliv jiného by se naopak dalo označit jako plýtvání. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 30.12.2017 17:31

Ono i úřad P8 poměrně mlčí jak to bude vypadat... Prezentace je taková že tam má být všude krásno, ale jak je vidět DPP je jiného názoru a na rekonstrukci se bude šetřit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 30.12.2017 15:12

Karosák píše:V Braníku se připravuje Zenklova. Jsou to i obloukové díly a na jednom z konců jsem našel popisek a šipku "Kobylisy". Za zmínku stojí i fakt, že pražce jsou vytěžené (asi ex Komoko).
s těmi vytěženými pražci si mě teda dostal, ale něco mi matně vrtá hlavou, že jsme tu už v minulosti diskutovali o informaci z tisku, že Zenklova má být TT na pražcích se zákrytem (asfalt/dlažba/panely?), což jsem si snad odůvodňoval jednodušší rozebratelností a opětovným složením minimálně samotných kolejí v případě potřeby výkopů kvůli výstavbě tzv. Blanky 2.

Odpovědět