Dvě koleje budou v nové hale, dvacet bude nezastřešených.
Vozovny - všeobecná diskuze
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4465
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
https://zdopravy.cz/misto-hriste-koleji ... ari-11884/
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Ano, měl jsem na mysli koleje.demon píše:Haly ? Technicky je to jedna hala. Asi koleje 1-3 (ne-li 1-5), jízdárna a myčák.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Haly ? Technicky je to jedna hala. Asi koleje 1-3 (ne-li 1-5), jízdárna a myčák.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 274
- Registrován: 12.11.2007 17:18
- Bydliště: dříve Praha, potom Neratovice a nyní opět Praha
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Přátelé, které haly v ÚD jsou průjezdné? Díky
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
No podle mne-
kolejiště se bude předělávat tak jako tak - nové. Pokud bude v halách, tak na kozlíkách, pokud venku, tak na kozlíkách dejme tomu jen částečně. Pokud bude venkovní provoz, stejně se nějaká ta hala bude muset přistavět pro údržbu. V hale příjmu či na soustruhu se určitě opravovat nebude a v zimě venku na luftu asi taky ne. Z toho plyne že alespoň část bude muset být jako hala. Pokud se "ušetří" na výstavbě hal, podle mne to potom odnese vozový park, neb si nemyslím, že jeho deponace venku na mrazu dešti či vysokých teplotách mu bude dělat dobře. Ty haly ho přece jenom trochu chrání. Tram by měly vydržet přece jenom déle, než venku deponované autobusy, vzhledem k tomu co stojí.
kolejiště se bude předělávat tak jako tak - nové. Pokud bude v halách, tak na kozlíkách, pokud venku, tak na kozlíkách dejme tomu jen částečně. Pokud bude venkovní provoz, stejně se nějaká ta hala bude muset přistavět pro údržbu. V hale příjmu či na soustruhu se určitě opravovat nebude a v zimě venku na luftu asi taky ne. Z toho plyne že alespoň část bude muset být jako hala. Pokud se "ušetří" na výstavbě hal, podle mne to potom odnese vozový park, neb si nemyslím, že jeho deponace venku na mrazu dešti či vysokých teplotách mu bude dělat dobře. Ty haly ho přece jenom trochu chrání. Tram by měly vydržet přece jenom déle, než venku deponované autobusy, vzhledem k tomu co stojí.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Právě že tito lidé staví .MKzB píše:Mám pocit, že ti, kdo navrhují lacinou variantu, tak asi v životě nic nestavěli. I kdyby se jen rozebírala střecha, tak dojde tak jako tak k poškození kolejí na podstavcích a ve finále se všechno bude muset dělat znova. Takže byť projekt působí poněkud radikálně, vychází ve finále nejlépe jak po stránce finanční, tak po stránce výdrže.
Teoreticky by se daly zachránit kolejnice, pokud nejsou moc ojeté, ale jejich demontáž je v podstatě sebevražda.
Stačí se podívat na rozmach dřevostaveb a celkově toho jak se dnes cokoli staví... Ono je to krásné 5 let, ale tím to končí... Doporučuji video Adama Gebriana poslední video z Českého Krumlova, kde hodnotní nový důchodák po 20 letech od stavby... Na to, jak ho moc nemusím, tak tohle pojal opravdu hezky.
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4741
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Však ono ostatně tebou zmiňované "koleje na podstavcích" alias "kozlíky" nejsou v nejlepší kondici a nejsou uzpůsobeny být namáhány vozy Skoda 15T. Zatímco v jiných vozovnách šlo postupně vybourat a upravit, zde to samozřejmě kvůli střeše nelze, neboť byť jen malý drc někam do konstrukce resp. vibrace ze stavebních strojů mohou vyvolat řetězovou reakci a pád celého objektu.
- MKzB
- Uživatel
- Příspěvky: 318
- Registrován: 19.1.2007 16:49
- Bydliště: Bezkov (u Vídně)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Mám pocit, že ti, kdo navrhují lacinou variantu, tak asi v životě nic nestavěli. I kdyby se jen rozebírala střecha, tak dojde tak jako tak k poškození kolejí na podstavcích a ve finále se všechno bude muset dělat znova. Takže byť projekt působí poněkud radikálně, vychází ve finále nejlépe jak po stránce finanční, tak po stránce výdrže.
Teoreticky by se daly zachránit kolejnice, pokud nejsou moc ojeté, ale jejich demontáž je v podstatě sebevražda.
Teoreticky by se daly zachránit kolejnice, pokud nejsou moc ojeté, ale jejich demontáž je v podstatě sebevražda.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
No nemusíme ani tak daleko... Plzeň má taky tramvaj na "půl" + oplocenou Košutku, Olomouc má taky většinu strojů mimo + oplocená Nová ulice.thriller2 píše:Pokud by šlo o cenu, tak vozovna ve stylu 10 120m dlouhých kolejí pod širým nebem je to nejdostupnější a nejlevnější řešení. Venkovní odstavy mají v "naší zeměpisné šířce" ve spoustě měst, např. Paříž, Nantes, Berlín, Lipsko, Bochum, Bielefeld, Hannover, Gorzov Velkopolský (:D) nebo Záhřeb.
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Pokud by šlo o cenu, tak vozovna ve stylu 10 120m dlouhých kolejí pod širým nebem je to nejdostupnější a nejlevnější řešení. Venkovní odstavy mají v "naší zeměpisné šířce" ve spoustě měst, např. Paříž, Nantes, Berlín, Lipsko, Bochum, Bielefeld, Hannover, Gorzov Velkopolský (:D) nebo Záhřeb.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Dobře postavená vozovna vydrží i 100 let . Viz Strašnice a další k tomu nemají zase tak daleko...vlakoň píše:Bobík: Pokud by se šlo opravdu po ceně, tak vozovna styl plechová montovaná kostka s izolací alá Globus je to nejdostupnější a nejrychleji realizovatelné. Zatím to v CR moc nepadá
Otázka je co to bude dělat za 30 let ale to už současné politiky zajímat nebude
Když se na to tak koukám zpětně, tak škoda, že nejde na střeše udělat parkoviště P+R , ale to by asi neprošlo
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Bobík: Pokud by se šlo opravdu po ceně, tak vozovna styl plechová montovaná kostka s izolací alá Globus je to nejdostupnější a nejrychleji realizovatelné. Zatím to v CR moc nepadá
Otázka je co to bude dělat za 30 let ale to už současné politiky zajímat nebude
Otázka je co to bude dělat za 30 let ale to už současné politiky zajímat nebude
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Bobik: Sám jsem zastáncem nové stavby .
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6709
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Určitě ne, naopak.Radek píše:Mimochodem, plán na stavbu provizorního kolejiště v dílnách touto změnou postupu padá?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Vozovny - všeobecná diskuze
Tak ty dva chytrolíni to nejspíš nepochopí, ale ty bys snad mohl - prostě to za současný situace technicky nejde. Ostatně v samotným článku je to zmiňovaný, cituji: "Bourání střechy bude provedeno odstřelem pro zajištění bezpečnosti, kterou není možné garantovat při odstraňování křehké konstrukce střechy rozebíráním.". Přeloženo do češtiny - hrozí, že jakmile se do toho jednou šáhne, tak to spadne nekontrolovatelně celý, čili se to musí vyhodit do luftu. A při bourání odstřelem nelze zaručit nepoškození přilehlých přístavků, ostatně to nelze zaručit tak jako tak, protože, opět cituji (popisek obrázku 10): "Problematická je jejich vysoká stavební provázanost se samotnou lodí". Z čehož vyplývá, že nejenom trafačka, ale i zázemí depa se musí stěhovat tak jako tak. Takže on ten "zlomek ceny" nám náhle utěšeně narůstá, že?MM-Mikulovsky píše: Tak ono jen "zhodit" stávající sřechu remízní haly a POSTAVIT PŘESNĚ NA JEJÍM MÍSTĚ JAKOUKOLIV LEHKOU (A ONA V NÁVRHU PŘESTAVBY/VÝSTAVBY CELÉ VOZOVNY JE PRÁVĚ TATO) KONSTRUKCI by rozhodně stálo zlomek z 1 - 1,5 miliardy Kč, v kterých jsou náklady na přesun (= výstavbu nové a zbourání staré) trafostanice i dílen + "překopání" (oddálení od sebe sousedních) kolejí v prostoru cca 1,5 současné lodě haly!
Ostatně čo je to taká lehká konštrukcia za zlomek ceny, Kefalín? Jedině snad plechová bouda ve stylu hypermarketu (kde padá střecha, jen trochu nasněží). Tak tohle rozhodně nestavět.