Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 16.2.2018 22:26

Demon: Ovšem nic to nemění na tom, že Škoda v Blavě díky full servisu má větší motivaci to řešit, než v Praze a výsledek vidíme...

Bohužel moda full servisů přišla až několik let po objednávce 15T... A nebo to byla myšlenka prodeje ÚD Škodě? :devilsmokin

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Karosák » 16.2.2018 20:42

V Praze to fakt bude spíš o dokur....ém zásobování. Bo například taková 9310 měla na konci listopadu 2017 ránu s náklaďákem u Lotyšárny, docela rozsypanej předek včetně čelního skla a v druhé půli prosince už zase svištěla. Když jsem to viděl po úklidu, tak jsem jí dával minimálně půl roku.... Jasně, rozsah škody se určí až při rozebrání a viditelná škoda není směrodatná, ale neřekl bych, že by naším problémem byla neschopnost manuálních pracovníků. Naopak ti s mojí úctou zachraňují co se dá, jen aby to vyjelo. Za ty odstavené chcíplotiny by měl někdo viset za gule v průvanu. A že vyjela 9366 je sice dobrá zpráva, ale že je to na úkor kanibalizace jiného vozu to fakt zrovna na potlesk managementu není. Bych blil... A kdyby pan OMH svůj bulvárek okořenil fotkami brutálně vyrabované 9242, to by mohlo bejt docela čóro. Odstavené RT6 proti ní byly krásně zakonzervované vozy. Děs a hrůza...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 16.2.2018 20:25

trainzjohny píše:...to v Blavě nikdy nebourají ? ...stačí jedna blbá rána na čumák a může to být i od matize a vůz je na měsíc mimo....
Jestli ono to nebude tím, že oprava reálně trvá max. týden a zbytek času se čeká na ND?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 16.2.2018 17:51

Ač nechci znevažovat nijak onen text, tak se mi nemůže nevloudit otázka, to v Blavě nikdy nebourají ? Nebo jak to dělají po trošku větší ráně, to přece nebude nikdo tvrdit, že je to za 14 dní zpět ?!
A nemyslím jen železárny, stačí jedna blbá rána na čumák a může to být i od matize a vůz je na měsíc mimo.
A že zrovna nehody se nějak 15T "kupodivu" nevyhýbají...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 16.2.2018 11:34

9001 píše:"Poruchovost" bude podobná jako u 29T...
Tak to je vzhledem ke zkušenostem hodně odvážné prohlášení...

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od kruťák » 15.2.2018 21:19

Petr píše:Kolega Mikuláš Hrubiško mně požádal o zveřejnění tohoto textu:
(...) mimochodem, kdy budete mít něco podobného v Praze? Tedy přehled, kdy byl který vůz na kterou linku nasazen, stejně jako aktuální vypravení – co je právě teď na kterém pořadí. V Bratislavě je to již několik let samozřejmá informace. Proto se žádné informace o poruchovosti vozů nedají kamuflovat. Veřejnost může sledovat vypravení on-line.
Tak já si taky přihřeju polívčičku a udělám znovu reklamu našim stránkám https://tram.mobilnitabla.cz - online mapa polohy tramvají a https://tram.mobilnitabla.cz/seznam_vozu - seznam vozů, lze se proklinout na kartu vozu, kde je uveden také seznam posledního vypravení vozu. Plus také je šedivě podbarven vůz, který nebyl déle než 14 dnů v provozu.
Samozřejmě mají stránky dost much, protože jsme pouze fanoušci a DPP nás nemá rád :)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 15.2.2018 20:50

Zajímavé čtení, ale je tam pár ale a pár rozdílů oproti Praze aspon z mého pohledu, které to hodně ovlivnují :-).

Především rok objednání 2005 vs 2013. V tom vidím základní rozdíl. Praha kupovala ještě po "staru", ale Blava už se svezla na modě "dodej tramvaj, ale chci i komplet servis a odpovědnost, že to bude jezdit". Proto je celkem logické, že žádná tramvaj nestojí déle než 14 dní. A v tom tkví hlavní problém 15T... "Poruchovost" bude podobná jako u 29T, ale pokud nemáte náhradní díl, tak těžko tramvaj lze vyhnat do ulic a pokud výrobce nemá motivaci, tak to dopadá jak to dopadá...

Technické parametry netuším na kolik byly politické... Osobně tipuji tu 100% NP, ale komplet otočné podvozky tipuji na iniciativu DP, přes kterou nejel vlak.

Uživatelský avatar
Petr
Provozovatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 14.11.2003 8:36
Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petr » 15.2.2018 19:55

Kolega Mikuláš Hrubiško mně požádal o zveřejnění tohoto textu:

Pražáci by se měli podívat do Bratislavy. Tam mají od stejné Škodovky šedesát zcela jiných tramvají 29T/30T. A všechny jezdí, žádná není dlouhodobě odstavena. Jenže zadání pro Škodovku, jak má tramvaj vypadat, vyšlo přímo z dopravního podniku a ne od politiků, jako v Praze. Výsledkem je spolehlivá tramvaj. Proč Praha nakoupila nikde nevyzkoušené typy tramvají 14T a 15T a hned v takovém množství? Koncepce jak 14T tak 15T je nešťastná. První - se třemi neotočnými podvozky - ničí tratě v obloucích i vyšším nápravovým tlakem - 5-článkové 29T a 30T mají na rozdíl od Porsche 4 podvozky a krajní jsou otočné. No a ta druhá, 15T, je sice z hlediska cestujícího supertramvaj, 100% nízké podlahy, žádné sedadla na podstavcích, jenže za cenu takové složitosti a hypersofistikovanosti, že výsledek vidíme...
Přitom zadání bratislavského DP (odborníků od tramvají, ne politiků) bylo v zásadě jednoduché:
- Tramvaj musí mít: Krajní podvozky plně otočné, vnitřní alespoň částečně otočné; nápravový tlak do určitého limitu (z čeho logicky vyplynuly 4 podvozky); podvozky vyměnitelné za podvozky normálního rozchodu – toto sice není v Bratislavě na programu dne, pouze „kdyby někdy náhodou v budoucnu…“, důležité je to však proto, že by teoreticky stejné tramvaje mohla mít i Praha, kdyby si neobjednala přebytek těch hrůz 14T a 15T!
- Tramvaj nemusí mít: 100% nízké podlahy (má 89%) a nemusí být podlaha ani v jedné rovině.
Výsledek je sice tramvaj, která z pohledu cestujícího není na první pohled tak úžasná, ale zase je o poznání jednodušší a jezdí, žádná není odstavena déle než 14 dní. Můžete si to ověřit na http://www.imhd.sk, dnes byly všechny podbarveny zeleně – pokud by nebyly více jak 14 dní v provozu, na 15. den by se podbarvila v seznamu tramvaj automaticky žlutě (údaje na internetu jsou přímo propojeny s palubními počítači vozidel) – mimochodem, kdy budete mít něco podobného v Praze? Tedy přehled, kdy byl který vůz na kterou linku nasazen, stejně jako aktuální vypravení – co je právě teď na kterém pořadí. V Bratislavě je to již několik let samozřejmá informace. Proto se žádné informace o poruchovosti vozů nedají kamuflovat. Veřejnost může sledovat vypravení on-line.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 19.1.2018 6:21

Bobik píše:Všichni víme, proč tramvaje stojí a že to není proto, protože dílny nestíhaj.
Díky. =D>

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 19.1.2018 5:43

von Špilberk píše:
demon píše:Pan MHD+ umí vážně pobavit. :lol: :lol: :lol:
A v čom ten vtip spočívá :?: :?:
Ale vždyť sis odpověděl sám, už v předchozím příspěvku, viz: Z:arrow:
von Špilberk píše:Tohle podání problému (o náhradních dílech nic)...
Všichni víme, proč tramvaje stojí a že to není proto, protože dílny nestíhaj.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od ZXS91 » 18.1.2018 23:47

Jak může někdo považovat stránky spravované několika nadšenci za konkurenci prestižnímu webu, jehož šéfredaktor se zajímá o MHD už od dob mateřské školky a procestoval přes 130 měst s městskou dopravou... :D :D :D

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 18.1.2018 20:22

Je to špatně interpretovaná zpráva pro výbor pro dopravu. I Rádio Jerevan by to vysvětlilo mnohem lépe.
To je vše, co jsem chtěl říci.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 18.1.2018 19:18

demon píše:Pan MHD+ umí vážně pobavit. :lol: :lol: :lol:
A v čom ten vtip spočívá :?: :?:
Navíc je tam napsáno:
Zdroj: zpráva DPP pro Výbor pro dopravu
takže, jestli je tam něco humorného, tak to asi nebude z jeho hlavy, ale je to materiál DPP, kterým bylo nakrmeno naše chrabré zastupitelstvo. :wink:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 18.1.2018 16:40

Pan MHD+ umí vážně pobavit. :lol: :lol: :lol:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 17.1.2018 14:24

Rozbor důvodů odstavení 15T u "konkurence": http://mhd86.cz/2018/01/17/duvody-pades ... skoda-15t/
(také info o 14T)

Odpovědět