Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 02.3.2018 6:41

Nějaké informace ohledně Libeňáku v aktuálním plátku http://www.hobulet.cz/archiv/2018_03.pdf Prahy 7.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Karosák » 02.3.2018 5:58

RTT Kolbenova
http://www.dpp.cz/tramvajova-trat-v-kol ... onstrukci/
...Creviston, a. s. – napojení ulice Poštovské, včetně zřízení signalizované křižovatky... :smt088 #-o
Naopak signalizace s preferencí na provařeném místě odbočení TT mimo PK u Nového Hloubětína asi zůstane v říši snů.
Rovněž nerozumím blafům ohledně zvýšení rychlosti. Jasně, trať již bezpochyby dosáhla poločasu rozpadu, ale OR tam teď je jen v zast. Poštovská a v oblouku u NHl, kde se stejně kvůli IAD a vedení oblouku více jet nedá. Jinak normál 50, jen trochu na vlnách. Takže co se kde zrychlí? Bude třeba od Kolbenky dál povoleno 60?! To je přeci hlučný a nebezpečný, vždyť tam bývala Školka [-o<

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 22.2.2018 20:23

Co čekat od radnice P7 :lol:

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 22.2.2018 18:07

Tak se v tom nějak asi blbě orientuju.
Paní architektka radní z Prahy 7 konstatuje, že oblouková část mostu je OK a je bez problémů a rekonstruovatelná či opravitelná pro další dlouhodobý provoz a je potřeba pouze rekonstruovat - opravit rámové části mostů, a při tom je dále konstatováno, že nelze most rekonstruovat metodou nové konstrukce na stávajících pilířích pro jejich velmi špatný stav. Tady to mé myšlení nějak nebere, nějak si to podle mne odporuje.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 15:32

https://www.novinky.cz/domaci/464214-tr ... tyden.html
vrátíme provoz tramvají na most od začátku ranního provozu 3. března.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 22.2.2018 12:25

Jsem obdobného názoru, mohla by se postavit nějaká replika, ale stavebně nová konstrukce. Jinak přikládám odkaz na nedávný pořad na Seznamu.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zbou ... lanky-home

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 11:52

Tipuju, že rekonstrukce je nejlepší cesta ke zřícení. Celé to drží pohromadě jen silou vůle a rekonstruovat znamená odstrojit a šťourat se v tom. Bourat bude mnohem bezpečnější a ve finále možná i levnější.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 22.2.2018 11:44

Kdyby se měl most rekonstruovat, musel by se postavit nějaký most v mostě. V pilířích provrtat piloty, střední klenebné pásy které památkář nevidí vybourat a udělat nové, a na ně by se pak vynesla veškerá zátěž.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 22.2.2018 11:19

von Špilberk píše:No, chtěl bych ale ještě připomenout, že se při zavírání mostu inzerovalo, že je potřeba podepřít jeden trámový most. A ejhle: pracuje se na dvou mostech. To jen tak pro úplnost... 8-[
Jo, myslím, že práce na obou stranách Holešovické části mostu jsou asi nejspíš i preventivní v tom, aby šlo vzhledem k zavření Zenklovy jezdit bez větších problémů i s 14T přes Libeňák (vzhledem k potkávačkám). Jinak ty fotky jsou jestli se nepletu dělané v této části, ne? A je to podobný problém. Co se děje na druhém mostě? Tam byl pokavad vím i propad ve směru DC. Aspoň to při jízdě dávalo docela pěknou ránu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 11:01

No, chtěl bych ale ještě připomenout, že se při zavírání mostu inzerovalo, že je potřeba podepřít jeden trámový most. A ejhle: pracuje se na dvou mostech. To jen tak pro úplnost... 8-[

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 22.2.2018 10:27

9001 píše:Vyhozené miliony oknem :-( Smutný pohled...
No je to hodně smutný pohled. Je škoda, že to došlo takhle daleko, problém je ten, že se tady na údržbu kašlalo léta letoucí všeobecně a nejde jenom o mosty. Bohužel v této republice to jde napříč vším.
Na druhou stranu se to musí brát i tak, že vlastně tento most se blíží k hraně životnosti - je mu přes devadesát a tak jako tak by potřeboval rekonstrukci.
Je otazník jakou. Tyhle rámové konstrukce by asi při dobré údržbě byly možná OK, otazník je jak dlouho by odpovídaly staticky pro čím dál náročnější provoz, jak by se asi daly případně upravit.
Větší průs*r jsou ty "památné" oblouky, které jsou s prominutím tím nejvíc průs**ovým místem pro případnou rekonstrukci. Vzhledem k tomu, že betonová část konstrukce je v tak mizerném stavu vlastně už díky chybám z dob výstavby, nevím jak by případná "lepší" údržba víc pomohla a asi by stejně tahle část šla časem do kopru a musela se buď náročně rekonstruovat nějakými injektážemi s podle mne nejistým výsledkem a nebo alespoň částečně předělat. Ty betony oblouků jsou fakt ve votřesným stavu a není to povrchové, ale hluboko v konstrukci.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 22.2.2018 9:12

Vyhozené miliony oknem :-( Smutný pohled...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 8:18

A taky podpírání mostu na Libeňském ostrově:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 8:16

Práce pod Libeňským mostem v Holešovicích:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 02.2.2018 20:53

sebi píše:Není celý ten násep na kterém ulice pokračuje (a na kterém tedy bude u kraje po rekonstrukci TT) betonová zeď? Vybavuji si, že když tehdy kutali Zlíchovský tunel, tak tam toho bednili dost... (což by dávalo smysl s ohledem na "plánovanou" stavbu radiály...
Co si pamatuju, tak tam zeď není. Tunel se zasypal náspem jak byl. Jediné zdi byly záporové stěny podél tunelu. Už tehdy jsem si říkal, že ta odbočka je moc krátká a že jestli se bude pokračovat, bude se muset násep opět odkopat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Odpovědět