Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 20.2.2018 10:43

Tramvaj se na EOV přihlašuje standardně jako jinde začátkem blokování výhybky. Tudíž při trvalém bloku lze přihlásit buď ručním přestavením výhybky, nebo na KZ. Řešením pro tyto případy by mohl být výběr TRAM také od blízkého kontaktu (u EOV) s tím, že volno by tramvaj buď využila, nebo by padlo zbytečně a řidič by se do správného směru přihlásil přestavením výhybky. Toto řešení se nepoužívá, ale je možné se obecně zamyslet do budoucna, zda ho nepoužít, třeba na vjezdech, kde pravidelné linky jezdí jen jedním směrem. Na vzdálené rádio se při trvalém bloku také nereaguje (vyjma první tramvaje), protože postavení výhybky v trvalém bloku nemusí odpovídat požadavku na průjezd dle vzdáleného rádia.

Jedná se o závadu na výhybce.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.2.2018 19:03

Grossák píše:takže byl trvalý blok od Hroudy a zároveň jsi ručně nestavěl výhybku?
ANO.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 19.2.2018 10:53

Vzdálené rádio od Strašnické bude realizováno v rámci RTT Starostrašnická, předpoklad 2020. Noční blikající žlutá má pořád tu nevýhodu, že chodci dle schválené metodiky zapínají světla tlačítkem do své fáze bez ohledu na MHD. A zvláště na takto velkých křižovatkách, kde jsou dlouhé mezičasy, trvá dlouho i zapnutí SSZ z fBŽ. Pak následuje chodecká fáze a pak teprve tramvaj...
Bobik: takže byl trvalý blok od Hroudy a zároveň jsi ručně nestavěl výhybku?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.2.2018 6:20

K té Průběžné - zaznamenal jsem tam problém (měl jsem 91). Od Hroudy zablokovaná vexle a nedošlo k navolení (tedy nerozsvítil se stromeček). Šipka vpravo pro auta padla 2x, ale čočky ne, až když jsem si musel zahrát kličkovanou.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 18.2.2018 20:44

Karosák, Kasme: DŘ na Průběžné je již od začátku připravené na doplnění rádia od Strašnické. Záleží jen na DPP (?), kdy k tomuto doplnění dojde. Nespíš při nějaké RTT. Na dosud zjištěných podnětech k doladění se pracuje, přednost dostalo zprovoznění dynamiky na sousední křižovatce Pod Rapidem (obě programoval stejný programátor). Noční vypínání do blikající žluté není věc projektanta DŘ, souhlas musí dát MHMP (a PČR). Argumet, že to tak bylo do r. 2016 neobstojí, úřady rády používají zdůvodnění, že co bylo dřív, je nezajímá, protože křižovatka musí vyhovovat předpisům platným v okamžiku obnovy technologie.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 18.2.2018 17:41

Odpoledne jsem se tam na chvíli zastavil a video potvrzuje Karosáka...

https://www.youtube.com/watch?v=-qQeuh5UK04

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 17.2.2018 19:34

Tak dneska Průběžná s l. 7 opravdu citelné zlepšení. Pod Rapidem už to také šlape a řekl bych dobře. Průběžné by samozřejmě bodlo rádio od Stranické (což doufám půjde doplnit, třeba jako u Otakarky od Nuslí), ale alespoň křižovatka o tramvaji již od Strašnické ví, takže čeká na ROV a po zablokování dle možností přidělí volno. Z centra slabší, tam to sice volno dává promptně, ale vpodstatě nečeká, takže většinou druhý pokus. Dle předchozího pozorování totéž dělá i 22 na odbočení, která tam často stojí. Nějaké doladění a časem upgrade asi nebude od věci, ale i tak je tohle úleva jak prase, která znatelně zlepší plynulost jízdy úsekem. Takže už teď tleskám úspěšnému porodu zdejší dynamiky. A v noci bych taky hlasoval pro blikačku, zvlášť pro čekačce 97/95.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 16.2.2018 20:27

Karosák - jo, já to pochopil. Já jen vzdychám nad zbytečnou složitostí těch študií, zvlášť když v reálu to beztak ničemu moc nepomůže, bo ani nemůže, protože jak už jsem psal, kvadratura kruhu jaxi nejde...
Spíš je mi líto toho chudáka, co se s tím musí mořit a o kvadraturu kruhu se pokoušet.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 16.2.2018 16:48

Bobik: tý študyje jsem myslel na ten projekt... jakože jsem překvapen tím fasciklem, nákresy, podklady . Avšak čistě :prase technicky a jen proto, že jsem nikdy dokumentaci k SSZ neviděl. Že je politická podpora jen slibotechnická, to nerozporuji.

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobek » 16.2.2018 15:28

Grossák píše:SSZ V Olšinách - Pod Rapidem se nepovedlo do dynamiky uvést (zasekával se výběr volna pro TRAM). Na vyřešení obou SSZ se pracuje.
Tyjo, takže fakt! Jsem si včera říkal, že to buď byl preferenční zásah, anebo se (znovu) prohodily fáze.
(Situace: normálně V Olšinách dc rovně, pak V Olšinách dc > Průběžná. Místo tohoto průběhu po V Olšinách dc rovně následovala fáze vybraná 22 z Průběžné a až pak V Olšinách dc > Průběžná. Nicméně nějakou dobu po výměně SSZ to chodilo právě v tomhle pořadí napevno.)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 16.2.2018 12:08

Karosák píše:Ty krávo :shock: Tady už začínají študyje...
Ani ne. Jenom politická snaha nacpat tlustý do tenkýho, spojená s vírou, že IAD, který jede, není problém, který je potřeba řešit. Takže hlavně IAD nezastavovat.
Nebo snad on někdo těm kecům o preferování MHD ještě věří?
Aniž bych chtěl nějak Grossákovu snahu snižovat, vím, že on za to nemůže, tak přes všechnu snahu a "študyje" to před vozovnou vlastně pořádně nefunguje dodnes. Ani nemůže, kvadratura kruhu totiž nejde.
Grossák píše:Všechna tato SSZ přitom projdou zásahem právě v rámci Dědiny. Před třemi lety panoval ohledně TT Dědina trochu větší optimismus, pravda. Ale i tak by bylo vynaložené úsilí i náklady trochu sporné.
Mno, ty SSZ tam "zlobí" už skoro deset let (ne-li dýl). A vzhledem k tomu, že Dědina minimálně dalších deset let nebude, blížíme se k hranici životnosti onoho SSZ, takže spornost úsilí a nákladů je vlastně iluzorní... :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 16.2.2018 10:24

Ty krávo :shock: Tady už začínají študyje...
Díky za info ;-)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 15.2.2018 19:17

von Špilberk píše:Pobavil mne aktuální DP kontakt. V článku o preferenci je toto moudro: Jedno obnovené SSZ bez preference (smyčka Divoká Šárka) čeká na prodloužení tratě na Dědinu, která v něm vykoná zásadní zásah.
Co dodat :?: #-o [-o< :roll:
Jsem autorem článku v DP kontaktu. Tedy pár slov. Signalizace na Evropské, které byly před lety uvedeny do provozu bez preference, se daly bez většího předělávání dopravních řešení o preferenci doplnit. S výjimkou Vozovny Vokovice a Divoké Šárky. V obou případech se jednalo o díla, která vyžadovala úplně přepracování řídicí logiky. Na Divoké Šárce je problém o to větší, že je zde několik SSZ těsně za sebou a zavedení preference na smyčce by vyžadovalo úpravu všech. Zjednodušeně proto, aby zelené začínaly a končily aspoň trochu v časové vlně. Takže velkých změn by bylo opravdu hodně. Všechna tato SSZ přitom projdou zásahem právě v rámci Dědiny. Před třemi lety panoval ohledně TT Dědina trochu větší optimismus, pravda. Ale i tak by bylo vynaložené úsilí i náklady trochu sporné. A to vím, že Divoká Šárka funguje opravdu zoufale.

Změna se tedy udělala jen na SSZ u Vozovny Vokovice. I proto, že byly problémy při zatahování a výjezdech po tehdejším prodloužení jednokolejky. Pro malou představu o dopravním řešení přidávám odkaz na dokumentaci, která tehdy přinesla k Vozovně preferenci: http://preference.prazsketramvaje.cz/ostatni/6-161.pdf. Co si pamatuji, výroba PD trvala 1 - 2 měsíce. Několik dalších měsíců pak projednání. A nejméně měsíc pak realizace. Šlo to poměrně rychle. Nestačí do řadiče SSZ napsat větu, aby tramvaje jezdily plynule.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 15.2.2018 18:44

Karosák píše:Radek: no s preferencí bych nespěchal, ale obnova se asi chystá, dle připravených kabelů ve vzduchu.
Na Průběžné nějaká dynamika tam asi běží, rádio od Hroudy nene a Pod Rapidem na férovku naho(pe)vno.
Na Vladimírově by měla letos proběhnout obnova. Kontakty ve vzduchu už jsou od loňska.

Na SSZ Průběžná - V Olšinách běhá dynamika s preferencí. Hodně pomohla. Ale ne vše je zcela vyladěno. Právě to vzdálené rádio od Hroudy... Funguje, ale nesvítí od něj výzva. SSZ V Olšinách - Pod Rapidem se nepovedlo do dynamiky uvést (zasekával se výběr volna pro TRAM). Na vyřešení obou SSZ se pracuje.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 15.2.2018 13:13

Tak určitě....co jiného bys chtěl psát :prase To je asi jako závory v Řevnicích na tlačítko a telefon, protože VRT tunelem a modernizace trati zde přinese zásadní změny :D

Odpovědět