Mnou zvýrazněné v citaci nemůžeš naučit ŘT, pokud to prvně - zejména u SSZ s dinamickým řízením dle detekované TRAM, ale pravidelným pojížděním ROV TRAM jedním směrem nenaučís PDT! Opakovaně se mi stává, že PDT trvalý blok ROV pojížděné pravidelně jedním směrem neřeší buď vůbec či velmi laxně-dlouho, A PROSTĚ ŘT NEVIDÍ-LI SMYSL V HLÁŠENÍ PDT, TAK JEJ DĚLAT VĚTŠINOU NEBUDOU!Grossák píše:Tramvaj se na EOV přihlašuje standardně jako jinde začátkem blokování výhybky. Tudíž při trvalém bloku lze přihlásit buď ručním přestavením výhybky, nebo na KZ. Řešením pro tyto případy by mohl být výběr TRAM také od blízkého kontaktu (u EOV) s tím, že volno by tramvaj buď využila, nebo by padlo zbytečně a řidič by se do správného směru přihlásil přestavením výhybky. Toto řešení se nepoužívá, ale je možné se obecně zamyslet do budoucna, zda ho nepoužít, třeba na vjezdech, kde pravidelné linky jezdí jen jedním směrem. Na vzdálené rádio se při trvalém bloku také nereaguje (vyjma první tramvaje), protože postavení výhybky v trvalém bloku nemusí odpovídat požadavku na průjezd dle vzdáleného rádia.
Jedná se o závadu na výhybce.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
Tramvaj se na EOV přihlašuje standardně jako jinde začátkem blokování výhybky. Tudíž při trvalém bloku lze přihlásit buď ručním přestavením výhybky, nebo na KZ. Řešením pro tyto případy by mohl být výběr TRAM také od blízkého kontaktu (u EOV) s tím, že volno by tramvaj buď využila, nebo by padlo zbytečně a řidič by se do správného směru přihlásil přestavením výhybky. Toto řešení se nepoužívá, ale je možné se obecně zamyslet do budoucna, zda ho nepoužít, třeba na vjezdech, kde pravidelné linky jezdí jen jedním směrem. Na vzdálené rádio se při trvalém bloku také nereaguje (vyjma první tramvaje), protože postavení výhybky v trvalém bloku nemusí odpovídat požadavku na průjezd dle vzdáleného rádia.
Jedná se o závadu na výhybce.
Jedná se o závadu na výhybce.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
ANO.Grossák píše:takže byl trvalý blok od Hroudy a zároveň jsi ručně nestavěl výhybku?
Re: Preference / antipreference MHD
Vzdálené rádio od Strašnické bude realizováno v rámci RTT Starostrašnická, předpoklad 2020. Noční blikající žlutá má pořád tu nevýhodu, že chodci dle schválené metodiky zapínají světla tlačítkem do své fáze bez ohledu na MHD. A zvláště na takto velkých křižovatkách, kde jsou dlouhé mezičasy, trvá dlouho i zapnutí SSZ z fBŽ. Pak následuje chodecká fáze a pak teprve tramvaj...
Bobik: takže byl trvalý blok od Hroudy a zároveň jsi ručně nestavěl výhybku?
Bobik: takže byl trvalý blok od Hroudy a zároveň jsi ručně nestavěl výhybku?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
K té Průběžné - zaznamenal jsem tam problém (měl jsem 91). Od Hroudy zablokovaná vexle a nedošlo k navolení (tedy nerozsvítil se stromeček). Šipka vpravo pro auta padla 2x, ale čočky ne, až když jsem si musel zahrát kličkovanou.
Re: Preference / antipreference MHD
Karosák, Kasme: DŘ na Průběžné je již od začátku připravené na doplnění rádia od Strašnické. Záleží jen na DPP (?), kdy k tomuto doplnění dojde. Nespíš při nějaké RTT. Na dosud zjištěných podnětech k doladění se pracuje, přednost dostalo zprovoznění dynamiky na sousední křižovatce Pod Rapidem (obě programoval stejný programátor). Noční vypínání do blikající žluté není věc projektanta DŘ, souhlas musí dát MHMP (a PČR). Argumet, že to tak bylo do r. 2016 neobstojí, úřady rády používají zdůvodnění, že co bylo dřív, je nezajímá, protože křižovatka musí vyhovovat předpisům platným v okamžiku obnovy technologie.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Odpoledne jsem se tam na chvíli zastavil a video potvrzuje Karosáka...
https://www.youtube.com/watch?v=-qQeuh5UK04
https://www.youtube.com/watch?v=-qQeuh5UK04
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Tak dneska Průběžná s l. 7 opravdu citelné zlepšení. Pod Rapidem už to také šlape a řekl bych dobře. Průběžné by samozřejmě bodlo rádio od Stranické (což doufám půjde doplnit, třeba jako u Otakarky od Nuslí), ale alespoň křižovatka o tramvaji již od Strašnické ví, takže čeká na ROV a po zablokování dle možností přidělí volno. Z centra slabší, tam to sice volno dává promptně, ale vpodstatě nečeká, takže většinou druhý pokus. Dle předchozího pozorování totéž dělá i 22 na odbočení, která tam často stojí. Nějaké doladění a časem upgrade asi nebude od věci, ale i tak je tohle úleva jak prase, která znatelně zlepší plynulost jízdy úsekem. Takže už teď tleskám úspěšnému porodu zdejší dynamiky. A v noci bych taky hlasoval pro blikačku, zvlášť pro čekačce 97/95.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Karosák - jo, já to pochopil. Já jen vzdychám nad zbytečnou složitostí těch študií, zvlášť když v reálu to beztak ničemu moc nepomůže, bo ani nemůže, protože jak už jsem psal, kvadratura kruhu jaxi nejde...
Spíš je mi líto toho chudáka, co se s tím musí mořit a o kvadraturu kruhu se pokoušet.
Spíš je mi líto toho chudáka, co se s tím musí mořit a o kvadraturu kruhu se pokoušet.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Bobik: tý študyje jsem myslel na ten projekt... jakože jsem překvapen tím fasciklem, nákresy, podklady . Avšak čistě technicky a jen proto, že jsem nikdy dokumentaci k SSZ neviděl. Že je politická podpora jen slibotechnická, to nerozporuji.
Re: Preference / antipreference MHD
Tyjo, takže fakt! Jsem si včera říkal, že to buď byl preferenční zásah, anebo se (znovu) prohodily fáze.Grossák píše:SSZ V Olšinách - Pod Rapidem se nepovedlo do dynamiky uvést (zasekával se výběr volna pro TRAM). Na vyřešení obou SSZ se pracuje.
(Situace: normálně V Olšinách dc rovně, pak V Olšinách dc > Průběžná. Místo tohoto průběhu po V Olšinách dc rovně následovala fáze vybraná 22 z Průběžné a až pak V Olšinách dc > Průběžná. Nicméně nějakou dobu po výměně SSZ to chodilo právě v tomhle pořadí napevno.)
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Ani ne. Jenom politická snaha nacpat tlustý do tenkýho, spojená s vírou, že IAD, který jede, není problém, který je potřeba řešit. Takže hlavně IAD nezastavovat.Karosák píše:Ty krávo Tady už začínají študyje...
Nebo snad on někdo těm kecům o preferování MHD ještě věří?
Aniž bych chtěl nějak Grossákovu snahu snižovat, vím, že on za to nemůže, tak přes všechnu snahu a "študyje" to před vozovnou vlastně pořádně nefunguje dodnes. Ani nemůže, kvadratura kruhu totiž nejde.
Mno, ty SSZ tam "zlobí" už skoro deset let (ne-li dýl). A vzhledem k tomu, že Dědina minimálně dalších deset let nebude, blížíme se k hranici životnosti onoho SSZ, takže spornost úsilí a nákladů je vlastně iluzorní...Grossák píše:Všechna tato SSZ přitom projdou zásahem právě v rámci Dědiny. Před třemi lety panoval ohledně TT Dědina trochu větší optimismus, pravda. Ale i tak by bylo vynaložené úsilí i náklady trochu sporné.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ty krávo Tady už začínají študyje...
Díky za info
Díky za info
Re: Preference / antipreference MHD
Jsem autorem článku v DP kontaktu. Tedy pár slov. Signalizace na Evropské, které byly před lety uvedeny do provozu bez preference, se daly bez většího předělávání dopravních řešení o preferenci doplnit. S výjimkou Vozovny Vokovice a Divoké Šárky. V obou případech se jednalo o díla, která vyžadovala úplně přepracování řídicí logiky. Na Divoké Šárce je problém o to větší, že je zde několik SSZ těsně za sebou a zavedení preference na smyčce by vyžadovalo úpravu všech. Zjednodušeně proto, aby zelené začínaly a končily aspoň trochu v časové vlně. Takže velkých změn by bylo opravdu hodně. Všechna tato SSZ přitom projdou zásahem právě v rámci Dědiny. Před třemi lety panoval ohledně TT Dědina trochu větší optimismus, pravda. Ale i tak by bylo vynaložené úsilí i náklady trochu sporné. A to vím, že Divoká Šárka funguje opravdu zoufale.von Špilberk píše:Pobavil mne aktuální DP kontakt. V článku o preferenci je toto moudro: Jedno obnovené SSZ bez preference (smyčka Divoká Šárka) čeká na prodloužení tratě na Dědinu, která v něm vykoná zásadní zásah.
Co dodat
Změna se tedy udělala jen na SSZ u Vozovny Vokovice. I proto, že byly problémy při zatahování a výjezdech po tehdejším prodloužení jednokolejky. Pro malou představu o dopravním řešení přidávám odkaz na dokumentaci, která tehdy přinesla k Vozovně preferenci: http://preference.prazsketramvaje.cz/ostatni/6-161.pdf. Co si pamatuji, výroba PD trvala 1 - 2 měsíce. Několik dalších měsíců pak projednání. A nejméně měsíc pak realizace. Šlo to poměrně rychle. Nestačí do řadiče SSZ napsat větu, aby tramvaje jezdily plynule.
Re: Preference / antipreference MHD
Na Vladimírově by měla letos proběhnout obnova. Kontakty ve vzduchu už jsou od loňska.Karosák píše:Radek: no s preferencí bych nespěchal, ale obnova se asi chystá, dle připravených kabelů ve vzduchu.
Na Průběžné nějaká dynamika tam asi běží, rádio od Hroudy nene a Pod Rapidem na férovku naho(pe)vno.
Na SSZ Průběžná - V Olšinách běhá dynamika s preferencí. Hodně pomohla. Ale ne vše je zcela vyladěno. Právě to vzdálené rádio od Hroudy... Funguje, ale nesvítí od něj výzva. SSZ V Olšinách - Pod Rapidem se nepovedlo do dynamiky uvést (zasekával se výběr volna pro TRAM). Na vyřešení obou SSZ se pracuje.