Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Nově budované tratě, řešení problematiky při výstavbě a rekonstrukcích, vozovny a vše s tím související. Nedílnou součástí jsou bohužel i tratě zrušené...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 22.2.2018 12:25

Jsem obdobného názoru, mohla by se postavit nějaká replika, ale stavebně nová konstrukce. Jinak přikládám odkaz na nedávný pořad na Seznamu.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zbou ... lanky-home

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 11:52

Tipuju, že rekonstrukce je nejlepší cesta ke zřícení. Celé to drží pohromadě jen silou vůle a rekonstruovat znamená odstrojit a šťourat se v tom. Bourat bude mnohem bezpečnější a ve finále možná i levnější.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 22.2.2018 11:44

Kdyby se měl most rekonstruovat, musel by se postavit nějaký most v mostě. V pilířích provrtat piloty, střední klenebné pásy které památkář nevidí vybourat a udělat nové, a na ně by se pak vynesla veškerá zátěž.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 22.2.2018 11:19

von Špilberk píše:No, chtěl bych ale ještě připomenout, že se při zavírání mostu inzerovalo, že je potřeba podepřít jeden trámový most. A ejhle: pracuje se na dvou mostech. To jen tak pro úplnost... 8-[
Jo, myslím, že práce na obou stranách Holešovické části mostu jsou asi nejspíš i preventivní v tom, aby šlo vzhledem k zavření Zenklovy jezdit bez větších problémů i s 14T přes Libeňák (vzhledem k potkávačkám). Jinak ty fotky jsou jestli se nepletu dělané v této části, ne? A je to podobný problém. Co se děje na druhém mostě? Tam byl pokavad vím i propad ve směru DC. Aspoň to při jízdě dávalo docela pěknou ránu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 11:01

No, chtěl bych ale ještě připomenout, že se při zavírání mostu inzerovalo, že je potřeba podepřít jeden trámový most. A ejhle: pracuje se na dvou mostech. To jen tak pro úplnost... 8-[

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 22.2.2018 10:27

9001 píše:Vyhozené miliony oknem :-( Smutný pohled...
No je to hodně smutný pohled. Je škoda, že to došlo takhle daleko, problém je ten, že se tady na údržbu kašlalo léta letoucí všeobecně a nejde jenom o mosty. Bohužel v této republice to jde napříč vším.
Na druhou stranu se to musí brát i tak, že vlastně tento most se blíží k hraně životnosti - je mu přes devadesát a tak jako tak by potřeboval rekonstrukci.
Je otazník jakou. Tyhle rámové konstrukce by asi při dobré údržbě byly možná OK, otazník je jak dlouho by odpovídaly staticky pro čím dál náročnější provoz, jak by se asi daly případně upravit.
Větší průs*r jsou ty "památné" oblouky, které jsou s prominutím tím nejvíc průs**ovým místem pro případnou rekonstrukci. Vzhledem k tomu, že betonová část konstrukce je v tak mizerném stavu vlastně už díky chybám z dob výstavby, nevím jak by případná "lepší" údržba víc pomohla a asi by stejně tahle část šla časem do kopru a musela se buď náročně rekonstruovat nějakými injektážemi s podle mne nejistým výsledkem a nebo alespoň částečně předělat. Ty betony oblouků jsou fakt ve votřesným stavu a není to povrchové, ale hluboko v konstrukci.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10211
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od 9001 » 22.2.2018 9:12

Vyhozené miliony oknem :-( Smutný pohled...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 8:18

A taky podpírání mostu na Libeňském ostrově:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4465
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od von Špilberk » 22.2.2018 8:16

Práce pod Libeňským mostem v Holešovicích:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od P_V » 02.2.2018 20:53

sebi píše:Není celý ten násep na kterém ulice pokračuje (a na kterém tedy bude u kraje po rekonstrukci TT) betonová zeď? Vybavuji si, že když tehdy kutali Zlíchovský tunel, tak tam toho bednili dost... (což by dávalo smysl s ohledem na "plánovanou" stavbu radiály...
Co si pamatuju, tak tam zeď není. Tunel se zasypal náspem jak byl. Jediné zdi byly záporové stěny podél tunelu. Už tehdy jsem si říkal, že ta odbočka je moc krátká a že jestli se bude pokračovat, bude se muset násep opět odkopat.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od mart337 » 02.2.2018 20:10

George píše:Takže jestli dobře vidím vychází to na území přibližně 500m na cca 20 pruhů pro auta vs. 7 kolejí? Hmmmmmmmmmmmmm zajímavé. Takže ty kecy politiků o podpoře kolejové dopravy jsou prostě jen kecy. :(
No, tady je to díky tomu, že se tu stýká víc důležitých komunikací okruhu - 4 Strakonická, 8 okruh vnitřní s odbočkou na Radlickou radiálu- výpadovka na Plzeň a pak 6 pruhů místních - Nádražní, odbočka k Meethausu a Křížová.
Oproti tomu jsou tam čtyři koleje (jedna slepá na Smíchovské nádr.), kolej na Semering a pak je tram na Zlíchov a do Dvorců.
Takže bych z toho zase nedělal takovou vědu.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od vlakoň » 02.2.2018 20:08

Ta volební podpora hromadné a pěší dopravy spočívá v budování tunelů pro IAD skrz město a zvýšenou ochotou povolovat v centru další podzemní garáže jako třeba v Palladiu, aby se tam ten automobilový provoz ještě více natáhl.

Na tohle místo je zajímavý pohled od kostelíku na Zlíchově. Bydlení na zdravém vzduchu za Prahou je tam vidět dost reálně a zblízka... Sem tam se proplouží i nějaká ta skákající a v lomených obloucích skřípající 15T, aťˇnejsme úplně OT :)

Uživatelský avatar
George
Uživatel
Příspěvky: 87
Registrován: 14.3.2007 11:30
Bydliště: Praha

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od George » 02.2.2018 18:47

Takže jestli dobře vidím vychází to na území přibližně 500m na cca 20 pruhů pro auta vs. 7 kolejí? Hmmmmmmmmmmmmm zajímavé. Takže ty kecy politiků o podpoře kolejové dopravy jsou prostě jen kecy. :(

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od Bobik » 02.2.2018 18:23

P_V píše:V podjezdu městského okruhu je slepá odbočka...
Která by měla být přípravou na Radlickou radiálu (tunel), aby se právě už to hotový nemuselo rozvrtávat. Sice jsem v ní nikdy nebyl, ale ve směru do města by to mělo vést dolů, doleva, podejít současný okruh (který naopak stoupá) a skončit v kopci.

sebi
Uživatel
Příspěvky: 54
Registrován: 18.5.2013 16:25

Re: Rekonstrukce a opravy tramvajových tratí

Příspěvek od sebi » 02.2.2018 16:53

P_V píše:Ještě mě napadlo, pokud je tu někdo znalejší - jak se bude pokračovat se stavbou Radlické radiály? V podjezdu městského okruhu je slepá odbočka, která končí velmi blízko ulici nad tím. Pokud se bude s hloubeným tunelem pokračovat, bude se muset násep opět rozkopat a podchytit. Nyní by se asi zablokovala půlka vozovky zc, ale když se na ten kraj přisune tramvajová trať, je možné že ji bude nutné na dlouho přerušit.
Není celý ten násep na kterém ulice pokračuje (a na kterém tedy bude u kraje po rekonstrukci TT) betonová zeď? Vybavuji si, že když tehdy kutali Zlíchovský tunel, tak tam toho bednili dost... (což by dávalo smysl s ohledem na "plánovanou" stavbu radiály...

Když už u toho jsme, vizualizace (už) bez výtopny...

Obrázek

Odpovědět