Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
Úprava EOV opravdu ještě dokončená není. Nejvíce však záleží na prvním řidiči. Jak moc zaspí a jestli opravdu jede 15 km/h. Například při jízdě vpravo jede podvědomě pomaleji, protože bude stát u Ignáce. Je dobré si všímat, jestli za mnou někdo je. Délka volna pro TRAM je nyní 18 s oběma směry. Do 08/2017 byla 11 s. Pokud je přihlášená linka 16 od Ječné vlevo, volno přímo je cca 10 s, volno vpravo pak 21 s.
Re: Preference / antipreference MHD
No "Grossák" psal předevčírem, že se úprava ještě chystá, takže asi není hned. A co se toho týče, ono to vše bude záviset asi i od toho, jak bude vypadat situace z ostatních směrů. Když se tam jede třeba o víkendu a je tam na křižovatce prázdnějc, tak je to schopné i docela dost dlouho přidržet signál na volno.parrot píše: Z Karlova náměstí od Moráně máte namysli tento směr? Nevím, ale nevychází to (viz. video). Volno tam včera padalo a končilo současně "rovně a vpravo". Stihnout se to nedá, pokud nejezdíš na stůj.
Re: Preference / antipreference MHD
Z Karlova náměstí od Moráně máte namysli tento směr? Nevím, ale nevychází to (viz. video). Volno tam včera padalo a končilo současně "rovně a vpravo". Stihnout se to nedá, pokud nejezdíš na stůj.demon píše:Ale jo, nesmí se zevlovat, ale naopak číhat v blocích a vpadnout do volna...
https://uloz.to/live/!M6hdsGY5W3TB/my-movie-mp4
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ale jo, nesmí se zevlovat, ale naopak číhat v blocích a vpadnout do volna...
Re: Preference / antipreference MHD
Nikdy jsem neviděl, že by se tam povedlo projet 2 vlakům za sebou. To by to muselo odblokovávat okamžitě po opuštění jazyků výhybky. Jako na výhybce pod zastávkou vozovna Střešovice DC, tam to odblokovává ihned.Grossák píše: Z Karlova náměstí od Moráně: Jak jsem avizoval snahu o rychlejší odblokování na exponovaných místech, podařilo se upravit systém použitím jiného způsobu detekce a doba odblokování po sjetí z jazyků se snížila na cca 2 s. Ještě se chystá dokončení úprav, které by mělo přinést další úsporu. Považuji to zde za důležité kvůli průjezdu 2 vlaků za sebou.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák píše:..........
Z Karlova náměstí od Moráně: Jak jsem avizoval snahu o rychlejší odblokování na exponovaných místech, podařilo se upravit systém použitím jiného způsobu detekce a doba odblokování po sjetí z jazyků se snížila na cca 2 s. Ještě se chystá dokončení úprav, které by mělo přinést další úsporu. Považuji to zde za důležité kvůli průjezdu 2 vlaků za sebou. Jak nyní pro volno v délce 18 sekund, tak pro budoucí obnovu SSZ, které by mělo ještě více umožnit průjezd dvou vlaků za sebou v jednom cyklu.
Re: Preference / antipreference MHD
K falešnému blokování EOV:
Na Strossmayerově náměstí od Sparty (EOV 529L,P) jsou karty BOV. Nechám prověřit odolnost proti zablokování IAD. Pokud však jede auto hned za tramvají, BOV to nevyřeší. Zatím se s výměnou nepočítá. EOV 531L,P má na druhém kolejovém obvodu kartu BOV. Zde by měla proběhnout výměna za kartu BRC s ohledem na volné prostředky.
EOV 559 u Imperiálu, EOV 561 Senovážné náměstí, EOV 541 Vladimírova jsou všechno systémy TMPKP, u kterých lze použít jen kartu než BOV, nikoli spolehlivější BRC. Zde je třeba počkat na dožití systémů a jejich následnou výměnu.
EOV 665 Bílá Hora má první KO BRC, tady je vše OK. Ale druhý je BOV, a ta osobák za tramvají podrží. Proběhne její výměna, jakmile budou volnější prostředky.
Na Badeniho před Chotkovou DC je, pokud se nepletu ještě pracovní trolejový kontakt. Odblokování probíhá také kontaktem, tedy za díky přesně spočítané poloze u 15T opravu okamžitě. Za sólem naopak velmi pozdě. Na Malostranské DC to budou zjevně běžné 3-4 sekundy po sjetí z jazyků, kvůli nutné délce KO a opakovanému testování uvolněnosti KO.
Z Karlova náměstí od Moráně: Jak jsem avizoval snahu o rychlejší odblokování na exponovaných místech, podařilo se upravit systém použitím jiného způsobu detekce a doba odblokování po sjetí z jazyků se snížila na cca 2 s. Ještě se chystá dokončení úprav, které by mělo přinést další úsporu. Považuji to zde za důležité kvůli průjezdu 2 vlaků za sebou. Jak nyní pro volno v délce 18 sekund, tak pro budoucí obnovu SSZ, které by mělo ještě více umožnit průjezd dvou vlaků za sebou v jednom cyklu.
Na Strossmayerově náměstí od Sparty (EOV 529L,P) jsou karty BOV. Nechám prověřit odolnost proti zablokování IAD. Pokud však jede auto hned za tramvají, BOV to nevyřeší. Zatím se s výměnou nepočítá. EOV 531L,P má na druhém kolejovém obvodu kartu BOV. Zde by měla proběhnout výměna za kartu BRC s ohledem na volné prostředky.
EOV 559 u Imperiálu, EOV 561 Senovážné náměstí, EOV 541 Vladimírova jsou všechno systémy TMPKP, u kterých lze použít jen kartu než BOV, nikoli spolehlivější BRC. Zde je třeba počkat na dožití systémů a jejich následnou výměnu.
EOV 665 Bílá Hora má první KO BRC, tady je vše OK. Ale druhý je BOV, a ta osobák za tramvají podrží. Proběhne její výměna, jakmile budou volnější prostředky.
Na Badeniho před Chotkovou DC je, pokud se nepletu ještě pracovní trolejový kontakt. Odblokování probíhá také kontaktem, tedy za díky přesně spočítané poloze u 15T opravu okamžitě. Za sólem naopak velmi pozdě. Na Malostranské DC to budou zjevně běžné 3-4 sekundy po sjetí z jazyků, kvůli nutné délce KO a opakovanému testování uvolněnosti KO.
Z Karlova náměstí od Moráně: Jak jsem avizoval snahu o rychlejší odblokování na exponovaných místech, podařilo se upravit systém použitím jiného způsobu detekce a doba odblokování po sjetí z jazyků se snížila na cca 2 s. Ještě se chystá dokončení úprav, které by mělo přinést další úsporu. Považuji to zde za důležité kvůli průjezdu 2 vlaků za sebou. Jak nyní pro volno v délce 18 sekund, tak pro budoucí obnovu SSZ, které by mělo ještě více umožnit průjezd dvou vlaků za sebou v jednom cyklu.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Hele nikdy není pozdě, bo já z toho měl druhý Vánoce
Re: Preference / antipreference MHD
A není to pozdě, rozsvěcet stromeček dva měsíce po Vánocích?
Ale proč sem jdu: včera k večeru znovu - na SSZ Pod Rapidem se tramvaj zc rozjela až skoro s ukončením rovnoběžného volna pro auta dc (světla zc jsem neviděl, v pevném tam bývalo stůj dřív než dc, ale to teď může být úplně jinak).
Ale proč sem jdu: včera k večeru znovu - na SSZ Pod Rapidem se tramvaj zc rozjela až skoro s ukončením rovnoběžného volna pro auta dc (světla zc jsem neviděl, v pevném tam bývalo stůj dřív než dc, ale to teď může být úplně jinak).
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Od Hroudy mi ráno rozsvítilo rádio stromeček
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
K Průběžné ZC - pokud někdo budete mít 97 či 95, tak na čekačce stavte před kontaktem. Nebo vám čočky utečou a půjdete s kličkou (padnou jen 2x, pak smolík).
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Také přidám postřeh z klábosení s Elektrolajny, že naladění KO je těžká duchařina a alchymie ovlivňována třeba i počasím a že se vpodstatě 2x do roka s přechodem léta/zimy "musí" skoro všechny přeladit.... Ostatně zabezpečováci vod velký dráhy jistě vědí svoje.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6707
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Bruselská směr Pod Karlovem velmi velmi často zablokována v tomto směru. Vexle pod Letohrádkem často blokována vpravo k Chotkáčům.Grossák píše:Případně prosím o informaci o nějakých chronických problémech. Děkuji.
Re: Preference / antipreference MHD
Ale jo, já většinou jsem schopný pochopit existenci nějakých okrajových podmínek, které k danému řešení vedou. Ale někdy to prostě překračuje meze přijatelnosti, jako ve dvou konkrétních zmíněných případech. Podobně byl čirou úchylností způsob fungování chodeckýho volna na tý Průběžný přes Nad Olšinami, kdy tam bylo volno jen při levým odbočení z Olšin dc do Průběžný. Tam vydrželi stát taky jen adepti zenu. Naštěstí to s reko zmizelo.
Re: Preference / antipreference MHD
Temsor: měl jsem na mysli metodiku, která se týká přímo režimu fáze blikající žlutá, která je pražskou specialitou. Zbytečné semafory přes TT mají původ v jakési normě, nechci ji hledat.