T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 28.2.2018 20:57

MM-Mikulovsky: Až na to, že na T3 předsuvné nacpat nepůjdou... Všechny vozy co mají předsuvné dveře, mají dveře v jedné rovině...

A i kdyby šly, tak Praha jede tou nesociálnější formou... Tohle by byla dost velká investice...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.2.2018 20:50

mart337 píše:Ach jo, pánové, Vy se máte tak rádi. 8-)
Vyklápěcí dveře - viz obrázek - jsou asi ideál pro těsnost v zimě, ale co se týká provozu, já je zrovna moc v oblibě nemám, je přes ně pr* vidět, prostě je nemusim. Nevím, jak dalece by šlo jinak upravit stávající dveře. ..........
Tak skládací (T3) a vyklápěcí (T6) dveře přee nejsou jediné možnosti/typy mechanismu otvírání/zavírání dveří vozidel HD - dle mě je překonaly dveře předsuvné, které jsou použité nejen u vozů Škody Tramsport, ale i asi posledního (pod)typu TRAM vyvinuté(ho) ČKD (KT8N - dodaných Brnu koncem 90.let přímo z výroby originálně s nískopodlažními středními články), protože nevybavuji si, že by měly neduhy těch uváděných předchozých typů (táhnutí - skládacích nebo překážení ve výhledu řidiči či potřebu vně vozu velkého prostoru na své otevření/zavření)!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 28.2.2018 20:45

Trochu si rýpnu do dveří...
Proč to u klasické T3 šlo i bez gum?
http://prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyo ... 003-07.jpg Zde SU http://prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyo ... 090-03.jpg Zde T3M...
Díra tam byla prakticky minimální resp. nulová... Jenže u R.P je tam prostě fuka... Nebo snad neplatilo v ÚD dveře pro R.P = 3cm pryč?

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 28.2.2018 19:56

Ach jo, pánové, Vy se máte tak rádi. 8-)
Vyklápěcí dveře - viz obrázek - jsou asi ideál pro těsnost v zimě, ale co se týká provozu, já je zrovna moc v oblibě nemám, je přes ně pr* vidět, prostě je nemusim. Nevím, jak dalece by šlo jinak upravit stávající dveře. Jestli třeba jenom na zimu tam přidělat nějakou lištu, jak je nahoře psáno (kritizováno jako více náklad s malou trvanlivostí), na druhou stranu, když to vezmu pochopím i ty kdo si občas otevřou okno. Ono je krásné heslo "smrádek ale teplíčko", ale občas co je moc to je moc. A v létě ve vedrech je zase nějakej ten průvan dobrej.
SU maj tu "výhodu", že je spousta tepla od MG a to je vyvedeno do pod tlakem ventilátorů podlahou do sloupků pod sedačkami a odtud do prostoru. Tím je zajištěn dostatečný a dobrý rozptyl teplého vzduchu po voze.
U RP je pod sedačkami volný prostor a topení je produkováno topnicemi na boku od podlahy. Aby se to více zlepšilo, musely by se přesunout topnice do prostoru pod sedačky (něco jako 15T) a dodat tam taky tu ventilaci, aby se teplo dobře šířilo a nebo "vysunout topné komínky" pod sedačky ze stávajících topných tunelů a zase pro dobrý rozptyl zajistit ventilaci. Jinej způsob nevidim.
Co se týká průvanu u dveří, pokud budou zavřena všechna okna, tak bude minimální, protože když není kudy odvádět vzduch, tak průvan není, vážení. Stačí Vaše vlastní zkušenost s větráním v kabině RP přes letní vedra, pokud nemáš otevřené dveře od kabiny, je Ti otevřené okno na dvě věci a potíš se jak *****, protože prostě průvan není! Problém u RP je prostě ten, že topení není dostatečně rozvedeno po voze!!!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 28.2.2018 19:26

demon píše:bo prostě vícepráce, cena, trvanlivost...
Njn, ale to se dá říct o spoustě věcí, co přispívají ke komfortu cestujících. Čím víc se bude obecenstvu dávat najevo, že jejich komfort je nedůležitý, tím víc půjde MHD do zádele. Ať autor takového rozhodnutí jezdí v zimě v autě s nedovřeným okýnkem, jestli na tom bude trvat i pak.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 28.2.2018 18:10

No jo, když ty původní dveře byly schopný ti urvat ruku, což už se dneska nesmí...
Jsou tam kontaktní lišty, hlídání proudu motorů aby náhodou neublížily ani dětský ručce a do toho co kastle, to originál ve všech směrech, na což dojely třeba nejnovější plastový dveře, protože se prostě nedaj natvarovat dle kastle.
Lišty, kartáčky, gumy... byly kolikrát navrhovány, ale neprošly, bo prostě vícepráce, cena, trvanlivost...
Suchoj má stejný topnice, ale navíc topí proudícím odpadním teplem od zrychlu, u RP (ale i u Motrů) je toho tepla málo.
RP maj topnice v bočnicích, větrák by tomu asi moc nepomohl, ale nevim jak byl (a jestli byl) zkušební provoz na 8375 vyhodnocenej.

Čekal jsem, kdy se ten primitiv ozve a nezklamal... :roll:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Petrpes » 28.2.2018 17:58

Démoni v ÚDDP na to mrdaj... :shock:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 28.2.2018 17:17

trainzjohny píše:Dveře můžou být rovný jak chtějí, ale když je nad nima díra jak do zadele, je to jedno, v některých vozech byl dřív nad dvěřma "smeták" podobný jako měla 15T nad plentou a to je úplně jiný kafe a dveře můžou být klidně do V i za jízdy, ale netáhne dovnitř dírou...
U původních lámacích dveří KT8 z ČKD to bylo dořešené, dovřely se do rovna a nad nimi byl nějaký plátek gumy, ke kterému dolehly. Ale teď jsem jel nějakou KT8 a ty modernizované dveře byly opět nedovřené.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.2.2018 16:54

P_V píše:
fricoolinek2 píše:BTW: Proč nikdo za těch 17 let nevyřešil lepší těsnění kolem horní hrany dvěří?
Proč nikdo za těch 60 let nevyřešil, aby se lámací dveře u tramvaje T zavíraly do roviny a dolehly tak tam, kde mají těsnit...
Vyřešil. Tohle bylo takyřešení.
Obrázek

No ale tak zvláštní, proč se nemohly udělat o pár cm kratší. Aspoň ty nový plastový.

Jinak to. že se na to kašlalo za socíku, bych ještě bral. Ale že to nevyřešilo v dnešní dobře, kdy se dbá na všmožný úspory, to skutečně nechápu.

BTW: Jak vlastně topí suchoj? Tam větrák je, ne?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od trainzjohny » 28.2.2018 15:57

Dveře můžou být rovný jak chtějí, ale když je nad nima díra jak do zadele, je to jedno, v některých vozech byl dřív nad dvěřma "smeták" podobný jako měla 15T nad plentou a to je úplně jiný kafe a dveře můžou být klidně do V i za jízdy, ale netáhne dovnitř dírou...

Stoupněte si někdy v prázdným R.Péčku za jízdy doprava na zadní plošinu - zmrznete, jak tam dveřma fučí a dělá to díra nad nima.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 28.2.2018 14:30

fricoolinek2 píše:BTW: Proč nikdo za těch 17 let nevyřešil lepší těsnění kolem horní hrany dvěří?
Proč nikdo za těch 60 let nevyřešil, aby se lámací dveře u tramvaje T zavíraly do roviny a dolehly tak tam, kde mají těsnit...

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2601
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od fricoolinek2 » 28.2.2018 14:24

Takže v R.Pčku by bylo krásně teplo bez rozžhavených topnic a nadměrné spotřeby, kdyby tam byl podělaný větrák? =P~

Abych to tedy chápal - co je tam přesně za topení? Topná tělesa v bočnicích + něco málo odpadního tepla z výzbroje/motorů či na to se vůbec nehraje?

BTW: Proč nikdo za těch 17 let nevyřešil lepší těsnění kolem horní hrany dvěří?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 28.2.2018 12:40

A i já přidám, že jsem včera soupravu krásně předtopil v depu na 2/3, ve vratech jsem měl v salonu na tričko. V Hostivaři už tam bylo docela čerstvo, takže jsem přitlačil na 3/3 a na Šárce tam bylo stále dost čerstvo. Obešel jsem tedy všechny topnice a přikládal hřbet ruky, abych zjistil stav. V oblasti topnice vždy žhavá mřížka, o pár cm vedle studená a tak stále na střídačku. Během cca 8 minut pobytu v obratišti již ve voze opět příjemně. Ale prostě táhne dveřmi, teplo se vycamrá a hlavně není nucená ventilace. Wana, nebo kdysi upravená 8375 má ventilátory, které rozhání teplo salónem a je to úplně o něčem jiném. Krásně je kontrast patrný na soupravě wana+RP. To jen konstatování na okraj, které bylo řečeno snad 1000x. Ale to samozřejmě neodvrátí každoroční flame na 3 listy, že...

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 28.2.2018 12:02

vlakoň: Jj, furt stejný. Včera mi zrovna na Bulovce přišla vyčinit pinda, že prej jestli furt musim těm lidem zavírat dveře před nosem, když stejně nikam nejedu...
Si nevybereš.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od vlakoň » 28.2.2018 11:55

Nebo čekání do času s roztlemenejma dveřma. No je to každý rok stejné, v zimě holt mrzne, tak si musíme zvykat :D

Odpovědět