T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Karosák » 01.3.2018 13:21

Technická: Co jsou Motry? A o jaké plastové dveře, které nejde napasovat do starých kastlí je řeč? Díky.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 01.3.2018 12:08

To se pořád bavíme o RP v kterých teda podle mě až takovej problém nebývá. Za mě jednoznačně nejhůř topí 15T, pak Motry (jelikož nemaj přídavek od zrychlu), pak asi ty RP a T6 (kde se snižoval výkon), KTN, slušný teplo je u SUček a největší kentus jsou 14T, kde je mi vždycky na z vedra a smradu (ne z bezdomáčů, ale ta tram prostě smrdí) na blití.
Smutný že nejnovější vozy zabíraj obě strany žebříčku, přičemž ani jednu nelze označit za špičku.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 01.3.2018 10:37

Ale v tomhle problém není. Problém je v tý fuce nade dveřma. Spousta dveří u klasik taky kolikrát připomínala spíš harmoniku a přesto netáhlo (bo nahoře byla guma). I kdyby byly dveře úplně rovný, ta fuka tam bude pořád.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 01.3.2018 10:28

Pokud si dobře pamatuju, tak na KT8 byly gumy na hraně dveří s vzájemným přesahem. Takže při zavírání se dotkly mnohem dřív, než se dveře úplně zavřely, a v té fázi síla mezi hranami dveří ještě nebyla tak velká a přimáčknutí by podle mě šlo detekovat.

▒▒▒▒██▄▄ ▀▀██▒▒▒▒

Zatímco nynější dveře, jakož i T3 klasik, mají gumy kontaktní, a tak do styku přijdou až při dovření. Při snaze o dovření do roviny by asi odpor skřípnutého předmětu nešel v pohonu detekovat, protože už je na konci dráhy příliš velký převod mezi posunem hrany a otáčením pantu. Proto se asi dveře seřizují tak, aby zůstaly prohnuté (a netěsné).

▒▒▒▒███ ███▒▒▒▒

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 01.3.2018 6:04

9001 píše:Proč to u klasické T3 šlo i bez gum?
Ty gumy tam jsou, jenže zvenku. Zevnitř při zavřených dveřích nejsou vidět. Jistě, fuka tam byla menší, jenže, jak už psal Demon, dneska to má šílenou ochranu proti sevření (která bohužel reaguje i na to, když se na ty dveře vošklivě podíváš), což dřív nebylo, takže počítám, že guma už sice někoho napadla, ale protože to právě díky tý ochraně proti sevření přinášelo problémy se zavíráním, tak se nedala.
Špatný rozvod tepla určitě, ale ty fuky nade dveřma tomu taky dost přidávaj. A brečet je potřeba na magistrátu, aby dal DP prachy i na něco užitečnýho pro lidi (na věci, o kterejch si politici myslej, že jim přinesou body do voleb je peněz dost).
Bobek píše:Stejně tak není řídkým jevem luftování všemi dveřmi i na zastávkách typu Solidarita.
Jo, tohle taky u některejch kolegů nechápu. Maj 15T, kde to má nejen předvolbu, ale i automat, ovšem oni to musí roztlemit celý a čekat do času. :roll: Nojo, no, někteří holt sice už jezdí drahně let, ale řídit se bohužel ještě nenaučili... #-o

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 28.2.2018 22:05

MM-Mikulovsky píše:Tak skládací (T3) a vyklápěcí (T6) dveře přee nejsou jediné možnosti/typy mechanismu otvírání/zavírání dveří vozidel HD - dle mě je překonaly dveře předsuvné, které jsou použité nejen u vozů Škody Tramsport, ale i asi posledního (pod)typu TRAM vyvinuté(ho) ČKD (KT8N - dodaných Brnu koncem 90.let přímo z výroby originálně s nískopodlažními středními články), protože nevybavuji si, že by měly neduhy těch uváděných předchozých typů (táhnutí - skládacích nebo překážení ve výhledu řidiči či potřebu vně vozu velkého prostoru na své otevření/zavření)!
A proto se od nich upouští a třeba Ostrava na novějších Variích přešla zpět na skládací.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 28.2.2018 22:03

9001: Ajo, zdání klame. :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 28.2.2018 21:45

9001 píše:P_V: Určitě nemá ;-)

http://foto.bmhd.cz/foto.php?8622
Hm. To by mne zajímalo, jak je to s výdrží těch předních dveří? To ještě nikomu nezůstaly v ruce nebo se nevylomily, když se o ně někdo opřel? Nebo to má nějaké extra pevné vedení, aby to hodně vydrželo? Když si vezmu ty stopy na kastli u 15T, tak když se o tyhle někdo pořádně opře ...?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 28.2.2018 21:44

9001 píše:Trochu si rýpnu do dveří...
Proč to u klasické T3 šlo i bez gum?
Nestačí jedna odpověď ?
demon píše:No jo, když ty původní dveře byly schopný ti urvat ruku, což už se dneska nesmí...
Jsou tam kontaktní lišty, hlídání proudu motorů aby náhodou neublížily ani dětský ručce a do toho co kastle, to originál ve všech směrech, na což dojely třeba nejnovější plastový dveře, protože se prostě nedaj natvarovat dle kastle.
Když prostě mezi dveřmi nesmí zůstat fuka a zároveň nesmí lišty proti sobě tlačit, jiná možnost asi není.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 28.2.2018 21:09


Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 28.2.2018 21:04

Ano, uznávám že dveře u starších vozů mají menší fuky (nevím proč), na druhou stranu jsem toho názoru, že to není hlavní důvod, proč se RP blbě vytápí. Pokud jsou zavřena všechna okna a ventilace pod stropem, "průvan" nad dveřmi je minimální. Podle mne je hlavní problém opravdu v tom nedostatečném rozvodu tepla po voze. Topnice bez ventilace u podlahy v koutě Vám nezajistí nikdy dostatečný rozptyl tepla po voze - mrzne Vám zadek a pálí se kotníky! :!: :!: :!: :lol: :lol:
A co se týká posuvných dveří, ty jsou použitelné na rovných částech karoserií (u RP prostřední dveře), kde při "opření se cestujícího o dveře" dojde jen k přitlačení na okolní karoserii (viz odřený lak v okolí dveří u 15T), jinak by určitě dlouho nevydržely.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 28.2.2018 21:03

MMM: KT8N z ČKD mají stejné dveře jako T6A5, tj. překážejí u bezbariérového nástupiště.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 28.2.2018 20:57

MM-Mikulovsky: Až na to, že na T3 předsuvné nacpat nepůjdou... Všechny vozy co mají předsuvné dveře, mají dveře v jedné rovině...

A i kdyby šly, tak Praha jede tou nesociálnější formou... Tohle by byla dost velká investice...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 28.2.2018 20:50

mart337 píše:Ach jo, pánové, Vy se máte tak rádi. 8-)
Vyklápěcí dveře - viz obrázek - jsou asi ideál pro těsnost v zimě, ale co se týká provozu, já je zrovna moc v oblibě nemám, je přes ně pr* vidět, prostě je nemusim. Nevím, jak dalece by šlo jinak upravit stávající dveře. ..........
Tak skládací (T3) a vyklápěcí (T6) dveře přee nejsou jediné možnosti/typy mechanismu otvírání/zavírání dveří vozidel HD - dle mě je překonaly dveře předsuvné, které jsou použité nejen u vozů Škody Tramsport, ale i asi posledního (pod)typu TRAM vyvinuté(ho) ČKD (KT8N - dodaných Brnu koncem 90.let přímo z výroby originálně s nískopodlažními středními články), protože nevybavuji si, že by měly neduhy těch uváděných předchozých typů (táhnutí - skládacích nebo překážení ve výhledu řidiči či potřebu vně vozu velkého prostoru na své otevření/zavření)!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 28.2.2018 20:45

Trochu si rýpnu do dveří...
Proč to u klasické T3 šlo i bez gum?
http://prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyo ... 003-07.jpg Zde SU http://prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyo ... 090-03.jpg Zde T3M...
Díra tam byla prakticky minimální resp. nulová... Jenže u R.P je tam prostě fuka... Nebo snad neplatilo v ÚD dveře pro R.P = 3cm pryč?

Odpovědět