T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 16:17

Za mne plný souhlas co se teplot topení týče.
Jinak s tou lištou je dle mne problém. Pokud se to přidělá nad dveře, tak u dveří do V je na dvě věci, neboť tam ta fuka bude tak jako tak. To už by tam musela být pořádná "zástěra", aby to tlak "průvanu" na ty dveře přitlačil a nebyla tam fuka.
A pokavad by se to přidělalo na dveře, tak by to muselo být na fest až ke skříni ovládání a potom to buď "průvan" odtlačí a fuka tam bude zas, a nebo se to bude třít o tu skříň a pak to pude za chvíli do háje.

vlakoň
Uživatel
Příspěvky: 293
Registrován: 01.12.2007 22:57

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od vlakoň » 02.3.2018 15:55

Tak už tu máme každoroční kolorit :)

Za mě je 15°C v kabátu a šále :? trochu moc - to už bych skoro otvíral okna. Pak nemají být lidi nemocný, když z toho vylezou na mráz. Představte si, že jsou i lidi co maj doma třeba jen 19°C a choděj tam v tričku.
V 15T není žádné vedro, ale přijde mi to naprosto dostačující.

Občas si připadám jak mimozemšťan, ale ono se za to topení i platí :!: Jsou to přímotopy se slušnou porcí kW + ztráty skrz měnírnu. Platit bych to nechtěl, hlavně ne z 10Kč na den... Vynásobte si počet vozů x 20hod denně. Ale aspoň je kam rekuperovat.

Pane Démon, do RP by to chtělo takovou tu lištu alá smeták nad dveře. Ochrana proti sevření by to taky nerozdejchala? Stačí když se ty chlupy budou skoro dotýkat. V některých exemplářích jde nad dveřmi skoro protáhnout ruka. Náklad na jeden vůz několik stokorun...

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 14:52

pawel píše:nikdo nechce 20 stupnu v salonu, ale 10-15 by tam být mělo. ja jsem ted v berline, klima podobne jako u nas, a za celou zimu (podzim) si nevybavuju situaci, kdy bych v tramvaji (nebo jinem dopravnim prostredku) mrznul. v praze jsem se najezdil hodne a na delsi cesty v zime jsem vzdy preferoval T3SUCS. v T3RP to jakztakz zachranovaly polstrovane sedacky, ty uz jsou ale pomalu passe. pokud ty vozy maji jezdit jeste vic nez desetileti, mely by dostat upgrade topeni jako wana. vtipne je v tomto kontextu, ze zatimco T6 jdou pryc, nechavame si tu vozy s dirami ve dverich.

ad rezim provozu dveri: kombinace predpisu a osvety pro obe strany. predpis bez osvety je k nicemu, protoze ho nikdo nebude znat a tudiz ani dodrzovat. nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat, kdyz to jde vsude jinde (i na vychod od nas).
Abych pravdu řekl, nikde jinde než v Praze jsem v zimním období tram nejel, takže to nemůžu porovnat. Těch 10 - 15 je hezkejch, ale dost těžko udržitelnejch. V SU se to dá celkem dobře pořídit, protože se topí vlastně odpadovým teplem nepřetržitě. Stačí jenom překlopit klapku a je to. V ostatních vozech už musíš extra topit. To znamená že od září do dubna ti pojede topení, přes celou zimu pak na plnej ceres, abys tam tu teplotu udržel. V současné době se topí podle předpisu od +5 do 0 na nižší stupeň a pod 0 na vyšší stupeň a při větší zimě na maximum, pokavad ho vůz vůbec má. A největší problém je v tom, jak je teplo po voze distribuováno. V SU jsou, jak už jsem níže psal, sedačky na sloupcích, kterými máš teplo pod tlakem tlačeno do vozu. V RP jsou - bohužel - pouze topnice u podlahy a bez ventilace, takže to vypadá tak jak to vypadá.
Ideální jsou asi výsuvné dveře jako na 15T, ale nevím, jestli by byly vhodné pro RP. Bojím se, že by dlouho nevydržely. Výklopné mají své mouchy v omezení výhledu, dalo by se to možná odstranit kamerovými systémy. Skládací zase mají problém v prohnutí do V. Podle mne, dokud neotevřeš v tram okno, tak ten průvan dveřmi je minimální (taky už jsem o tom psal). Takže ztráty jsou největší, když otevřeš dveře ve stanici. A pokud je otvíráš každou minutu, tak to nemáš šanci o těch 20 - 25 stupňů vytopit.
A co se týče dopravní osvěty, plně souhlasím, že je v zásadě "nulová", asi by stálo za to mít ve vozech více plakátů a nějaká ta osvěta na internetu a nějaké i cizojazyčné brožury. Otazník je, jestli by je někdo četl - možná tak asi my tady, případně snaživý turista. Běžný cestující nesleduje ani info o výlukách, natož pak o tom, jak otevírat dveře s tlačítkem.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 12:44

9001 píše:mart337: Jenže máš podstatný rozdíl... Pokud jdu venku v -10, tak se pohybuji, ale nestojím x minut jako v tramvaji...
Proto tam taky není -10, ale třeba +10. Na těch dvacet se vytápí v dopravě dálkové, kde si sedneš svlíkneš bundu nebo kabát.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 02.3.2018 12:31

mart337: Jenže máš podstatný rozdíl... Pokud jdu venku v -10, tak se pohybuji, ale nestojím x minut jako v tramvaji...

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od pawel » 02.3.2018 12:29

nikdo nechce 20 stupnu v salonu, ale 10-15 by tam být mělo. ja jsem ted v berline, klima podobne jako u nas, a za celou zimu (podzim) si nevybavuju situaci, kdy bych v tramvaji (nebo jinem dopravnim prostredku) mrznul. v praze jsem se najezdil hodne a na delsi cesty v zime jsem vzdy preferoval T3SUCS. v T3RP to jakztakz zachranovaly polstrovane sedacky, ty uz jsou ale pomalu passe. pokud ty vozy maji jezdit jeste vic nez desetileti, mely by dostat upgrade topeni jako wana. vtipne je v tomto kontextu, ze zatimco T6 jdou pryc, nechavame si tu vozy s dirami ve dverich.

ad rezim provozu dveri: kombinace predpisu a osvety pro obe strany. predpis bez osvety je k nicemu, protoze ho nikdo nebude znat a tudiz ani dodrzovat. nevidim duvod, proc by to nemelo fungovat, kdyz to jde vsude jinde (i na vychod od nas).

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 02.3.2018 10:45

P_V píše:-10°C mi nepřijde jako extrémní. Vyskytuje se to každoročně několik dnů až týdnů. To je argumentace, jako že střecha domu při extrémním dešti může protékat, nebo že silnice se při extrémním vedru může roztéci. Ale uživatele nepotěší, že musí každoročně malovat, nebo že po roce od položení asfaltu jsou vyjeté koleje. O extrémním počasí má smysl hovořit při jevech jako 100letá povodeň.
No, tady se musím zastat "demona". Nezlob se, ale nikdo netvrdí, že -10 je nějaký extrém, i když pro Prahu v posledních letech je to docela dost. Ale jde hlavně o to, že je blbost tramvaj vytápět na třeba +20, když je venku inkriminovaná teplota. Každej normální člověk je navlečenej jak pumpa, aby venku nezmrzl a v tram se sice nepohybuje, ale ani nesvléká, a tak by mu těch cca +5 - +10 mělo stačit (neberu extrémy, jako jsou "otužilci" v kraťasech a s krátkým rukávem, či experty, kteří si odpoledne vyjedou v lehké bundičce a večer pak klepou kosu). Je to městská doprava, kde se prakticky každou minutu -dvě otevíraj dveře na zastávkách a kde dochází k únikům tepla, na rozdíl od meziměstské dopravy, kde nastoupíš a jedeš třeba půl hodiny nepřetržitě.
Jiná věc je, že některé tram nejsou schopné ten prostor dostatečně v tomto případě vytopit. Nevím proč 15T, abych pravdu řekl, neměl jsem možnost se nyní za těch mrazů podívat na to, kolik je na displeji teplota v salonu. Takže nemůžu sloužit. Co se týká RP, tak jak jsem psal níže - hlavní problém je v umístění topnic - lepší by to bylo jako v Brně - pod sedačkou a foukání do prostoru. Nyní i když to pustíš na maximum, tak si tak akorát spálíš nohy od rozpálenýho krytu, ale prostor Ti to bez ventilace stejně pořádně nevytopí, a stejně se větrá dveřma při výstupu a nástupu.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4077
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od P_V » 02.3.2018 9:21

-10°C mi nepřijde jako extrémní. Vyskytuje se to každoročně několik dnů až týdnů. To je argumentace, jako že střecha domu při extrémním dešti může protékat, nebo že silnice se při extrémním vedru může roztéci. Ale uživatele nepotěší, že musí každoročně malovat, nebo že po roce od položení asfaltu jsou vyjeté koleje. O extrémním počasí má smysl hovořit při jevech jako 100letá povodeň.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 02.3.2018 6:32

pawel píše:nevyřešil by toto nějaký předpis (kombinovaný s osvětou)?
Když podnik za dvanáct let provozu nebyl schopen cestujícím předat informaci, že máme tramvaje vybavené tímhle systémem ? Když přes několikeré přísliby snad ještě déle nebyl schopen cestujícím připomenout jejich povinnosti ? Pokud tu osvětu myslíš směrem k cestujícím, pak asi ano.
pawel píše:že pražské tramvaje v roce 2018 neumí přiměřeně topit, je hodně smutné vysvědčení českého technického umu. do nebe volající je to v případě 15T, ale smutné je to i u T3, když si uvědomím, že tu ještě budou jezdit xx let.
Kdyžtak, že ČESKÉ tramvaje a to připouštím jen díky tomu, že nevím jaká je situace jinde (byť řidiči jezdící v cizině tvrdí totéž) a je třeba si uvědomit, že současná meteorologická situace je u nás extrémní.
Budu se opakovat, ale jestliže je v tramvaji o 20-30 stupňů víc než venku, nesvědčí to o nedostatečném vytápění.
Karosák píše:Technická: Co jsou Motry? A o jaké plastové dveře, které nejde napasovat do starých kastlí je řeč? Díky.
Motry jsou tyristorky - T3M.
Plastové dveře se pokoušely osazovat do vozů náhradou za stávající ocelové, ale neuspěly.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od Bobik » 02.3.2018 5:45

pawel píše:nevyřešil by toto nějaký předpis (kombinovaný s osvětou)?
Starýho psa novým kouskům nenaučíš. Bohužel.

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od pawel » 02.3.2018 1:43

Bobik píše:
Bobek píše:Stejně tak není řídkým jevem luftování všemi dveřmi i na zastávkách typu Solidarita.
Jo, tohle taky u některejch kolegů nechápu. Maj 15T, kde to má nejen předvolbu, ale i automat, ovšem oni to musí roztlemit celý a čekat do času. :roll: Nojo, no, někteří holt sice už jezdí drahně let, ale řídit se bohužel ještě nenaučili... #-o
nevyřešil by toto nějaký předpis (kombinovaný s osvětou)?

že pražské tramvaje v roce 2018 neumí přiměřeně topit, je hodně smutné vysvědčení českého technického umu. do nebe volající je to v případě 15T, ale smutné je to i u T3, když si uvědomím, že tu ještě budou jezdit xx let.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od demon » 01.3.2018 22:57

9001 píše:demon: Ne nestačí :D.
Sry, ale ale budeš muset líp specifikovat co ti nestačí. :devilsmokin

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od mart337 » 01.3.2018 21:16

9001 píše:demon: Ne nestačí :D.

Brno http://foto.bmhd.cz/foto.php?6681 Stejné reko jako v Praze a vypadá, že bez fuky... Tady sice nová kastle, ale taky to jde http://foto.bmhd.cz/foto.php?7771.
No, když jsem se tedy probíral pár fotkama z Prahy a Brna, on ten rozdíl zase není až tak moc velkej. Myslím tím to, že i v Praze jsou vršky dveří schované za rámem dveřního otvoru, a že i v Brně se najdou tramvaje s dveřma do V, což je ten základní problém jak vzniká fuka. Pokavad je tram relativně nově po reko, jak jsou ty nahoře - jedna je přímo z výstavy, tak se i v Praze najdou dveře do roviny - http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2017/5 ... ka-v-praze.
Na druhou stranu stejně jako v Praze - https://www.dopravacek.eu/NEHODA-8164-8165.php, lze i v Brně najít tram s dveřmi do V kudy fouká - http://foto.bmhd.cz/foto.php?79286. Ani v Brně nemají na dveřích nějaké extra basmeky proti průvanu - http://foto.bmhd.cz/foto.php?14505. Takže by to chtělo vyjádření někoho z Brna, jestli to tam fouká či ne, když jsou dveře do V.
Takže je to asi o tom, jak se dají ty dveře seřídit. U nových vozů to jde asi lépe, otazník jak to jde u starších déle sloužících vozů, kdy jsme asi rádi, že tam ty dveře vůbec drží a nerozpadnou se - to je asi na vyjádření depa a ÚD.

Jinak tady je podle mne ten typ topení, který je lepší, než ten tunel u podlahy - http://foto.bmhd.cz/foto.php?132144. To by chtělo vyjádření někoho z Brna, jak to vytápí, jestli dostatečně či ne.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od 9001 » 01.3.2018 20:13

demon: Ne nestačí :D.

Brno http://foto.bmhd.cz/foto.php?6681 Stejné reko jako v Praze a vypadá, že bez fuky... Tady sice nová kastle, ale taky to jde http://foto.bmhd.cz/foto.php?7771.

thriller2
Uživatel
Příspěvky: 1074
Registrován: 19.2.2009 19:29
Kontaktovat uživatele:

Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)

Příspěvek od thriller2 » 01.3.2018 14:57

Asi T3M.

Odpovědět