Moje myšlenka byla tím vzduchem od výkonových součástek jenom trochu "přitopit" na jaře a na podzim a topit přes zimu topnicemi pod sedačkami. Ty by mohly mít buď vlastní ventilaci a nebo by teoreticky šlo přivést ten hnaný "předehřátý" vzduch "hadicemi" tunelem a svislými sloupky k těm topnicím pod sedačky (pokud by množství hnaného vzduchu na to chlazení topnic stačilo).demon píše: Má to háček - zatimco zrychl máš uprostřed vozu a má díky MG vlastní chlazení, skříň s odporníky je v RP za poslední nápravou a je bez nucenýho chlazení.
V kontajnerech jsou výkonový součástky a tlumivky, který sice maj vlastní chlazení, ale zase nijak extra velkou teplotu nevyvíjejí.
Snad sem to moc nepomotal...
T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10208
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
"Nejedeš na černo" bude průser, až si zase ta "klientka" z New Yorku to hodí do překladače Dyt ji vadila i černá tlama...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Má to háček - zatimco zrychl máš uprostřed vozu a má díky MG vlastní chlazení, skříň s odporníky je v RP za poslední nápravou a je bez nucenýho chlazení.MM-Mikulovsky píše:Já jsem to teda původně dokonce pochopil jinak = teplo od výzbroje v topném období klapkou přesměrované do toného tunelu salónu jsem chápal jako hnání předehřátého vzduchu k topnicím, od nichž by vytlačovat již ohřátý vzduch, což mělo snižovat nynější přehřívání topných tunelů v okolí topnic.
V kontajnerech jsou výkonový součástky a tlumivky, který sice maj vlastní chlazení, ale zase nijak extra velkou teplotu nevyvíjejí.
Snad sem to moc nepomotal...
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
K tématu https://www.facebook.com/kharkiv1654/vi ... 681805552/
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Vždycky, když tuhle samolepku vidím, mám chuť pod ní připsat: "Ne, já jedu na modro"...
Jinak efekt stejnej jako s přechodama - nulovej. Ale se dělá, že se něco dělá, aby nikdo nemohl říct, že se nic neudělalo...
Jinak efekt stejnej jako s přechodama - nulovej. Ale se dělá, že se něco dělá, aby nikdo nemohl říct, že se nic neudělalo...
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Tyhle samolepky jsou na busech i tramvajích cca od října kdy byla spuštěna akce "nejedeš na černo". Její hlavní snaha je snížit procento neplatičů a tak je zcela logicky zacílena hlavně na pražáky a vidločechy. Nevím kdo je cyzinec, ale cizinců je v množství cestujících naprosté minimum (v celku budou tvořit tak 1% cestujících) a navíc nějakým způsobem je vychovávat je zcela zbytečné, jsou tu na pár dní a než si toho všimnou a zařídí se podle toho jedou domů.MM-Mikulovsky píše:Všiml si z vás někdo, že v poslední době snad na vechny dveře vozidel HD DPP bala nalepena kulatá ČB samolepka "nejedeš na černo?", ale ta má jistě minimální praktický význam - zejména cyzinci ji většinou nerozumí, i kdyby si ji vždy všimli!
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Ono se o tom hezky mluví, ale konstrukčně by to byl zásah jako kráva. Ono i "jenom" namontování nějakýho (nějakých) ventilátoru (ventilátorů) co by topným kanálem hnal vzduch znamená totální předělání celýho kanálu, aby se ten luft mohl prohnat pokud možno celým tím kanálem. Protože namontování větráku do toho síta, co tam je teď, znamená, že to nejbližšíma dírama uteče pryč a dál to nebude mít žádnej efekt.MM-Mikulovsky píše:....hnání předehřátého vzduchu k topnicím, od nichž by vytlačovat již ohřátý vzduch, což mělo snižovat nynější přehřívání topných tunelů v okolí topnic.
Plus samozřejmě všelijaký atesty, schvalování a podobný "srandy" okolo toho.
A vzpomeň na zrychly - tam bylo nařízený, abys chvíli před odjezdem nastartoval (a tím pustil větrák), aby se ten rozpálenej plech od topnic mohl ochladit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Já jsem to teda původně dokonce pochopil jinak = teplo od výzbroje v topném období klapkou přesměrované do toného tunelu salónu jsem chápal jako hnání předehřátého vzduchu k topnicím, od nichž by vytlačovat již ohřátý vzduch, což mělo snižovat nynější přehřívání topných tunelů v okolí topnic.mart337 píše:.....................demon píše: ................
Teplo od elektrovýzbroje bych zanedbal, zrovna v zimě z toho nijak velký množství tepla nezískáš...
A co se týká toho topení od elektrovýzbroje tak to bylo myšleno hlavně jako výpomoc na podzim a jaro, aby se nemuselo topit topnicemi a bylo tam aspoň trochu tepleji. Samozřejmě že tím vlastní vůz nevytopíš.
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Aha, to jsem nevěděl. Já to bral jako stav, když to bylo všechno na PA, kdy to byly skoro prorezlý trosky - myšlený dveře, ze kterých upadávaly kusy laku i s plechem. I když některý už zase prošly reko - to je fakt. Jinak jsem to bral jako možný, když ty sedačky jsou uchycené do boku, tak jsem myslel, že přidat krabici s topnicí a ventilátorem pod sedák by neměl být tak velký problém.demon píše: Jenže ta velká údržba na RP je téměř dokončená a další už se většina z nich nejspíš nedočká, navíc si vůbec nejsem jistý jestli lze podsedáky alá KT ukotvit i do bočnic původních T3 - brňáci to mají dle fotky na skříních VarCB.
Teplo od elektrovýzbroje bych zanedbal, zrovna v zimě z toho nijak velký množství tepla nezískáš...
A co se týká toho topení od elektrovýzbroje tak to bylo myšleno hlavně jako výpomoc na podzim a jaro, aby se nemuselo topit topnicemi a bylo tam aspoň trochu tepleji. Samozřejmě že tím vlastní vůz nevytopíš.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Jenže ta velká údržba na RP je téměř dokončená a další už se většina z nich nejspíš nedočká, navíc si vůbec nejsem jistý jestli lze podsedáky alá KT ukotvit i do bočnic původních T3 - brňáci to mají dle fotky na skříních VarCB.mart337 píše:Při nějaké té velké údržbě či reko by šly vyměnit sedačky a udělat topení pod sedačkami alá Brno - viz níže. A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění. Něco by to dalo celodenně bez další zbytečné spotřeby energií a pomohlo by to s vytápěním na podzim a na jaře.
Teplo od elektrovýzbroje bych zanedbal, zrovna v zimě z toho nijak velký množství tepla nezískáš...
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
V tomhle nejsme ve při, taky bych to použil. Nebo aspoň gumové olištování jako maj KTN, ale na tohle jsme malí páni, za to jsou placeni jinde...vlakoň píše:...do RP by to chtělo takovou tu lištu alá smeták nad dveře. Ochrana proti sevření by to taky nerozdejchala? Stačí když se ty chlupy budou skoro dotýkat. V některých exemplářích jde nad dveřmi skoro protáhnout ruka. Náklad na jeden vůz několik stokorun...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Všiml si z vás někdo, že v poslední době snad na vechny dveře vozidel HD DPP bala nalepena kulatá ČB samolepka "nejedeš na černo?", ale ta má jistě minimální praktický význam - zejména cyzinci ji většinou nerozumí, i kdyby si ji vždy všimli!mart337 píše:..........
A co se týče dopravní osvěty, plně souhlasím, že je v zásadě "nulová", asi by stálo za to mít ve vozech více plakátů a nějaká ta osvěta na internetu a nějaké i cizojazyčné brožury. Otazník je, jestli by je někdo četl - možná tak asi my tady, případně snaživý turista. Běžný cestující nesleduje ani info o výlukách, natož pak o tom, jak otevírat dveře s tlačítkem.
Místo ní měly být dávno (např. po vzoru Brna) opatřeny tlačítka dveří piktogramy "otevření dveí + stop" a u BUSů stejně i tlačítka "STOP", ale hlavně v TRAM (jak loni v lednu na FB Prtek bylo také uvedeno) měla být změněna nyní cestující přímo matoucí popiska černého tlačítka signalizace ze současného znění "Znamení k řidiči ....(výstup s kočárkem + nouzové zastavení)" na "Signalizace ....(výstup s kočárkem + nouzové zastavení)".
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No, nic proti tomu, fakt je ten, že sedačky se budou postupně měnit, tak by se to dalo využít. A stará analogová RP (dnes na Žižkově a něco na Pankráci jestli se nepletu) se stejně budou muset nějak upravovat buď na Wanu, nebo alespoň digital a při tom by se to dalo postupně dělat.
Ty sedačky průběžně už nyní a ta druhá úprava při reko. Nebo ne?
Omlouvám se, napadlo mne ještě, že u Wan je výzbroj na střeše, takže to teplo by zezdola šlo asi těžko. Ale třeba by to šlo nějak "transportovat" dolů - třeba přes nějaké chlazení či nějak jinak?
Ty sedačky průběžně už nyní a ta druhá úprava při reko. Nebo ne?
Omlouvám se, napadlo mne ještě, že u Wan je výzbroj na střeše, takže to teplo by zezdola šlo asi těžko. Ale třeba by to šlo nějak "transportovat" dolů - třeba přes nějaké chlazení či nějak jinak?
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
Některými škvírami dovnitř a jinými ven. Třeba horem dovnitř a po obvodě ven. Projevuje se i setrvačnost. Při zrychlování se vzduch tlačí dozadu, takže dovnitř fouká škvírami v přední části vozu, při zpomalování zas fouká v zadní části vozu, takže si užije každý.mart337 píše:A stále nějak nechápu jak může ve voze vzniknout průvan, když jsou zavřená okna. To mi stále nikdo nevysvětlil. Podle mne jsou stejně největší ztráty otevřenými dveřmi.
Nápad to je dobrý, protože místo aby topnice připalovaly kotníky a zahřívalo bočnici, tak by posílalo teplo dovnitř. Ale na to se mělo myslet před 15 lety, protože:mart337 píše: A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění.
bylo nejlepší rekonstruovat transformací na wanu nebo jiné EVO.mart337 píše:Při nějaké té velké údržbě či reko by
Re: T3R.P, T3R.PV (krnovy), T3R.PLF (wany)
No, ten molitanový klín bych tam nedával, ten buď bude v případě vodorovného situování překážet při zavírání a nebo ve svislé poloze bude hnusně vypadat a nebude funkční. To už radši na zimu nějakou tu zástěru. A stále nějak nechápu jak může ve voze vzniknout průvan, když jsou zavřená okna. To mi stále nikdo nevysvětlil. Podle mne jsou stejně největší ztráty otevřenými dveřmi.P_V píše:Možná i jen to, že fuka bude zvenku zacloněná, aspoň sníží tlakový nápor. Nebo by se tam mohl nalepit klín z molitanu, s životností cca 1 zimu
Ale dovolím si tvrdit, že je hlavní vyřešit vlastní vytápění vozu. Při nějaké té velké údržbě či reko by šly vyměnit sedačky a udělat topení pod sedačkami alá Brno - viz níže. A případně přes zimu klapkou odklonit a rozvést teplo od chlazení elektrovýzbroje (i když je výrazně nižší, než u zrychlovače) do těch tunelů od současného vytápění. Něco by to dalo celodenně bez další zbytečné spotřeby energií a pomohlo by to s vytápěním na podzim a na jaře.