Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 14.3.2018 19:28

Skoro mě přijde, že je Démon placený odpovídač DPP pro vytváření pozitivního mediálního obrazu firmy na internetu. Podobné hlody produkuje i na FB či KRP, nejenom tady...
A nebo jen nechce přiznat vlastní neschopnost, resp. neschopnost jeho zaměstnavatele zajistit provozuschopnost vozového parku. Prostě to buď okecat, hodit na dodavatele, udělat ze zdejších spoludiskutujících blbce, atd... :zadnice

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 14.3.2018 19:23

fricoolinek2 píše:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~
Z:arrow: http://www.ghh-bonatrans.com/cs/

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 14.3.2018 19:10

Hm. To prostě člověk, co není "od fochu", špatně pochopí, proč není takového dílu, jako je kolo, dostatek.

A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 14.3.2018 18:16

fricoolinek2 píše:A jsou aspoň ve smlouvě mezi ŠT s DPP nějaký sankce za to, že ŠT evidentně není schopna dodat kvalitní výrobek?
Nicméně i tak - ty 15T, co jezdí, budou asi mít takový typ kol, který sice není úplně bezvadný, ale není problém je užívat. Proč tímto typem kol nejsou promptně osazeny všechny 15T, který kvůli kolum nyní stojí v dílnách? Je tam vzájemná nekompatibilita? Tj. kola, co jsou na 15T4 z roku 2017, nejdou jednoduše nazout na 15T z roku 2011?
Nebo tedy nejsou? Výrobce kol není schopen jich dodat v nějakém rozumném čase (60 dní?) třeba 100-200 ks?
Smlouva z roku 2005 kupodivu obsahuje i sankce poplatné době a okolnostem jejího vzniku a každá z asi 6000 reklamací znamená penále...
V současnosti jsou všechny 15T (mimo ZP) vybaveny stejným typem kola a ne, výrobce není schopen dodat v rozumném čase další kola.
Ad rozumný čas - 60 dní ? To by sice byl rozumný čas, ale běžně se bavíme o dodacích lhůtách převyšujících 12 měsíců. :wink:

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 14.3.2018 17:56

A jsou aspoň ve smlouvě mezi ŠT s DPP nějaký sankce za to, že ŠT evidentně není schopna dodat kvalitní výrobek?

Nemluvě o tom, že 15T poprvé vyjela téměř před 10 lety. Není to tedy rozhodně žádná žhavá novinka.

-----------------------------------------------------------------------------

Nicméně i tak - ty 15T, co jezdí, budou asi mít takový typ kol, který sice není úplně bezvadný, ale není problém je užívat. Proč tímto typem kol nejsou promptně osazeny všechny 15T, který kvůli kolum nyní stojí v dílnách? Je tam vzájemná nekompatibilita? Tj. kola, co jsou na 15T4 z roku 2017, nejdou jednoduše nazout na 15T z roku 2011?

Nebo tedy nejsou? Výrobce kol není schopen jich dodat v nějakém rozumném čase (60 dní?) třeba 100-200 ks?

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 14.3.2018 17:53

demon píše: Tak informace o problémech s protáčením kol tu padla několikrát i vloni a počet odstavených 15T je víceméně konstantní už skoro rok.
To jo, ale nikdy se to nespojilo dohromady. Problém s koly se diskutoval zvlášť a informace, že vozy stojí kvůli nedostatku náhradních dílů, se diskutovala taky zvlášť. Takže jsem si nějak nespojil, že nedostatkové náhradní díly = kola a zdá se, že si to nespojilo víc lidí (viz. trainzjohny). Toť vše. :wink:

+ Pražský dopravní podnik v loňském roce hospodařil se ziskem přes 1,9 miliardy korun
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/pr ... f6b220ee8/
Jo, prachy nejsou... :D
Naposledy upravil(a) von Špilberk dne 14.3.2018 17:59, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 14.3.2018 17:40

von Špilberk píše:Já si taky myslel, že díly, díly, díly. Že to bude něco spešl, třeba elektronka É13 z podniku Katoda Olomóc, a ono se čeká "jen" na nové gumy, aby se mohlo přezót.
Tak informace o problémech s protáčením kol tu padla několikrát i vloni a počet odstavených 15T je víceméně konstantní už skoro rok.
von Špilberk píše:Nová kola se asi dodávají pomaleji, než se stará ojíždějí. Takže když se něco přezuje, tak se mezitím něco jiného musí odstavit, protože nových kol není dost na přezutí všech 15T, které by to potřebovaly.
Problém kol není tak velký jen kvůli ojíždění (to se dá podchytit a naplánovat), ale kvůli protáčení (některé exempláře vydržely v provozu jen několik kilometrů), takže veškeré výrobní kapacity výrobce (které nevyužije ŠT na nové vozy a reklamační řízení) padnou na udržení provozuschopnosti jezdících vozů, ale už prostě nezbývají v potřebném počtu na provádění prohlídek.
A to byly ve zkušebním provozu i kola od jiných dodavatelů, bohužel zatím neúspěšně.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 14.3.2018 17:23

fricoolinek2 píše:Kdyby za cenu půl vozu šlo % odstavených vozů (á 60 000 000) výrazně snížit, protože opravy by se dělaly ein, zwei, tak by se mi to nezdálo nevýhodné.
Kdyby. Ale na kdyby se většinou nehraje, pokud není kde brát.
fricoolinek2 píše:Výrobce je doslova za humny. Pokud jeho zázemí je výrazně lepší než to, co je v ÚDDP, nebylo by nejlepší ho do toho více zapojit? Zase - než aby nová supermoderní tramvaj stála na dílnách dlouhé měsíce?
Zázemí možná lepší má, ale prostory nemá nazbyt (taky to byl jeden z důvodů snahy o získání dílen) a pořád zůstává stále stejný problém s koly.

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 14.3.2018 17:20

Obrázek

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 14.3.2018 15:10

trainzjohny píše: Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí. Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly. Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.
Já si taky myslel, že díly, díly, díly. Že to bude něco spešl, třeba elektronka É13 z podniku Katoda Olomóc, a ono se čeká "jen" na nové gumy, aby se mohlo přezót. To je mazec. #-o
trainzjohny píše: Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.
No, proč by ne :?: Nová kola se asi dodávají pomaleji, než se stará ojíždějí. Takže když se něco přezuje, tak se mezitím něco jiného musí odstavit, protože nových kol není dost na přezutí všech 15T, které by to potřebovaly.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 14.3.2018 14:36

Démon je dobrej tlučhuba :zadnice

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2599
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 13.3.2018 23:45

Pár desítek milionůůůů, co na tom, že...
Jestli to znamená třeba 30 000 000, tak je to pořád 50% ceny jednoho vozu. Kdyby za cenu půl vozu šlo % odstavených vozů (á 60 000 000) výrazně snížit, protože opravy by se dělaly ein, zwei, tak by se mi to nezdálo nevýhodné.
to by za chvíli stály všechny 15T.
typ tramvaje odstavený kompletně z provozu? To jsme v Praze ještě nikdy neměli. :P Samozřejmě, že něco jiného je mít odstaveno 4 vozy, něco jiného je mít odstaveno 56-58 vozů a něco jiného je mít odstaveno 230 vozů. Ale hranice mají být překonávány! :D



...i Němci dojeli na východní frontě na nedostatečné zásobování. Dozajista i náhraními díly. (-X

--------------------------------------------------------------------------------------------

No v neposlední řadě - nejsme ani Riga, ani Konyaspor. Výrobce je doslova za humny. Pokud jeho zázemí je výrazně lepší než to, co je v ÚDDP, nebylo by nejlepší ho do toho více zapojit? Zase - než aby nová supermoderní tramvaj stála na dílnách dlouhé měsíce?
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 14.3.2018 16:20, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 13.3.2018 18:53

Skoro mi začínáte připomínat jednoho zdejšího paranoika, co taky ví všechno mnohem líp než kdokoliv jinej.
Bohužel pro vás, jsou všechny mé odpovědi na tohle téma dohledatelné, takže nelenit a šup na doučování. :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 13.3.2018 17:26

Demon: Proč bych se jich ptal. Čekal jsem, když říkáš, že Škoda je zlo, tak vypálíš, že Siemens a nebo Pesa tyhle problémy nemají a díly jsou hned všechny...

Opravdu se v tom už začínáš motat, protože to vypadá na velkou chybu DPP... Nebe tady snad chceš říct, že výrobce současných kol pro NOVÉ 15T nedokáže vyrobit i náhradní kola?

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 13.3.2018 16:59

Abych nebyl obviňován z nějaké nekonzistence názorů.
Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí. Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly. Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.
No a tak já vznesu další kacířský dotaz, kola se ojíždějí extrémně rychle, to je známý fakt u 15T. Takže se nabízí otázka, za co se mění na vozech které ojedou kola, ale nečekají na větší opravu ?! A co se dělá s vozama v záruce, která ojezdí kola ?! No, mě přijde, že se ty kola vymění za jiná. Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.

Odpovědět