Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3622
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 30.3.2018 11:18

No a co je s tímhle :?: Praha to nechce nebo Škodovka to nechce nebo to nepomáhá tolik, kolik by bylo potřeba :?: Nebo to ještě není připraveno k běžnému provozu :?:
Výsledky výzkumu synchronizovaného řízení pohonů v podvozku tramvaje s nezávisle otáčivými koly spolu korespondují v etapách teoretických i experimentálních. Z rozboru výsledků je zřejmé, že synchronizovaným řízením lze dosáhnout nezanedbatelného efektu v redukci vodicích sil a tím i v redukci opotřebení kol a kolejnic až o desítky procent.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4254
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 29.3.2018 6:30

Plus samozřejmě skluzovka, která je založená na porovnávání rozdílnejch otáček kol (bo jinak to vlastně ani nejde) a naučit ji, aby poznala kdy jde o skluz/smyk a kdy o oblouk není vůbec jednoduchý.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 28.3.2018 20:37

jeffer píše:T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravu
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti
A teď ještě ten větší problém - VÝKON:
T3R.P = 40kw na nápravu
14T = 90kw na nápravu
15T = 90kw na pár kol

A totéž pak platí i na brzdu, k tomu si připočtěme "geniální" systém brzy 15T kde čelisti nastoupí až poté co tramvaj elektricky zastaví na 0 a vyjde vám, proč má 15T problém. On není v tom, že by se ta kola ojížděla, ale že se laicky řečeno urvou, a to jak psal Demon klidně i po několika týdnech provozu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4254
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 28.3.2018 14:20

Navíc 15T má kola menší a jiný než T3. Mimoto vliv má i jiný způsob pohonu (motor na každým kole, nejsou osy...)

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 119
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od jeffer » 28.3.2018 9:04

chlapecx píše:akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc?
T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravu
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 91
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 28.3.2018 1:14

AHA a to ccheš jako říct, že TRAMVAJ, u které (stejně jako u OA) je plánována životnsot na NEJMÉNĚ 30 LET (spíše by bylo třeba stejně jako u SU 50), NEMÁ možnost garance ND? :zadnice
Bobik píše:No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
tak ybch to převtrtal :-)
von Špilberk píše:
fricoolinek2 píše:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~
Z:arrow: http://www.ghh-bonatrans.com/cs/
akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc? :-) :D :prase nebo tam je kolo zadarmo a vyroběj si ho na soustruhu na dílnách "za dvacku" ?


Edit Mod. TJ - není třeba roztahovat diskuzi dlouhýma citacema, mořem enterů a čtyřmi příspěvky za sebou ! - redakčně upraveno

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9579
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 15.3.2018 21:54

mart337: Myslím, že se přehledem ;-).

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2317
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 15.3.2018 21:43

Ok, to je pak jiná, samozřejmě. No, zase budou kolečka. 16 koleček.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 828
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 15.3.2018 21:23

fricoolinek2 píše: Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díky, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.
No tak tady asi zrovna tohle opravit asi rychle nepůjde. Ta pravá čelní část by asi šla, ale vzhledem k tomu, co bylo řečeno v níže uvedeném článku, ta další část už bude asi nadlouho a dražší - "tramvaj zlomená v článku". Jsem zvědavej, jestli na to bude stačit povinné ručení dotyčného auta.

https://praha.idnes.cz/praha-2-tramvaj- ... zpravy_nuc

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2317
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 15.3.2018 19:47

https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... permPage=1

Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díly, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 15.3.2018 21:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 1992
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 15.3.2018 12:53

Koukám že Démon by už opravdu měl bych vyměnit funkci stínového mluvčího a šolich v ÚDDP za regulérního mluvčího :D
Všichni by měli jen a pouze ty správné informace a ÚDDP by možná s jinou kapacitou fungovaly lépe :evil:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2871
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 15.3.2018 7:23

Díky,takhle pohromadě si konečně člověk může udělat obrázek. Bohužel se tu příliš dlouho zbytečně pitvalo "díly" místo čeho mělo být uváděno kola a bylo by to jasné.
A pak tedy zbývá asi poslední otázka, jsou tam bodově vyjmenované problémy, které by se měly dát celkem snadno všechny opravit, respektive přenastavit SW, jak se k jejich nápravě staví šádewerke ?

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5972
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 14.3.2018 23:25

trainzjohny píše:Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí.
Souhlasí, shodujeme se.
trainzjohny píše:Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly.
Asi bych použil termín "vysvětlil", ale OK. :wink:
16.12. Díly se objednat umí, ale dodavatelé je neumí dodat. 15-20 vozů 15T za měsíc samozřejmě dílny nezvládnou, ale tolik jich v žádném z měsíců do Prahy nepřišlo ani do PÚ nenajelo, takže byly-li by díly pro opravy, nemohl by se nikdy takový počet vyjetých vozů nastřádat. Vozů 15T přišlo maximálně ročně 40 vozů, děleno 12 měsíci jsou cca 3,5 vozu měsíčně, což je v pohodě zvládnutelné - momentálně jsme schopni dělat v pohodě 5 vozů měsíčně (stíhalo se i při ext. zakázkách, s kterýma se do budoucna nepočítá) a lze to po zaběhnutí ještě navýšit.
Náběh do PÚ se dá vhodnym vypravovánim regulovat, není to nic novýho, používá se to desítky let běžně u všech typů. Za nějaký dva roky samozřejmě nastane situace, že budou chodit do PÚ vozy z prvních dodávek s vozy o cca 3,5 roku mladšími, ale i to se dá zvládnout.
trainzjohny píše:Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.
Tady už se dost neshodujeme. Fakt bych podané vyčerpávající informace o problémech s konkrétním dílem neoznačil jako mlžení, no ale proti gustu....
trainzjohny píše:No a tak já vznesu další kacířský dotaz, kola se ojíždějí extrémně rychle, to je známý fakt u 15T. Takže se nabízí otázka, za co se mění na vozech které ojedou kola, ale nečekají na větší opravu ?! A co se dělá s vozama v záruce, která ojezdí kola ?! No, mě přijde, že se ty kola vymění za jiná. Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.
Na kacířský dotaz nemám nejmenší problém odpovědět, byť bych zrovna u s problematikou seznámeného zaměstnance předpokládal lepší informovanost.
22.5.2017 DPP výrobci a dodavateli vozů 15T předkládá argumenty, dle kterých se domnívá, že vedou k postupnému poškozování tramvajových kol:
- přebrzděná elektrodynamická brzda při zadání nouzové brzdy 1 a 2
- necitlivé zásahy smykové a skluzové ochrany při rychlostech menších než 8 km/h
- prodleva v komunikaci mezi pohony při vyhodnocování smyku
- skokový nárůst brzdného momentu elektrodynamické brzdy při dobrzďování v závislosti na pohybu řadiče, čili pulzováním mezi MPB a menšími tahy
V současné době ŠT provádí měření mikroploch a náměty ze strany DPP se zabývá. Na každém kontrolním dni projektu 15T je ŠT ze strany DPP dotazována na posun v této problematice, zejména v souvislosti s degradací pryžových segmentů v tramvajových kolech, jejichž důsledkem je protočení náboje kola vůči obruči.
DPP hledá i jiného výrobce obručí kol a gumových segmentů, aby měl aternativního dodavatele.
Z toho vyplývá, že největší problém není s ojížděním obručí kol, resp.vznikem mikroploch majících na rychlé opotřebení kol fatální vliv, ale s protáčením obručí. Dodaná kola určená k výměně při provádění plánovaných prohlídek tak musí být použita při mimořádných opravách vozů v provozu a výrobce na takové výpadky v dodávkách není schopen reagovat navýšením výroby.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5972
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 14.3.2018 22:47

fricoolinek2 píše:Já opravdu nevim, jaká je situace u sudodovatelů výrobců kolejových vozidel. Jestli GHH Bonnatrans katastrofálně nestíhá nebo jen v je DPP je bordel a přes úřední byrokracii není možné jednat operativně.
Ty nevíš, proto se ptáš a já ti odpovídám. Nevidim v tom problém. :wink:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 5972
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 14.3.2018 22:46

Ještě s dovolením zareaguju na předchozí nepodložená nařčení.
9001 píše:Čekal jsem, když říkáš, že Škoda je zlo, tak vypálíš, že Siemens a nebo Pesa tyhle problémy nemají a díly jsou hned všechny...
Neříkám a nikdy jsem neříkal. Vloni 28.10. jsem pouze napsal
Já teda nedělam z 15T "kdovíjakej vrak" (od toho tu máme ještě 57 exemplářů stejný provenience), ale na můj vkus to vychytávání různých nedodělků trvá až moc dlouho a bohužel se s odstraněním jednoho neduhu vzápětí projeví neduh jiný, úplně stejně otravný.
Vadí mi "hopsání, škubání, přeplácanej interiér, podupávání", za tim si stojim a nemyslim si, že takový chování je u nových vozů tolerovatelný.
S Pesou ani Siemensem provozní zkušenosti nemám, proto s nimi vozy od ŠT v tomhle ohledu NIKDY nesrovnávám.
9001 píše:Opravdu se v tom už začínáš motat, protože to vypadá na velkou chybu DPP... Nebe tady snad chceš říct, že výrobce současných kol pro NOVÉ 15T nedokáže vyrobit i náhradní kola?
Ten kdo se tu plácá ve vlastních lžích asi nebudu já... Vloni 3.12. tu ode mne padla informace
U 15T v podstatě totéž, z ne úplně jasných příčin se protáčí kola, která navíc nejsou k dispozici, chybí i další ND, nebo mají enormně dlouhé dodací lhůty (sedačky, okna, komponenty brzd)...
18.1. k tomu Bobik poznamenal
Všichni víme, proč tramvaje stojí a že to není proto, protože dílny nestíhaj.
Dle zprávy TÚ DPP pro ZHMP z února 2018 je 32 ks odstaveno z důvodu
Skutečností je, že opravy nových tramvají mají delší doby na provedení oprav zejména z důvodu dlouhých dodacích lhůt náhradních dílů od dodavatelů a celkové technologické složitosti oproti starším typům tramvají (T3R.P, KT8N2).
Takže se ptám, v čem spatřuješ velkou chybu DP ?
Naposledy upravil(a) demon dne 14.3.2018 23:14, celkem upraveno 1 x.

Odpovědět