Škoda 15T ForCity
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Škoda 15T ForCity
Navíc 15T má kola menší a jiný než T3. Mimoto vliv má i jiný způsob pohonu (motor na každým kole, nejsou osy...)
Re: Škoda 15T ForCity
T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravuchlapecx píše:akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc?
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti
Re: Škoda 15T ForCity
AHA a to ccheš jako říct, že TRAMVAJ, u které (stejně jako u OA) je plánována životnsot na NEJMÉNĚ 30 LET (spíše by bylo třeba stejně jako u SU 50), NEMÁ možnost garance ND?
Edit Mod. TJ - není třeba roztahovat diskuzi dlouhýma citacema, mořem enterů a čtyřmi příspěvky za sebou ! - redakčně upraveno
tak ybch to převtrtalBobik píše:No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc? nebo tam je kolo zadarmo a vyroběj si ho na soustruhu na dílnách "za dvacku" ?von Špilberk píše:http://www.ghh-bonatrans.com/cs/fricoolinek2 píše:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma?
Edit Mod. TJ - není třeba roztahovat diskuzi dlouhýma citacema, mořem enterů a čtyřmi příspěvky za sebou ! - redakčně upraveno
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
mart337: Myslím, že se přehledem .
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ok, to je pak jiná, samozřejmě. No, zase budou kolečka. 16 koleček.
Re: Škoda 15T ForCity
No tak tady asi zrovna tohle opravit asi rychle nepůjde. Ta pravá čelní část by asi šla, ale vzhledem k tomu, co bylo řečeno v níže uvedeném článku, ta další část už bude asi nadlouho a dražší - "tramvaj zlomená v článku". Jsem zvědavej, jestli na to bude stačit povinné ručení dotyčného auta.fricoolinek2 píše: Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díky, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.
https://praha.idnes.cz/praha-2-tramvaj- ... zpravy_nuc
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... permPage=1
Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díly, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.
Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díly, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 15.3.2018 21:39, celkem upraveno 1 x.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Koukám že Démon by už opravdu měl bych vyměnit funkci stínového mluvčího a šolich v ÚDDP za regulérního mluvčího
Všichni by měli jen a pouze ty správné informace a ÚDDP by možná s jinou kapacitou fungovaly lépe
Všichni by měli jen a pouze ty správné informace a ÚDDP by možná s jinou kapacitou fungovaly lépe
- trainzjohny
- Moderátor
- Příspěvky: 3140
- Registrován: 10.9.2006 15:06
- Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Díky,takhle pohromadě si konečně člověk může udělat obrázek. Bohužel se tu příliš dlouho zbytečně pitvalo "díly" místo čeho mělo být uváděno kola a bylo by to jasné.
A pak tedy zbývá asi poslední otázka, jsou tam bodově vyjmenované problémy, které by se měly dát celkem snadno všechny opravit, respektive přenastavit SW, jak se k jejich nápravě staví šádewerke ?
A pak tedy zbývá asi poslední otázka, jsou tam bodově vyjmenované problémy, které by se měly dát celkem snadno všechny opravit, respektive přenastavit SW, jak se k jejich nápravě staví šádewerke ?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Souhlasí, shodujeme se.trainzjohny píše:Můj názor je konstantní - je špatně, že mnoho vozů stojí.
Asi bych použil termín "vysvětlil", ale OK.trainzjohny píše:Myslel jsem si že za to můžou dílny, že nestíhají udělat najednou hodně vozů které dojezdí na opravu. To mi Demon vymluvil, že dílny by zvládaly, ale nejsou díly.
16.12. Díly se objednat umí, ale dodavatelé je neumí dodat. 15-20 vozů 15T za měsíc samozřejmě dílny nezvládnou, ale tolik jich v žádném z měsíců do Prahy nepřišlo ani do PÚ nenajelo, takže byly-li by díly pro opravy, nemohl by se nikdy takový počet vyjetých vozů nastřádat. Vozů 15T přišlo maximálně ročně 40 vozů, děleno 12 měsíci jsou cca 3,5 vozu měsíčně, což je v pohodě zvládnutelné - momentálně jsme schopni dělat v pohodě 5 vozů měsíčně (stíhalo se i při ext. zakázkách, s kterýma se do budoucna nepočítá) a lze to po zaběhnutí ještě navýšit.
Náběh do PÚ se dá vhodnym vypravovánim regulovat, není to nic novýho, používá se to desítky let běžně u všech typů. Za nějaký dva roky samozřejmě nastane situace, že budou chodit do PÚ vozy z prvních dodávek s vozy o cca 3,5 roku mladšími, ale i to se dá zvládnout.
Tady už se dost neshodujeme. Fakt bych podané vyčerpávající informace o problémech s konkrétním dílem neoznačil jako mlžení, no ale proti gustu....trainzjohny píše:Když se oháníme tím, že díly by si měl DPP zajistit včas, začne démon mlžit o problémech s dodavateli a pomalu neexistenci dílů. Pak najednou se ze záhadných dílů vyklubou kola.
Na kacířský dotaz nemám nejmenší problém odpovědět, byť bych zrovna u s problematikou seznámeného zaměstnance předpokládal lepší informovanost.trainzjohny píše:No a tak já vznesu další kacířský dotaz, kola se ojíždějí extrémně rychle, to je známý fakt u 15T. Takže se nabízí otázka, za co se mění na vozech které ojedou kola, ale nečekají na větší opravu ?! A co se dělá s vozama v záruce, která ojezdí kola ?! No, mě přijde, že se ty kola vymění za jiná. Takže na co tedy stojí ty vozy co čekají na opravu ? Na kola to nebude, to by za chvíli stály všechny 15T.
Z toho vyplývá, že největší problém není s ojížděním obručí kol, resp.vznikem mikroploch majících na rychlé opotřebení kol fatální vliv, ale s protáčením obručí. Dodaná kola určená k výměně při provádění plánovaných prohlídek tak musí být použita při mimořádných opravách vozů v provozu a výrobce na takové výpadky v dodávkách není schopen reagovat navýšením výroby.22.5.2017 DPP výrobci a dodavateli vozů 15T předkládá argumenty, dle kterých se domnívá, že vedou k postupnému poškozování tramvajových kol:
- přebrzděná elektrodynamická brzda při zadání nouzové brzdy 1 a 2
- necitlivé zásahy smykové a skluzové ochrany při rychlostech menších než 8 km/h
- prodleva v komunikaci mezi pohony při vyhodnocování smyku
- skokový nárůst brzdného momentu elektrodynamické brzdy při dobrzďování v závislosti na pohybu řadiče, čili pulzováním mezi MPB a menšími tahy
V současné době ŠT provádí měření mikroploch a náměty ze strany DPP se zabývá. Na každém kontrolním dni projektu 15T je ŠT ze strany DPP dotazována na posun v této problematice, zejména v souvislosti s degradací pryžových segmentů v tramvajových kolech, jejichž důsledkem je protočení náboje kola vůči obruči.
DPP hledá i jiného výrobce obručí kol a gumových segmentů, aby měl aternativního dodavatele.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ty nevíš, proto se ptáš a já ti odpovídám. Nevidim v tom problém.fricoolinek2 píše:Já opravdu nevim, jaká je situace u sudodovatelů výrobců kolejových vozidel. Jestli GHH Bonnatrans katastrofálně nestíhá nebo jen v je DPP je bordel a přes úřední byrokracii není možné jednat operativně.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Ještě s dovolením zareaguju na předchozí nepodložená nařčení.
Neříkám a nikdy jsem neříkal. Vloni 28.10. jsem pouze napsal9001 píše:Čekal jsem, když říkáš, že Škoda je zlo, tak vypálíš, že Siemens a nebo Pesa tyhle problémy nemají a díly jsou hned všechny...
S Pesou ani Siemensem provozní zkušenosti nemám, proto s nimi vozy od ŠT v tomhle ohledu NIKDY nesrovnávám.Já teda nedělam z 15T "kdovíjakej vrak" (od toho tu máme ještě 57 exemplářů stejný provenience), ale na můj vkus to vychytávání různých nedodělků trvá až moc dlouho a bohužel se s odstraněním jednoho neduhu vzápětí projeví neduh jiný, úplně stejně otravný.
Vadí mi "hopsání, škubání, přeplácanej interiér, podupávání", za tim si stojim a nemyslim si, že takový chování je u nových vozů tolerovatelný.
Ten kdo se tu plácá ve vlastních lžích asi nebudu já... Vloni 3.12. tu ode mne padla informace9001 píše:Opravdu se v tom už začínáš motat, protože to vypadá na velkou chybu DPP... Nebe tady snad chceš říct, že výrobce současných kol pro NOVÉ 15T nedokáže vyrobit i náhradní kola?
18.1. k tomu Bobik poznamenalU 15T v podstatě totéž, z ne úplně jasných příčin se protáčí kola, která navíc nejsou k dispozici, chybí i další ND, nebo mají enormně dlouhé dodací lhůty (sedačky, okna, komponenty brzd)...
Dle zprávy TÚ DPP pro ZHMP z února 2018 je 32 ks odstaveno z důvoduVšichni víme, proč tramvaje stojí a že to není proto, protože dílny nestíhaj.
Takže se ptám, v čem spatřuješ velkou chybu DP ?Skutečností je, že opravy nových tramvají mají delší doby na provedení oprav zejména z důvodu dlouhých dodacích lhůt náhradních dílů od dodavatelů a celkové technologické složitosti oproti starším typům tramvají (T3R.P, KT8N2).
Naposledy upravil(a) demon dne 14.3.2018 23:14, celkem upraveno 1 x.
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Já opravdu nevim, jaká je situace u sudodovatelů výrobců kolejových vozidel. Jestli GHH Bonnatrans katastrofálně nestíhá nebo jen v je DPP je bordel a přes úřední byrokracii není možné jednat operativně.
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6706
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Vážně chceš slyšet odpověď, nebo si jí domyslíš sám ?fricoolinek2 píše:Takže tenhle velkopodnik není schopen dodat pár set kusů kol v nějakém rozumném čase? To je tak zavalen objednávkama?
- fricoolinek2
- Uživatel
- Příspěvky: 2600
- Registrován: 23.3.2005 21:38
- Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
- Kontaktovat uživatele:
Re: Škoda 15T ForCity
Takže tenhle velkopodnik není schopen dodat pár set kusů kol v nějakém rozumném čase? To je tak zavalen objednávkama?von Špilberk píše:http://www.ghh-bonatrans.com/cs/fricoolinek2 píše:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma?