Škoda 15T ForCity

Diskuze o všem, co v Praze přepravuje, přepravovalo a přepracovat bude cestující veřejnost...

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6151
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od demon » 31.3.2018 12:52

Tak jelikož je to nejvíc potřeba v oblouku a právě v oblouku je četnost výskytu žlábkových kolejnic zdaleka nejvyšší a ani v budoucnu se na tom nic měnit příliš nebude, tak mě nenapadá k čemu je ten výzkum vůbec dobrý, tedy pokud to soudruzi dalším pokračováním výzkumu v budoucnu nevyladí i pro použití u žlábkových kolejnic.

Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
Příspěvky: 1613
Registrován: 10.5.2006 17:36

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od DavidD » 30.3.2018 22:47

von Špilberk píše:No a co je s tímhle :?: Praha to nechce nebo Škodovka to nechce nebo to nepomáhá tolik, kolik by bylo potřeba :?: Nebo to ještě není připraveno k běžnému provozu :?:
Výsledky výzkumu synchronizovaného řízení pohonů v podvozku tramvaje s nezávisle otáčivými koly spolu korespondují v etapách teoretických i experimentálních. Z rozboru výsledků je zřejmé, že synchronizovaným řízením lze dosáhnout nezanedbatelného efektu v redukci vodicích sil a tím i v redukci opotřebení kol a kolejnic až o desítky procent.
Bo hlavní problém je, že to funguje na kolejnicích typu s49, na žlábkových již tolik ne.. tedy v Praze to prozatím má velice omezené možnosti použití..

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4406
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 30.3.2018 18:12

No a si se nějak nedaří, bo sám víš, co to zatím dělá.... 8-[

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3879
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od von Špilberk » 30.3.2018 11:18

No a co je s tímhle :?: Praha to nechce nebo Škodovka to nechce nebo to nepomáhá tolik, kolik by bylo potřeba :?: Nebo to ještě není připraveno k běžnému provozu :?:
Výsledky výzkumu synchronizovaného řízení pohonů v podvozku tramvaje s nezávisle otáčivými koly spolu korespondují v etapách teoretických i experimentálních. Z rozboru výsledků je zřejmé, že synchronizovaným řízením lze dosáhnout nezanedbatelného efektu v redukci vodicích sil a tím i v redukci opotřebení kol a kolejnic až o desítky procent.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4406
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 29.3.2018 6:30

Plus samozřejmě skluzovka, která je založená na porovnávání rozdílnejch otáček kol (bo jinak to vlastně ani nejde) a naučit ji, aby poznala kdy jde o skluz/smyk a kdy o oblouk není vůbec jednoduchý.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2906
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 28.3.2018 20:37

jeffer píše:T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravu
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti
A teď ještě ten větší problém - VÝKON:
T3R.P = 40kw na nápravu
14T = 90kw na nápravu
15T = 90kw na pár kol

A totéž pak platí i na brzdu, k tomu si připočtěme "geniální" systém brzy 15T kde čelisti nastoupí až poté co tramvaj elektricky zastaví na 0 a vyjde vám, proč má 15T problém. On není v tom, že by se ta kola ojížděla, ale že se laicky řečeno urvou, a to jak psal Demon klidně i po několika týdnech provozu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4406
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Bobik » 28.3.2018 14:20

Navíc 15T má kola menší a jiný než T3. Mimoto vliv má i jiný způsob pohonu (motor na každým kole, nejsou osy...)

jeffer
Uživatel
Příspěvky: 122
Registrován: 07.5.2009 11:55

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od jeffer » 28.3.2018 9:04

chlapecx píše:akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc?
T3R.P: 16,25 t, tj. cca 4 t na nápravu
15T: 42 t, tj. cca 5,25 t na nápravu
(14T: 38 t, tj. cca 6,4 t na nápravu)
a to sú len pohotovostné hmotnosti

Uživatelský avatar
chlapecx
problémový jedinec
Příspěvky: 95
Registrován: 16.8.2012 22:14

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od chlapecx » 28.3.2018 1:14

AHA a to ccheš jako říct, že TRAMVAJ, u které (stejně jako u OA) je plánována životnsot na NEJMÉNĚ 30 LET (spíše by bylo třeba stejně jako u SU 50), NEMÁ možnost garance ND? :zadnice
Bobik píše:No a už se nějak podařilo vyřešit to, že co kus, to originál a spousta plent nejde zaměnit ani v rámci jednoho vozu?
tak ybch to převtrtal :-)
von Špilberk píše:
fricoolinek2 píše:A tedy ty kola vyrábí pro ŚT nějaká externí, specializovaná firma? =P~
Z:arrow: http://www.ghh-bonatrans.com/cs/
akdo vlastně dělá kola už 50 let na T3? nebo tam se to prostě tak neojíždí co měsíc? :-) :D :prase nebo tam je kolo zadarmo a vyroběj si ho na soustruhu na dílnách "za dvacku" ?


Edit Mod. TJ - není třeba roztahovat diskuzi dlouhýma citacema, mořem enterů a čtyřmi příspěvky za sebou ! - redakčně upraveno

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9758
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od 9001 » 15.3.2018 21:54

mart337: Myslím, že se přehledem ;-).

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 15.3.2018 21:43

Ok, to je pak jiná, samozřejmě. No, zase budou kolečka. 16 koleček.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 889
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od mart337 » 15.3.2018 21:23

fricoolinek2 píše: Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díky, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.
No tak tady asi zrovna tohle opravit asi rychle nepůjde. Ta pravá čelní část by asi šla, ale vzhledem k tomu, co bylo řečeno v níže uvedeném článku, ta další část už bude asi nadlouho a dražší - "tramvaj zlomená v článku". Jsem zvědavej, jestli na to bude stačit povinné ručení dotyčného auta.

https://praha.idnes.cz/praha-2-tramvaj- ... zpravy_nuc

Uživatelský avatar
fricoolinek2
Uživatel
Příspěvky: 2413
Registrován: 23.3.2005 21:38
Bydliště: 4 5 12 20 54 120 130 170 230 558 601 RIP: 6 13 14 126 128 192 246 247 248 501 514
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od fricoolinek2 » 15.3.2018 19:47

https://www.facebook.com/prazsketramvaj ... permPage=1

Hm, tak zrovna se teď 9214 stala obětí asi celkem "běžné" nehody s IGK. To bych si právě dokázal představit, že ty díly, co se poškodily, v ÚDDP budou naskldněny, aby se nemusely dlouze objednávat.
Naposledy upravil(a) fricoolinek2 dne 15.3.2018 21:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2040
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od Petrpes » 15.3.2018 12:53

Koukám že Démon by už opravdu měl bych vyměnit funkci stínového mluvčího a šolich v ÚDDP za regulérního mluvčího :D
Všichni by měli jen a pouze ty správné informace a ÚDDP by možná s jinou kapacitou fungovaly lépe :evil:

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 2906
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Škoda 15T ForCity

Příspěvek od trainzjohny » 15.3.2018 7:23

Díky,takhle pohromadě si konečně člověk může udělat obrázek. Bohužel se tu příliš dlouho zbytečně pitvalo "díly" místo čeho mělo být uváděno kola a bylo by to jasné.
A pak tedy zbývá asi poslední otázka, jsou tam bodově vyjmenované problémy, které by se měly dát celkem snadno všechny opravit, respektive přenastavit SW, jak se k jejich nápravě staví šádewerke ?

Odpovědět