Pražské metro
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Toto?
https://praha.idnes.cz/cestujici-popada ... zpravy_bur
https://praha.idnes.cz/cestujici-popada ... zpravy_bur
Re: Pražské metro
Kontrolní otázka na znalé. Pamatuje si někdo z Vás případ, kdy by se utrhly eskalátory i s lidmi, a tím vzniklo neštěstí tak, že lidé byly na hromadě pod schody? ( asi došlo k poškození tažného kola, a tím by došlo vlivem váhy lidí k jejich nedobrovolného rychlému svezení dolů ). Zrovna jsem o tomto se bavil s jedním policajtem, který mi tvrdil, že jim kdysi toto ukazovaly na školení. Věděl by o tomto někdo více? Já si nic takového nepamatuji.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Podobu stanic metra D výtvarníci nezmění. Projektanti nechtějí ustoupit
https://praha.idnes.cz/metro-d-stanice- ... zpravy_nuc
https://praha.idnes.cz/metro-d-stanice- ... zpravy_nuc
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
Metro D by spolu s dopravním podnikem měla stavět Penta, rozhodla komise. Opozici vadí, že by investor měl ve společném podniku většinu
https://byznys.ihned.cz/c1-66042390-met ... ku-vetsinu
https://byznys.ihned.cz/c1-66042390-met ... ku-vetsinu
Re: Pražské metro
Takže, když to shrnu, dopouštíš se ve svých domněnkách dvou zásadních omylů. Vlakové zabezpečovací zařízení se dělí na stacionární část - na trati a mobilní část - na soupravách. Vlastní AVV (ACBM) je, dá se říct, pouze nadstavbová funkce mobilní části, nikoliv stacionární (na trati) (Tvůj omyl č. 1). Už soupravy Ečs měly předchůdce to dnešního "AVV" v podobě ACBM-1 (automatické cílové brzdění). Nové zab. zař. na trati je pořád jen zab. zař. jako to staré a (velmi zjednodušeně) jen poskytuje více informací pro mobilní část. Na soupravách NELZE instalovt nové zařízení bez demontáže toho starého (omyl č. 2), ztímco na tratí může a MUSÍ být být obě zařízení v provozu, dokud budou v provozu soupravy se starou mobilní částí VZ. Z toho vyplívá, že nelze jeden den uknčit provoz na starém zabzař a druhý den zahájit provoz s novým, a že lze provozovat i jednu jedinou sopuravu v režimu AVV, pokud bude funkční stacionární část nového vlakového zabezpečovače.MM-Mikulovsky píše:TAKZE DNES MÁŠ V TUNELU =M=B 2 SYSTÉMY = JEDEN STARÝ SLOUŽÍCÍ JEN JAKO POUHÉ ZABZAŘ A DALŠÍ NOVÝ SCHOPNÝ KROMĚ ZABZAŘ I AUTOMATICKY VÉST VLAK = jako zdá se mi jednodušší pořechod mezi nimi, že v jeden den se jezdí s funkčním starým a v druhý po běžné provozní výluce s novým než, aby běžely oba současně, OVŠEM K ZAPNUTÍ NOVÉHO POTŘEBUJEŠ SNAD MÍT HARDWER SYSTÉMU NAINSTALOVÁN NA TRATI I VŠECH VOZIDLECH
Re: Pražské metro
Systémy mohou běžet oba současně, netluče se to. To by se nikdy nic nezavedlo, kdyby se to muselo změnit vše naráz.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
TAKZE DNES MÁŠ V TUNELU =M=B 2 SYSTÉMY = JEDEN STARÝ SLOUŽÍCÍ JEN JAKO POUHÉ ZABZAŘ A DALŠÍ NOVÝ SCHOPNÝ KROMĚ ZABZAŘ I AUTOMATICKY VÉST VLAK = jako zdá se mi jednodušší pořechod mezi nimi, že v jeden den se jezdí s funkčním starým a v druhý po běžné provozní výluce s novým než, aby běžely oba současně, OVŠEM K ZAPNUTÍ NOVÉHO POTŘEBUJEŠ SNAD MÍT HARDWER SYSTÉMU NAINSTALOVÁN NA TRATI I VŠECH VOZIDLECHJirka píše:Tak znova: Jak jsi přišel na to, že je potřeba mít pro provoz s AVV předělány všechny soupravy? A jak uvedlo všechno naráz do provozu? Do té doby bychom chodili tunely pěšky?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
TAKZE DNES MÁŠ V TUNELU =M=B 2 SYSTÉMY = JEDEN STARÝ SLOUŽÍCÍ JEN JAKO ZABZAŘ A DALŠÍ NOVÝ SCHOPNÝ TAKÉ AUTOMATICKY VÉST VLAK = jako zdá se mi jednodušší pořechod mezi nimi, že v jeden den se jezdí s funkčním starým a v druhý po běžné provozní výluce s novým než, aby běžely oba současně, OVŠEM K ZAPNUTÍ NOVÉHO POTŘEBUJEŠ SNAD MÍT HARDWER SYSTÉMU NAINSTALOVÁN NA TRATI I VŠECH VOZIDLECHJirka píše:Tak znova: Jak jsi přišel na to, že je potřeba mít pro provoz s AVV předělány všechny soupravy? A jak uvedlo všechno naráz do provozu? Do té doby bychom chodili tunely pěšky?
Re: Pražské metro
Tak znova: Jak jsi přišel na to, že je potřeba mít pro provoz s AVV předělány všechny soupravy? A jak uvedlo všechno naráz do provozu? Do té doby bychom chodili tunely pěšky?MM-Mikulovsky píše:52vlaků : 12 vlaků ŠT PŘIZPŮSOBENÝCH PO JEDNOM MĚSÍRNĚ = 4 ROKY A 4 MĚSÍCE, PO NICHŽ BUDOU K UVEFDENÉMU ZPŮSOBU ŘÍZENÍ PŘIPRAVENY VŠECHNY VOZIDLA JAKO VŠAK NECHÁPU, PROČ PŘI TÉTO RYCHLOSTI OSAZOVÁNÍ SYSTÉMU PRVNĚ SE DĚLALA TRAŤOVÁ ČÁST A PAK VOZOVÁ, NEBOLI OSAZOVÁNÍ NEMOHLO PROBÍHAT SOUČASNĚ, ABY SE NÁSLEDNĚ SPOLEČNĚ NARÁZ UVEDLO DO PROVOZU!Jirka píše:Na to jsi přišel jak?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
52vlaků : 12 vlaků ŠT PŘIZPŮSOBENÝCH PO JEDNOM MĚSÍRNĚ = 4 ROKY A 4 MĚSÍCE, PO NICHŽ BUDOU K UVEFDENÉMU ZPŮSOBU ŘÍZENÍ PŘIPRAVENY VŠECHNY VOZIDLA JAKO VŠAK NECHÁPU, PROČ PŘI TÉTO RYCHLOSTI OSAZOVÁNÍ SYSTÉMU PRVNĚ SE DĚLALA TRAŤOVÁ ČÁST A PAK VOZOVÁ, NEBOLI OSAZOVÁNÍ NEMOHLO PROBÍHAT SOUČASNĚ, ABY SE NÁSLEDNĚ SPOLEČNĚ NARÁZ UVEDLO DO PROVOZU!Jirka píše:Na to jsi přišel jak?MM-Mikulovsky píše:to máme tedy ještě do zpuštění automatického vedení vlaku s nutným dohledem strojvedoucího na =M=B skoro 5let
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
52 vlaků x 1 měsíc/kus je 52 měsíců, což je lehce 4,5 rokuJirka píše:Na to jsi přišel jak?MM-Mikulovsky píše:to máme tedy ještě do zpuštění automatického vedení vlaku s nutným dohledem strojvedoucího na =M=B skoro 5let
Re: Pražské metro
Na to jsi přišel jak?MM-Mikulovsky píše:to máme tedy ještě do zpuštění automatického vedení vlaku s nutným dohledem strojvedoucího na =M=B skoro 5let
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10207
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
MM: Já bych se tak nesmál... Všechno je o penězích a pokud se najde ekonom, který ti udělá jasnou statistiku, že zavedení bude stát 1 mld. (čísla čistě pro příklad), ale mzdy řidičů stojí 0,5 mld ročně, takže máme za tři roky +, tak si myslím, že se najde někdo kdo to protlačí...
Druhý problém je psychologie. Lidi se bojí, že tam člověk nesedí ... A upřímně kdo kdy viděl kokpit například A380, tak by se hodně divil , ale to je vedlejší. I když i tam se ukázalo, že ten člověk je sakra potřeba, pokud se něco posxxx viz Quantas
Osobně jsem velkým odpůrcem autonomního řízení u povrchové dopravy... Upřímě nechápu, jak někdo může vypustit auto bez řidiče, ale z vlaku jsou všichni připosraní, přitom na ten vlak působí 1000 věcí, ale na to auto tak miliarda... V metru díky jeho praktickému oddělení až tak úplně nejsem...
Ovšem pořád zůstává otázka zda se to opravdu vyplatí... Protože systém potřebuje údržbu, ta elektronika taky není nesmrtelná, takže aby to ve výsledku REÁLNĚ nevyšlo dráž, než provoz s fíry...
Druhý problém je psychologie. Lidi se bojí, že tam člověk nesedí ... A upřímně kdo kdy viděl kokpit například A380, tak by se hodně divil , ale to je vedlejší. I když i tam se ukázalo, že ten člověk je sakra potřeba, pokud se něco posxxx viz Quantas
Osobně jsem velkým odpůrcem autonomního řízení u povrchové dopravy... Upřímě nechápu, jak někdo může vypustit auto bez řidiče, ale z vlaku jsou všichni připosraní, přitom na ten vlak působí 1000 věcí, ale na to auto tak miliarda... V metru díky jeho praktickému oddělení až tak úplně nejsem...
Ovšem pořád zůstává otázka zda se to opravdu vyplatí... Protože systém potřebuje údržbu, ta elektronika taky není nesmrtelná, takže aby to ve výsledku REÁLNĚ nevyšlo dráž, než provoz s fíry...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pražské metro
to máme tedy ještě do zpuštění automatického vedení vlaku s nutným dohledem strojvedoucího na =M=B skoro 5let = tímto tempem ani v pražském metru není reálné plné nahrazení strojvedoucích plnou automatikou vlaků dříve jak za 100 let, což je více jak 3 noásobek doby po níž GŘ DPP sní o nesmyslné plně automatické i povrchové MHDSyrda píše:........... Rekonstrukce vozové části ZZ na všech 52 vlacích linky B bude probíhat ve Škodovce rychlostí 1 souprava za měsíc.