Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
Mezi Hřbitovy v pondělí prověříme. Případně prosím info i sem.
Vozovna Vokovice má prakticky stejné řízení, které tam bylo v době jednokolejky a neexistence objízdné koleje. Jelikož jsem autor DŘ, vím, že sebou neslo mnoho omezení. Volna do vozovny musela mít odstup aspoň 60s, protože dřív se zastavilo hned za křižovatkou a šlo se s tágem na dvůr. Dále bylo třeba udělit nejdříve volno na výjezd (i aut), pak teprve na zátah. A současně zátah musel mít přednost před hlavním směrem. Ale hlavní směr měl přednost před výjezdem. A když se přihlásilo všechno, bylo pořadí zase jiné. To může občas vyvolat nesmyslné chování. Navíc preference (narušování koordinace po Evropské) pro výjezdy resp. zátahy je nastavena právě jen v době, kdy houfně probíhají - dle projednání. Nyní je zpracovaná dokumentace pro úpravu SSZ v souvislosti s plánovaným propojením řadiče SSZ a EOV (dle požadavku PEKu). Termín realizace záleží na kapacitě Vrchního vedení a financích. Omezení a některá pravidla budou zrušena, či zmírněna, jak to jednoduše půjde. Ne vše. Bobiku, popsaný případ, kdy utekly čočky, byl z jakého směru a nevíš, zda svítila výzva? A druhý případ, kdy skočila červená, byl z jaké strany? Je možné ještě nějaké vyladění doplnit. Pokud tam něco divného zažijete, napište čas a stručný popis. Díky.
Vozovna Vokovice má prakticky stejné řízení, které tam bylo v době jednokolejky a neexistence objízdné koleje. Jelikož jsem autor DŘ, vím, že sebou neslo mnoho omezení. Volna do vozovny musela mít odstup aspoň 60s, protože dřív se zastavilo hned za křižovatkou a šlo se s tágem na dvůr. Dále bylo třeba udělit nejdříve volno na výjezd (i aut), pak teprve na zátah. A současně zátah musel mít přednost před hlavním směrem. Ale hlavní směr měl přednost před výjezdem. A když se přihlásilo všechno, bylo pořadí zase jiné. To může občas vyvolat nesmyslné chování. Navíc preference (narušování koordinace po Evropské) pro výjezdy resp. zátahy je nastavena právě jen v době, kdy houfně probíhají - dle projednání. Nyní je zpracovaná dokumentace pro úpravu SSZ v souvislosti s plánovaným propojením řadiče SSZ a EOV (dle požadavku PEKu). Termín realizace záleží na kapacitě Vrchního vedení a financích. Omezení a některá pravidla budou zrušena, či zmírněna, jak to jednoduše půjde. Ne vše. Bobiku, popsaný případ, kdy utekly čočky, byl z jakého směru a nevíš, zda svítila výzva? A druhý případ, kdy skočila červená, byl z jaké strany? Je možné ještě nějaké vyladění doplnit. Pokud tam něco divného zažijete, napište čas a stručný popis. Díky.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Mezi Hřbitovy: Jak píše Karosák, 26 při jízdě ZC od Olšanské. V pohodě pro mě - nemusel jsem s kličkou O:-) V pátek cca 16:30
Vozovna Vokovice: přímo přes den to bývá v pořádku, přijde mi, že to rozhodí zátahy.
IPP: Díky za info.
Vozovna Vokovice: přímo přes den to bývá v pořádku, přijde mi, že to rozhodí zátahy.
IPP: Díky za info.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Mě se stalo taky - Mezi Hřbitovy od NNŽ. Nenavolení, musel jsem s kličkou. Závada přihlašováku se mi nezdála, bo při dalších jízdách to fungovalo normálně.
Vokovice jak do vozovny, tak přímo, oba směry, tedy ZC i DC. Občas to tam svítí jak barevní hudba (bavím se o noci, přes den tam nejezdím), stalo se mi (přímo) že po příjezdu do zastávky utekly čočky + červená pro auta, vzápětí zelená, vzápětí opět červená, 2x - 3x po sobě, čočky celou dobu na stůj. Do vozovny po navolení kličkou to někdy padne hned a někdy to nechá vykysat. Bez ohledu na to, jestli něco přede mnou do vozovny jelo taky - 96+97 zatahují téměř spolu, není problém se u vozovny dojet, někdy to tu druhou v pořadí pustí okamžitě někdy ne, někdy to tu první nechá vykysat, někdy ne, někdy to zazdí obě a někdy pustí obě hned. Taky se mi stalo, že po navolení po chvíli skočila červená, ale čočky do vozovny to vynechalo, pak volno přímo, nechalo vykysat a pak teprve pustilo do vozovny.
Vokovice jak do vozovny, tak přímo, oba směry, tedy ZC i DC. Občas to tam svítí jak barevní hudba (bavím se o noci, přes den tam nejezdím), stalo se mi (přímo) že po příjezdu do zastávky utekly čočky + červená pro auta, vzápětí zelená, vzápětí opět červená, 2x - 3x po sobě, čočky celou dobu na stůj. Do vozovny po navolení kličkou to někdy padne hned a někdy to nechá vykysat. Bez ohledu na to, jestli něco přede mnou do vozovny jelo taky - 96+97 zatahují téměř spolu, není problém se u vozovny dojet, někdy to tu druhou v pořadí pustí okamžitě někdy ne, někdy to tu první nechá vykysat, někdy ne, někdy to zazdí obě a někdy pustí obě hned. Taky se mi stalo, že po navolení po chvíli skočila červená, ale čočky do vozovny to vynechalo, pak volno přímo, nechalo vykysat a pak teprve pustilo do vozovny.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Doplním, že problém Mezi Hřbitovy od NNŽ jsem měl ve čtvrtek na ranní směně s l. 26, čili od Olšanské. Předpokládám, že pan ZXS za Vokovice měl problém také s l. 26. A v pohodě to teda fakt není
Re: Preference / antipreference MHD
ZXS91: Pokud se na Mezi hřbitovy nerozsvíla výzva, moc v pohodě to není. Odkud jste jel? Od Olšanské, od Ohrady, nebo dokonce od Želvy? V jaký den a čas?
Na Vozovně Vokovice se jedná směr přímo, nebo do vozovny?
Na IPP byla odpočítadla skutečně upravena, protože se na to nedalo spolehnout a chodci vstupovali do vozovky na nulu, ne na zelenou.
Na Vozovně Vokovice se jedná směr přímo, nebo do vozovny?
Na IPP byla odpočítadla skutečně upravena, protože se na to nedalo spolehnout a chodci vstupovali do vozovky na nulu, ne na zelenou.
Naposledy upravil(a) Grossák dne 07.4.2018 21:02, celkem upraveno 1 x.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Upřímně - tam je to nějak pošahaný už delší dobu, bez šance na nápravu, takže to beru jako takovej folklór. Někdy to tam padá hned a krásně šlape, někdy je to k vzteku a nechává vykysat - jak přímo, tak do vozovny (oba směry), ovšem proč a podle jakýho plotu to tam běhá, na to jsem bohužel nepřišel.ZXS91 píše:Nějak ale zlobí Vozovna Vokovice: Pokud se najednou sjedou vlaky od města a Šárky, vlak od města jede hned, ale od Šárky se čeká i dva cykly. Bobiku, nevšimsis?
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Leteňák souhlasí. Mezi Hřbitovy se mi při jednom průjezdu nerozsvítil stromeček, ale v protisměru byl vlak, tudíž v pohodě.
Nějak ale zlobí Vozovna Vokovice: Pokud se najednou sjedou vlaky od města a Šárky, vlak od města jede hned, ale od Šárky se čeká i dva cykly. Bobiku, nevšimsis?
Na Pavláku neběží červený odpočty pro chodce, škoda. Dalo se podle nich skvěle orientovat a zavřít tak akorát na odjezd.
Nějak ale zlobí Vozovna Vokovice: Pokud se najednou sjedou vlaky od města a Šárky, vlak od města jede hned, ale od Šárky se čeká i dva cykly. Bobiku, nevšimsis?
Na Pavláku neběží červený odpočty pro chodce, škoda. Dalo se podle nich skvěle orientovat a zavřít tak akorát na odjezd.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Večer/v noci už Leteňák fungoval korektně, s mezifází (dřív jsem se tam nedostal). Díky.
Re: Preference / antipreference MHD
Na SSZ Mezi hřbitovy je zřejmě nefunkční přihlášení, ale pouze ve směru od Olšanské, nikoli od Ohrady. Bohužel se nepodařilo vyřešit ani po výjezdech VV. Dnes by tam mělo být Eltodo.
Na Letenském náměstí docházelo včera opravdu k zásahům HDŘÚ. Dle informací byla kritická situace aut v tunelu a na Štefánikově mostě z centra. Důvodem byla rekonstrukce vozovek na nábřeží, kdy nebylo možné z mostu odbočit vpravo. Tedy vše jelo do tunelu. Nyní už omezení není. Prosím o potvrzení, pokud se tam někdo pohyboval. Byl nasazen pevný program s delší zelenou od tunelu. Přitom došlo k závadě na ovládání SSZ z HDŘÚ, čili řízení zamrzlo v pevném programu. Závada byla odstraněna ráno. Teď by neměl být důvod k problémům. Prosím také o informaci, zda na Letné preference již funguje, pokud se tam někdo vyskytuje. Díky.
Na Letenském náměstí docházelo včera opravdu k zásahům HDŘÚ. Dle informací byla kritická situace aut v tunelu a na Štefánikově mostě z centra. Důvodem byla rekonstrukce vozovek na nábřeží, kdy nebylo možné z mostu odbočit vpravo. Tedy vše jelo do tunelu. Nyní už omezení není. Prosím o potvrzení, pokud se tam někdo pohyboval. Byl nasazen pevný program s delší zelenou od tunelu. Přitom došlo k závadě na ovládání SSZ z HDŘÚ, čili řízení zamrzlo v pevném programu. Závada byla odstraněna ráno. Teď by neměl být důvod k problémům. Prosím také o informaci, zda na Letné preference již funguje, pokud se tam někdo vyskytuje. Díky.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Ještě postřeh k tomu Letenskýmu náměstí - tak šikulové od policie, poté co se v tom přestali vrtat z ústředny, to chytře přepli na pevný cyklus. Takže celou noc až doteď to tam běhá bez "preference", tedy oné mezifáze pro tramvaje.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Jo, Leteňák je nějakej divněj, měl jsem dopoledne nějaký vyřizování a několikrát se tam snažil přejít. Vzhledem k tomu, že tu bydlím, tak cykly znám nazpamět a bylo to totálně rozhozený.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Totálně mrtvá preference (opět) Mezi Hřbitovy od NNŽ. Na tram nereaguje, dává stůj, vypouští kolizi i odbočovák....hnus. Opačné sice výzva je, ale přišlo mi, že neprodlužoval volno a vůbec se s tramvají moc nezaobíral. Ale každopádně problém prokazatelně od NNŽ a hlášeno PDT.
Dále podezření na zásahy ústředny na Letenském náměstí. Dneska bez bonusové tramvajové fáze a neskutečně dlouhá zelená z tunelu :-[
Dále podezření na zásahy ústředny na Letenském náměstí. Dneska bez bonusové tramvajové fáze a neskutečně dlouhá zelená z tunelu :-[
Re: Preference / antipreference MHD
parrot: Prověřím, zdali nebyl nějaký problém s detekcí, či má vliv jiný problém. To zhasnuté VN je trochu vodítko. Díky za info. Každopádně roli může hrát i náhoda. Z vlastní zkušenosti mohu říct, že pocity dvou řidičů současně na stejné lince mohou být úplně jiné a nejlepší je pozorování na křižovatce. Jinak před obnovou to SSZ fungovalo z centra dobře. Pokazilo se na určitou dobu až po obnově. V současnosti do centra zřídka volno skončí při konci stanicování, ale je to právě při kombinaci dlouhého pobytu a současně prodlužování fáze do úplného maxima, kdy zbývá kratší čas od přihlášení do konce volna. Ty doby by se sice daly prodloužit, ale zase to poškodí rychlejší tramvaje. Tohle je jedna z mála křižovatek, kdy jsou rozptyly pobytů poměrně vysoké.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Všimnul jsem si opakovaně, dneska zas - Nádraží Veleslavín - volno umí nepříjemně smáznout protijedoucí tram, navíc je to tam poněkud nešťastně udělaný, že skočí červená pro auta, ale čočky ještě chvíli svítí na volno, takže působí dojmem, že SSZ čeká. Nečeká, tak pozor!
Re: Preference / antipreference MHD
Za info o Arbesáku děkuji. S Jeseniovou si však dovolím oponovat. Při jízdě od NNŽ do zastávky Biskupcova se chová již několik měsíců stejně jako SSZ před obnovou. O prodlouženém velikonočním víkendu jsem měl 9, další den 15, a další den 9 a ve 40-50% při příjezdu na stůj a čekačka. V jednom případě jsem nebyl ani navolený ve stromečku (jízda s 15T). Dneska jízda jako cestující v lince 16 (KT8N) a opět jsme měli na stůj a svítilo až do zastavení.... Ve směru DC to není nijak časté, ale stane se, že padne na stůj ihned po zavření dveří. Odhad na čas na porovnání nemám, ale nijak dlouhé odbavování cestujících to nebývá. Zkusím Ti to sledovat a podat info:)Grossák píše:Nevím, jestli je řeč o stejné signalizaci. SSZ 3.351 Želivského - Jeseniova bylo obnoveno v 11/2014 a fungovalo velmi špatně. Často přecházelo do prakticky pevného řízení o cyklu 120 sekund s nahodilým ukončováním volna před nosem. Viz příspěvky na tomto DF ze dne 27.11.2014. Teprve v průběhu roku 2015 (zřejmě v létě) bylo SSZ upraveno do řízení izolovaného a začala fungovat mimo jiné kvalitní preference tramvají. Nemyslím, že se od té doby něco měnilo. Dnes jsem se na místě zastavil a SSZ fungovalo i při provozu 6 linek velmi dobře. Detekce bez problémů. Jedné drobnosti jsem si všiml, ale ta měla minimální vliv.
Provoz trochu ovlivňuje zastávka DC. Zde se pobyty občas trochu vyšinou. SSZ prodlužuje nejméně na vypočtenou dobu pobytu 25 sekund, typicky však až na pobyt 40 sekund. To je proti stavu před obnovou o 12 resp. 17 více.
Letmo jsem prošel doladění a úpravy SSZ za poslední dva roky. Občas v rámci doladění opravdu dojde k omezení preference. Bohužel. A může se to stát kdykoli znovu. Ale neméně často dochází k opačnému jevu, jako na Jeseniově.
Na Arbesáku aktuálně nemám oficiální reakci na žádost o stanovení z 12/2017. Mezitím však ještě proběhlo jednání. Zkusím zjistit.