Pražské trolejbusy

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 24.5.2020 14:27

Po více než půl století má Praha opět vlastní trolejbus. DPP ho koupil v Plzni
https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/ ... 00523.html

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 15.9.2019 8:55

9001 píše:
14.9.2019 22:11
Měli nějakou vizi, nějaký plán a podle toho se jelo...
To bych zrovna netvrdil. Jen v Praze se názory na kolejovou dopravu střídaly jak figury na orloji. Zdatně pokračovali v tradici již z počátku století. Nejdřív chyběla jakákoli koordinace, každé město v aglomeraci si provozovalo dopravu vlastní a metro přesahovalo jejich omezené vize. Po vzniku Velké Prahy najednou už nutné bylo, i když zde velkoměsto už dávno stálo, jen se to na papíře potvrdilo. 20 let se handrkovali zda metro nebo podzemní tramvaj, nakonec z toho bylo lehké metro. Pak přišli komanči a uděláme hlubinné atomfest metro. Po stavbě jediné stanice ne, je to drahé, bude jen podpovrchová tramvaj. Po rozestavění dvou stanic a mostu ne, přeci jen metro, ale mělčí, aby to nebylo tak drahé. Po dostavění I.C ne, metro přeci jen bude hlubinné atomfest. A bude 5 tras a zrušíme tramvaje kde to jen půjde. Po zrušení několika tratí ne, rušení tramvají je blbost, metro je přeci jen drahé. Pak už přišel komunistům konec, ale nekoncepčnosti nikoli, ta se naopak rozšířila i na infrastrukturu silniční.
9001 píše:
14.9.2019 22:11
Výrobce se dušuje, že bezdrát by to mělo zvládnout 50% trasy :-)
Jenže když těch 50% znamená 8 km souvisle, s jedinou možností dobití při stání na obratišti uprostřed, tak se tam prostě bude muset stát.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 14.9.2019 22:11

trainzjohny: Samozřejmě myšleno vůči ROPIDu;-). Ale osobně to nechápu... Sedí tam praktik MŠ .pan Fafejta a další... To obrovské plýtvání tímhle tupým přístupem taky musí být vidět... Viz druhé vozy 119... a všichni strkají hlavu do písku...

P_V : Výrobce se dušuje, že bezdrát by to mělo zvládnout 50% trasy :-). Ale budme realisté... Trolejbus tam reálně nebude... Bohužel jsme v době, kdy nápady nepřežijí volební období...

Docela hezký článek vyšel na idnesu a i přes ten pitomý titulek se jedna věc nedá době před rokem 89 upřít... Měli nějakou vizi, nějaký plán a podle toho se jelo...Bohužel po revoluci vím o jediném případu, kde se to povedlo a to je Litomyšl, kde i přes myslím 4 starosty se jede pořád podle stejné vize...

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/3 ... omika_mato

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 13.9.2019 22:04

Tak dobré baterky, aby se stihly dobít jen po cestě, zas nejsou. Prostoj na obratišti je nutný. Nebo dráty v převážné části trasy. Tady to bude 50%, přičemž od starého letiště k novému bude tam a zpátky kompletně 8km bezdrát.

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3140
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od trainzjohny » 13.9.2019 22:03

9001 píše:
13.9.2019 20:10
...Ke zbytku... ROPID prostě nedokáže akceptovat dispečerské řízení a tupě jede podle JŘ... Bohužel co uměl DP při Spartakiádách a ještě v 90.letech u ZOO, dnes prostě neumí...
DPP pochopitelně umí a třeba při výlukách i dělá, ale ROPID tohle neumí objednat, jeho ******* standarty kvality tohle nepoberou. Stejně jako je prostě pro ně lepší vůz s klimatizací (vypnutou) a bez otevíracích oken, než vůz kde jsou veliká otevírací okna.
Prostě doba pokročila a co se řešilo hlavou, se řeší prd... ROPIDem.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 13.9.2019 20:10

P_V: Zapomínáš ovšem na to, že trolejbus bude zralý do šrotu než se postaví vlak (cca 15-20 let) Navícse bude dobíjet cestou pod trolejemi...

Ke zbytku... ROPID prostě nedokáže akceptovat dispečerské řízení a tupě jede podle JŘ... Bohužel co uměl DP při Spartakiádách a ještě v 90.letech u ZOO, dnes prostě neumí...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 13.9.2019 15:29

https://www.ekova.cz/cz/aktuality.html?id=39

EKOVA ELECTRIC zapůjčí pražskému dopravnímu podniku na dobu jednoho měsíce parciální trolejbus EKOVA Electron 12T, který získal v květnu průkaz způsobilosti drážního vozidla. Do Prahy jej dopravíme v příštím týdnu a poté bude trolejbus jezdit v pražských ulicích na trase z Palmovky do Letňan.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od P_V » 13.9.2019 15:23

To mělo být do sekce Humor, ne?
Za prvé, stavět trolejbusovou trať s krátkou životností. Až tam pojede vlak, nebude potřeba velkokapacitní vozidlo, a až tam (k terminálu 3) pojede i tramvaj, nebude potřeba trolejbus vůbec. (pokud nepojede, tak by se to mělo zohlednit v územním plánu a ne vymýšlet něco duplicitního)
Za druhé, obsluha letiště autobusem vyžaduje dynamicky reagovat na poptávku, podle toho, jak to zrovna lítá. To se do JŘ nenapasuje a pro trolejbusy, které se musejí nějakou dobu dobíjet, je to nepoužitelné.
Za třetí, není do do kopce a je to na větrném místě s řídkou zástavbou, takže lokální emise zrovna tady nejsou takový problém, jako jinde.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od von Špilberk » 13.9.2019 14:39

https://zdopravy.cz/praha-chce-velkokap ... ada-34200/
V plánech na dopravní obslužnost Letiště Václava Havla se objevil nečekaný dopravní prostředek. Vedení hlavního města chce nově za zhruba čtvrt miliardy korun postavit troleje z Divoké Šárky až k Terminálu 3 pražského letiště a místo autobusů jezdit velkokapacitními tříčlánkovými trolejbusy s bateriemi.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od ZXS91 » 26.3.2019 11:22


Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1540
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Radek » 24.5.2018 15:20

Acumario končí: http://www.dpp.cz/derniera-soru-tnb-12- ... cke-ulici/

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 05.5.2018 21:44

Karosák píše:Tak určitě...jen to oběhat ;-)
Jasně, že by to nebylo ze dne na den, ale nadnést by se to mohlo...

I když, Simpsonovi to dali za odpoledne :lol: :lol: :lol: (Šáša míří do Washigtonu)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od Karosák » 05.5.2018 21:25

Tak určitě...jen to oběhat ;-)

Uživatelský avatar
PvvS
Uživatel
Příspěvky: 1403
Registrován: 15.11.2003 20:20
Bydliště: DP Sestroslav & DP Amberovy Lazne
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od PvvS » 05.5.2018 18:52

Hmm leckde okolo spadá trolejbus do kategorie Silniční vozidlo s jiným druhem provozu. A rázem je z toho autobus.. Sice by se musely přidělat RZ, ale byl by pokoj s prohlídkama, drážníma normama. A kór dneska, kdy to je stejně bastlený ze stejnejch dílů, jenom tam místo spalováku dovezou elektromotor a místo nádrží tam nacpou elektrovýzbroj.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pražské trolejbusy

Příspěvek od 9001 » 04.5.2018 21:06

A co možná úplně dábělský myšlenka.

Když si tak hrajeme na ekologii atd., tak proč neodpískat to, že trolejbus je drážní vozidlo, ale prostě to je elektrobus s tykadly? Dyt čistý elektrobus s pantografem SOR EBN11 je "auto" ne "vlak"...

Třeba by se pak i snížila cena a byla by větší motivace zavádět klasické trolejbusy než blbnout s elektrobusy, které stejně budou k ničemu...

Odpovědět