Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 19.5.2018 20:40

Jak kdysi někdo napsal, architekt je nejneomylnější profese. :) Doplním, že je jedno, k čemu se vyjadřuje.

Naštěstí se nejedná o šéfa IPRu, ale pouze o jednoho z pracovníků. Myslím, že těmito výroky jen zvyšuje averzi vůči instituci, která je přitom v principu pro město velmi potřebná. Slova o tom, že ti, kteří chtějí Libeňský most zbourat, vedou neprofesionální diskusi, možná může platit mezi architekty, ale o tom, jestli je most možné opravit, rozhoduje technická stránka věci. A tu architekti nereprezentují, v lepším případě jsou ochotni ji akceptovat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 17.5.2018 22:29

Upřímně přestávám chápat ty tanečky okolo metropolitiního plánu... V územín bylo takových chujovin a nikoho to moc netrápilo. Tady se z něho dělá posvátná kráva, kterou stejně může na podzim nová radnice odpálit a začít od začátku, resp. si může určité části upravit podle svého...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 17.5.2018 22:28

Však preference MHD v praxi, ne? Co tě překvapuje... :lol:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 17.5.2018 21:58

V tom Podolí to metropolitní plán opravdu přehání. Kdysi se uvažoval most v prodloužení Jeremenkovy, pak se z něj vyškrtla auta, pak se přesunul kus po proudu aby nepůlil Žluté lázně, a následně se v původním umístění objevil most druhý, pouze pro auta.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 17.5.2018 21:20

P_V píše:A proto pan Koucký navrhl nový Trojský most tak široký, že :)
No tady se musím chudáka pana architekta zastat, neb výsledná stavba není jeho dílem - alespoň podle údajů na Wikipedii byl spoluautorem původní užší vítězné soutěžní verze. Na stránkách Metrostavu je u mostu už uváděna jen arch.kanc. Mott MacDonald CZ, s.r.o.
Ale při otevření mostu jej chválil a nijak proti jeho šíři neprotestoval.
On je vůbec zajímavá figurka - Libeňák chce za každou cenu zachovat jako historickou památku, ale vedle ní chce stavět mrakodrapy. V Praze chce UNESCO zónu zrušit a postavit tři mosty v Podolí - ve Dvorcích, u plavečáku a u vodárny.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4076
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 17.5.2018 20:54

A proto pan Koucký navrhl nový Trojský most tak široký, že :)

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 17.5.2018 19:55

Jenom jsem si tady otevřel stránku v rubrice "Zprávy z tisku" a už na mne jdou mdloby z našeho šéfa IPRU.

https://auto.idnes.cz/libensky-most-lib ... tomoto_fdv

Ponechám stranou polemiku ohledně Libeňáku a poslechněte si úvahu pana architekta o preferenci MHD!!!!

Pan architekt nám oznámil, že v Praze by měly existovat pouze úzké mosty s pojížděnými tram kolejemi auty IAD!
(To se potom vůbec nedivím, že u metra Pražského povstání je navrhována společná zastávka tram a bus na délku jedné soupravy)

AŤ ŽIJE PREFERENCE MHD !!! :devilsmokin :devilsmokin :devilsmokin

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.5.2018 20:27

Samozřejmě v době, kdy byla zastávka za křižovatkou to fungovalo nejlépe co pamatuji. Trošku jsem doufal, že když se tam tak zevrubně rekonstruuje zastávka i se zdí, že se třeba rozšíří, nebo prodlouží, protože tomu náporu to v těch výživných chvílích opravdu nestačí. Ale jak vidět, investor vůbec netuší, co se na místě děje, nebo nevidí dál, než do příštích voleb. Jo tohle byla další ukázkově pros_aná akce, další plod pražské dopravní antikoncepce.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 11.5.2018 14:54

ZXS91 píše:Taková kacířská myšlenka...
Ještě kacířštější myšlenka: co takhle přestěhovat zastávku Pražský hrad ZC za křižovatku :?: Šlechtová si trochu šoupne plot a vytvoří se prostorná zastávka na 2 vlaky. 8-)

Vzdálené radio Synkáč již funguje.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 11.5.2018 12:50

Taková kacířská myšlenka: Jsou vlastně světla u hradu potřeba? Lid si brouzdá dle chuti vesele ignorujíc přechody, světla i příslušníky a do toho parkoviště tolik aut taky nezajíždí... :smt059

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.5.2018 12:27

Hrad: Ano, potvrdím Démona, to je vpodstatě největší nešvar, že nedává druhé volno. Jako naschvál většinou když má člověk málo turistů, tak dává volno až za poměrně dlouho, a i pak zůstává výzva pro druhý pokus, zatímco když přijedu v sobotu dopoledne našvihlej po střechu, tak první volno padne za 10 vteřin, pak sice svítí třeba dalších 15, ale už bez výzvy a druhé volno jen na kličku (tento případ nastává když je vlak DC, ale není to podmínkou). To pak většinou v klidu počkám, až všechno vyleze a teprve se jdu navolit, protože dav vás stejně strhává a od tramvaje ke kz a zpět se pomalu nedá procpat, navíc pak na tu červenou stádo stejně nereaguje, takže je lepší to nechat odejít. Běžné pobyt na cca 3 minuty... Samozřejmě se koukám do zrcátka a když vidím něco od Letohrádku, nechám se navolit jím. Občas to ale další řidič vytuší a čeká schválně v aleji :-P

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 11.5.2018 6:09

demon píše:Na Otakarce nesvítí výzva od NBS, ani rovně ani vlevo.
Již včera ráno hlášeno na PDT (odpověď: "zadáme"). Tak uvidíme, co dnes.

Nehrál si někdo s Palačákem :?:

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 10.5.2018 22:48

Poslední poznatek z Hradu je ten, že stále občas odhlásí velmi brzo a nezopakuje.
Na Otakarce nesvítí výzva od NBS, ani rovně ani vlevo.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 10.5.2018 16:50

SSZ Vinohradská - Italská má preferenci BUS již dlouho, problém TRAM ZC bude zřejmě v detekci. Je to předáno, dokonce opakovaně. Prosím o info, kdo tam pojede.

Na NBS potvrzuji trvalé svícení obou výzev od IPP. Na funkci to nemá vliv. Nahlášeno servisu. Na tomto SSZ jsou podobné jevy časté. Problém s dlouhým volnem od NBS jsem neviděl. Lehkou stopou může být spíše VR od Fidlovačky. Už jsem viděl, že vzalo přeslech. Nedávno jsem požádal o jeho zatlumení. Za video budu rád.

Vypich smyčka nevím. Od léta se řeší DŘ, opravdu mnohokrát slibováno. S řešením aut na TT by mělo SSZ počítat. Zkusím zjistit. Jinak na Černokostelecké to funguje zase bohužel tak, že to drží kromě aut spíše tramvaj, a to někdy, aniž by na TT cokoli bylo - nespolehlivost videodetekce za různých podmínek (slunce, déšť, mlha, ...) Také se má upravit, slíbeno, ale fakt nevím kdy. :(

Pražský hrad. Faktem je, že opakovaný výběr je v DŘ obsažen, ale někdy se nekoná. Důvodem by mohla být dnes už nepoužívaná funkce na počítání tramvají, nikoli pantografů, která ne vždy funguje přesně, nesedí počet přihlášených a odhlášených tramvají, vyhlásí se logická porucha a pak se volno pro další tramvaj zřejmě neopakuje. Ale jen nepotvrzená domněnka. Vzhledem k tomu, že na Pražský hrad se stížností teď sesypalo více, spíše šlo o klasickou závadu. Jaké jsou poslední poznatky? Díky.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.5.2018 23:39

A pár povzdechů - opravdu není ani světlo na konci tunelu, které by zvěstovalo doladění Vypichu? Dnes a denně beznadějně zasekaný výjezd ze smyčky pro bus i tram. Vždyť na té Černokostelecké to ani moc nebolelo a jakš takš to funguje. Vyšehradský tunel umí světelnou závoru, tak proč to heršvec nejde nějakým smart řešením zařídit i tady!

Pražský hrad škoda mluvit, ale s tou barevnou hudbou, s níž jsem při každé jízdě zc konfrontován se prostě nesmířím. A co je zde hodně pikantní, že jsem za 7 let nevypozproval žádná pravidla, kterými se řídí délka volna nebo (ne) opakování přidělení volna. Asi jsem natvrdlej....

No mohl bych pokračovat, ale pro dnešek to stačí.

Odpovědět